Neka tvoja newsletter lista roka! 5 jednostavnih načina kako doći do pretplatnika koji te vole
Newsletter... Zašto bi to uopće slali? Tko to gleda? Ja ih dobivam 25 dnevno i skoro sve ih obrišem. Nekako... nije to za nas. Našu publiku to ne zanima i nemamo koristi od toga.
Uf, da. Neki od vas tamo koji se bave online trgovanjem mislite da slanje tog newslettera nije za vas. O, kako griješite.
Newsletter, taj digitalni letak, jedan je od najboljih marketinških alata koji postoji. I doista može doprinijeti vašem poslovanju.
Email vam pomaže da ostajete u kontaktu sa svojim kupcima, ali i da stalno gradite krug ljudi koji su zainteresirani za vas. Što više se bavite svojom email listom to ćete više od nje profitirati.
Uvijek će biti ljudi koji će vaš newsletter izbrisati. Pogledat će naslov i samo ga bezobrazno označiti i kliknuti izbriši. Baš poput većine ljudi koji to fizički radi kad provjeravaju poštu: promotivne letke samo iz poštanskog sandučića direktno premjeste u kantu za smeće (nadamo se, onu predviđenu za otpadni papir).
No uvijek postoje ljudi koji otvaraju newslettere:
- jer svi ljudi koji imaju elektroničku poštu ne dobivaju 25 emailova dnevno već toliko prime tijekom cijelog mjeseca
- jer ih zanima što imate za reći u svom newsletteru: pružate im korisni i zanimljivi sadržaj, obavještavate ih o ponudama
- upoznati su s brendom, vole ga i zanima ih što se njim događa
Pitate se kako doći do ljudi koji vas simpatiziraju i njihovih email adresa? Da da,to baš i nije najlakši zadatak na svijetu. Pogotovo kada je broj pretplatnika na vašoj newsletter listi dva: vaša šogorica i najbolji prijatelj.
Zato smo se potrudili naći nekoliko načina kako prikupiti email adrese ljudi koje će vam sigurno donositi rezultate, a ne pasivno agresivno ponašanje na internetu koje uključuje brisanje poruka i ispisivanje s liste.
Krenimo prvo s potezima prikupljanja mailova koje nisu preporučljivi.
Kupovanje newsletter liste: veliko NE!
Danas se sve može kupiti: možete naći bocu za uriniranje za malu djecu kada ste na putu, iglu kojom se šilo posljednje odijelo Franza Ferdinanda, možete kupiti Facebook grupu, ali i listu newsletter pretplatnika.
Prodajem kvalitetnu newsletter listu od 1.500 pretplatnika, većinom privatnih adresa, radi se o sudionicima seminara o pisanju europskih projekata. Cijena po pozivu. 091 123 456789
Ne zvuči vam loše? Samo jednim telefonskim pozivom i nešto novaca riješit ćete se svih muka po prikupljanju email adresa. Pa… i sudionici seminara o pisanju europskih projekata trebaju cipele i torbe iz vašeg web shopa.
To je pomalo faustovski način razmišljanja jer će vam se muka javiti nakon svakog slanja newslettera.
Ako krenete sa slanjem newslettera na kupljenu listu pretplatnika dogodit će se sljedeće:
1. Udaljavanje pretplatnika koji nikad nisu čuli za vas još dalje
Danas ljudi više nego inače paze na svoje osobne podatke, pogotovo na internetu. U to naravno spada i email adresa.
Kada netko tko nikad nije čuo za vas primi poruku u svoj privatni sandučić osjećat će se pomalo ugroženo i neće vas povezati s nekim osjećajem sreće bez obzira koliko vaša poruka bila korisna i zanimljiva. Dakle, od sebe ste udaljili osobe koje su vaši potencijalni fanovi.
2. I prije nego što ste zaista počeli možete završiti na crnoj listi
Kada šaljete newslettere ljudima koji su vam nepoznati dogodit će vam se da poruke uopće na njih ne dođu. Što ako ste kupili kvalitetnu newsletter listu s adresama koje je netko izmislio ili se ti mailovi uopće više ne koriste?
Newsletteri koji nikad nisu dostavljeni, newsletteri koji nisu otvoreni i oni koji su označeni kao spam utječu na nešto važno što se na engleskom zove deliverability i sender score (niska dostavljenost i rezultat slanja). Kad je on vrlo nizak to znači da se uopće ne bavite svojom listom pa vas oni mail serveri kažnjavaju.
Što je vaš sender score niži to će vam teže biti doći do poštanskih sandučića pretplatnika.
3. Kupljeni pretplatnici ne donose rezultate
Ako imate velik broj pretplatnika koje ste kupili to ne znači da ćete imati i veći broj otvaranja mailova. Baš suprotno. Ti pretplatnici vjerojatno će samo izbrisati mail. Bolje je slati newsletter malom broju korisnika koji su zainteresirani, bit će više otvaranja i klikova.
4. Kupljene newsletter liste čista su kontra inbound marketing strategiji
Ako ste online, ako pišete blog i ako ste počeli sa slanjem newslettera, to znači da ste počeli svoju inbound marketing strategiju. Kupljene newsletter liste čista su kontra toj strategiji.
Ok, sad smo vas nagovorili da ne krenete linijom lakšeg otpora već da se pomučite na početku pa da kasnije ubirete plodove svog truda.
5 jednostavnih načina kako doći do kvalitetne newsletter liste
Nije lako doći do velike newsletter liste, ali nije ni tako teško.
1. Dijelite popuste kako bi ljude naveli da se prijave na newsletter
Nema Hrvata koji ne bi htio nešto malo uštedjeti. Sigurno je da će vam netko prilikom pregledavanja proizvoda ostaviti email ako mu osvane poruka: Ostvari 15% popusta prilikom iduće narudžbe prijavom na newsletter!
Naši klijenti prakticiraju takvo prikupljanje mailova i prilično im dobro ide.
Prikupljanje mailova popustom na encian.hr
Prikupljanje mailova popustom na bima.hr
2. Organizirajte nagradnu igru kojoj je jedini preduvjet pretplata na newsletter
Umjesto da kupujete newsletter liste uložite nešto novaca u nagradnu igru. Kao uvjet za dobivanje nagrada postavite ostavljanje email adrese.
To će upoznati ljude s vašim brendom, vidjet će tko se i što ste, a to ujedno znači i da sudionici nagradne igre žele vaš proizvod.
U kratkom vremenu skupit ćete zavidan broj newsletter pretplatnika koji žele biti u doticaju s vašim brendom.
3. Ponudite ekskluzivnost i sadržaj u zamjenu za email
Ljudi će rado ostaviti svoj email ako im zauzvrat ponudite neki sadržaj koji ih zanima.
U slučaju lokalnog news portala tjednika Međimurje posjetiteljima se nudi dobivanje “kompaktnih vijesti” na mail i obavijesti o nagradnim igrama.
Nobel.ba nudi sadržaj i ekskluzivnost u zamjenu za email
Možete dijeliti i druge sadržaje: besplatnu knjigu u pdf izdanju ili screensaver (pozadinu). Food blogeri često nude knjigu recepata u zamjenu za email.
Možete dijeliti i fizičke stvari: poput testera, kemijskih olovaka s vašim logom, šalica…
Ovisno o tome koliko mislite uložiti u prikupljanje tih mailova. Većina uvijek ostaje na digitalnim darovima jer su daleko jeftiniji i jednostavniji za dijeliti
4. Uvrstite prijavu na newsletter kroz društvene mreže
Iskoristite društvene mreže! Ako koristite MailChimp kao sustav za slanje možete ga integrirati s Facebookom. Prijava na newsletter prikazivat će se i na Facebooku.
5. Učinite jasno vidljivom prijavu na newsletter
Netko bi se tijekom posjeta vašoj stranici možda i prijavio na newsletter, ali ta prijava nalazi se skrivena u nekom tamo dolje kutu.
Prijavu na newsletter negdje samo elegantno ubacite. U sredinu stranice, ispod bloga…
Gnijezdo.hr prijava na newsletter
Ovo je pet osnovnih načina koji vam mogu pomoći da vaša newsletter od malog žutog trodnevnog pilića izraste u moćnog pijetla.
S newsletter prijavom s vremenom se možete i poigrati, no na umu bi uvijek trebali imati nekoliko stvari:
- uvijek i stalno treba prikupljati nove newsletter korisnike
- newsletter uvijek mora donositi korisniku neku korist
- newsletter listu stalno treba njegovati
Jednom kada prikupite neki zavidan broj kvalitetnih adresa možete se baviti zabavnim stvarima poput dizajna newslettera, pisanja sadržaja za newsletter, odabira dobrih fotografija i biranja dana i vremena kada ga poslati.
Ako vam se to sve što smo nabrojali ne čini baš zabavno, javite se nama u Markeru. Mi to volimo i znamo raditi.
Zatražite ponudu za izradu web trgovine
6.243 tvrtki svaki tjedan besplatno prima naše korisne savjete na email. Pridruži im se...