Kako najbolje prikazati široki asortiman proizvoda na Naslovnici

21. listopad 2021.

Korisnici na webshop dolaze preko različitih kanala (linkovi na društvenim mrežama, display ili search oglasi, organska pretraživanja) i to uglavnom direktno na stranicu kategorije ili proizvoda, ali to nikako ne znači da početna/naslovna stranica nije bitna.

Upravo suprotno. 

Naslovnica je prvi dojam, ulaz i mjesto gdje se korisnik uvijek može vratiti kako bi ponovno započeo pretraživanje. Ključno je da početna stranica novim i ponovljenim posjetiteljima da do znanja kako će pronaći ono što traže. Tu dolazimo do 3 primarna načina, a to su: 

  1. navigacija po kategorijama proizvoda
  2. on-site tražilica
  3. posebne kategorije (čarobnjaci, inspiracija, novi artikli i sl.)

Evo kako izgledaju 3 načina pretraživanja kataloga u praksi. Prikazano na webshopovima koje smo mi izradili.

Za nove posjetitelje koji nisu upoznati s web trgovinom ili brendom, početna stranica je isto tako prilika da im ispričate nešto o sebi (ovdje ne mislimo na doslovno pričanje priče, za to postoji stranica 'O nama', nego na predstavljanje vašeg brenda i asortimana). Naslovna stranica korisniku mora odgovoriti na pitanja: 

  • Na kakvu/čiju web stranicu sam došao?
  • Što sve ovdje mogu učiniti?
  • Kakav asortiman proizvoda/usluga mogu očekivati?

Iako je generalno pravilo da svaka stranica treba imati jednu primarnu poruku i jedan cilj - postoje iznimke. Pogađate, iznimka je upravo naslovna stranica. Potrebno je korisniku na jednom mjestu ponuditi sve ili barem po malo od svega. 

U praksi, zadovoljavanje svih ovih uvjeta nije jednostavan zadatak i zato je organiziranje naslovne stranice zahtjevan UX zadatak.

Čak 41% naslovnica su osrednje ili loše, kada je u pitanju njihova praktičnost.

Zapravo, prosječna naslova stranica domaćeg webshopa "radi" pristojno, tek malo iznad granice prihvatljivosti, a razlog tome je što organiziranje naslovne stranice zahtijeva fino balansiranje između različitih elemenata. 

Naprimjer, ne bi se smjelo dogoditi da polje za pretraživanje (on-site tražilica) ili navigacija po kategorijama zapadnu u drugi plan pored vizualno dominantnih sadržaja početne stranice. Isto tako, on-site tražilica niti padajući izbornik ne bi smjeli odvlačiti pozornost od sadržaja koji se nalazi na ostalim stranicama webshopa (ovdje pretpostavljamo da su tražilica i izbornik uvijek vidljivi korisniku).

Vodeći računa o ispunjavanju ovih gore uvjeta početna stranica bi trebala: 

  • potaknuti korisnika na istraživanje
  • prenijeti vrijednosti brenda
  • pokazati širinu asortimana
  • usmjeriti korisnika prema različitim posebnim kategorijama (zavisno o njihovoj trenutnoj važnosti)

Ukratko, početna stranica je umjetnost balansiranja. 

Glavni izazov je spojiti elemente koji se pojavljuju diljem webshopa (tražilica, glavna navigacija) i sadržaj naslovne stranice (istaknuti proizvodi, trenutne kampanje) s funkcionalnim dijelom, a to su između ostalog, stimulacija korisnika na akciju, prikazivanje širine asortimana i predstavljanje brenda. 

U ovom blogu posvetit ćemo posebnu pažnju dijelu oko prezentacije širine asortimana. Kako najnagrađivanije domaće web trgovine imaju riješen ovaj problem - pročitajte u nastavku. 

Najmanje 40% vrsta proizvoda treba (vizualno) predstaviti na naslovnici

Mnogi korisnici koji prvi put koriste webshop oslanjaju se na sadržaj početne stranice kako bi protumačili vrstu web trgovine na koju su došli i raznolikost dostupnih proizvoda, a pogrešna interpretacija u ovom prvom koraku uglavnom dovodi do napuštanja webshopa i posljedično, trajnog gubljenja ozbiljnog kupca. 

Svi korisnici koji dođu na webshop kojeg smo izradili za Namještaj Mima d.o.o. već na početnoj stranici mogu otkriti širinu asortimana koju im Mima nudi. To smo postigli kombinirajući padajući izbornik s istaknutim proizvodima, posebnim ponudama i top-level kategorijama. 

Nemali broj web trgovina u Hrvatskoj na početnoj stranici ne prikazuje niti 30% vrsta dostupnih proizvoda. Može se dogoditi da web trgovina koja nudi širok asortiman proizvoda, na početnoj stranici prikazuje samo naprimjer, ljetne sandale, iako osim njih prodaju odjeću, torbe, ruksake, donje rublje, kozmetiku i drugo.  

Isto tako, tvrtke često na svojim webshopovima stave naglasak na nove i artikle na popustima, a kompletno zanemare prikazivanje širine asortimana.

Polje za pretraživanje također ima svoje očekivano mjesto na stranici web trgovine. Ako ste sada pomislili gore ili još točnije - gore desno, u pravu ste. Upravo je gore desno mjesto gdje će korisnik najprije potražiti on-site tražilicu, a to je, spomenuli smo gore u tekstu, jedan od tri osnovna načina za pronalazak traženih proizvoda. Dakle, ako tražilica nije tamo gdje je korisnik očekuje, riskirate gubitak trećine korisnika. 

Kako korisnici koriste on-site tražilicu na webshopu kojeg smo izradili za Brands & Trends, pogledajte u video niže. 

Prikazivanje samo jednog dijela asortimana, fokus na isključivo trenutne akcije i pogrešna pozicija on-site tražilice su situacije koje mogu dovesti do pogrešne interpretacije korisnika o širini asortimana i konačno, napuštanju stranice. Ovakve pogreške svakako treba izbjeći. 

Na mobilnim zaslonima je situacija još naglašenija

Na mobilnim uređajima još je važnije na početnoj stranici istaknuti različite vrste proizvoda koje korisnici mogu pronaći na webshopu.

Dok će na verzijama prikaza za desktop korisnici imati koristi od glavne navigacije i padajućih izbornika, na mobilnim ekranima kategorije proizvoda nisu trajno vidljive u glavnoj navigaciji, dostupne su tek putem padajućeg izbornika. Korisnici se zato, za informiranje o širini asortimana, oslanjaju na početnu stranicu.

Također, postoji još jedna sitna razlika kada uspoređujemo desktop i mobile verzije webshopa.

Na mobilnim verzijama webshopova, umjesto vizuala koji vode do određenih podstranica, i tekstualne veze će odraditi jako dobar posao.

Razlog za to je iznimno ograničeno područje prikaza na mobilnim uređajima, pa je onda teško moguće da korisnik ne vidi tekstualne on-site linkove. Gotovo sigurno će se korištenjem (skrolanjem), na mobilnoj verziji dogoditi trenutak kada će korisnik na zaslonu smartphonea vidjeti samo tekstualne linkove s kategorijama proizvoda, dok na desktop verziji to ne mora biti tako. Više prostora znači i više mogućih distrakcija za oko korisnika. 

Skrolanjem početne stranice na webshopu kojeg smo izradili za FABUspot, korisnik se upoznaje sa širinom asortimana preko istaknutih proizvoda, posebnih kategorija i tekstualnim poveznicama svih top-level kategorija. Pretraživanju top-level kategorija moguće je pristupiti u svakom trenutku koristeći padajući izbornik. 

Na početnim stranicama, točnije njihovim mobilnim verzijama, moguće je koristiti različite tehnike za prezentiranje širine asortimana. Moguće je prikazati: 

  • tekstualno sve top-level kategorije
  • kombinaciju vizualno istaknutih kategorija i tekstualne top level kategorije
  • kombinaciju vizualno istaknutih proizvoda, vizualno istaknutih kategorija i tekstualno odabrani izbor top-level kategorija 

Sva tri pristupa mogu dobro odraditi posao, sve dok je osigurana dovoljna raznolikost.

Međutim, slično kao na desktop verzijama, svaki link mora se pridržavati jednog pravila. Kada link vodi s naslovne stranice, korisnik mora točno znati gdje ga vodi.  

Može se dogoditi da na početnoj stranici imate dio s 'Novitetima u ponudi', a onda te iste novitete dijelite na 'žene', 'muškarci' i djeca', kao što je slučaj s web trgovinama odjećom.

Link koji vodi na potkategorije noviteti/žene mora se točno tako zvati, odnosno korisnik treba znati da će klikom dobiti prikaz samo novih ženskih artikala. Problem se dogodi kada je tekst tog linka samo 'žene' pa korisnik, potpuno razumljivo, očekuje vidjeti kompletan ženski asortiman - novi i onaj stariji. 

S druge strane, postoje web trgovine s relativno uskim asortimanom proizvoda, a tada će prikazivanje pojedinačnih proizvoda, a ne kategorija, često biti bolji način za predstavljanje širine i dubine webshop ponude. Tipične web trgovine s manjim katalogom proizvoda bi trebale na početnoj stranici prikazati barem polovicu kataloga i najmanje po jedan proizvod iz svake od kategorija. 

Mi smo na stranici s našim referencama prikazali sve naše projekte, a kako najbolje prakse i rješenja iz ovog bloga implementiramo na najnagrađivanije web trgovine - pogledajte upravo u našim referencama. 

Marker reference

Zatražite ponudu za izradu web trgovine

6.243 tvrtki svaki tjedan besplatno prima naše korisne savjete na email. Pridruži im se...