10 mitova o web (shop) stranici koji su vas koštali više od hrvatskih poreza

12. svibanj 2014.

U današnjem informacijski zagađenom svijetu, vrlo je jednostavno doći do pogrešnih zaključaka.

Tzv. “stručnjaka” je poput izbornika nogometne reprezentacije na svakom koraku, a provjeriti njihov kredibilitet prije prihvaćanja nekakve “činjenice” zdravo za gotovo mnogi (pre)često zaborave.

Budimo realni - malo tko će priznati da nije u pravu, unatoč tome što se lupanjem glavom o zid obično ne razbije beton, nego vlastita glava.

Kada treba definirati što je to profitabilan web shop ili web stranica koja vam donosi nove klijente, svašta se može čuti.

Postoji zbilja ogromna hrpetina neistina koji mogu vrlo ozbiljno naštetiti vašem poslovanju.

Nažalost, to obično prekasno shvatite pa izgubite glavu.

I umjesto da okrivite pojedinca (onoga od koga ste dobili pogrešnu informaciju), svi su vam krivi - počevši od države, preko pripadnih institucija pa sve do onih koji su to sve izmislili ( tvorci interneta također ;) )

U slučaju izostanka očekivanih (obećanih) rezultata, još na kraju dođete do dugoročno kobnih zaključaka kako je “internet beskoristan” i “medijski prenapuhan”.

Kako bi bili u stanju već danas prepoznati kukolje u svojem žitu, donosimo vam 10 vrlo štetnih neistinitih tvrdnji, odnosno mitova koje ste čuli od nekakvog samoprozvanog “eksperta”, a zbog kojih ste do sada sa svojom web (shop) stranicom izgubili gomilu potencijalnih kupaca i klijenata, a time i zaradu.

1. Mit: “Ne treba vam na web stranici ništa više od početne, kontakt stranice i o nama”

Ljudi nerijetko kada za svoj posao rade korporativnu stranicu, da uštede, naprave samo ono najosnovnije - početna stranica, kontakt forma, o nama te eventualno još lista usluga ili proizvoda na jednoj stranici (iako i to vrlo rijetko).

Kažu, “web stranica je tu ionako reda radi, ako netko traži nekakve informacije”.

Adresu ili broj telefona.

Iskreno?

Ako ste voditelj poduzeća koji uzima u obzir vrijeme u kojem živimo, ne pada nam napamet uzaludnije bacanje novca (i to malo što ga date).

Istina je zapravo sljedeća: što imate više web stranica na jednoj domeni, bolje.

Budući da danas ljudi do informacija uglavnom dolaze putem Google-a ili društvenih mreža, svaka stranicu koju kreirate na svojem webu nova je šansa da se sa svojom domenom negdje pojavite.

Recimo, vrlo korisno je imati blog - ako redovite pišete savjete s kojima rješavate ljudima probleme koji se dotiču vaše sfere poslovanja, prema svojoj web stranici privući ćete veći broj posjeta.

Također, ljudi će rado putem Facebooka (ili neke druge društvene mreže) podijeliti vaš koristan sadržaj pa će vas tako i Google u konačnici bolje rangirati.

Budući da prva 3 rezultata na Googleu odnose 90% kupaca, bez sumnje ćete privući daleko veći broj posjeta te imati na posljetku i bolju prodaju.

Ne zaboravite kako je vaša web stranica prodajni alat.

Nemojte ju imati samo “reda radi”.

To “reda radi” je kao da spalite novac koji ste dali za njezinu izradu.

2. Mit - manje sadržaja na landing pageu je bolje od više (i obratno)

Često se po internetu provlače teorije je li na landing pageu bolje imati više multimedijskog sadržaja (teksta, slika, video, grafikoni) ili manje.

Istina je sljedeća - ne postoji dobitna formula.

Svako poslovanje je jedinstveno poput osobe koja ga vodi.

Ako prodajete nekakva kompleksnija programska rješenja za druga poduzeća, u interesu vam je da vam potencijalni kupci dobro shvate benefite koje nudi vaš proizvod ili usluga.

Treba vam očito sadržajniji i multimedijski bogatiji pristup.

S druge strane, u slučaju nekakvog prehrambenog proizvoda, nerijetko je dovoljna jedna slika i jedna rečenica.

No ponavljamo, nema dobitne formule.

Možete imati efikasan pristup i kada za običan napitak osmislite cijelu priču.

Na vama je da sami procijenite koji je najbolji pristup za kvalitetnu prezentaciju.

Što god odabrali, rješenje morate neprestano testirati kako bi ga mogli unaprijediti i optimizirati.

Ako sami ne znate kako, možete angažirati i marketinške profesionalce.

Na adekvatnoj prezentaciji onoga što vam “donosi kruh” nema smisla previše štedjeti.

3. Mit - “Kopiranjem sadržaja vrlo uspješnog konkurentskog landing pagea imat ću prodaju poput njega”

Vrlo pogrešno razmišljanje.

Razlog je identičan onome iz prethodne točke - ne postoje dvije identične firme s identičnim poslovnim procesima.

Taktika koja je najbolja za vašeg konkurenta ne mora biti nužno najbolja za vas.

Osim toga, on sa svojim dizajnom web shopa kroz vlastiti brend priča jednu posve drugačiju priču.

Malo izmijenjen sadržaj s njegove web stranice jednostavno neće funkcionirati s vašim dizajnom i brendom koji imate.

Zbog toga morate biti jedinstveni i kreativni.

Što te riječi koje ništa ne govore zapravo znače, objasnili smo dobrim dijelom kada smo govorili o opisima proizvoda.

Ako ne možete sami, angažirajte profesionalca koji će osmisliti kako je u skladu s vašim brendom najbolje prezentirati proizvode ili usluge koje nudite.

Jedino imajte u vidu da kada radite web shop ili web stranicu, dizajn neka bude produžena ruka vašeg brenda - mora imati priču i jasnu poruku.

4. Mit - pozivi na aktivnosti (web shop košarica, kontakt obrazac, newsletter pretplata) moraju biti vidljivi čim kupac dođe na web stranicu

Često smo do sada čuli teoriju kako pozivi na aktivnost moraju biti u vidnom polju potencijalnog kupca / klijenta, čim on dođe na web stranicu (bez potrebe skrolanja).

Uglavnom netočno, posebice ako ste B2B orijentirana tvrtka.

Glavni prodajni elemente vašeg landing pagea je prvenstveno sadržaj.

Koliko ćete kvalitetno prezentirati svoje proizvode ili usluge bit će ključni prodajni element.

To između ostalog potvrđuju i istraživanja poznate američke web agencije Kissmetrics.

Dakle, kada radite testiranja efikasnosti vašeg prodajnog landing pagea, fokus usmjerite na sam sadržaj.

Ako je predug, skratite ga.

Ako je preštur, proširite ga.

Ako nije dovoljno jasan, dodajte više multimedije.

Pratite redovito konverzijsku efikasnost i radite na tome da vam web shop ili web stranica donose očekivane rezultate.

5. Mit - “Stavit ću podsjetnike po cijelom web shopu kako je kupovina kod mene 100% sigurna pa ću tako povećati prodaju”

Prema mnogim istraživanja jedna od glavnih prepreka koja koči Hrvate da u većoj mjeri kupuju na internetu je nepovjerenje prema aspektu zaštite osobnih podataka.

Nitko ne voli samo tako bilo gdje na internetu ostaviti broj kreditne kartice budući da se putem njega dolazi do novca od kojeg se živi.

Strahovi su, za osobe koje ne razumiju kako funkcioniraju stvari na internetu, sasvim razumljivi i opravdani.

U tom kontekstu logika kako je dobro na svakoj stranici web shopa kupcu dati do znanja kako je vaš web shop 100% siguran je zapravo kontra konverzijski.

Kada nešto previše dajete do znanja, ljudi tek onda postanu sumnjičavi.

Umjesto toga, podsjetnik o sigurnosti ostavite rezerviranim isključivo za mjesto gdje je on najpotrebniji - checkout proces.

6. Mit - “Zeleno dugme “Dodaj u košaricu” uvijek daje bolje rezultate od crvenog”

Semafori nemaju bez razloga crvenu boju za stop, a zelenu za kreni.

Postoji nešto što se zove psihologija boja - znanost iza koje stoje relevantna istraživanja.

Znanost koja se jednim dijelom može primijeniti i na internetu.

No kao što smo rekli već ranije, na internetu nema dobitne formule.

Nekada crveno dugme “Dodaj u košaricu” daje bolje rezultate od zelenog, unatoč tome što crvena boja podsvjesno signalizira opasnost, oprez.

Ključan je dizajn web shopa - zaokružena priča koja podupire vaš brend.

Pozivi na aktivnost koji su dio tog dizajna funkcioniraju drugačije nego bi funkcionirali u sklopu drugog dizajna, odnosno priče.

Ako vas je tijekom izrade web shopa vaš web dizajner uvjeravao kako mora biti zelena košarica, iako se zelena nikako ne uklapa u priču vašeg brenda podržanog dizajnom, on ne zna svoj posao.

7. Mit - kraća kontakt forma uvijek donosi bolje rezultate od duže

Opet pogrešno.

Isti stvar kao i za sadržaj prodajnog landing pagea - sve ovisi o tome čime se bavite i što želite postići sa svojom kontakt formom.

Želite hrpu novih upita - neka forma bude kraća (dovoljno je samo ime, prezime, e-mail).

Želite upite samo “ozbiljnih klijenata”, produžite ju (ime, prezime, e-mail, broj telefona, naziv poduzeća, opis djelatnosti, podaci o projektu koji bi radili s vama itd.)

Opet ponavljamo - vaš posao je jedinstvena biljka s jedinstvenim potrebama.

Shodno tome, hranite ju onako kako je najbolje za nju.

8. Mit - “Stopa konverzije (efikasnost prodaje) je jedino što trebam pratiti na web shopu”

Pratiti površno efikasnost web shop prodaje je najveća medvjeđa usluga koju si možete pružiti.

Iako je stopa konverzije najbitniji faktor internet trgovine ili korporativne web stranice, biti u mogućnosti prepoznati elemente koji dovode do smanjena prodaje je još bitnije.

Upravo zbog toga znati koliko se dugo ljudi zadržavaju na vašem prodajnom landing pageu, koje stranice posjećuju nakon landing pagea i na kojim dijelovima weba najviše klikaju može biti neizmjerno korisna informacija.

Prema njoj možete onda napraviti nužne optimizacije kako biste povećali stopu konverzije, a time i prodaju.

9. Mit - “Stavit ću sve što mogu na landing page pa će se valjda netko zakačiti na nešto”

Ideja da je dobro na prodajni landing page staviti što više toga kako bi se potencijalni kupac zakačio “na nešto” je sasvim pogrešna.

Sjetite se recimo newslettera koje redovito dobivate mailom, a na kojima se nalazi bezbroj ponuda - obično ne kliknete niti na jednu jer em što su prešturo prezentirane, nemate volje razmišljati o tome koja bi stvar bila najbolja od liste ponuđenih.

S druge strane, ako dobijete mail s kojim se reklamira samo jedan proizvod ili usluga, daleko je veća vjerojatnost kako ćete tako dovesti kupca na svoje prodajne stranice.

Identična filozofija vrijedi i za landing page - držite u fokusu samo jednu stvar i nastojte je što bolje prezentirati. Također imajte u vidu da navigacijske opcije držite na minimumu - vaš landing page mora biti tunel, a ne raskržje.

10. Mit - “Napravio sam web stranicu i sada više ne moram razmišljati o njoj”

Sjetite se svoje kose - ako je redovito ne šišate i održavate, brzo ćete izgledati grozno zapušteno i bit ćete apsolutno neprivlačni… pa svima.

Isto vas dođe i s web stranicama - ako ih ne održavate nakon što ih dobijete, nakon kratkog početnog interesa brzo će vam splasnuti promet na njima.

I nije samo stvar u održavanju - potrebno ih je konstantno testirati kako biste otkrili slabe točke, sredili ih i ostvarili bolje rezultate.

Da ponovimo na kraju još jednom - novac koji ulažete u web shop ili korporativne web stranice radite prvenstveno s razlogom da dođete do novih kupaca i povećate prodaju.

Ako ne vodite računa o tome s kakvim alatom to radite i na koji način, web stranica bit će vam prometna poput seoske ceste usred noći (tu i tamo neki zalutali prolaznik)

To valjda ne želite, zar ne?

Zatražite ponudu za izradu web trgovine

6.243 tvrtki svaki tjedan besplatno prima naše korisne savjete na email. Pridruži im se...

„Kolačić” je mala tekstualna datoteka koja sadrži podatke koji se pohranjuju na vaše računalo. Kolačići se koriste samo u tehničke svrhe te za olakšavanje upotrebe internetske stranice. 

Jedna vrsta kolačića, „trajni kolačić”, sprema datoteku na vaše računalo na dulje vrijeme. Naknadno se može koristiti za prilagodbu internetske stranice sukladno izborima i željama korisnika. Druga uobičajena vrsta kolačića je „kolačić sesije”. Kada posjetite određenu internetsku stranicu, kolačići sesije se šalju između vašeg računala i poslužitelja radi prikupljanja podataka. Kolačići sesije ne spremaju se nakon zatvaranja internetskog preglednika. Više informacija o tome kako funkcioniraju kolačići možete pronaći na www.allaboutcookies.org. 

Neprekidno radimo na poboljšanju ove internetske stranice. Stoga koristimo alat za analizu internetskih stranica „Google Analytics”, kojime analiziramo ponašanje posjetitelja naše internetske stranice na anoniman i skupni način. Alatu Google Analytics dozvoljavamo instalaciju kolačića i njihovo upravljanje na ovoj internetskoj stranici. Google Analytics koristi sljedeće kolačiće:

  • marker.hr
  • Ovaj kolačić pohranjuje podatke o svojim korisnicima radi stjecanja saznanja i njihovim potrebama. Namjena ovog kolačića je za poboljšanje kvalitete usluge, kako i za spremanje korisničkih postavki, preporuke sadržaja i rezultata pretraživanja te praćenje korisničkih trendova . Kolačić je „trajni” i pohranjuje se lokalno na vaše računalo tijekom 26 mjeseci.

Kako prekinuti upotrebu kolačića?
Ako ne želite primati kolačiće, izmijenite postavke internetskog preglednika tako da se automatski onemogućava pohrana kolačića ili da se prikazuje obavijest ako određena internetska stranica želi pohraniti kolačiće na vaše računalo. Prethodno pohranjene kolačiće možete izbrisati i putem internetskog preglednika. Za određena područja i funkcije ove internetske stranice potrebni su kolačići i neće raditi u slučaju brisanja ili odbijanja prihvaćanja kolačića.

Ako želite onemogućiti da vam Google Analytics sprema kolačiće, možete ga zabraniti na sljedećem linku:

Google ads, Meta ads

Google analytics