Zatražite ponudu
putem online obrasca

Model osobnog preuzimanja: koje su prednosti i kako smo ga razvili za bio&bio

07. kolovoz 2017.

Vrijeme potrebno za čitanje teksta: 5 min

Amerikancima dronovi dostavljaju pakete s Amazona, a jedan od najvećih lanaca supermarketa Walmart rukama i nogama bori se kako bi što više ljudi naručilo online i pokupilo naručeno u njihovim trgovinama. Kako? Takvim kupcima počeli su nuditi posebne ponude.

Da, toliko im je to bitno laugh

Model osobnog preuzimanja (click&collect kako to nekako bolje zvuči na engleskom)  u zapadnim zemljama gdje se e-commerce dobrano razmahao zapravo se podrazumijeva.

U Hrvatskoj tek pokoja trgovina koja istovremeno postoji u zidanom obliku i online jasno i glasno daje do znanja kako njihovi kupci uopće imaju opciju osobnog preuzimanja.

Najglasnije su tu opciju tijekom prošle godine isticali iz Konzuma kada su pokrenuli Konzum Klik. No, u toj Konzumovoj verziji moguće je bilo naručene proizvode pokupiti samo u Konzumovom Drive-inu u Zagrebu na Zagrebačkoj aveniji. Konzum Klik ne pruža mogućnost preuzimanja naručenog u bilo kojoj prodavaonici.

No, vratimo se na početak. Zašto bi uopće kao online trgovac nudili opciju preuzimanja u vlastitoj trgovini i zašto bi se kupci koji naručuju online ipak odlučili vozikati do trgovine? 

Pa zato što  model osobnog preuzimanja i za kupce i za trgovce nosi određene prednosti. 

Prednosti modela osobnog preuzimanja za trgovca 

Model osobnog preuzimanja trgovcu donosi sljedeće prednosti:

  • Trgovac ne mora plaćati troškove dostave što znači dodatnu zaradu.
  • Kupac dolazi u trgovinu nakon što je završio proces kupovine, ali direktni kontakt pruža mogućnost dodatne prodaje. 

Što je to što čini vaš proizvod kupljen online skupljim? Dostava. Pa onda kupac kupi još više kako bi dostava za njega  bila besplatna pa vi kao trgovac morate platiti veći iznos dostavljačima za taj veći paket… Znate već kako to ide.

Kada bi se dostava mogla izbjeći, bilo bi lakše smiley I tu dolazi model osobnog preuzimanja. 

Uz to što trgovac ne mora plaćati dostavu, svakom kupcu koji dolazi pokupiti što je naručio ima mogućnost u četiri oka ponuditi još nešto na temelju narudžbe. Malo up-salea nikome ne škodi. 

Kada jednom kupac uđe u trgovinu po naručeno, otvara se mogućnost dodatne prodaje
Kada jednom kupac uđe u trgovinu po naručeno, otvara se mogućnost dodatne prodaje


Svi znamo da je ljudima u trgovini puno teže odbiti nešto što im se uživo nudi nego kada kupuju online. 

Model osobnog preuzimanja odličan je za trgovine koje prodaju odjeću i obuću jer smanjuje broj povrata, ali i za trgovine koje prodaju tehniku i manje kućanske aparate. 

Može se koristiti i u trgovinama namještajem i bijelom tehnikom, ali teško je za očekivati da će ga ljudi koristiti. U trgovinama s velikim i teškim komadima princip je obično obrnuti: dođe se gledati u trgovinu, izabere se pa se naruči online da se kupac ne maltretira guranjem madraca za bračni krevet u Polo ili posuđivanjem kombija od susjeda za novi hladnjak. 

Kako izvesti model osobnog preuzimanja?

Ako prilikom izrade web shopa ili u nekoj kasnijoj fazi odlučite u poslovanju primijeniti model osobnog preuzimanja možete razmisliti o dva načina kako to izvesti:

  1. Kupac odabere željene proizvode u trgovini u kojoj želi preuzeti robu i plati sve online.
  2. Kupac odabere proizvode koje želi u trgovini u kojoj želi preuzeti robu i plati račun u fizičkoj trgovini prilikom preuzimanja.

Bez obzira na koju se opciju odlučite u križanju svog online i offline poslovanja na umu morate imati dvije stvari:

  • Kupci koji su online naručili i odabrali preuzimanje u trgovini sigurno nemaju puno vremena za gubiti pa se pobrinite da ne čekaju dugo prilikom preuzimanja.
  • Ako pakirate lomljive stvari ili hranu pažljivo ih pakirajte. Potrudite se da naručene proizvode bolje spakirate nego najveće picajzle (jedan kajkavski izraz koji se savršeno uklapa u rečenicu) među vašim kupcima.

Prednosti osobnog preuzimanja za kupca

Model u kojem trgovac ne mora plaćati dostavu doista je prednost za trgovca. Ali, sigurno se sada pitate sljedeće: Zašto bi pobogu neki čovjek proučavao proizvode online, sve kupio u web shopu i onda umjesto da mu se sve lijepo dostavi na kućnu adresu sjeo u auto ili na bicikl pa došao to sve pokupiti u trgovinu?

Prednosti modela klikni i preuzmi za kupca su sljedeće: 

  • Ni kupac ne mora plaćati dostavu.
  • Kupac ne mora čekati dostavljača ili ići na poštu/centar za distribuciju ako propusti dostavu.
  • Najbrža dostava će pred vrata kupca doći sljedeći dan, dok kupac može sam podići narudžbu odmah isti dan. 
  • Ako želi naručiti nešto čega nema u jednoj trgovini kupac može narudžbu prebaciti na drugu najbližu trgovinu. 

Super je dostava! Naručiš i samo ti dođe na kućnu adresu. Da, to je prednost online kupovine. Ali ako radite i naručujete online znate koliko puta ste išli na poštu/distributivni centar preuzeti paket. Ili vam je od dostavne službe došla poruka da će dostava biti izvršena od 10 do 12 sati ujutro pa ste odgodili planove kako bi dva sata čekali nešto što traje tri i pol minute.  

Većina ljudi koja naručuje online baš će zbog tih problema s dostavom radije odabrati preuzimanje u trgovini. Jer im je svejedno hoće li ići po paket na poštu ili u trgovinu. 

A u trgovini prodavača ipak još uživo mogu pitati nekoliko stvari wink

bio&bio model: kako osobno preuzimanje funkcionira u stvarnosti?  

Mi u Markeru doista ne volimo mlatiti praznu slamu. Možda vam se i dalje čini da je preuzimanje u trgovini nešto bezveze?

E pa nije. Od prošlog studenog opciju osobnog preuzimanja u trgovini koristi web shop iz naše radinosti, trgovina zdrave hrane Bio&Bio

10,5% od ukupnog broja narudžbi u web shopu Bio&Bio naručeno je uz opciju osobno preuzimanje u trgovini.

Bio&Bio na svom web shopu nudi opciju "Naruči putem weba i plati paket u odabranoj trgovini". 

Pokazat ćemo vam po koracima kako to izgleda za kupca:

1. Odabir trgovine

Bio&bio odabir trgovine

Kada kupac u izborniku odabere jednu od ponuđenih trgovina javlja mu se poruka u zaglavlju: "Trgovina za osobno preuzimanje uspješno odabrana. Trgovinu u svakom trenutku možete promijeniti u korisničkom računu ili u procesu naručivanja."

2. Proces kupnje i dostupni proizvodi

Osobno preuzimanje kategorije

Jednom kada kupac počinje kupovati u web shopu u svim kategorijama proizvoda na odabir su ponuđeni samo oni koji su dostupni u odabranoj trgovini.

3) Dodavanje proizvoda

Osobno preuzimanje bio&bio

Prilikom odabira samog proizvoda kupac može osim detalja proizvoda naći u kojim se još trgovinama proizvod nalazi, ako se slučajno odluči promijeniti željenu trgovinu. 

4) Pregled košarice

Košarica prilikom osobnog preuzimanja

Prilikom pregleda košarice jasno je naznačeno kada će narudžba biti spremna za preuzimanje. U pravilu, to je tri sata od narudžbe. No, kod svake trgovine postavili smo drugi algoritam pošto sve trgovine nemaju identično radno vrijeme. 

Kupcu se nakon završene narudžbe šalje i email s navedenim vremenom 

5) Mogućnost promjene trgovine za osobno preuzimanje

Promjena trgovine prilikom osobnog preuzimanja

Prilikom naručivanja i odabira opcije osobnog preuzimanja moguće je promijeniti i željenu trgovinu. Ako se tijekom kupnje kupac predomisli pa odluči pokupiti narudžbu nakon kave na Cvjetnom, a ne u svojoj lokalnoj trgovini na Sigečici.

No, kako je tijekom kupovine birao proizvode koji su bili dostupni samo u izabranoj trgovini, moguće je da određenih željenih proizvoda nema. I u tom slučaju web shop ih o tome obavještava i to jako uočljivim crvenim slovima.

Sve smo isprogramirali tako da kupnju nije moguće obaviti do kraja, sve do kad kupac ne odluči što će napraviti s tim proizvodom.

6. Plaćanje narudžbe

Pregled narudžbe osobno preuzimanja

U trenutku kada je potrebno provesti plaćanje, ako je nedostupan proizvod u košarici, kupcu se kod samog proizvoda prikazuje kako nije dostupan baš kao što mu se ispod popisa ponovno ta poruka ponavlja. 

A što je još više kul?

Odmah se nudi i rješenje, ako je baš netko zapeo za proizvod kojeg nema u odabranoj trgovini. 

Nudi se popis trgovina u kojima se mogu naći svi odabrani proizvodi!

Jasno, pregledno i funkcionalno!

Kako u trgovinama bio&bio koriste sustav osobnog preuzimanja?

Filtriranje narudžbi za osobno preuzimanje


Filtriranje narudžbi za osobno preuzimanje  Popis narudzbe


Kada u bio&bio stigne narudžba uz osobno preuzimanje, trgovcima se obavijesti prikazuju u sustavu. Uz ispis izabranih proizvoda trgovac može utipkati neku internu napomenu kao i napomenu za kupca koja mu se šalje na email.

Za bio&bio posebno smo razvili i prikaz u kodovima i kod za cijelu narudžbu tako da trgovac ne mora svaki naručeni proizvod pojedinačno skenirati. 

Dobro smo odradili posao jer sve više narudžbi se osobno preuzima, a trgovcima je jednostavno koristiti našu web shop platformu i naša rješenja 

Ako razmišljate o uvođenju osobnog preuzimanja u svojim online i offline trgovinama, nemojte previše misliti - samo nam se javite.

Dobro izrađujemo web shopove i prilagođavamo ih vašem poslovanju. 

Izrada web stranica

Naša jezgra poslovanja i područje u kojem imamo najviše iskustva je upravo izrada web stranica po mjeri, za bilo koju djelatnost ili područje, neovisno čime se Vaša tvrtka bavi.

Izrada web trgovine

Internet trgovina je prodajno mjesto otvoreno 24 sata dnevno, svaki dan u godini. Otvaranje internet trgovine zahtjeva neusporedivo nižu investiciju s nemjerljivo većim potencijalom od fizičke trgovine.

Programiranje po mjeri

Potrebna Vam je aplikacija prilagođena Vašem poslovanju? Projektiramo i izrađujemo sve, od jednostavnih do kompleksnih sustava koji u potpunosti odgovaraju Vašim potrebama.

Blog

Tražilice unutar web shopa mogu povećati prodaju

Onsite tražilica: mala tajna za veliko povećanje prodaje o kojoj rijetko tko priča

Tražilice unutar web shopa zapravo su mali trgovački pomoćnici. Posjetitelji direktno postavljaju pitanja tražilici koja ih direktno usmjerava na željeni proizvod. A što će posjetitelji brže i lakše doći do željenog proizvoda, to su veći izgledi da će i nešto kupiti. 

opširnije

Kontaktirajte nas

MARKER d.o.o.
Braće Radića 52d - Jalkovec
42000 Varaždin

Potražite nas na karti

Tel: 042 / 421 700
Fax: 042 / 421 704

Newsletter