Fashion online: mobilne aplikacije, dodatna korist za kupca

Vrijeme čitanja: 7 minuta min
12. lipanj 2017.

Modna industrija u e-commerce svijetu uvjerljivo, već godinama, bilježi rast. 
 
Ljubav prema kupnji odjeće i nove obuće bez puno poteškoća preselila se online bez obzira na već otrcane komentare “Moram isprobati svu odjeću prije kupnje” i “Ne mogu ja to kupiti na slijepo”. 
 
Kako bi pobijedili takve komentare, online trgovci u modnom biznisu morali su se itekako dobro boriti. 
 
Naučili su da ako žele prodavati modu, moraju imati atraktivni dizajn web shopa. Naučili su i da svaki proizvod mora biti kvalitetno fotografiran i to sa svih strana. Neki se i dodatno trude pa svaki proizvod fotkaju na modelu.  
 
Britanski Asos, jedan od najvećih fashion web shopova, uz nekoliko fotografija svakog odjevnog predmeta na modelu u pravoj kombinaciji kupcima pruža i video kratkog catwalka.   
 
Fashion online trgovci primjenjuju i savjete o detaljnim opisima proizvoda, za kupce pripremaju tablice s podacima veličine obuće pojedinih brendova (tipa Adidasov 38 je Nikeov 38,5) i doista se trude. 
 
U ratu za kupce ističu besplatnu dostavu, brze isporuke robe i zamjene, a baš kao i u trgovinama od cigle nude loyalty programe za vjerne kupce.
 
Kako i ne bi. Konkurencija u modnom svijetu je opaka. Modni trgovci čine sve kako bi zadržali kupca pa tako zapravo i prvi ulaze u svijet novih tehnologija i inovacija. 
 
A gdje kupci u posljednje vrijeme sve više surfaju i gdje internet “žive” nove generacije? Na mobitelu. 
 
U Hrvatskoj se naveliko kaska za trendovima, ali na Zapadu mobilne aplikacije kao i spajanje iskustva kupaca u običnoj trgovini od cigle s online trgovinom kroz razne mobilne aplikacije nije ništa nova. 

Aplikacije i e-commerce: što se događa  na Zapadu

Korištenjem aplikacija vezanih uz modu i kupnjom bavili su se na Sveučilištu u Manchesteru. Prošlog ljeta objavili su studiju koja je pokazala da većina Britanaca koja kupuje preko fashion aplikacija to čini oko 20 sati te da je kod aplikacija važno njihovo povezivanje s društvenim mrežama.
 
Istraživanje je došlo do zaključka da se tvrtke koje razvijaju aplikacije za kupovanje najviše fokusiraju na to da kupovina preko aplikacije bude jednostavna i učinkovita. 
 
Što se tiče povezivanja s društvenim mrežama, aplikacije koje koriste veliki britanski brendovi poput Asosa i Zare - bolje stoje i zato što omogućuju lako dijeljenje pojedinih predmeta na društvene mreže, ali preko instant messengera kao što su Messenger i  WhatsApp.

Prijatelji na smartphoneu
Odjeću i cipele preko mobitela kupuje čak 45% Britanaca 

 

Britanci ne ignoriraju aplikacije zato što se čak 45% svog e-commerce prometa u modnom sektoru odvija preko smartphonea i tableta. Istraživanje kaže da su se trgovci koji su ostali na desktop verzijama odrekli 6,6 milijarda funti prometa na godišnjoj razini (svi zajedno).
 
Ni preko velike bare situacija nije bitno drugačija. I Amerikanci razmišljaju mobilno kada se govori o modi i e-commerceu. Samo što je njihov trenutni izazov “kako natjerati korisnika da koristi aplikaciju”.
 
Prema istraživanju objavljenom u Business Insideru kupci se intenzivno okreću mobilnom traženju proizvoda, ali istovremeno nisu skloni skidanju aplikacija svih online trgovina u kojima kupuju. 
 
Što kupci kažu o korištenju aplikacija trgovaca?

  • 53 posto kupaca preferira gledati mobilnu stranicu trgovca
  • 31 posto kupaca nije sigurno jesu li aplikacije sigurne
  • 19 posto kupaca kupuje na više mjesta i ne želi skidati aplikacije svih tih trgovaca
  • 10 posto kupaca skinulo je aplikaciju, a ona nije radila ili je bila komplicirana za korištenje

 
Ove ne baš tako svijetle brojke čak nisu ni prvi problem trgovaca koji pokušavaju svojim kupcima ponuditi (da ne kažemo uvaliti) svoju aplikaciju. 
 
Prema istraživanju Market Forcea, 64% Amerikanaca koji vjerno kupuju u nekoj online trgovini nikad nisu ni čuli da njihov trgovac nudi mogućnost skidanja mobilne aplikacije
 
Predviđanja su da će u SAD-u do trenutka kada fashion trgovci ne nađu način da aplikacijama osvoje mobitele kupaca prodaja stagnirati
 
A gdje je Hrvatska u svijetu mobilnih aplikacija za kupce? Hm…  mi smo još više manje na početku s online prodajom 
 
Mada, moramo reći - ona raste! U 2016. preko interneta je kupovao svaki drugi Hrvat koji je online (njih 45%), a 2008. hrvatskih online kupaca bilo je 10 puta manje. 
 
Za razliku od SAD-a, u Hrvatskoj fashion trgovci ne razbijaju glavu kako dostaviti aplikaciju kupcu i nagnati ga da je koristi. Naše još uvijek more drugi problemi poput SEO optimizacije, pisanja blogova i kreiranja newsletter kampanja
 
No, uvijek je bolje znati što se negdje tamo događa i barem vrtjeti u glavi sve mogućnosti koje postoje. 

Aplikacije i inovacije: što modni brendovi nude korisniku

Kada kupite pametni telefon, on je već krcat raznoraznim aplikacijama. Memorija se stalno puni novim verzijama, fotografijama, videima i dopisivanjima preko četiri različita programa za dopisivanje...

Kako bi ljudi skinuli još jednu aplikaciju, pogotovo ako se radi o nekoj trgovini, ona im doista mora biti korisna
 
Uzeli smo tri aplikacije trgovaca odjećom kako bi pokazali što rade i još jednu koja nam je izuzetno zanimljiva. 

H&M: Ako nema u trgovini, kupi online

H&M, najveći švedski trgovac odjećom jako se trudi spojiti offline i online trgovine. Njihovi kupci su većinom mlađe generacije, a kada odrastu nastavljaju kupovati pojedine komade za sebe i za djecu (ako je imaju). 
 
H&M je prošle godine “otvorio” i web shop za Hrvatsku, a u svojim trgovinama u četiri zida jako promiču online kupovinu (vrećice, majice, natpisi).
 
Njihova aplikacija omogućava jednostavnu kupovinu (baš kao što je i potrebno prema istraživanju Sveučilišta u Manchesteru), ali i zamjenjuje trgovca u offline storeu. 

H&M-ova mobilna aplikacija
 

U aplikaciju je ugrađena mogućnost skeniranja, a prilikom učitavanja bar kodova ispisuju se svi podaci o artiklu. Također, ako u trgovini nema neke majice, hlača ili nečeg drugog u željenoj veličini skeniranjem se može provjeriti je li odjevni predmet dostupan online te se, pogađate, odmah može i naručiti.

Asos: video i na aplikaciji 

Asos, britanski div online fashion shoppinga već smo spomenuli. Oni su svoju poziciju već davno utabali starim trikom “besplatne dostave po cijelom svijetu”, a istovremeno su radili na stalnom unapređivanju opisa svojih proizvoda

Asos mobilna aplikacija


 
Video koji imaju uz svaki odjevni predmet nisu zapostavili ni na aplikaciji.

Zara: brzo filtriranje i pregledavanje

Zarina aplikacija za kupovinu omoguće brzo filtriranje i pregledavanje, a i kupnja je jednostavna. Pogotovo ako su kupci registrirani - a registrirani kupci koji su skinuli aplikaciju su i cilj.

Zara mobilna aplikacija


Zarina aplikacija ima uključenu i opciju skeniranja, baš poput H&M-ove.
Skeniranjem proizvoda u trgovini možete doći do informacija o proizvodu, ali i naručiti ga online 

Klothed: aplikacija za muškarce koji žele odijela isprobati na mobitelu   

Klothed nije aplikacija fashion trgovca, ali je razvijena za njih. Kanadski start-up razvio je aplikaciju u kojoj muškarci doslovno digitalno mogu isprobati kako im stoji odijelo. 
 
Ne čini vam se to totalno logično? Pa baš je. Jer većina muškaraca još više od odlaska u shopping mrzi isprobavanje odjeće. Zamorno im je to oblačenje i skidanje. 

Klothed mobilna aplikacija
 

Klothed je tome doskočio. Muškarci se ne moraju cijeli fotografirati već trebaju samo uploadati fotografiju lica, a ostale dimenzije unijeti u aplikaciju.
 
Ako to nije razlog za skidanje aplikacije, onda ne znamo koji je 


Tehnologija nikad ne spava. Ako ste zakoračili u svijet interneta i prodajete odjeću i obuću nemojte spavati ako svijet ide naprijed. 
 
U Markeru ćemo vam napraviti najbolji web shop modernog dizajna lako prilagodljiv svim inovacijama  

Zatražite ponudu za izradu web trgovine

6.243 tvrtki svaki tjedan besplatno prima naše korisne savjete na email. Pridruži im se...