Marker Myth Busters: razbijamo 6 najpopularnijih mitova o email marketingu
Većina nas odrasla je vjerujući da ako progutamo žvakaću gumu, nećemo je moći probaviti sedam godina. Ne znamo kako vi, ali mi i dan danas pazimo kako žvačemo.
A što kažete na onu tvrdnju da poslije jela morate pričekati barem 30 minuta prije nego odete plivati? Ili da je sjedenje blizu televizora štetno za vid?
Da… i mi smo vjerovali u sve to.
Vjerovanja u te priče s vremenom rastu, njih se ne preispituje i ona postaju mitovi.
Ta vjerovanja rade protiv svakoga. I protiv vas.
Tjeraju vas da vjerujete glupim stvarima i koče da radite stvari od kojih bi stvarno mogli imali koristi. Kako u poslovnom, tako i u privatnom svijetu.
Zato mislimo da je pravi trenutak da prestanete vjerovati u mitove. Pogotovo kada se radi o vašem online poslovanju jer konkurencija je danas žestoka. Nikako si ne možete priuštiti da zanemarite određene marketinške strategije samo zato što drugi smatraju da su neučinkovite.
Prije nego što započnemo s razbijanjem mitova, važno je zapamtiti da se svi mitovi temelje na nekom prosjeku. Analizira se milijardu email poruka i rezultati se skupljaju u jednu “najbolju praksu”. Pa ono što može raditi za jedno poslovanje, možda neće pomoći drugome, tj. vama.
Zato ćemo danas biti kao Jamie i Adam iz MythBustersa i razbijati mitove o email marketingu. Vrijeme je da prestanete u njih vjerovati!
Mit #1: Email marketing je mrtav
Iz aviona se vidi da je email marketing mrtav. Slati nekome newsletter je kao da nekome šaljete kataloge na kućnu adresu. Uz to živcira, dosadan je i nitko ga ne gleda. Ljudi se samo pretplate na newsletter kako bi ostvarili popust. I dalje ništa.
Nula bodova.
Ravna crta.
Mislite li da je pametno prestati slati newslettere i emailove jer ste negdje pročitali da je email marketing mrtav?
Pokušajte guglati “email marketing is dead”.
Google je pronašao 9.570,000 rezultata od kojih prvi govore o tome kako email marketing nije mrtav. I mi se slažemo s njima.
Jeste li znali da tijekom godine okvirno šaljemo 74 bilijuna emailova? Broj se i dalje povećava pa je tako već 2016. godine bilo 28% više poslanih emailova u odnosu na 2015. godinu, a za 2017. godinu predviđa se da će brojke biti još veće.
Pa zašto je email marketing car među marketinškim kanalima?
- Prisutnost. Više od 95% online korisnika ima otvorenu email adresu, a skoro 90% njih svakodnevno provjerava email.
- Doseg. Iako je Facebook postao središte oglašavanja, njegov organski i plaćeni reach (doseg) se drastično smanjuje. Vaše Facebook oglase vidi sve manje potencijalnih kupaca, a newsletter će uvijek vidjeti konstantan broj klijenata.
- Vrijednost pretplatnika. Svaki newsletter pretplatnik vredniji je od jednog lajka na Fejsu. Zašto? Lako je stisnuti lajk i sakriti vas iz News Feeda, a na newsletter listu se svjesno prijavimo i dajemo osobne podatke. Tko ostavi svoj email taj je stvarno zainteresiran za vašu online ponudu.
- Uspješnost akcija i promocija. Imamo pitanje i odgovorite iskreno. Hoćete li prije otvoriti promotivni newsletter i pogledati akcije ili ćete kliknuti na Facebook reklamu? Malo tko želi i očekuje da će vidjeti promotivne ponude na društvenim mrežama - mjestu gdje odlazimo špijunirati jedni druge, a ne kupovati.
Mit #2: Što veća lista newsletter pretplatnika to ćete biti uspješniji
Kada je u pitanju broj pretplatnika (a i sve u životu), veći broj je uvijek bolji. Ova pretpostavka mnoge tvrtke često vodi u bezuspješno usmjeravanje svih napora u prikupljanje što većeg broja newsletter prijava.
Opsjednutost i neprestano praćenje liste pretplatnika sprečava vas da brinete oko važnijih ljudi - postojećih i potencijalnih kupaca. Na kraju, to su ljudi koji će biti vaši osobni promotori i koji stvaraju dugoročnu korist za vaše poslovanje.
Osim toga, budimo iskreni. Koliko je od tih 10.000 pretplatnika aktivnih i lojalnih kupaca? Jako mali postotak, zar ne? Zato je i mali popis od 500 pretplatnika vredniji od one divovske liste.
Isto tako, bitno je napomenuti (a što mnogi ne znaju) da s malom stopom otvaranja emailova (open rate) riskirate da vaši budući mailovi odu u spam (neželjenu poštu) - zloglasno mjesto iz kojeg se rijetko tko vrati.
Naime, newsletter provideri (sustavi za slanje newslettera) žele održati svoju dobru reputaciju, pa ako MailChimp ili drugi sustav vidi da stojite jako loše kod svojih klijenata, dat će vam crveni karton i riješit će vas se brzinom munje.
Mit #3: Najbolji dan za slanje newslettera je definitivno utorak
Koliko ste puta čuli nekog na konferenciji ili ste čitali na internetu da postoji univerzalni najbolji dan za slanje newslettera? Naravno, riječ je o utorku!
Sigurni smo da ste za ovu tvrdnju svi čuli, a i ako niste, samo malo razradite priču u glavi.
Ponedjeljak ne bi bio dobar jer je to početak radnog tjedna. Petak opet ne bi bio dobar jer se ljudi pripremaju za vikend. Srijeda i četvrtak… hm… to je ipak sredina tjedna i ljudi su tek tada usredotočeni na posao.Vikend? Pa tko gleda mailove za vikend?
Znači, ostaje samo utorak. I upravo ste došli do istog zaključka kao i tisuće drugih online trgovaca koji slijepo prihvaćaju činjenicu da je utorak, bez sumnje, najbolji dan za slanje email pošte.
Problem kod slijepog praćenja definiranog “najboljeg vremena” je taj što u to vrijeme i svi drugi šalju emailove, pa je zapravo utorak vjerojatno najgori dan za slanje marketinških poruka.
Pa kako otkriti najbolji dan za slanje newslettera? Gdje se ova informacija može naći na internetu? Zapravo nigdje. Najbolji dan slanja ovisi isključivo o vašem poslovanju i ciljanoj publici. Testirajte, analizirajte rezultate i postotak otvorenih emailova. Možda će vama najbolje odgovarati vikend ili čak ponedjeljak.
Mit #4: Ako prečesto šaljete emailove, samo ćete živcirati publiku
Kako je Albert Einstein definirao ludost:
"Ludost - činiti jednu te istu stvar stalno iznova i očekivati drugačiji rezultat.”
Ako malo bolje proučimo, Einsteinova izjava se fokusira na negativne posljedice ponavljanja istog obrasca, ali ona se ne odnosi na email marketing.
To je uobičajena zabluda - ako često šaljete emailove, iritirat ćete pretplatnike, označit će vas kao spam i odjavit će se s liste. Nemojte vjerovati svemu što čujete jer prema uvidima u našu bazu podataka, nekim klijentima se stopa otvaranja (open rate) povećala čim su umjesto jednog newslettera mjesečno odlučili slati njih četiri.
A većom stopom otvaranja povećala se i stopa konverzije, tj. povećao se broj kupovine.
Što se tiče problematike sa spamom, u pravilu će jedan pretplatnik na njih 2.000 označiti newsletter kao neželjenu poštu. Dakle omjer 1:2.000.
Važno je napomenuti da veliki broj email klijenata kao što su Gmail i Yahoo upotrebljavaju mjerne podatke pošiljatelja kao što su stopa otvaranja i klikova po poslanoj email kampanji kako bi utvrdili trebaju li automatski blokirati ili filtrirati poruku u spam. Budući da češće slanje može povećati stopu otvaranja i ojačati vašu reputaciju, mali su izgledi da ćete otići u zaboravljeni svijet.
Ako se pitate koji je čaroban broj emailova koje bi trebali tjedno poslati, nažalost vam ne možemo reći. Možda je riječ o jednom, a možda o dva, tri. Zapamtite da svaki email predstavlja novu priliku da svojim čitateljima i potencijalnim kupcima predstavite nešto novo i privlačno, pa nađite zlatnu sredinu
Mit #5: Neke riječi u naslovu newslettera mogu vas odmah poslati u spam
U ranim danima email marketinga, pristigla pošta ili ti ga e-sandučić mogao je biti zatrpan hrpom neželjenih emailova. Iz tog su razloga internet provideri razvili strogi spam filter koji je čim je vidio riječi “Besplatno”, “Akcija”, “Popusti” usmjerio emailove prema spam pošti.
I od tada stoji nepisano pravilo:
Ako želiš da tvoji newsletteri dođu do pretplatnika, kloni se zabranjenih riječi.
To je godinama bila najbolja praksa, no istina je da se više ne morate brinuti o ovakvim stvarima jer su spam filteri postali mnogo precizniji i složeniji kod prepoznavanja neželjene pošte.
Spam filteri gledaju dugačak popis kriterija kako bi odlučili zaslužuje li vaš email doći pred oči korisnika, pa će "spam sadržaj" kao što je riječ besplatno, rijetko biti krivac što ste otišli u neželjenu poštu.
Evo nekoliko elemenata koje spam filteri provjeravaju:
- naslov emaila
- ime primatelja
- ime pošiljatelja
- IP adresa pošiljatelja, domena i ugled
- Savjeti drugih spam filtera
Važno je imati na umu da se lista onog što se smatra neželjenim često mijenja jer se filteri prilagođavaju na temelju onog što pretplatnici označavaju kao neželjenu poštu u svojim pretincima pristigle pošte.
I što na kraju možete zaključiti? Ako imate posebnu ponudu ili akciju, obznanite to na sav glas svojim klijentima!
Mit #6: Odjave s newsletter liste imaju negativan utjecaj na marketinšku kampanju
Iako je gumb za odjavu s newsletter liste važan i potreban dio svakog newslettera, svi se nadaju da ga nitko neće kliknuti. A kada ga netko klikne, zasigurno vas malo stegne kod srčeka jer mislite da nešto radite krivo.
U realnosti, stvari tako ne funkcioniraju.
Odjava s pretplate ne znači da je vaša email kampanja loša. To samo znači da korisnici više ne žele primati vašu poštu jer ih niste interesirali i nisu željeli ništa kupiti od vas.
I to ja zapravo dobra vijest!
Naime, s odjavom s liste pretplatnika korisnici vam pomažu očistiti bazu podataka. Oni ovako i onako ne bi otvarali emailove, samo bi štetili vašoj stopi otvaranja i klikova i na kraju - vašoj reputaciji kao pošiljatelju.
S odjavama možete dobiti i detaljniji uvid u marketinške kampanje koje ne funkcioniraju za vaše pretplatnike. Imat ćete dobru smjernicu što bi trebali promijeniti.
I na kraju, otkazivanje pretplate nije uvijek loša stvar jer ovako i onako ne želite imati nekog na popisu tko ne želi ništa čuti od vas. Provjerite je li gumb za odjavu vidljiv i lako dostupan jer bi u protivnom neaktivni pretplatnici mogli nauditi vašoj reputaciji.
Zainteresirani pretplatnici - bolji angažman - veća stopa otvaranja - veća stopa klikova - više kupovine!
Budite oprezni s mitovima o email marketingu
Svako online poslovanje je drugačije, pa ne može postojati jedan univerzalan i pravi način za obavljanje uspješnog email marketinga. Vaša strategija bi se trebala temeljiti na vašoj publici, vašoj poruci, vašem brendu i vašim ciljevima.
E sada, znači li to da nikada ne bi trebali slijediti najbolje prakse? Naravno da ne znači. No jedini način da može razlikovati korisne i beskorisne prakse je da ih isprobate sami.
Trebate li kakav dodatan savjet ili novi web shop, slobodno nas kontaktirajte ili pretplatite na naš newsletter
Tako ćete svakog tjedna imati priliku širiti znanje u svijetu online marketinga i online poslovanja općenito
Zatražite ponudu za izradu web trgovine
6.243 tvrtki svaki tjedan besplatno prima naše korisne savjete na email. Pridruži im se...