Marketinški potezi ključni za povećanje prodaje u web shopu

Vrijeme čitanja: 5 min
08. kolovoz 2016.

Kada otvorite web shop budite sigurni da, prodaja neće ići sama od sebe.

Možda ako ste poznati svjetski brand, što teško da je slučaj, pa morate biti jako dobro organizirani i studiozni, a u vašem poslovnom planu svakako bi se trebala naći strategija digitalnog marketinga.

Nema web shopa bez ulaganja u marketing i oglašavanje. To je svima koji se bave ovim poslom kristalno jasno.

Danas o tome postoje znanstveni radovi i doktorati, svijet je prepun raznih managera koji nude svaki svoj način razmišljanja i primjenjivanja taktike kojom obećava dolazak novih kupaca i povećanje prodaje u web shopu.

No, ne možete ih sve ignorirati.

Najbolje je pronaći zlatnu sredinu ovisno o vrsti vašeg web shopa, proizvodima koje imate i ciljanoj skupini kojoj ste okrenuti te na tim postulatima temeljiti svoju reklamnu politiku.

Dobra organizacija i sistematizacija pola je posla

I najmanje sitnice čine razliku

Vaš webshop je vaše prodajno mjesto. Uredite ga tako da se svaki kupac u njemu osjeća ugodno.

Svaki artikl mora biti nadohvat ruke, detaljno i točno opisan, s istaknutom cijenom, a potencijalnome kupcu ništa ne smije smetati da obavi kupnju.

Pri online kupnji čak i najmanje sitnice mogu činiti razliku.

Testirajte dizajnom i tekstom različita rješenja na svojim web stranicama kako biste otkrili ona koja dovode do veće posjete i prodaje.

Za kraj, potrebno je pratiti i mjeriti sve.

Koristite Google Analytics kako biste saznali sve o svojim posjetiteljima i njihovu ponašanju dok borave u vašemu webshopu pa optimizirajte web shop prema tako prikupljenim informacijama.

Odaberite strategiju prema vrsti web shopa

Postoje brojni načini, strategije i taktike kako da povećate promet u svojim online trgovinama.

Najveći izazov s kojim se vlasnici e-trgovina suočavaju je povećanje, ne samo prodaje, već i prometa na stranicama.

Znati odakle početi i kako se istaknuti iz mase tisuća drugih sličnih trgovina, vrlo je zahtjevan zadatak.

Eksplozija rasta u e-commerce svijetu posljednjih godina je napravila ogromnu konkurenciju za svakog koji počinje posao u web dućanu.

U idućih nekoliko redaka pokušat ćemo dotaknuti nekoliko različitih strategija čije bi vam smjernice mogle pomoći da se uspješno nosite s konkurencijom i da kupci koji lutaju bespućima virtualnog svijeta završe upravo u vašem web shopu.

Izazov s kojim se vlasnici e-trgovina suočavaju je povećanje, ne samo prodaje, već i prometa na stranicama

Izazov s kojim se vlasnici e-trgovina suočavaju je povećanje, ne samo prodaje, već i prometa na stranicama

Obavezno u priču uključite SEO

Budite ispred konkurencije na Googleu

Kilometre i kilometre rečenica ispisali smo na našoj stranici o Search Engine Optimization iliti ga skraćeno SEO, ali kako i ne bismo kada se radi o doista važnom koraku, možda i najvažnijem u povećanju posjeta u web trgovini.

Jer ako ste uložili znatan novac u otvorenje web shopa i profesionalno ste orijentirani na njegov uspjeh i ništa drugo, želite da ta web stranica bude ispred konkurencije u rezultatima pretraživanja na tražilicama.

Počnite koristiti more SEO mogućnosti ove dugoročno najisplativije metode privlačenja posjetitelja s tražilica kako biste privukli nove potencijalne kupce.

Bez posjetitelja nema prodaje. A bez prodaje neće biti dugo ni vašeg web shopa.

No, budite dobro organizirani i ne žurite, jer optimizacija za Google je kontinuirani proces.

Pišite blog i objavljujte sadržaje što češće

Jedan od najjednostavnijih načina za širenje svoje društvene zajednice na netu je postavljanje reprezentativnog sadržaja.

Istraživanja su pokazala da različita publika reagira različito na neku poruku ovisno o tome kada i gdje je primi.

Neki stručnjaci za web marketing kažu kako bi trebali objavljivati sadržaje na Facebooku minimalno jednom dnevno.

Ako uključite i druge društvene mreže, tim bolje za vas.

Kada ste u trgovini za sve nejasnoće možete se obratiti prodavaču. No, u web shopu nema stvarnih ljudi, stoga je iznimno važno osigurati kvalitetnu informaciju vašim posjetiteljima.

Zato - počnite pisati blog.

Jedan od najjednostavnijih načina za širenje svoje društvene zajednice na netu je postavljanje reprezentativnog sadržaja
Jedan od najjednostavnijih načina za širenje svoje društvene zajednice na netu je postavljanje reprezentativnog sadržaja
 

Koristite ga kako biste i svojim potencijalnim kupcima, i svim drugim posjetiteljima, pružili informaciju zbog koje će vas smatrati osobom od povjerenja.

A kada su u web shopu radi čitanja sadržaja, veća je šansa i za konverzijom.

O važnosti bloga također smo mnogo pisali, a osim što ćete tako pružiti dodatnu pomoć i važne informacije posjetiteljima, tražilice će nagraditi vaš webshop boljom pozicijom pri pretragama za ključne riječi koje su vama važne.

Eksperimentirajte s naslovima sadržaja

Naslov bloga nosi puno veću težinu nego što možemo na prvi shvatiti.

Evo nekoliko savjeta za optimiziran naslov sadržaja u vašem web shopu.:

  • Koristite svakodnevni jezik razumljiv širokoj masi
  • Iskoristite psihološke osobine (hitnost, strah, želja, itd.)
  • Koristite negacije (Ne činite ovo u odnosu na ono)
  • Ako ste post zamislili kao popis nekih stvari ili radnji, počnite s npr. “Kakve rezultate predviđate ili koja i koliko konkretnih rješenja ste spremni izraditi”

Iskoristite sve što nude društvene mreže

Budite prisutni među vašim kupcima

Društvene mreže mjesta su gdje se okupljaju vaši postojeći i potencijalni korisnici. 

Budite prisutni među njima i razgovarajte o njihovim potrebama.

Nemojte koristiti društvene mreže samo kako biste prodavali svoje proizvode, nego kao produženu ruku svoje prodaje koja će pomagati kupcima prije, tijekom te nakon obavljene kupnje.

Društvene mreže možete koristiti kako biste lako i brzo obavijestili sve svoje potencijalne korisnike o eventualnim akcijama, popustima, ali ih i nagrađivali za njihovu vjernost.

Ako i dođe do nekakve krizne situacije, korisnici će vam se najprije obratiti putem društvenih mreža, a na vama je da pravodobno i kvalitetno odgovorite na nastalu situaciju.

Ako to odradite na pravi način, svaki problem možete pretvoriti u svoju prednost te graditi povjerenje prema svim korisnicima.

Omogućite dijeljenje na društvenim mrežama

Što više pojavljivanja imate na društvenim mrežama, veća je i vjerojatnost da ćete dobiti više lajkova, što nije mala stvar ako želite privući kupce u vaš web shop.

Najbolji način da uvelike povećate broj pojavljivanja na društvenim mrežama je ugradnja mogućnosti u obliku gumbića za dijeljenje i lajkanje unutar vaše stranice, odnosno unutar marketinških komunikacija.

Većina blogova ima opcije tipa “share” (podijeli) ili “like” (sviđa mi se) jasno istaknute na stranici.

Neka od mjesta na koja biste ih mogli smjestiti bi mogla biti:

  • Na stranici gdje nudite određeni proizvod
  • Na pregledu proizvoda u kategoriji
  • Kod rezultata pretraživanja
  • Podnožje za vaše web stranice i bloga
  • Zaglavlje vaše web stranice i bloga
  • U svom newsletteru
  • U potpisu e-pošte
Društvene mreže koristite kako biste obavijestili svoje potencijalne korisnike o eventualnim akcijama i popustima
Društvene mreže koristite kako biste obavijestili svoje potencijalne korisnike o eventualnim akcijama i popustima


Na Facebooku što više koristite slike

Najbolji način da se poveća angažman na Facebooku je da uključite slike u svojim postovima. 

Pokazalo se da fotografije na Facebooku generiraju više od 50% pozitivnih komentara nego prosječan post.

Kada želite objaviti najavu ili promovirati sadržaj s web shopa uključite u post link na stranicu i svakako priložite sliku.

Vodite računa da je fotografija uvjerljiva i da zorno prikazuje ono o čemu govorite. U protivnom nema smisla.

Fotografije na Facebooku generiraju više od 50% pozitivnih komentara nego prosječan post
Fotografije na Facebooku generiraju više od 50% pozitivnih komentara nego prosječan post

Taktika dostave i sustav lojalnosti

Besplatna vs. plaćena dostava

Istraživanje na Global Web Indexu pokazalo je da čak 66% kupaca na online kupovinu najviše motivira besplatna dostava, a važnost te stavke potvrdilo je i Gemiusovo istraživanje za Hrvatsku.

Dakle riječ je o potencijalno jako dobrom marketinškom potezu.

No, besplatna dostava, naravno, nije nikad besplatna, jer dostavu netko na kraju mora platiti.

Amazon je tako prema Wall Street Journalu prošlu godinu potrošio 6 milijardi dolara na troškove dostava, od čega je od kupaca naplatio samo polovicu.

Također, pri usporedbi besplatne dostave i brze dostave već idućeg dana, kupcima je dvostruko bitnija bila besplatna dostava. To je vjerojatno uvjetovano i činjenicom da se ovaj tip dostave dodatno plaća.

Razmislite dakle vrijedi li vam ulagati u besplatnu dostavu kao vid marketinga.

Hoćete li je vi platiti iz svog džepa, pa refundirati troškove višim cijenama u web shopu ili ćete naplatiti kupcima dostavu pa ih privući nižim cijenama proizvoda od konkurencije?

Odluka je vaša.

Jednostavan povrat robe

Također jedna jako važna stvar za konzumente web shopova je jednostavnost povrata robe.

Ovaj pristup prodaje u online marketingu može biti itekako zahvalan, jer svi se mi dok kupujemo u web shopovima želimo zapravo osjećati kao u stvarnoj trgovini - ako nam se proizvod ne sviđa ili nije ono što smo tražili, da ga brzo i bez puno stresa možemo vratiti ili zamijeniti.

Kod povrata robe situacija je najčešće takva da kupac plaća poštarinu kada vraća robu, ali imamo sve više primjera za plaćanje putem PayPala gdje kupac može dobiti povrat novca za slanje robe natrag.

Ističući takav način trgovine na vidljivom mjestu našeg web shopa, stvorit ćete povjerenje s potencijalnim kupcima što vam se može kasnije višestruko isplatiti.

Ppri usporedbi besplatne dostave i brze dostave idućeg dana, kupcima je dvostruko bitnija besplatna dostava
Pri usporedbi besplatne dostave i brze dostave idućeg dana, kupcima je dvostruko bitnija besplatna dostava

Izgradite sustav lojalnosti

Recenzije igraju veliku ulogu u online kupovini, bilo da se radi o onim poznatih nam ili nepoznatih osoba, te tako 39% kupaca piše barem jednu recenziju mjesečno.

Na vama je stoga da animirate potrošače raznim vještinama izgradnje lojalnosti kao što je program vjernosti kojim ćete kupcu ponuditi ekskluzivne proizvode, promocije ili cijene u zamjenu za redovitu kupnju.

Uključite kupce u dijalog. Dajte im da kažu što misle o vašem proizvodu, dostavi i usluzi.

Tako će kupci postati vjerni kupci, a time će nesvjesno motivirati druge posjetitelje na kupovinu.

Ubacite i rubriku česta pitanja.

Ovo je jako bitno i zbog činjenice da više od polovice online kupaca traži preporuke prije kupnje

Naravno tu je ključno da proizvodi i sam proces online kupovine budu na nivou, jer u protivnom bi vam se recenzije mogle obiti o glavu.

Newsletteri i infografike prijatelji su web shopa

Koristite e-mail marketing

Newsletter je najučinkovitiji alat direktnog komuniciranja koji u vašem online poslovanju može igrati važnu ulogu.

No, ponovno vrijedi isto pravilo da morate imate kvalitetan i oku ugodan sadržaj koji će ljudi htjeti najprije otvoriti u e-mailu, a potom i pročitati.

Jednako kao i remarketingom, možete segmentirati svoje pretplatnike prema njihovu dosadašnjemu ponašanju i obavljenim kupnjama te im nuditi točno određene proizvode koji će ih zanimati.

Imajte na umu da su primatelji newslettera sami odabrali tu opciju pa, osim dodatne prodaje, e-mail marketing možete koristiti i kako biste izgradili dugotrajan i kvalitetan odnos sa svojim potencijalnim kupcima.

U newsletteru morate imate kvalitetan i oku ugodan sadržaj koji će ljudi htjeti otvoriti, a potom i pročitati
U newsletteru morate imate kvalitetan i oku ugodan sadržaj koji će ljudi htjeti otvoriti, a potom i pročitati
 

Uložite u infografiku!

Tijekom posljednjih nekoliko godina infografike su postali izuzetno popularne.

Ulaganje u dizajniranje grafičkog prikaza je jedan od najboljih načina za stvaranje porasta, a time i konverzije, u online trgovinama.

Uz to, pravilno i pametno korištenje infografike, prije svega kvalitetan sadržaj i privlačan dizajn, može vam pomoći da dobijete mnogo klikova, što je odlično za SEO i Google.

Jedan od razloga zašto biste trebali uvesti infografiku u svoju marketinšku kampanju na blogu ili u web shopu jest taj što je riječ o vizualnom sadržaju koji je krajnje jednostavan za publiku.

Osim toga, infografiku je lako objaviti na bilo kojem blogu, a pozitivna strana je i što doprinosi prepoznatljivosti branda kojeg u web shopu želite promovirati.

Infografika je krajnje jednostavna i pregledna, a polučuje odlične rezultate kod posjetitelja
Infografika je krajnje jednostavna i pregledna, a polučuje odlične rezultate kod posjetitelja

Promovirajte sebe, ne samo proizvod

Razmislite o načinima kako dodati vrijednost na vašu web stranicu, a ne samo na proizvod koji nudite.

Promovirajte svoj priču, svoje vrijednosti branda i svoju inspiraciju.

Koristite svoj blog; puno fotografija, videa i ostalog vizualnog sadržaja mnogo će reći o vašoj osobnosti i identitetu vašeg web shopa.

A ako trebate pomoć oko marketinških savjeta za vaš web shop, znajte da je Marker pravo mjesto gdje se možete javiti.

Od SEO optimizacije, izrade blogova, promocije u pravo vrijeme i na pravom mjestu te najvažnije, izrade web stranica i web shopova.

Tu smo za vas.

Zatražite ponudu za izradu web trgovine

6.243 tvrtki svaki tjedan besplatno prima naše korisne savjete na email. Pridruži im se...

„Kolačić” je mala tekstualna datoteka koja sadrži podatke koji se pohranjuju na vaše računalo. Kolačići se koriste samo u tehničke svrhe te za olakšavanje upotrebe internetske stranice. 

Jedna vrsta kolačića, „trajni kolačić”, sprema datoteku na vaše računalo na dulje vrijeme. Naknadno se može koristiti za prilagodbu internetske stranice sukladno izborima i željama korisnika. Druga uobičajena vrsta kolačića je „kolačić sesije”. Kada posjetite određenu internetsku stranicu, kolačići sesije se šalju između vašeg računala i poslužitelja radi prikupljanja podataka. Kolačići sesije ne spremaju se nakon zatvaranja internetskog preglednika. Više informacija o tome kako funkcioniraju kolačići možete pronaći na www.allaboutcookies.org. 

Neprekidno radimo na poboljšanju ove internetske stranice. Stoga koristimo alat za analizu internetskih stranica „Google Analytics”, kojime analiziramo ponašanje posjetitelja naše internetske stranice na anoniman i skupni način. Alatu Google Analytics dozvoljavamo instalaciju kolačića i njihovo upravljanje na ovoj internetskoj stranici. Google Analytics koristi sljedeće kolačiće:

  • marker.hr
  • Ovaj kolačić pohranjuje podatke o svojim korisnicima radi stjecanja saznanja i njihovim potrebama. Namjena ovog kolačića je za poboljšanje kvalitete usluge, kako i za spremanje korisničkih postavki, preporuke sadržaja i rezultata pretraživanja te praćenje korisničkih trendova . Kolačić je „trajni” i pohranjuje se lokalno na vaše računalo tijekom 26 mjeseci.

Kako prekinuti upotrebu kolačića?
Ako ne želite primati kolačiće, izmijenite postavke internetskog preglednika tako da se automatski onemogućava pohrana kolačića ili da se prikazuje obavijest ako određena internetska stranica želi pohraniti kolačiće na vaše računalo. Prethodno pohranjene kolačiće možete izbrisati i putem internetskog preglednika. Za određena područja i funkcije ove internetske stranice potrebni su kolačići i neće raditi u slučaju brisanja ili odbijanja prihvaćanja kolačića.

Ako želite onemogućiti da vam Google Analytics sprema kolačiće, možete ga zabraniti na sljedećem linku:

Google ads, Meta ads

Google analytics