Zatražite ponudu
putem online obrasca

Uspješno promovirajte web shop i kad ste ograničeni s vremenom

13. lipanj 2016.

Vrijeme potrebno za čitanje teksta: 10 min

Voditi uspješno internet poslovanje danas je pravi izazov.

Sastanci s klijentima, razmatranje poslovnih ponuda, pregledavanje poslovnih izvještaja, odgovaranje na puni pretinac emailova… Uf…

Svakim danom stvarate sve više obveza i već ste pomalo pod stresom, a vođenje marketinških strategija često dođe u zadnji plan. U početku se to čini kao najbolja odluka jer ste ovako i onako na dobrom glasu. Svi već znaju za vas, a i zadovoljni ste s uspjehom vašeg web shopa. Sve do kad ne shvatite da je vaš web shop zapeo u pomalo sušno razdoblje, a buduće prognoze i nisu baš najbolje.

Iako ste preplavljeni hrpom obaveza, staviti marketinšku strategiju u zadnji plan nikada nije dobra ideja. Pa, evo nekoliko savjeta kako možete organizirati svoje obveze, biti produktivni i imati marketinšku strategiju kojom ćete povećati online prodaju.

Ma vaša konkurencija će misliti da ste Superman smiley

1. Stvorite prioritete u glavi

Biti produktivan ne znači u što kraćem vremenskom roku riješiti hrpu projekata.

Jednostavno usporite i radite manje. Raditi manje zapravo znači posvetiti se projektima koji su stvarno važni i od kojih ćete imati nekakve koristi.

Zato usporite, odredite prioritete u glavi i usredotočite se na marketinške strategije kojima ćete privući što više potencijalnih kupaca u svoj web shop.

Na početku svakog tromjesečja napravite popis tri najvažnijih projekata.

Na primjer:

  1. Unaprijediti newsletter kampanju
  2. Povećati vidljivost na društvenim mrežama
  3. Stvoriti program vjernosti i pridobiti lojalne kupce

Zatim za svaki projekt definirajte tjedne zadatke. A tjedne zadatke podijelite na više dnevnih zadataka. Kada podijelite veliki projekt na manje dijelove lakše ćete pratiti napredak svog rada i završiti ga unutar određenog vremenskog roka.

Nemojte tratiti vrijeme na hrpu projekata koji neće dati vidljive rezultate. Radije se posvetite manjim projektima od kojih ćete imati neku korist.

2. Započnite dan s težim zadacima

Zlatno pravilo dobrog upravljanja vremenom je započeti dan s težim zadacima. Ipak ste ujutro najodmorniji, a kad se bliži vrijeme pauze koncentracija već polako pada. Svaki dan odredite dva ili tri zadatka koja su najvažnija za napraviti i riješite ih odmah ujutro.

Na primjer, jutro provedite proučavajući Google Analyticse i izvještaje newsletter kampanja. Otkrijte imaju li naslovi s emojijima veću stopu otvaranja i konverzije ili ipak bolje prolazi samo tekst. 

Jednom kad riješite teže zadatke, ostatak dana će biti lakši
Jednom kad riješite teže zadatke, ostatak dana će biti lakši

 

Kad iz hrpe tablica i brojeva dobijete konačne rezultate već ste dovoljno postigli za početak dana. Nakon toga možete krenuti na druge, lakše stvari kao što je priprema A/B testiranja newslettera.

A to možete ostaviti i za sljedeći dan. Najvažnije je da ste riješiti ono najbitnije - saznali koje segmente testirati.

3. Odredite vremenski rok za svaki zadatak

Umjesto da samo sjedite za računalom i mislite kako nećete ustati sve do kad ne završite ovo što radite, probajte misliti na drugačiji način. Recimo, na ovaj dio zadatka ćete danas potrošiti najviše tri sata. Ograničavanjem vremena ćete biti učinkovitiji i usredotočeniji na ono što radite.

Koja je svrha udubiti se u tablice, statistike i grafove kad nikako ne možete shvatiti u što zapravo gledate? Jesu li to stope konverzije, klikova ili otvaranja? Sve vam se već ispomiješalo u glavi.

Ako unutar tri sata niste shvatili koja strategija je imala najbolju konverziju, tko kaže da to ne možete sljedeći dan? Štoviše, vjerojatnije je da ćete nakon dobrog odmora pristupiti problemu na drugačiji način pa su veći izgledi da ga sutra i riješite.

4. Kada radite nema prekidanja

Prema jednom istraživanju svaki prekid rada smanjuje produktivnost, a potrebno nam je barem 25 minuta da se ponovno uspijemo usredotočiti na posao. Pa nije ništa čudno što se na kraju radnog vremena osjećate kao da niste ništa napravili.

Znamo da ne možete u potpunosti izbjeći sastanke i male prekide tijekom rada, ali možete postaviti granice. Napravite kalendar obaveza, a u tome vam može pomoći Google kalendar.

Google kalendar je besplatni online program kojeg možete vrlo lako podijeliti s ostalim članovima tima, a oni ga isto tako mogu uređivati i dodavati svoje dnevne obveze. Zapišite kada ste nedostupni da vam u to vrijeme nitko neće dogovarati sastanke ili prespajati telefonske pozive.

Švrljajući internetom slučajno smo naišli na mobilnu aplikaciju Jell pomoću koje članovi tima mogu dijeliti svoje dnevne planove, postignuća i dugoročne ciljeve. A kada znate dnevne obveze svakog člana tima, lako se uskladiti sa svima. Nema više kaosa i sastanaka u isto vrijeme.

Sve što trebate je objaviti svoj status, tj. jeste li izvan ureda, na sastanku ili ste slobodni. Jell će u realnom vremenu podijeliti informaciju s ostatkom tima i to je to.

5. Definirajte ciljanu publiku

Bilo da preko web shopa prodajete cipele, madrace ili igračke, bitno je znati kome ćete svoje proizvode ili usluge nuditi.

Jer nuditi štikle ženama u starijoj dobi koje preferiraju udobne kroksice ili ih nuditi muškoj populaciji koju jednostavno ne interesira ovaj komad obuće baš i nema smisla. Zato je definiranje ciljanje publike jako bitan korak.

A vjerovali ili ne, ovaj korak ste dobro iskorištavali kad ste bili mali. Na primjer, kad bi krišom poželjeli poslasticu prije ručka niste nikada pitali oba roditelja za nju. Prvo ste dobro promislili i zaključili da će vam majka prije dati komadić čokolade nego otac. I tako ste uložili manje vremena na moljakanje.

U mladosti vam je ciljana publika bila majka
U mladosti ste za nešto slatkoga prije ručka ciljano molili majku, a ne oca

 

Pa ako ste kao mali tako uštedjeli hrpu vremena tada će definiranje publike uštedjeti vrijeme i vašem poslovanju smiley

U definiranju publike će vam pomoći dobro znani Google Analytics. On će vam reći tko su vaši kupci, koliko imaju godina, kojeg su spola i koje su njihove želje i interesi.

6. Shvatite na kojim društvenim mrežama trebate biti prisutni

Na ciljanu publiku gledajte kao na kul društvo u koje želite svom silom upasti. Za početak oni moraju znati da uopće postojite.

Pa gdje se vaša publika druži? Na Fejsu, Twitteru, Instagramu? Kako se možete istaknuti?

Iako su drušvene mreže pravi hit u oglašavanju i za pružanje korisničke podrške nemojte misliti da u marketinšku strategiju morate uključiti baš sve društvene mreže. Jer budimo realni, to će zahtijevati mnogo vremena i truda jer se od vas očekuje da budete cijelo vrijeme prisutni na njima.

Baš vam ništa neće značiti što imate korisnički račun na Twitteru, a korisnici nikako ne mogu doći do vas. Odmah će vas otpisati jer vam nije dovoljno stalo da budete dio njihove zajednice. Pa zašto bi onda oni htjeli biti dio vašeg brenda?

Dakle, pametno napravite marketinšku strategiju i budite prisutni tamo gdje je najpotrebnije. Naravno, opet će vam u tome pomoći Google Analytics pomoću kojeg možete otkriti kako vas vaša ciljana publika uopće nalazi.

A ako ste već prisutni na više društvenih mreža, a ne znate koje daju najbolje rezultate upustite se u praćenje marketinških kampanja. One vam omogućuju da kroz poseban kod za praćenje vidite uspješnost vaših objava na pojedinim društvenim mrežama. O praćenju marketinških kampanja pisali smo u prošlom blogu, pa ako želite nešto više saznati o njima slobodno pogledajte.

Iako ćete u početku trebati malo više vremena za ovaj cijeli proces, kasnije će se trud isplatiti. Vjerujte smiley

7. Neka cijeli tim twitta i lajka

Ako ste objavili novi blog, promovirate novi proizvod ili uslugu, zašto ne bi uključili cijeli tim u promoviranje na društvenim mrežama? Neka i oni twittaju, lajkaju i dijele postove. Za jedan klik će im trebati nekoliko sekundi, a vaša objava će dosegnuti širu publiku.

8. Reciklirajte stare blogove

Od početka svog poslovanja pišete blogove za svoj web shop. U početku ste ih objavljivali jednom tjedno, no s vremenom je ta brojka pala na eventualno jednu objavu mjesečno. Uz toliko posla i obaveza jednostavno nemate vremena stvoriti kvalitetan sadržaj, a ne želite objavljivati nešto tek toliko da objavite. Moramo priznati da je to dobra odluka smiley

Pa ako ste zapeli s vremenom imamo i rješenje za to. Saznajte koji su blogovi bili najčitaniji i reciklirajte ih u infografiku ili SlideShare. Korisnici obožavaju ovakvu vrstu sadržaja pa su veliki izgledi da ćete privući veliki internet promet.

Reciklirajte stare blogovi i privucite novu publiku na web stranicu
Reciklirajte stare blogovi i privucite novu publiku na web stranicu

 

Isto tako, ako na stranici imate stare blogove zašto ih ne bi uredili? U online svijetu svaki se dan nešto mijenja, pa u blog dodajte nove podatke, informacije, slike, grafove… Nakon što izglancate sadržaj kako treba ponovno ga objavite. Ovog puta koristite i društvene mreže koje prije možda niste koristili i privucite novu publiku.

9. Napravite dobar SEO odredišnim stranicama (landing pages)

Ako imate hrpu odredišnih stranica koje ste stvorili prije nekoliko godina ili su jednostavno loše, najbolji način za iskorištavanje vremena je da poboljšate izvedbu tih stranica, tj. korisničko iskustvo.

A to može biti malo nezgodno. Postoji toliko elemenata koje uspješna odredišna stranica mora imati, pa je najvažnije shvatiti što želite postići. Na primjer, želite li prikupiti nove pretplate na newsletter ili potaknuti korisnike na kupnju.

Ipak odredišne stranice služe za samo jedan cilj: posjetitelje web stranice pretvoriti u kupce ili lojalne korisnike. Iako je njihova svrha jednostavna u teoriji, njihova uspješnost zahtijeva detaljno planiranje i kreativno testiranje.

Pa svaki dan uzmite barem 30 minuta vremena i učinite nešto od sljedećeg:

  1. Prema ključnim riječima optimizirajte naslov
  2. Uredite sadržaj tako da će biti uvjerljiviji i privlačniji korisnicima
  3. Pobrinite se da sadržaj bude relevantan u odnosu na tekst oglasa i ključnu riječ
  4. Na odredišnoj stranici pružite korisne informacije o onome što oglašavate
  5. Omogućite brzi i laki pristup informacijama o vašem brendu i jasno opišite svoje poslovanje
  6. Uklonite navigacije koje nikuda ne vode jer korisnici ne žele gubiti vrijeme na traženje informacija
  7. Pobrinite se da korisnici mogu jednostavno i brzo naručiti proizvode
  8. Testirajte različitu duljinu sadržaja i stil pisanja
  9. Poboljšajte vrijeme učitavanja odredišne stranice nakon što korisnik klikne oglas na računalu

Uredite li odredišne stranice pametno, tj. da same pretvaraju korisnike u kupce tada ste napravili jako dobar posao. Nećete gubiti vrijeme na osmišljavanje i provođenje nepotrebnih marketinških kampanja.

10. Predahnite

Kad shvatite da vam misli vrludaju na sve strane i da niste usredotočeni na posao, uzmite odmor od barem 10-15 minuta. Odmor može biti vrlo koristan za produktivnost, osobito ako ga uzmete svakih sat vremena.

Uzmite vremena za sebe
Bez koncentracije nećete ništa postići. Uzmite vremena za sebe i napunite se energijom.

 

Nakon nekog vremena zbog stalne stimulacije mozak otupi pa postajete manje sposobni da se koncentrirate na zadatak. A bez koncentracije ne vrijedi obavljati ni jedan posao jer ćete ga ionako nekvalitetno odraditi. 

Svaki odlazak od stola već je dobar način da se odmorite i prikupite snagu za daljnje zadatke. Prošećite, otiđite na wc, sjednite na klupicu ispred zgrade. Ma bilo što. Važno je da promijenite sredinu i samim time ćete napuniti baterije smiley

11. Naučite reći ne

Za većinu ljudi sastanci su nužno zlo. Često se nakon duljih sastanaka osjećamo iscijeđeno kao limun pa nije ni čudo što sastanci slove za ubojice produktivnosti.

No, osim što oduzimaju mnogo vremena, nekad se znaju iznova i iznova ponavljati i nikako da se završe s konačnim dogovorom. Znate kad na kraju sastanka zapravo zakažete idući sastanak? smiley

A da bi vidjeli koliko vremena uzaludno trošite na sastanke opet vam može pomoći Jell. On pomoću Meeting kalkulatora povezanog s Google kalendarom skenira sve događaje i stvara izvještaj o tome koliko vremena provodite na sastanku.

Ako shvatite da od nekih sastanaka stvarno nema produktivnosti i nepotrebni su, izbrišite ih kalendara. Samo recite ne! Nećete tratiti vrijeme na nešto od čega nemate nikakve koristi.

Eto, nadamo se da ćete uz naših par savjeta znati dobro organizirati vrijeme pa da napokon možete osloboditi vikend od poslovnih obaveza.

Trebate li pomoć u osmišljavanju marketinških strategija, slobodno nam se javite. Uz nas ćete dobiti vrijeme i za mali podnevni spavanac smiley

Izrada web stranica

Naša jezgra poslovanja i područje u kojem imamo najviše iskustva je upravo izrada web stranica po mjeri, za bilo koju djelatnost ili područje, neovisno čime se Vaša tvrtka bavi.

Izrada web trgovine

Internet trgovina je prodajno mjesto otvoreno 24 sata dnevno, svaki dan u godini. Otvaranje internet trgovine zahtjeva neusporedivo nižu investiciju s nemjerljivo većim potencijalom od fizičke trgovine.

Programiranje po mjeri

Potrebna Vam je aplikacija prilagođena Vašem poslovanju? Projektiramo i izrađujemo sve, od jednostavnih do kompleksnih sustava koji u potpunosti odgovaraju Vašim potrebama.

Blog

Svima treba jedan dobar vodič za kupovinu darova

Što pokloniti za Božić? Izradite vodič za kupovinu poklona i privucite kupce u web shop!

Kupci su strašno zauzeti preko blagdana. Nemaju vremena za disanje, a kamoli za razmišljanje što će najmilijima pokloniti za Božić. Olakšajte im život i izradite vodič za kupnju darova. Za mame, tate, djedove, bake, bradonje, programerske freakove, masterchefove... A kako izraditi vodič koji neće izgledati kao suhoparni popis proizvoda, saznat ćete upravo sada :) 

opširnije

Kontaktirajte nas

MARKER d.o.o.
Braće Radića 52d - Jalkovec
42000 Varaždin

Potražite nas na karti

Tel: 042 / 421 700
Fax: 042 / 421 704

Newsletter