Marketinški potezi koji od web shopa mogu napraviti čudo, ali i poslati ga u kameno doba

Vrijeme čitanja: 9 min
24. listopad 2016.

Jedini zadatak koji je teže obaviti uz uspješno promoviranje web shopa je, učiniti to sa zastarjelim i, da budemo blagi, nedjelotvornim tehnikama i metodama koje u modernom e-commerce sustavu više ne pale.

Razmislite, imate toliko željeni web shop, proizvod o kojem vaša konkurencija samo sanjati može, a konverzije, to jest prodaje, nema zato što je zakazao marketing, odnosno poslovni plan koji u prvi plan nije istaknuo jasnu i djelotvornu marketinšku strategiju.

Zbog toga smo za sve koji muku muče s ispravnom promocijom svoje online trgovine i proizvoda koji čekaju na vjerne kupce, sastavili listu najboljih marketinških poteza koje možete povući kada u rukama imate sve karte web shopa.

Također, na popis smo uključili i neke, reći ćemo, zastarjele i neučinkovite taktike, koje mogu biti samo opasnost za uspješnost vaše online prodaje.

Provjereno efikasne taktike

Ove tehnike su naši favoriti za uspješan e-commerce marketing i pružaju najveći dobitak u omjeru uloženih vremena i sredstava te dugoročne koristi.

Ako vam se poslovni plan temelji na svega nekoliko marketinških stavaka, budite sigurni da se one nalaze na ovom popisu.

1. Pišite relevantan sadržaj i to za sve pojedinačne stranice

Ovo je možda i omiljena tehnika za marketing vezana uz online trgovine.

Strategija uključuje individualan pristup svim stranicama u vašem shopu nudeći im jedinstven članak na koju god temu u čiju se problematiku dobro razumijete.

Naravno, nije potrebno naglasiti važnost značenja blogova u online poslovanja, a osim toga, koristan i vrijedan sadržaj preselite i na ostale stranice.

Pisanje kvalitetnog sadržaja jedna je od omiljenih tehnika za marketing web shopa
Pisanje kvalitetnog sadržaja jedna je od omiljenih tehnika za marketing web shopa
 

Možete započeti sa stranicom koja ima najviše otvaranja na vašem sajtu, na koju ćete staviti kvalitetan i prepoznatljiv sadržaj s kojeg ćete pametno odabranim i smještenim linkovima usmjeravati vaše čitatelje da dođu tamo gdje želite - na blagajnu.

Bit će to win-win situacija za vaš web dućan.

2. Recenzije stručnih osoba

Ako imate odličan proizvod koji ima vrlo malo mana, dajte ga stručnoj osobi na recenziju.

Uvjet je, jasno, da se radi isključivo o stručnjaku i dobrom poznavaocu područja kojim se vi bavite.

Slično primjerice rade restorani.

Kulinarski kritičari vjerojatno nikada nisu platili svoj obrok u restoranu kada su na zadatku.

No, za uzvrat, žele li stvoriti reputaciju koja će im donijeti veliko ime, ne smiju si dozvoliti neobjektivnost i pristranost, jer se radi i o njihovoj karijeri.

Dakle, jedan obrok, čak i onaj dosta skupi od nekoliko sljedova, mala je cijena za referencu nekog poznatog kritičara čija pohvalna riječ može igrati veliku ulogu u dolasku novih gostiju te isticanju i prepoznavanju restorana na široj karti.

Jer u reprezentativnim medijima koji se bave svijetom kulinarstva takva recenzija bit će itekako vidljiva i oni koji prate taj sektor, više su nego vjerodostojna publika.

A vi ćete na web stranici restorana iskoristiti korak broj 1 i linkati članak iz novina na vaš sajt.

Na tom tragu, možete posao preslikati na web shop poslovanje.

Nevezano bavite li se proizvodnjom ili prodajom jastuka, cipela, kosilica, bojlera ili bicikala, pronađite stručnu i objektivnu osobu koja će bez subjektivnog mišljenja ocijeniti sve faktore vašeg proizvoda.

Ako ste u svoj proizvod sigurni, tada se kritike treba bojati jedino vaša konkurencija.

3. Preporuke običnih ljudi

Ne možete dijeliti vaš proizvod šakom i kapom, ali možete upotrijebiti znanje i maštu i u tome biti uspješni.

U rubriku uvedite i tzv. social proof, odnosno recenzije neovisnih ljudi koje će nakon kupljenog proizvoda, po uzoru na primjerice eBay ili druge, ostaviti svoj komentar u kojem će navesti koliko su i zašto su uopće zadovoljni s vašim proizvodom, uslugom, dostavom, vremenom, itd.

Zašto su preporuke neovisnih ljudi idealne?

Testimonial (preporuka) iliti izjava korisnika, klijenta ili potrošača ne nudi nikakvu korist za osobu koja je dala preporuku, pa ako se stavite u ulogu kupca, više ćete vjerovati takvoj recenziji nego osobi koja vas uz određenu naknadu nagovara da nešto kupite.

Objektivni kritičar sebi će stvoriti reputaciju, a vi ćete porasti u očima sadašnjih i budućih kupaca
Objektivni kritičar sebi će stvoriti reputaciju, a vi ćete porasti u očima sadašnjih i budućih kupaca
 

No, usprkos kvalitetnom proizvodu i brzom i efikasnom check-out sustavu u web shopu, još uvijek je težak put do izraza zadovoljstva klijenata.

Zašto? Zato što je jako teško dobiti izjave kupaca. I to ne zato što im se ne sviđate ili što nisu zadovoljni proizvodom ili uslugom, već zato što davanje preporuke znači da moraju uraditi hrpu kompliciranih stvari:

  • moraju razmisliti o tome što žele reći;
  • moraju izdvojiti vrijeme da to i napišu;
  • mora im se svidjeti to što su napisali;
  • nadaju se da su dobro napisali ono što vam treba;
  • moraju pregledati i prepraviti ako što treba.

Pokušajte stoga kupcima ponuditi već gotove, popunjene, formulare, kao predloške koje će oni ispuniti do kraja.

Tako ćete olakšati njima, ali na kraju i sebi.

4. Budite prisutni na društvenim mrežama

Društveni mediji mogu biti strahovito moćna platforma za širenje poruka i izgradnju baze fanova.

Iako nisu izravni pokretač prodaje, društvene mreže mogu biti odličan način za interakciju s kupcima i šansa da se izgradi svoj ugled trgovine.

No, budite oprezni jer pretjerana 'agresivnost' na društvenim mrežama može donijeti dojam da igrate na kvantitetu, što će imati za posljedicu odlazak potencijalnih kupaca.

Drugim riječima, vaš marketing se ne bi trebao oslanjati samo na društvenim mrežama.

Treba vam taktičnost i disciplina u provođenju svog plana.

Jer samo pravilnim korištenjem društvenih mreža mogu se postići prodajni rezultati i izgraditi zajednica vjernih potrošača.

Gledajući brojku od 1.700.000 korisnika Facebooka u Hrvatskoj ili više od milijarde u svijetu, možemo vidjeti ogroman potencijal u smislu dosega do novih kupaca.

5. SEO optimizacija web stranice

Toliko smo rečenica i blogova napisali o toj famoznoj SEO optimizaciji da vjerojatno svima idemo već na uši.

Ali kada se radi o tako važnoj stavci, neki će marketing manageri reći i najvažnijoj u e-commerce poslovanju.

Naime, ni svi linkovi ovoga virtualnog svijeta neće vam učiniti ništa dobroga ako za njih ne stvorite plodonosne uvjete.

Prvi korak je ulaganje vremena u istraživanje ključnih riječi kako bi vam bilo kristalno jasno koje termine ljudi koriste za traženje vaših proizvoda.

Zatim, provjerite strukturu vašeg povezivanje na stranici i on-page sadržaja kako bi se slagali s najčešće traženim pojmovima.

Ako niste sami u prilici to učiniti, unajmite marketinšku agenciju koja će umjesto vas napraviti kvalitetnu SEO analizu. Uloženo ćete s kamatama podići. Garantirano!

SEO analiza definitivno je temelj uspješnog web shopa
SEO analiza definitivno je temelj uspješnog web shopa

6. Konstantno nadopunjujte e-mail listu

Newsletter je još uvijek jedan od najučinkovitijih kanala prodaje s najvišom stopom konverzije.

To je vaš vlastiti medij putem kojeg možete besplatno plasirati sadržaj koji želite.

Njegova osnovna prednost je što vaša poruka dolazi u korisnikov osobni 'inbox'.

A u toj poruci vješto možete zapakirati što želite.

Korisne sadržaje, obavijesti o akcijama, popustima, prigodnim kupovinama, zapravo sve ono na čemu se temelji vaš poslovni plan.

E sad, da bi konverzija bila što veća, neophodno je povećavati listu pretplatnika.

Želja svake tvrtke, koja u svojem marketing miksu koristi email marketing, je imati što veću bazu pretplatnika na newsletter.

Budimo realni, lista će se radi odjava korisnika s vremenom smanjivati, pa je neophodno konstantno dodavanje novih email adresa.

Vrijedi pokušati, no rizik postoji

Sljedeće tehnike nisu sasvim učinkovite za uspješan online marketing, ali su vrijedne razmatranja.

Ovisno o vašem predmetu poslovanja i stanju na tržištu, neke od njih možda se dobro uklope u cjelokupnu strategiju i na koncu daju željeni rezultat.

1. Podijelite znanje preko foruma

Ako u vašoj branši ima aktivnih foruma, oni mogu biti dobro mjesto da se saznate što vaša ciljana skupina misli i želi.

Uključite se u raspravu s njima, ali nikako nemojte koristiti forume kao izravan reklamni prostor, jer bi mogli vrlo lako umanjiti ugled svoje marke.

Umjesto toga, na forumu predstavljeni imenom i prezimenom nudite savjete i rješenja od kojih će drugi imati direktnu korist, a indirektno će ih vaše riječi odvesti u vaš web shop.

Reklamu možete suptilno ubaciti linkom vaše stranice gdje zainteresirani mogu pronaći više savjeta oko nekog problema.

Ovim korakom nećete imati nikakvu korist za SEO, ali ako vaši mogu biti korisni i informativni, vjerojatno ćete dobiti nove posjetitelje.

Osim na forumima, možete se davanjem korisnih odgovora uključiti i na web mjestima kao što su Quora i Yahoo Answers.

Ako se tamo iskažete kao stručnjak, ljudi bi iznenada mogli završiti u vašoj trgovini.

Znanje možete iskoristiti davajući savjete na forumima, što će indirektno odvesti zainteresirane u vaš web shop
Znanje možete iskoristiti davajući savjete na forumima, što će indirektno odvesti zainteresirane u vaš web shop

2. Suradnja s preporukama s drugim tvrtkama

Evo kako ovaj princip funkcionira:

Pronađete određeni servis ili web shop koji vam je zapeo za oko.

Stupate s njima u kontakt i ponudite im da stavite preporuku njihovog shopa na vaš sajt.

Budite sigurni da će svaki ozbiljni faktor na tržištu učiniti ovo i za vas, odnosno sa svoje stranice napraviti poveznicu na vaš web shop.

Jasno, uvjet je da niste konkurencija.

Ova taktika podsjeća na affiliate marketing o kojemu smo nedavno pisali.

3. Prijava na širok broj adresa

Da bude jasno, ne zagovaramo ovdje prijavu na velik broj internetskih stranica i imenika kako bismo pojačali SEO optimizaciju.

To vjerojatno neće proći. Postoji, naime, velik broj nisko kvalitetnih i spam adresa koje Google baš i ne trpi, pa ćete se samo zakopati odlučite li se registrirati baš na sve koje vam dođu pod ruku

No, prijave na kvalitetne, specifične adrese, mogu biti dobre ideje, uz uvjet da se koriste i s drugim marketinškim taktikama.

Izbjegavajte u širokom luku

Većina ovih strategija je davala rezultata u nekom trenutku u prošlosti, ali u 21. stoljeću su potpuni gubitak vremena.

Što je još gore, one mogu uzrokovati da vaš web shop bude i kažnjen od Googlea, bacajući istovremeno u vodu sve dobro što ste do tada napravili.

Dakle, ako želite izgraditi dugoročno poslovanje, klonite se ovih taktika:

1. Plaćeni novinski članci na webu

Taktika s tradicionalnim marketinškim novinskim tekstom sastoji se od pisanja jednog članka i njegove distribucije na desetke, ili čak stotine, web mjesta putem raznih distribucijskih usluga.

Iako je ova metoda polučila svojevremeno uspjeh, moderni marketinški stručnjaci za web sadržaj preporučuju njezino izbjegavanje.

Google je sve bolji i bolji u prepoznavanju neželjenih materijala i sadržaja niske vrijednosti i slabe marketinške tehnike, pa čak i ako ova strategija još danas nekom koristi, u budućnosti zasigurno više neće.

2. Tiskano oglašavanje u medijima

Ako vodite e-commerce dućan, sigurno se sjećate da vam je u prošlosti oglašavanje u medijima u tiskanom (printanom) izdanju imalo smisla.

No, neki kažu da ga treba izbjegavati.

Zašto? Zato što je skupo, rezultate je teško pratiti, a potencijalnog kupca je teško navesti na hitnu akciju (kupnju).

Umjesto toga, uložite svoj novac u SEO ili, ako imate za oglašavanje, u PPC (pay per click) kampanje.

Tradicionalno oglašavanje u novinama stvar je prošlosti. Svije se preselio na Internet
Tradicionalno oglašavanje u novinama stvar je prošlosti. Svije se preselio na Internet

3. Komentiranje tuđih blogova

Osim ako ne ostavljate relevantne komentare na vrlo prometnim, cijenjenim i čitanim blogovima u vašoj branši, ova taktika neće vam se previše isplatiti.

Jer ako ste mislili da ćete ovim potezom napraviti neku korist za vaš SEO, razmislite ponovno.

Naime, svi linkovi u blog i forum komentarima imaju osobinu 'nofollow’', što znači da nema nikakve SEO koristi.

Samo ćete tratiti vrijeme, tako ste i dalje ovisni isključivo o broju direktnih klikova na vašu stranicu.

4. Jeftina i brza SEO rješenja

Vrlo je primamljiva opcija svakom tko je nov u e-poslovanju da zaposli ili unajmi jeftinu marketinšku agenciju koja će obećati brda i doline za SEO optimizaciju.

No, vidljivi rezultati u kratkom roku kasnije bi vam se mogli obiti o glavu.

Na Search Engine Optimization (SEO) utječe apsolutno sve; struktura i intuitivnost (prirodnost) korištenja vaše stranice, kvaliteta sadržaja kojeg objavljujete, kao i pažnja na detalje oko strukture naslova i drugih elemenata objavljenih članaka na stranici.

Riječ je o poslu koji radi kompleksan Googleov algoritam, a čije su se temeljite izmjene do sada desile u nekoliko navrata. 200 faktora na temelju kojih se rangira vaša stranica zvuči mnogo.

Stoga, posao prepustite nekome tko to zna.

Mi u Markeru mislimo da znamo. Zapravo, sigurni smo u to.

Čekamo vas

Zatražite ponudu za izradu web trgovine

6.243 tvrtki svaki tjedan besplatno prima naše korisne savjete na email. Pridruži im se...