Marker na OMG commercu: uz bok Paypalu i Uberu
Vodeća regionalna konferencija o trgovini putem interneta te digitalnoj ekonomiji OMGcommerce održala se treću godinu zaredom.
Konferencija koju organizira vodeći nezavisni regionalni magazin posvećen digitalnom poslovanju i marketingu netokracija.com ovog tjedna je na jednom u zagrebačkom Kraševom auditoriju okupila “glavne njuške” biznisa.
Uz Matta Komorowskog, generalnog direktora prodaje najpopularnijeg servisa za online plaćanje - Paypala te voditelja novih međunarodnih projekata najveće usluge za dijeljenje trasnporta - Ubera Roba Khazzama predavanje je održao i direktor Markera Ivica Kruhek.
Fenomen kojeg vidi Marker
Marker je u svom predavanju obradio “Email marketing kao temelj ecommerce iskustva”.
Kroz dugogodišnje iskustvo s hrvatskim web trgovcima primjećujemo jedan zabrinjavajući fenomen: manji broj web trgovaca email gleda kao kanal vrijedan ulaganja vremena i truda.
Zašto je to žalosno?
Iz razloga što su stope konverzije (broja posjeta vs. broja narudžbi) posjetitelja koji na taj način dolaze u web trgovinu među najvišima, ako ne i najviši među svim kanalima.
Osoba koja će otvoriti newsletter prije će postati kupac web shopa nego ona koja je u web shop došla putem facebooka. To kaže statistika. A i logika.
Spockova logika
Da se poslužimo metodom najvećeg poznatog logičara u SF svijetu - Spocka: ako se netko upisao u newsletter, sigurno je da želi primati obavijesti web trgovca.
To znači da kod te osobe već postoji interes za brand i proizvode u web shopu.
Nadalje, ta osoba vjeruje određenom brandu i da za njega postoji veća šansa da nešto kupi (što zanima sve) od nekoga tko prvi put ulazi u web shop uz poznatu krilaticu ne-kupaca “samo gledam, hvala”.
Uz to, baš “običan” email je odličan alat da održavate odnose s kupcima koji su već kupili u web trgovini.
Morate ih podsjetiti da se vrate opet ;).
Pametni sustavi
Još jedna greška hrvatskih web trgovaca jest što ne koriste mogućnosti web shop platformi u slanju email poruka.
Naime, osim što čovjek (da, newsletter treba kreirati čovjek) šalje emailove, to može činiti i sustav.
Pametni su ti kompjuteri ;).
Temeljem određenih okidača web platforma može sama slati emailove kupcima. Takve poruke zovu se transakcijske email poruke.
To su one poruke kada sustav sam pošalje obavijest o uspješno dovršenoj kupovini, pa pošalje obavijest da je uplata zaprimljena i pošiljka sprema za isporuku ili zatražite zaboravljenu lozinku pa dobijete email s kojim onda idete dalje.
Bitno je kako ti mailovi izgledaju, kakav im je naslov i da li u njima postoji CTA (call to action) te da li ste uspješno u njih ugurali cross- sale.
Samo ne… bijeg od kupnje
Da li bi ikad napunili košaricu za kupnju ili kolica u svom lokalnom dućanu, došli pred blagajnu i onda sve to ostavili i pobjegli iz dućana?
Napuštanje košarice još je jedna situacija (vrlo frustrirajuća) s kojom se bore web trgovci, a i u tom slučaju može pomoći upravo stari dobri email.
Analizom 50 domaćih web shopova došli smo do podatka da 70 posto posjetitelja koji napune košaricu u web trgovini jednostavno ne dovrše kupovinu.
Hrvati ni u tom trendu ne odskaču od Zapada. Podaci su jednako poražavajući i na razvijenim tržištima.
Email superheroj napuštene košarice!
“Dragi xy, bili ste kod nas u web shopu, eto, nešto vas je omelo i sad bismo mi voljeli da se vratite i dovršite kupovinu.”
Takvu poruku može poslati i pametni sistem. I to nekoliko puta. Pa čak i jedan email s popustom.
Prvu poruku tom zaboravljivom potencijalnom kupcu trebalo bi poslati unutar 24 do 48 sati od njegovog “napuštanja košarice”.
Ako se i nakon toga ništa ne desi druga poruka bi mu trebala stići kroz 2 do 3 dana, a ako se ni tada ne desi plaćanje “treća sreća” email trebao bi biti poslan kroz 7 do 10 dana.
U tim mailovima “potaknite” malo svog kupca na kupnju. Napišite mu nešto u stilu “zadnji komadi” ili “još malo pa nestalo”, a u trećem mailu ponudite mu - popust (onaj osjećaj da je on vas prevario).
Naravno, takve mailove ne bi trebali slati ako te robe više nemate.
Zamislite koji bi to bio “epic fail” da čovjeka nagovarate da kupi patike koje gledao, on ih odluči nakon tri nagovaranja kupiti, a zapravo ih nemate više za prodati.
Gubite kupca zauvijek. Tko si to može danas dopustiti?
Sve za prodaju
Imate web shop. Nemojte dopustiti da vam kupci klize iz ruku. Ima načina kako ih podsjećati na sebe. I da, email je jedan od najboljih.
Iako niste bili na ovom predavanju, sva naša znanja Marker dijeli. Nismo škrti.
Samo trebate čitati naš blog. Ili doći na sljedeće predavanje.
Ili nas kontaktirati ako imate kakva pitanja.
Što kažu o našem predavanju?
Znanje je korisno jedino ako se zna dobro prenijeti i ako ga se može primjeniti. Web trgovci zato vole Markerova predavanja. I hvala im što nas slušaju.
Zatražite ponudu za izradu web trgovine
6.243 tvrtki svaki tjedan besplatno prima naše korisne savjete na email. Pridruži im se...