Marker na OMG commercu: uz bok Paypalu i Uberu

Vrijeme čitanja: 3 min
08. svibanj 2015.

Vodeća regionalna konferencija o trgovini putem interneta te digitalnoj ekonomiji OMGcommerce održala se treću godinu zaredom.

Konferencija koju organizira vodeći nezavisni regionalni magazin posvećen digitalnom poslovanju i marketingu netokracija.com ovog tjedna je na jednom u zagrebačkom Kraševom auditoriju  okupila “glavne njuške” biznisa.

Uz Matta Komorowskog, generalnog direktora prodaje najpopularnijeg servisa za online plaćanje - Paypala te voditelja novih međunarodnih projekata najveće usluge za dijeljenje trasnporta - Ubera Roba Khazzama predavanje je održao i direktor Markera Ivica Kruhek.

Fenomen kojeg vidi Marker

Marker je u svom predavanju obradio “Email marketing kao temelj ecommerce iskustva”.

Kroz dugogodišnje iskustvo s hrvatskim web trgovcima primjećujemo jedan zabrinjavajući fenomen: manji broj web trgovaca email gleda kao kanal vrijedan ulaganja vremena i truda.

Zašto je to žalosno?

Iz razloga što  su stope konverzije (broja posjeta vs. broja narudžbi) posjetitelja koji na taj način dolaze u web trgovinu među najvišima, ako ne i najviši među svim kanalima.

Osoba koja će otvoriti newsletter prije će postati kupac web shopa nego ona koja je u web shop došla putem facebooka. To kaže statistika. A i logika.

Spockova logika

Da se poslužimo metodom najvećeg poznatog logičara u SF svijetu - Spocka: ako se netko upisao u newsletter, sigurno je da želi primati obavijesti web trgovca.

To znači da kod te osobe već postoji interes za brand i proizvode u web shopu.

Nadalje, ta osoba vjeruje određenom brandu i da za njega postoji veća šansa da nešto kupi (što zanima sve) od nekoga tko prvi put ulazi u web shop uz poznatu krilaticu ne-kupaca “samo gledam, hvala”.

Uz to, baš “običan” email je odličan alat da održavate odnose s kupcima koji su već kupili u web trgovini.

Morate ih podsjetiti da se vrate opet ;).

Pametni sustavi

Još jedna greška hrvatskih web trgovaca jest što ne koriste mogućnosti web shop platformi u slanju email poruka.

Naime, osim što čovjek (da, newsletter treba kreirati čovjek) šalje emailove, to može činiti i sustav.

Pametni su ti kompjuteri ;).

Temeljem određenih okidača web platforma može sama slati emailove kupcima. Takve poruke zovu se transakcijske email poruke.

To su one poruke kada sustav sam pošalje obavijest o uspješno dovršenoj kupovini, pa pošalje obavijest da je uplata zaprimljena i pošiljka sprema za isporuku ili zatražite zaboravljenu lozinku pa dobijete email s kojim onda idete dalje.

Bitno je kako ti mailovi izgledaju, kakav im je naslov i da li u njima postoji CTA (call to action) te da li ste uspješno u njih ugurali cross- sale.

Samo ne… bijeg od kupnje

Da li bi ikad napunili košaricu za kupnju ili kolica u svom lokalnom dućanu, došli pred blagajnu i onda sve to ostavili i pobjegli iz dućana?

Napuštanje košarice još je jedna situacija (vrlo frustrirajuća) s kojom se bore web trgovci, a i u tom slučaju može pomoći upravo stari dobri email.

Analizom 50 domaćih web shopova došli smo do podatka da 70 posto posjetitelja koji napune košaricu u web trgovini jednostavno ne dovrše kupovinu.

Hrvati ni u tom trendu ne odskaču od Zapada. Podaci su jednako poražavajući i na razvijenim tržištima.

Email superheroj napuštene košarice!

“Dragi xy, bili ste kod nas u web shopu, eto, nešto vas je omelo i sad bismo mi voljeli da se vratite i dovršite kupovinu.”

Takvu poruku može poslati i pametni sistem. I to nekoliko puta. Pa čak i jedan email s popustom.

Prvu poruku tom zaboravljivom potencijalnom kupcu trebalo bi poslati unutar 24 do 48 sati od njegovog “napuštanja košarice”.

Ako se i nakon toga ništa ne desi druga poruka bi mu trebala stići kroz 2 do 3 dana, a ako se ni tada ne desi plaćanje “treća sreća” email trebao bi biti poslan kroz 7 do 10 dana.

U tim mailovima “potaknite” malo svog kupca na kupnju. Napišite mu nešto u stilu “zadnji komadi” ili “još malo pa nestalo”, a u trećem mailu ponudite mu - popust (onaj osjećaj da je on vas prevario).

Naravno, takve mailove ne bi trebali slati ako te robe više nemate.

Zamislite koji bi to bio “epic fail” da čovjeka nagovarate da kupi patike koje gledao, on ih odluči nakon tri nagovaranja kupiti, a zapravo ih nemate više za prodati.

Gubite kupca zauvijek. Tko si to može danas dopustiti?

Sve za prodaju

Imate web shop. Nemojte dopustiti da vam kupci klize iz ruku. Ima načina kako ih podsjećati na sebe. I da, email je jedan od najboljih.

Iako niste bili na ovom predavanju, sva naša znanja Marker dijeli. Nismo škrti.

Samo trebate čitati naš blog. Ili doći na sljedeće predavanje.

Ili nas kontaktirati ako imate kakva pitanja.

Što kažu o našem predavanju?

Znanje je korisno jedino ako se zna dobro prenijeti i ako ga se može primjeniti. Web trgovci zato vole Markerova predavanja. I hvala im što nas slušaju. 

"Još jednom zahvaljujem na rijetkoj „to the point“ i (meni) najkorisnijoj prezentaciji na konferenciji.”
Srđan Rovčanić, Media Planner/Research Executive Digital @ Unex Media

 

“Više puta prisustvovala sam Markerovim predavanjima, koja su izrazito konkretna i korisna, a istovremeno  jednostavna i razumljiva, što je nama, web trgovcima, neprocjenjivo. Obzirom na sve izazove s kojima se u internet poslovanju susrećemo, primjenjivi savjeti, ideje i rješenja iz Markera su zaista velika pomoć! Hvala Vam! :)” 
Lucija Kokot, voditelj web shopa @ AVR (Audio Video Rješenja)

 

“Teško je držati posljednje predavanje na konferenciji, ali dok je Ivica predavao nitko u dvorani nije pogledavao na sat ili zujao okolo, štoviše, ljudi su ili pozorno slušali ili zapisivali. Rijetka su predavanja koja su toliko kratka i sažeta, a opet kažu sve što treba. Ne podilaze publici, a opet su zanimljiva. Bez fotografija, memeova, videa, zabavnih slikica - samo odličan i koristan sadržaj na bijeloj podlozi. Znanje koje svatko tko se bavi digitalnim marketingom treba početi primjenjivati- odmah!” 
Antonija Bilić Arar, PR&Marketing Manager @ BlaBlaCar Hrvatska

Zatražite ponudu za izradu web trgovine

6.243 tvrtki svaki tjedan besplatno prima naše korisne savjete na email. Pridruži im se...

„Kolačić” je mala tekstualna datoteka koja sadrži podatke koji se pohranjuju na vaše računalo. Kolačići se koriste samo u tehničke svrhe te za olakšavanje upotrebe internetske stranice. 

Jedna vrsta kolačića, „trajni kolačić”, sprema datoteku na vaše računalo na dulje vrijeme. Naknadno se može koristiti za prilagodbu internetske stranice sukladno izborima i željama korisnika. Druga uobičajena vrsta kolačića je „kolačić sesije”. Kada posjetite određenu internetsku stranicu, kolačići sesije se šalju između vašeg računala i poslužitelja radi prikupljanja podataka. Kolačići sesije ne spremaju se nakon zatvaranja internetskog preglednika. Više informacija o tome kako funkcioniraju kolačići možete pronaći na www.allaboutcookies.org. 

Neprekidno radimo na poboljšanju ove internetske stranice. Stoga koristimo alat za analizu internetskih stranica „Google Analytics”, kojime analiziramo ponašanje posjetitelja naše internetske stranice na anoniman i skupni način. Alatu Google Analytics dozvoljavamo instalaciju kolačića i njihovo upravljanje na ovoj internetskoj stranici. Google Analytics koristi sljedeće kolačiće:

  • marker.hr
  • Ovaj kolačić pohranjuje podatke o svojim korisnicima radi stjecanja saznanja i njihovim potrebama. Namjena ovog kolačića je za poboljšanje kvalitete usluge, kako i za spremanje korisničkih postavki, preporuke sadržaja i rezultata pretraživanja te praćenje korisničkih trendova . Kolačić je „trajni” i pohranjuje se lokalno na vaše računalo tijekom 26 mjeseci.

Kako prekinuti upotrebu kolačića?
Ako ne želite primati kolačiće, izmijenite postavke internetskog preglednika tako da se automatski onemogućava pohrana kolačića ili da se prikazuje obavijest ako određena internetska stranica želi pohraniti kolačiće na vaše računalo. Prethodno pohranjene kolačiće možete izbrisati i putem internetskog preglednika. Za određena područja i funkcije ove internetske stranice potrebni su kolačići i neće raditi u slučaju brisanja ili odbijanja prihvaćanja kolačića.

Ako želite onemogućiti da vam Google Analytics sprema kolačiće, možete ga zabraniti na sljedećem linku:

Google ads, Meta ads

Google analytics