Marker posjetio Ljubljanu i sudjelovao na konferenciji “Spletni trgovec leta 2013”

03. prosinac 2013.

Kažu liječnici da nije zdravo po cijeli dan sjediti u uredu pa smo poslušali njihov savjet te 21. studenog, na poziv portala jeftinije.hr, protegnuli noge do Ljubljane kako bi sudjelovali na konferenciji “Spletni trgovec leta 2013”.

Riječ je o tradicionalnom godišnjem okupljanju najboljih slovenskih internet trgovaca koji osim što okuplja uspješne gospodarstvenike koji ostvaruju najbolje rezultate putem online prodaje, dovodi i ljude poput nas koji se bave s izradom web shopova.

Kao što možete zaključiti, ideja svega toga je razmjena iskustva, ponuda savjeta kako se može bolje, analiza postojeće situacije na hrvatskom i slovenskom e-commerce tržištu te nagrađivanje onih uspješnih.

Naravno, u međuvremenu se malo fino pojelo i popilo :)

U nastavku donosimo kratak rezime svega.

Slovenija - u e-commerceu bolja od Hrvatske

Analizirajući situaciju na hrvatskom i slovenskom e-commerce tržištu, zaključak koji se može iščitati iz podnaslova je sljedeći - Slovenci su prema razvijenosti internet trgovine ispred nas 3 godine, što je prilično mnogo, da ne spominjemo kako jedna Sribija za nama zaostaje skoro 4 godine. Zapadna tržišta ovdje nema nikakvog smisla spominjati - oni su jedna viša, za sada, nedostižna instanca.

Ipak, i uz takav zaostatak, kada u razgovoru s nekoliko slovenskih one-man web trgovaca čujete kako rade mjesečni promet od 10 do 20 tisuća €, shvatite koliki potencijal je pred hrvatskim trgovcima u sljedećoj godini.

Uzevši u obzir mnogo manji kapacitet slovenskog tržišta u odnosu na hrvatsko, ovo je značajan rezultat.

No ne misle Slovenci stati na tome - naše nerazvijeno tržište je za njih velika poslovna prilika.

Kako do hrvatskih kupaca?

Budući da smo sada dio EU-a, susjedima se pruža prilika da svoje kataloge ponude hrvatskim kupcima bez nekakvih posebnih nameta koji su prije bez sumnje bili dodatna troškovna prepreka. Kako što bezbolnije ući na hrvatsko tržište, na temelju vlastitog iskustva pokušala je približiti tvrtka Conrad.

Konkretno, bilo je govora o različitosti životnih stilova i navika stanovnika pojedinih regija Hrvatske, o usporedbi između slovenskih i hrvatskih potrošača, kao i o nekim praktičnim problemima poput viših troškova dostave.

Ipak, generalni je zaključak da je sada idealna prilika da se krene u osvajanje hrvatskog tržišta koje još spava zimskim snom.

Što možemo naučiti na primjeru Slovenaca?

Vidjeli ste i sami -  promet veći od 100 000 kn mjesečno je nešto što bi mnoge naše trgovce izvuklo iz problema. Hrvatsko tržište je objektivno veće i nudi više potencijala, tako da postoji mogućnost da se postigne i mnogo bolji rezultat, bitno je samo imati na raspolaganju dobar i konkurentan web shop alat te znati iz njega izvući maksimum.

Konkurencija već dolazi do naših tržišnih obala te uz velike stope raste e-commercea, idealno je vrijeme za puštanje korijena.

Jednom kada drveće naraste, mlade biljke u sjeni mnogo teže će doći do Sunca, zar ne?

Zatražite ponudu za izradu web trgovine

6.243 tvrtki svaki tjedan besplatno prima naše korisne savjete na email. Pridruži im se...