Lista želja - magični alat kojim ćete pospješiti prodaju u vašem web shopu

Vrijeme čitanja: 4 min
19. studeni 2014.

Kada ste zadnji put kupovali nekome poklon za vjenčanje?
Hodali po trgovinama gore-dolje. Potrošili i po nekoliko dana na odabir. Dobili upalu mišića. Posvađali se sa suprugom. I jedva našli jedan koji vam odgovara i izgledom, i cijenom.

Par dana kasnije, uzbudljivo ste došli mladencima uručiti poklon. A tada - smijeh i suze.
Vaš poklon, moderan servis za jelo s četvrtastim tanjurima, već je treći koji su mladenci dobili.

I krenule su priče… Dobili su i dvije iste mikrovalne, četiri ista pribora za jelo, tri miksera...
Što sad?
Novce ste potrošili. Poklon zamijeniti ne možete.
A mladenci vaš servis za jelo vjerojatno nikada neće ni koristiti.

Ako ste gost na svadbi bili tek nedavno, vjerojatno niste imali takvih problema.
Jer mladenci su vam dali ime trgovine u kojoj su otvorili famoznu - listu želja.

O čemu je riječ? To je kod nas relativno novi trend.
Kad dođete u trgovinu, nakon što razgledate proizvode, možete kreirati listu onih koje biste htjeli kupiti.

Ili dobiti od drugih, u slučaju naših mladenaca.

Goste pozvane na vjenčanje šaljete u tu trgovinu, pa oni umjesto trčanja okolo naokolo tamo kupuju poklone. Naravno, u skladu s njihovim budžetom.

Zahvaljujući listi želja nikada nećete kupiti “krivi” poklon.

Ipak, nije to sve krenulo nedavno.
O našim željama razmišljamo oduvijek. O tome što ćemo iduće kupiti. Ili što bismo željeli dobiti.
Jednog dana.Kako odabrati pravi poklon
Kad nam bude rođendan. Kad budemo imali dovoljno novaca.
Kad dobijemo na lutriji.

Vjenčanja, rođendani, Božić, samo su neki datumi za koje vežemo liste želja.

Dakako, sve navedeno ima i dublji smisao.
Stvaranje mentalnih bilješki o stvarima koje želimo kupiti u bliskoj budućnosti, programira naše nesvjesno tako da teži ostvarenju tih ciljeva.
Marketinški stručnjaci to dobro znaju.

Zato su i uveli liste želja, zar ne?

Oruđe koje privlači novac magnetnom snagom

Liste želja, kao i poklon bonovi, u kontekstu interneta, krajnji su viralni marketing. Zašto? Dva su glavna razloga tome. Prvi, lako su djeljivi na društvenim mrežama i time vam rade besplatnu promociju.
A drugi je taj što djeluju vrlo ciljano prema vašim potencijalnim kupcima. Koji pak su visoko motivirani da ih koriste jer im se nude povlastice; poput onih da prvi saznaju za sniženje proizvoda koji žele, dobiju mogućnost povremene besplatne dostave i slično.
Idealna formula za uspjeh.

Kreiranje liste želja kupcima omogućuje stvaranje njima zanimljivog popisa proizvoda i usluga.
Da biste dobili mogućnost korištenja liste želja, jedino što je potrebno učiniti je registrirati se na web shopu.
Zato se kao vlasnik istog potrudite da ta registracija bude što jednostavnija.

Vama je u interesu prikupiti što više registracija. I što više izrađenih lista želja. Jedino tako možete stvarno upoznati vaše kupce.

Nadamo se da smo se složili;
riječ je o snažnom alatu pod upravljačkom palicom vas kao trgovca koji služi privlačenju interesa u web shop.
A time i povećanju sadašnje i buduće prodaje.

Birajte poklone iz udobnosti vaše fotelje

Kupovanje na internetuVjerojatno najpoznatije svjetsko rješenje kada su u pitanju liste želja, ono je trgovačkog lanca Amazon. Naime, Amazon nudi opcije:

  • čuvanja želja po temama, ali opet u jednoj listi želja što je praktično,
  • dodavanja ideja i proizvoda s drugih stranica,
  • pohranjivanje lista želja prijatelja i slanje osobnih lista želja njima,
  • podsjeća na rođendane najdražih.

Vođeni svjetskim trendovima, vlasnici hrvatskih web shopova prepoznali su vrijednost liste želja.

Da je trgovina, u kojoj su mladenci s početka priče, imala online shop, umjesto u fizičkoj trgovini, listu želja mogli su kreirati iz udobnosti fotelje.

Liste želja koriste mnogi poznati marketinški stručnjaci za povećanje prodaje.
Jasno je da će se i vaše košarice puniti zahvaljujući tim listama.
Dakako, punit će se i vaš novčanik.

Kako koristiti liste želja?

  • Prvo je potrebno napraviti registraciju na web shopu.
  • Nakon toga, kupci će vjerojatno pregledati sve proizvode koji se nude te dodati neke u košaricu da bi ih kupili.
  • Unutar web shopa izabrat će proizvode koje ne žele kupiti odmah, ali na njih ne žele niti zaboraviti. Dodat će ih na listu klikom na ‘Dodaj na listu želja’. Ime liste bit će kreirano automatski (ime se kasnije može promijeniti).
  • Zatim će na listu ubaciti sve željene proizvode.
  • Ako otvore ‘Uredi listu’ u gornjem izborniku, mogu podesiti postavke prema vlastitim željama (ime liste, vidljivost, opis).
  • Na kraju, kreiranu listu mogu poslati putem e-maila, Facebooka, Twittera, staviti na Pinterest …

Marketinško rješenje koje nagrađuje strpljivost

Liste želja odličan su alat da zadržite vaše kupce kada oni “nalete” na proizvod za koji trenutno nemaju novaca. Ili kada pronađu super poklon za npr. svoju majku.
No, njoj je rođendan tek za 8 mjeseci…

Da ne bi zaboravili na proizvode koji im se sviđaju, stavit će ih u personaliziranu listu želja. To mogu učiniti samo jednim klikom - onim na gumb “lista želja”.

S vremena na vrijeme, web shop će vaše kupce podsjetiti o artiklima koji se nalaze na listi.
Također, newsletterom će im javiti i eventualna sniženja tih artikala, moguću besplatnu dostavu, ali i informaciju kada će zalihe njima željenih artikla biti pri kraju.

Možda u tih 8 mjeseci do rođendana majke baš snizite onu bluzu koju joj je netko namjerio kupiti. Za ostatak novca moći će joj kupiti i cvijeće.
Ili sebi parfem koji već tako dugo gleda.
I to baš u vašem web shopu.
Pametno koristite cross-sale da biste obogatili izabranu ponudu i ponudili sitnicu-dvije koje vaši kupci sigurno trebaju.

Cross-sale web shop

Nema veze ako ćete čekati i do nekoliko mjeseci da kupac odluči kupiti vaš proizvod.
Neka kupci kupuju kada su na to spremni.

Važno je olakšati im vratiti se na vašu stranicu kako bi kupnju završili.
Nijedan trgovac ne želi scenarij u kojem se kupac vraća završiti kupnju i tada se izgubi u bespućima vašeg shopa.
Odustane od kupovine. Ode u nepovrat.
Sve zbog loše postavljenih opcija u web shopu.
Za koje je sam kriv.
Liste želja objasnit će vam i zašto masa kupaca i na dobrim web shopovima doda artikle u košaricu, ali nikad ne ode u sam checkout.
Kako većinu stvari koje bacaju u košaricu vjerojatno nikad neće kupiti, neka iste radije dodavaju u liste želja.

Kada nešto jako želite, razglasite to svima

Javno dijeljenje liste željaMogućnost dijeljenja liste želja javno dodatni je benefit za vas kao trgovca.
Dobili ste besplatnu reklamu, ali i proširili lepezu potencijalnih kupaca.

Listu želja moguće je dijeliti putem e-maila, Facebooka ili Twittera, prijateljima i obitelji.
Kome ljepše nego vama, jer nekome je sigurno uskoro rođendan. Ili godišnjica.
Nema više mučenja oko suptilnih izražavanja želja. Niti nema više zaboravljenih godišnjica braka. ;)

Zahvaljujući listama želja, svi će biti sretni.
Žena zbog nove haljine (kupac nije pogriješio ni boju ni veličinu jer je bila na listi želja), a suprug što je ona napokon zadovoljna.

Kupci na listu želja mogu staviti i seksi donje rublje kao poklon za godišnjicu braka. Naravno da ne žele da te to javno vidi, i naravno da to mogu i ostvariti.
Jer moguće je kreirati liste želja s opcijom “privatno”.
Ne trebaju sve liste biti javne.

Karakteristike liste želja određuje kupac sam, unutar izbornika ‘Postavke’. Pritom uglavnom može odabrati jednu od sljedećih opcija:

  • javna – vidljiva svima,
  • vidljiva – samo osobama s poveznicom koju može poslati putem e-maila, Facebooka, Twittera, … i koja se otvara na link koji ste poslali prijateljima,
  • privatna – vidljiva samo njima.

Ovdje se otvara za vas još jedan benefit. Vi kao trgovac možete vidjeti sve liste. Neovisno o tome jesu li podijeljene javno ili su privatne.
Dopušten vam je pogled “iza kulise”.

Shvatite to kao ciljani marketing kojim ćete pronaći ključ za veću prodaju.
I dodatnu zaradu.

Koristite ove vrijedne podatke da biste predvidjeli buduću prodaju i stvaranje zaliha, ali i da biste znali koje proizvode staviti na akciju.

Ciljani marketing web shopaImate neograničene mogućnosti. Malo istražite ideje, zabilježite one koje vam se posebno sviđaju i budite kreativni.

A zatim potražite pomoć iskusnih profesionalaca.

Neke stvari jednostavno je pametnije prepustiti onima koji znaju više. I imaju više iskustva.

Blagdansko vrijeme koje nam kuca na vrata idealno je da isprobate ovaj marketinški trik.

Usput možda pronađete i pokoju ideju za poklone.

Znate li već što ćete za Božić kupiti vašoj 13-godišnjoj kćeri?

Zatražite ponudu za izradu web trgovine

6.243 tvrtki svaki tjedan besplatno prima naše korisne savjete na email. Pridruži im se...

„Kolačić” je mala tekstualna datoteka koja sadrži podatke koji se pohranjuju na vaše računalo. Kolačići se koriste samo u tehničke svrhe te za olakšavanje upotrebe internetske stranice. 

Jedna vrsta kolačića, „trajni kolačić”, sprema datoteku na vaše računalo na dulje vrijeme. Naknadno se može koristiti za prilagodbu internetske stranice sukladno izborima i željama korisnika. Druga uobičajena vrsta kolačića je „kolačić sesije”. Kada posjetite određenu internetsku stranicu, kolačići sesije se šalju između vašeg računala i poslužitelja radi prikupljanja podataka. Kolačići sesije ne spremaju se nakon zatvaranja internetskog preglednika. Više informacija o tome kako funkcioniraju kolačići možete pronaći na www.allaboutcookies.org. 

Neprekidno radimo na poboljšanju ove internetske stranice. Stoga koristimo alat za analizu internetskih stranica „Google Analytics”, kojime analiziramo ponašanje posjetitelja naše internetske stranice na anoniman i skupni način. Alatu Google Analytics dozvoljavamo instalaciju kolačića i njihovo upravljanje na ovoj internetskoj stranici. Google Analytics koristi sljedeće kolačiće:

  • marker.hr
  • Ovaj kolačić pohranjuje podatke o svojim korisnicima radi stjecanja saznanja i njihovim potrebama. Namjena ovog kolačića je za poboljšanje kvalitete usluge, kako i za spremanje korisničkih postavki, preporuke sadržaja i rezultata pretraživanja te praćenje korisničkih trendova . Kolačić je „trajni” i pohranjuje se lokalno na vaše računalo tijekom 26 mjeseci.

Kako prekinuti upotrebu kolačića?
Ako ne želite primati kolačiće, izmijenite postavke internetskog preglednika tako da se automatski onemogućava pohrana kolačića ili da se prikazuje obavijest ako određena internetska stranica želi pohraniti kolačiće na vaše računalo. Prethodno pohranjene kolačiće možete izbrisati i putem internetskog preglednika. Za određena područja i funkcije ove internetske stranice potrebni su kolačići i neće raditi u slučaju brisanja ili odbijanja prihvaćanja kolačića.

Ako želite onemogućiti da vam Google Analytics sprema kolačiće, možete ga zabraniti na sljedećem linku:

Google ads, Meta ads

Google analytics