Kreiranje linkova ili kako pratiti kampanje preko Google Analyticsa
Odlučili ste malo ozbiljnije zaploviti u svijet digitalnog marketinga kako bi poboljšali prodaju u svojem web shopu.
Počeli ste pisati blog i dijeliti ga na raznim društvenim mrežama, a odnedavno šaljete i newsletter.
Vjerojatno ste primijetili kako se broj posjetitelja na stranici povećao, ali niste sigurni je li to rezultat e-mail marketinških kampanja, odnosno newslettera, vašeg super zanimljivog i korisnog bloga ili objava na društvenim mrežama.
To vas jako zanima i svakako bi željeli znati odakle dolaze vaši posjetitelji. A možda želite saznati i koja je društvena mreža popularnija kod vaših korisnika odnosno objave na kojoj društvenoj mreži privlače klikove na vašu web stranicu?
I ono najvažnije - gdje se i kako ostvaruju konverzije?
Odgovore na ta sva pitanja možete vrlo lako (ili relativno lako:)) dobiti pomoću Google Analyticsa. Ono što morate odmah sad početi koristiti je Google alat za izradu URL-ova.
Uz pomoć tog alata moći ćete pratiti svoje digitalne kampanje i zatim ih prilagođavati kako bi bile još uspješnije.
Što je praćenje kampanja?
Jednostavnim rječnikom, praćenje kampanja vam omogućuje da kroz poseban kod za praćenje, odnosno UTM tag koji dodajete na URL, možete utvrditi kako su korisnici došli na vašu web stranicu i što na njoj rade.
Kod za praćenje na vaš URL dodat ćete preko Google alata za izradu URL-ova.

Uz alat za izradu URL-ova lako ćete pratiti svoje kampanje
Tako ćete umjesto linka:
http://vasastranica.com/proizvod-30/
Za Facebook koristiti link kojem je dodan UTM tag i koji izgleda ovako:
http://vasastranica.com/proizvod-30/?utm_source=Facebook&utm_medium=social-network&utm_campaign=puzzle
Google Analytics zabilježit će koji su sve posjetitelji došli na vašu stranicu preko linka koji ste podijelili na Facebooku.
Za Twitter i G+ kreirat ćete druge linkove koji će pratiti dolaske preko tih društvenih mreža. A za newsletter, odnosno e-mail marketinške kampanje kreirat ćete treće linkove.
Kako kreirati link?
Kreirati link jako je jednostavno. Ali stvarno.
Sve što trebate napraviti je popuniti Google alat za izradu linkova i generirati link. Naravno, kasnije trebate čitati i rezultate, ali otom potom ;)
Dakle, za izradu linka koji možete pratiti prvo otiđite na Google alat za izradu URL-ova i zatim slijedite super jednostavne korake.
Korak#1
Unesite URL svoje web-lokacije.
Korak#2
Ispunite polja Izvor kampanje, Medij kampanje i Naziv kampanje.
- Izvor kampanje. Govori Googleu odakle dolazi promet na web stranicu.
- Medij kampanje. Govori Googleu iz kojeg izvora dolazi posjetitelj (email, društvene mreže…)
- Naziv kampanje. Služi samo kako bi opisao kampanju koju pratiš. Možeš je nazvati kako god ti se čini zgodnije.
Korak#3
Generirajte URL.
Korak#4
Kopirajte link koji ste upravo generirali i zalijepite ga u vašu e-mail marketinšku kampanju ili za što ste ga kreirali, umjesto uobičajenog linka bez UTM taga.
Korak#5
Ponovite ove korake za sve linkove koje želite pratiti.
Dakle, ako želite pratiti link koji ste podijelili na Facebooku, kreirat ćete URL za Facebook. Isto tako, posebno ćete kreirati link za Twitter, Google+, LinkedIn, Pinterest, oglase i sve druge pozicije za koje vas zanima ponašanje i dolazak posjetitelja.
Kako naći i pratiti kampanje na Google Analyticsu?
Prijavite se na Google Analytics račun i u lijevom izborniku nađite polje Kupnja ili Acquisition. U tom polju kliknite Kampanje (Campaigns) i ispod toga Sve kampanje (All campaigns).
S desne strane prikazat će vam se kampanje koje ste kreirali u određenom vremenskom periodu koji ste izabrali.
Klikom na kampanju vidjet ćete koliko je posjetitelja došlo na vašu web stranicu putem newslettera, koliko putem Facebooka, Twittera ili neke treće društvene mreže. Možete vidjeti i koliko su dugo u prosjeku vaši posjetitelji ostali na stranici i kolika je stopa napuštanja stranice (Bounce rate).
Korak dalje možete otići tako da gledate kolike konverzije postiže određeni link.
Konverzije možete vidjeti na istom mjestu, desno od vremena koje je korisnik proveo na web stranici.
Primjerice, možda će link preko Facebooka kliknuti 1000 ljudi, a postotak konverzije će biti 0,1% posto, dok će link koji pošaljete preko newslettera kliknuti 100 ljudi s postotkom konverzije 10%.
Recimo to su podaci kakve trebate kako bi znali koje aktivnosti ostvaruju prodaju te kako bi sukladno tome mogli prilagoditi i svoja ulaganja u njih.
Sada kada znate kako dodati UTM tag linku te kako očitati određene parametre u Google Analyticsu, idemo pogledati neke konkretne primjere kako koristititi praćenje kampanja te kako te podatke iskoristiti za konkretna poboljšanja web shopa ili online strategije.
3 načina kako koristiti UTM tagove i poboljšati prodaju
1. Linkovi u web trgovini
U web shopu promovirate određeni novi proizvod i naravno želite ga pozicionirati najbolje moguće. Ideja vam je kreirati banner i smjestiti ga na neko mjesto na stranici koje će ljudi masovno klikati.
Pitanje je jedino: koje je to mjesto?

Pitate se kamo pozicionirati banner? Testirajte!
Kako ne bi gađali naslijepo, tu je UTM tag uz pomoć kojeg ćete saznati koja pozicija bannera donosi najbolje rezultate.
Za svaku poziciju bannera, naravno, morate izraditi specifičan URL u kojem će biti naznačeno gdje se banner nalazi.
Je li to na vrhu stranice ili u zaglavlju (Header), je li to u podnožju stranice (Footer), je li to u lijevom ili desnom stupcu (Sidebar) ili na nekom drugom mjestu.
Kada kreirate linkove za bannere na vašem web shopu kao Izvor kampanje upisujete "moj-web" a u Medij kampanje poziciju bannera za koji kreirate link.
Ako kreirate link za banner koji ćete smjestiti u podnožju stranice ili Footeru, vaš link bi trebao izgledati ovako:
www.vasadomena.hr/proizvod?utm_source=vasweb&utm_medium=footer&utm_campaign=kampanja1
U Google Analyticsu ćete vidjeti koliko je prometa ostvareno upravo preko bannera na vašoj stranici na određenoj poziciji na stranici. Te podatke moći ćete iskoristiti kako bi u budućnosti pozicionirali bannere na pozicije koje ostvaruju najveći broj klikova i konverzija.
2. Praćenje uspješnosti objava na različitim društvenim mrežama
Još jedna vrlo zanimljiva i korisna upotreba UTM tagova je za praćenje uspješnosti vaših objava na pojedinim društvenim mrežama.
Na taj način možete vidjeti koliko je moćan određeni društveni medij kada je u pitanju stvaranje prometa na vašoj web stranici. U nastavku možete vidjeti što se događa kada link s dodanim UTM tagom zalijepite na Facebook, Google+, Twitter ili LinkedIn.
Na sva četiri primjera na slici dolje vidimo kako dodavanje taga na URL ne mijenja način na koji se učitava objava ili njezina naslovna slika (Thumbnail).
3. Uspješnost newslettera
Ono što također želite pratiti je uspjeh vaših e-mail marketinških kampanja, odnosno pozicije i izgleda vaših promocija u newsletterima.
Postavljanje tagova slično je kao i postavljenje tagova za testiranje pozicija na vašoj web stranici, a najbolje je isprobati različite verzije s različitim UTM tagovima kako bi saznali kakav dizajn promocija privlači najviše klikova.
Složite različite tagove i provjerite jesu li slike proizvoda, grafike ili tekst dobili najviše klikova na vaš newsletter.
Dobiveni rezultati bit će jako korisni u kreiranju predloška newslettera koji će ostvarivati najbolje rezultate.
Uz nabrojane načine, postoje još i brojni drugi načini kako UTM tagova iskoristiti za uvid u performanse vaših marketinških napora.
Primjerice, ako se oglašavate na drugim portalima možete, uz pomoć UTM tagova možete vidjeti na kojim mjestima vaš oglas najbolje prolazi.
Osim toga, možete mjeriti uspjeh vaših oglasnih kampanja na društvenim mrežama te vidjeti koji oglasi najbolje prolaze.
Tu je naravno i mjerenje uspješnosti vašeg CTA gumba, čitanosti blogova i tako dalje i tako dalje.
Jer kao što smo već više puta ponovili - prećenje rezultata i stalno prilagođavanje i optimiziranje ključ su uspjeha marketinških kampanja.
Sretno praćenje vam želimo!
I naravno, ako zatrebate pomoć, slobodno nam se javite.
Mi volimo pratiti kampanje i poboljšavati ih :)
Zatražite ponudu za izradu web trgovine
6.243 tvrtki svaki tjedan besplatno prima naše korisne savjete na email. Pridruži im se...