Zatražite ponudu
putem online obrasca

Počni koristiti emojije i povećaj popularnost svojeg brenda

25. travanj 2016.

Vrijeme potrebno za čitanje teksta: 9 min

Volite li emojije?

Ili bolje da kažemo: tko ne voli emojije? angelcoollaugh

Koristimo ih stalno. I teško uopće možemo zamisliti kako bi bez njih komunicirali.

Koristimo ih na chatu i emailu. Uz pomoć njih komentiramo statuse na društvenim mrežama.

Možemo reći da su emojiji postali dio naše svakodnevice i da su izmijenili način na koji komuniciramo. Toliko su popularni da poznati brendovi troše milijune dolara na izradu vlastitih emojija za društvene mreže, a sve češće emojije viđamo i na majicama, šalicama, čarapama...

Kao da je svijetom je zavladala emojimanija.

Pa u čemu je fora i zašto toliko volimo emojije?

I najvažnije. Možemo li ih iskoristiti i za povećanje popularnosti svojeg brenda? 

Odgovor je - veliko DA, a ako pročitate blog do kraja saznat ćete i zašto.

No, prije nego krenemo proučavati zašto koristiti emojije za vaše poslovanje, idemo vidjeti kako je uopće nastao ovaj likić za kojim smo tako ludi 

Kako je nastao emoji i je li je to isto što i emotikon? 

Odmah da razjasnimo. Emoji NIJE isto što i emotikon ili smajlić, iako ljudi često pogrešno misle kako se radi o istoj stvari.

Prvi emotikon je navodno osvanuo u transkriptu govora Abrahama Lincolna davne 1862. godine, no tek je njegova digitalna verzija zaludila svijet.

Digitalni rođendan emotikona je pak 19. rujna 1982. godine. Tada je računalni znanstvenik Scott Fahlman na elektroničkoj oglasnoj ploči Sveučilišta Carnegie Mellon prvi puta koristio emotikon.

Znanstvenik se htio našaliti nešto u vezi dizala, no kako netko ne bi šalu zamijenio upozorenjem o sigurnosti Fahlman je svoj post završio s :-), a predložio je i da njegovi kolege naprave isto kada zbijaju virtualne šale.

Isto tako, kada je riječ o nečem ozbiljnom predložio je da se koristi znak :-(.

 


Originalna poruka koju je Fahlman napisao 1982. godine
 

U samo nekoliko dana, ovaj je smajlić ili emotikon postao viralan te krenuo na svoju svjetsku turneju po Internetu. 

Smajlići ili emotikoni su od tada postali sastavni dio moderne komunikacije, a danas igraju ključnu ulogu u svim formama online komunikacije: od one na društvenim mrežama do komunikacije u newsletterima odnosno u e-mail marketingu.

No, ponavljamo, emotikon nije isto što i emoji. 

Emotikoni su smajlići napravljeni od znakova, a emojiji su njihovi napredniji potomci.

Postoje od 90-ih kada ih je kreirala japanska komunikacijska tvrtke NTT DoCoMo, koja ih je i nazvala emojijima.

 


Emoji ili piktogram je slika koja simbolizira pojam ili riječ
 

U prijevodu s japanskog emoji znači piktogram ili slika kao simbol pojma ili riječi. Za razliku od emotikona, emojiji su stvarne slike u oblicima, no činjenica da većina operacijskih sustava ovih dana automatski transformira emotikone u emojije doprinjela je tome da miješamo ta dva pojma.

Sada kada smo to razjasnili idemo vidjeti kako vam emojiji mogu pomoći da u komunikaciji s korisnicama na društvenim mrežama djelujete više prijateljski i da vam raste popularnost,  da vam se poveća stopa otvaranja newslettera, ali i da budete općenito sretniji.

Evo mi već jesmo laughcheeky

Psihologija emojija

1. Emojiji daju ljudskost našem online iskustvu i jačaju emocionalnu reakciju

Iako toga najčešće nismo svjesni, kada komuniciramo s drugima mi nesvjesno oponašamo njihov izraz lica i emocije. Zato kada nam se netko nasmiješi automatski uzvraćamo osmijeh.

Na taj način pokazujemo empatiju i gradimo odnose s drugima,

No, u online komunikaciji taj ključni dio komunikacije nedostaje. Odnosno nedostajao je do kada se nisu pojavili emotikoni i emojiji. 

Japanski istraživači s Tokyo Denki Sveučilišta su 2006. godine ispitivali aktivnost mozga sudionika kojima su prikazivane fotografije lica i emotikona. U oba slučaja, mozak ispitanika se aktivirao na području posvećenom za emocionalnu obradu, što znači kako emotikon može prenijeti emociju isto kao i stvarno lice. 


Neuroznanost potvrdila kako emotikoni izazivaju snažne emocije

 

U novije vrijeme, Owen Churces, australski psiholog sa Sveučilišta Flinders, ponovio je test koristeći drugi znanstveni pristup, piše Telegraph.

On je pomoću EEG-a (elektroencefalogram) kod ispitanika utvrdio snažnu aktivnost u područjima mozga za emocionalnu obradu i području za obradu lica, kada su im se pokazali emojiji.

Churces je zaključio kako emojiji u našem mozgu izazivaju takve reakcije jer se naš mozak prilagodio da na njih reagira kao na stvarno lice. Churces ističe kako su emojiji promijenili našu komunikaciju, a rezultat su i prilagođene reakcije mozga. 

Neuroznanost je potvrdila kako naše oči prirodno privlači bilo što što izgleda kao lice i naš mozak takvu sliku obrađuje na mnogo višoj brzini. Sposobnost neverbalne komunikacije i čitanja izraza lica danas se razvila u komunikaciju kroz emotikone.


Kada prijatelju pošaljemo smiley, to je kao da smo mu se nasmiješili (foto: theguardian)
 

Zato svaki puta kada šaljemo emoji smiješak prijatelju, u njegovom se mozgu aktiviraju ista područja koja bi se aktivirala kao da smo mu se stvarno nasmiješili. 

Počinjete li polako uviđati koliko emojiji mogu biti moćni za vaše online poslovanjecool

Iako se mnogima korištenje emojija i emotikona čini djetinjasto i neozbiljno, u današnje doba kada se komunikacija odvija strašno brzo, upravo nam emotikoni omogućavaju da s korisnicima komuniciramo vizualno i neverbalno

I mnogo lakše dopremo do njih.

2. Jačaju popularnost na društvenim mrežama

Iz svega što smo dosad napisali jasno je kako su emojiji savršeni za komunikaciju na društvenim mrežama. No, kako to ne bi ostalo samo na riječima, emojijima u prilog ide i jedno istraživanje.

Istraživači Sveučilišta Cambridge analizirali su 31 milijun tweetova i pola milijuna Facebook statusa. Analiza je potvrdila kako korištenje emojija značajno poboljšava angažman korisnika.

Znanstvenici su u analizi koristili različite podatke kao što su broj sljedbenika i utjecajnost kada su mjerili rezultat i uspješnost određenih postova. Zaključili su kako je zajednička osobina uspješnih postova bila upravo korištenje emojija. 

"Objave u kojima su korišteni emojiji pokazale su visoku učinkovitost, što ukazuje da postoji jaka veza između korištenja emocija i moći na društvenim mrežama” , zaključila je studija.

Zato i vas izazivamo da probate.

Jedino što vam se može dogoditi je to da se angažman vaših korisnika udvostruči wink

I neki vrlo ozbiljni brendovi počeli su koristiti emojije u svojoj komunikaciji, a neki su otišli tako daleko da su kreirali vlastite emojije.

a) Coca Cola prvi brend s vlastitim Twitter emojijem

Kada se radi o marketingu Coca Cola je definitivno brend koji zna što radi. Zato ne čudi da je Coca Cola od rujna 2015. godine prvi brend sa službenim emojijem na Twitteru.

Ako u Twitter utipkate #ShareaCoke, u objavi će se pojaviti dvije bočice Coca Cole, odnosno zdravica s Coca Colom. 

- Znamo da ljudi vole emojije i njihova upotreba na našoj platformi stalno raste. Zaključili smo kako je sada pravo vrijeme da lansiramo naš emoji - izjavili su tada iz Coca Cole.

Lansiranjem emojija željeli su povećati angažman, potaknuti emocije kod ljudi i povećati ukupni doseg svojih objava.

 

U tome su definitivno uspjeli. U samo jednom danu 170.500 ljudi je u Twitter upisalo #shareacoke i tako sudjelovalo u najvećoj virtualnoj zdravici dotad.

U Coca Coli tada su izjavili kako je to tek početak online kampanja u kojima će koristiti emojije.

b) IKEA lansirala emojije za bolju komunikaciju

"Muškarci i žene oduvijek imaju poteškoće u komunikaciji. Kada se radi o situacijama vezano za kuću, nesporazumi se najčešće događaju oko nereda. I to je razlog zašto IKEA uvodi emotikone: komunikacijski alat koji će osigurati univerzalnu ljubav i razumijevanje u domu. Svi vaši prijedlozi, želje i pitanja bit će odmah shvaćeni. Pokušajte. Počnite širiti sreću." 

Ovaj tekst stoji kao objašnjenje zašto je IKEA uvela emojije.

Nama je jasno, a vama? 


IKEA kaže kako će emojiji osigurati univerzalnu ljubav i razumijevanje

 

c) General Electrics okreće se emoji marketingu

General Electrics svoje poslovanje temelji na inovacijama, a njihovi inženjeri i znanstvenici nisu jedini koji na njima rade. 

U General Electricsu njihovi marketinški stručnjaci stalno eksperimentiraju s novim načinima komunikacije sa svojom publikom. 

- Trudimo se obratiti pažnju na ono što naša publika voli i što radi. Uvijek smo orijentirani na društvene mreže koje zanimaju našu publiku ili koje tek postaju popularne - kažu u General Electricsu u kojem su zaključili kako je korištenje emojija postao novi standard komunikacije.

Zato su lansirali web stranicu Emojiscience na kojoj možemo pronaći Emoji periodni sustav i druge zanimljive stvari.


 

U General Electricsu su zaključili kako im je marketinška kampanja s emojijima pomogla da ispričaju svoju priču o materijalnoj znanosti na način koji će zanimati mlađu publiku i koji je u skladu s postojećim kulturnim pokretima.

Jednostavno rečeno, emojiji su dali cool faktor General Electris oglašavanju.

3. Poboljšavaju konverzije e-mail kampanja

E-mail marketinške kampanje ili popularni newsletteri moćan su marketinški alat. Ali to i sami dobro znate:)

A znate i kako je za uspjeh vaše e-mail marketinške kampanje ključno osmisliti ubojit naslov ili "subject line".

U čemu je caka?

Ormarići elektronske pošte uglavnom su nam prenatrpani pa većinu mailova koje dobijemo niti ne otvorimo.

Međutim, ako ubacite emoji u subject line, vaš će se email isticati u moru drugih poruka i time će se povećati šansa da vaš mail dobije klik, odnosno da bude otvoren. 

I na najpopularnijoj platformi za slanje newslettera MailChimpu, nedavno su postali svjesni popularnosti emojija u naslovu emaila pa su tako počeli analazirati popularnost pojedinih emojija.



Top 15 emojija koji se koriste u naslovu emaila

 

U MailChimpu su poprilično sigurni kako je ovo tek početak upotrebe emojija i kako će njihova popularnost s vremenom samo rasti. Preporučaju da se emojiji koriste kao sredstvo koje će bolje pojasniti značenje emaila, a ne kao trik.

Dobro bi bilo i da testirate emojije i nađete ono što najbolje prolazi kod vaše publike.

Jer slika ponekad prolazi bolje od riječi.

Što je A/B testiranje?

A/B testiranje je jednostavan način da provjerite kako funkcionira dizajn koji trenutno koriste (A) nasuprot dizajnu u koji ste uveli određene promjene (B) - primjerice uveli ste određeni emoji - i zatim odredite koji ostvaruje bolje rezultate.

Najvažnije stvar koju morate testirati vaš je subject line, odnosno naslov e-maila.

Još nekoliko savjeta za korištenje emojija

  • ako ste jako neodlučni oko toga trebate li koristiti emojije ili ne, najbolje bi bilo da ih testirate na jako malom segmentu svoje publike, primjerice na 10%. Ako primijetite pozitivne rezultate, dodatno proširite krug.
  • pokušajte biti kreativni s upotrebom emojija u naslovu svojeg emaila i izbjegavajte emojije koji su "potrošeni". Primjerice emoji heart je možda jedan od najkorištenijih emojija općenito i umjesto njega radije koristite neki drugi emoji kako bi vaš email djelovao svježe i zanimljivo.
  • prije slanja kampanje provjerite kako se prikazuju simboli koje ćete slati na drugim platformama i šaljite emojije koji se prikazuju na čim više njih. Kako izgledaju emojiji koje želite slati, možete provjeriti na Emojipediji.

I prije nego zaključimo ovu malu disertaciju o emojijima, za vas imamo još samo jedan razlog zašto bi trebali početi koristiti emojije.

A to je da bi vas njihovo korištenje moglo usrećiti!

Naime, jedna je studija pokazala kako korištenje emojija pozitivno utječe na međuljudske odnose i općenito na uživanje u životu.

Zato prije nego emojije odbacite kao djetinjaste, dobro razmislite o njima, jer se radi o vrijednom komunikacijskom alatu koji nam može uljepšati i olakšati život laugh

Ako koristite emojije, rado bismo čuli vaša iskustva.

Javite nam se.

coollaughwink

Izrada web stranica

Naša jezgra poslovanja i područje u kojem imamo najviše iskustva je upravo izrada web stranica po mjeri, za bilo koju djelatnost ili područje, neovisno čime se Vaša tvrtka bavi.

Izrada web trgovine

Internet trgovina je prodajno mjesto otvoreno 24 sata dnevno, svaki dan u godini. Otvaranje internet trgovine zahtjeva neusporedivo nižu investiciju s nemjerljivo većim potencijalom od fizičke trgovine.

Programiranje po mjeri

Potrebna Vam je aplikacija prilagođena Vašem poslovanju? Projektiramo i izrađujemo sve, od jednostavnih do kompleksnih sustava koji u potpunosti odgovaraju Vašim potrebama.

Blog

Kakva je veza između društvenih mreža i ranga na Googleu?

Društvene mreže i SEO optimizacija: gdje je tajna veza?

Sve one divno napravljene grafike i smiješne fotkice... imaju li smisla ako pričamo o rangiranju na tražilicama? A ako je moj blog podijeljen 350 puta? Ima li to smisla? 

opširnije

Kontaktirajte nas

MARKER d.o.o.
Braće Radića 52d - Jalkovec
42000 Varaždin

Potražite nas na karti

Tel: 042 / 421 700
Fax: 042 / 421 704

Newsletter