Google analytics vodič konverzija: kako pratiti njihovu uspješnost
Jedno od najnejasnijih područja u Google Analyticsima, ono koje je uzrok nervoznog češkanja svakog online trgovca, vezano je za - konverzije.
Konverzija je ono što je cilj svakog poslovnog plana i ako baš ne ide - nismo zadovoljno.
Postoji naravno i pozitivni dio cijele priče, onaj kada uspiješ ostvariti zacrtano, kad ostvariš želje i kad ne možeš maknuti osmijeh s lica.
To su, naravno, trenuci prilikom kojih je konverzija ostvarena.
Kada i kako je moguće ostvariti konverzije?
Konverzija se događa kada posjetitelj stranice poduzme akcije koje smo si mi zacrtali kao cilj i tako se taj isti posjetitelj "pretvori" u kupca.
To ne mora nužno biti ostvarena kupnja.
U konverzije spada i sljedeće:
- pretplata na newsletter,
- popunjavanje kontakt obrasca,
- "lajkanje", "šeranje" i komentiranje na društvenim mrežama,
- vrijeme provedeno na stranici,
- "skidanje" e-bookova ili drugih vodiča,
- klikanje na "live chat" podršku za kupce (...).
U ovom članku želja nam je naučiti te kako definirati i mjeriti koji izvori prometa rezultiraju krajnjoj pretvorbi.
Ako već koristiš Google Analytics, sve što je potrebno napraviti je definirati ciljeve i poseban URL koji će ti otkriti izvor linka.
što ćemo i detaljno objasniti ;)
Ako pak još ne koristiš ovaj alat, pročitaj nešto o osnovama Google Analyticsa.
U nastavku donosimo objašnjenja četiriju podkategorija koje se nalaze u kategoriji "Konverzija".
Podkategorija 1: Ciljevi
Do linka za praćenje možeš doći slijedite li korake u nastavku.
1. Izgradi URL za praćenje
Do linka kojim ćeš pratiti stranicu doći ćeš zahvaljujući Googlovom alatu u koji trebate unijeti originalni link te zatim ispuniti neke osnovne detalje o kampanji.
Takav novosagrađeni link jednostavno ćeš preuzeti kopiranjem.
2. Koristiti URL za praćenje
Badava ti novi link za praćenje ako ga ne misliš koristiti. Zamisli sada to na konkretnom primjeru.
Na LinkedInu si objavio članak čiji je sadržaj od izrazite važnosti.
Moraš znati je li sadržaj pročitan u mjeri u kojoj to želiš jer o tome ovisi uspješnost kampanje.
Naravno, ako nisi postigao cilj, trebat ćeš ga postići nekim drugim kanalima.
Novoizgrađeni link ovdje ćeš koristiti da bi vidio koliko je članak bio vidljiv, klikan, "šeran" i slično.
Zahvaljujući novom linku Google Analytics će prepoznati da je riječ o linku iz baš te kampanje.
3. Odredi svoj cilj
Ako već nemaš postavljene ciljeve, moraš kreirati ciljeve za pretvaranje koje želiš pratiti.
Konkretno, ako imaš e-commerce web stranicu ili si vlasnik web shopa, tada ćeš vjerojatno željeti pratiti ostvareni promet na blagajni.
Praćenje tijeka novca, pogotovo onog u blagajni, svima je zanimljivo
To možeš učiniti tako što ćeš stvoriti novi URL kod potvrde narudžbe, odnosno URL onoga što korisnici vide nakon što su potvrdili narudžbu.
Cilju možeš dodati i novčanu vrijednost kako bi vidio vrijednost te konverzije za svoju tvrtku.
Moraš znati da se svaka radnja koju posjetitelj poduzme može prikazati u kunskom iznosu.
Postupak stvaranja novog cilja:
Pritisni "Admin" u navigacijskoj traci.
- Klikni na "Ciljevi".
- Klikni "+Novi cilj".
- Napravi svoj cilj sljedeći čarobnjaka.
Jednom kad stvoriš cilj, Google Analytics će pratiti ciljeve izvedbe i pripisati ih odgovarajućim kampanjama. Možeš dodati do 20 ciljeva.
Inače, postoje četiri vrste cilja, od kojih se svaka upotrebljava za mjerenje različitih vrsta sadržaja i radnji.
Znače sljedeće:
URL odredišta - Ako korisnik posjeti određenu stranicu na web stranici, nakon završetka akcije, onda možeš koristiti taj URL kao cilj pretvorbe. Klasičan primjer je izbornik za potvrdu kupnje u e-commerceu. Također, to bi mogla biti i "hvala" stranica nakon što kupac popuni kontakt obrazac ili se prijavi na listu primatelja newslettera.
Trajanje posjeta - Riječ je o vrsti cilja koji omogućuje pokretanje pretvorbe kada posjetitelj web stranice ostaje na mjestu određeno vrijeme ili manje od određenog (predviđenog) vremena.
Broj stranica po sesiji - Ova vrsta cilja omogućuje aktiviranje pretvorbe kada korisnik posjeti određeni broj stranica. To se postavlja tako da se odredi jednak ili manji broj stranica od stvarnog broja, ovisno o tome što se pokušava pratiti.
Događaj - Praćenje događaja je moćan način da se identificiraju konkretne akcije na vašoj stranici. Te mjere mogu uključivati preuzimanja, preglede videa, klikanje na specifične linkove, klikanje na gumbove, itd
Stvaranje prilagođenih izvješća
Kad stvoriš ciljeve u Google Analyticsu i kad stvoriš novi URL važne objave ili oglasa, bit ćeš u mogućnosti kreirati lako čitljivo izvješće relevantno za baš tu kampanju.
U tu svrhu najbolje je koristiti "Prilagođeno izvješće", a evo i kako.
- Pritisni "Prilagodba" u navigacijskoj traci.
- Klikni na "+Novo prilagođeno izvješće".
- Naslovi ga.
- Klikni "+ dodaj mjerne vrijednosti" i odaberi metrički stupac koji želiš vidjeti. Traži cilj koji si upravo stvorio i odaberi mjesto za završetak (npr. kupnja). To će ti pokazati broj konverzija toga tipa. Naravno da možeš dodati više stupaca metrike.
- Klikni "+ dodaj dimenziju" i odaberi kako želiš razbiti ove podatke po redovima. Također, možeš dodati više dimenzija. Naša je preporuka dodati "izvor / medij", a zatim "kampanje".
- Nakon što klikneš na "Spremi" dobit ćeš prekrasno prilagođeno izvješće za mjerenje performansi pretvorbe.
Podkategorija 2: E-commerce
Ako prodaješ proizvode kroz web shop, izvješća će ti dati uvid u put kojim vaši kupci putuju od ulaska na stranicu do konverzije.
E-commerce izvješća sažimlju sljedeće:
- stopu pretvorbe,
- transakcije,
- prihod,
- prosječnu vrijednost narudžbe,
- jedinstvene kupovine i
- količinu jedinica prodanog proizvoda.
U segmentu "Izvedba proizvoda" saznajemo količinu, broj jedinstvenih kupnji, prihode, prosječnu cijenu te prosječnu količinu prodanu po transakciji za proizvode i kategorije proizvoda.
U dijelu "Uspješnost prodaje" saznajemo ukupni prihod, stopu pretvorbe i prosječnu vrijednost narudžbi na dnevnoj bazi.
Zanima te:
- koji se proizvodi dobro prodaju i, prema tome, koji proizvodi najbolje odgovaraju vašoj bazi korisnika?
- za koje ste proizvode primijenili najbolje marketinške strategije?
Ovdje možete dobiti odgovore na ta pitanja.
Slaba prodaja proizvoda ne podrazumijeva nužno da se radi o krivom proizvodu. Možda, recimo, nisi primijenio odgovarajuću marketinšku strategiju.
Segment "Transakcije" odnosi se na prihod, porez, troškove isporuke i na podatke o količini za svaku transakciju. Na primjer, ako je broj proizvoda po transakciji niži od očekivanog, predlažemo veće popuste na količinu ili izuzimanje troškova isporuke ako korisnik prijeđe najmanji iznos narudžbe.
Ovdje postoji još jedan zanimljivi dio, a zove se "Vrijeme za kupnju".
Riječ je o broju dana i broju sesija potrebnih za kupnju, od najnovije kampanje do završetka transakcije.
Što misliš, koliko je vremena potrebno korisnicima da se odluče na kupnju i koliko je sesija web-lokaciji potrebno da ih potaknete na kupnju?
Na primjer, ako je prodaja bicikala uvijek ista ili ako se mijenja ovisno o proizvodu ili sezoni, pomoću tih informacija (u kombinaciji s ukupnim prognozama prodaje) možeš doći do pouzdanih predviđanja prihoda.
Ostvaruju li korisnici obično prije kupovine puno posjeta, razmisli o dizajnu web-lokacije koja ih jednostavnije vodi na stranice za kupovinu ili o opcijama koje omogućuju usporedbu proizvoda i cijena s onima konkurencije.
U segmentu e-trgovine postoji i mogućnost za uključivanje poboljšane e-trgovinu kroz korištenje posebnih kodova za praćenje. To daje pristup za najviše deset izvješća koje pokrivaju analizu ponašanja, kupone i pridružene kodove.
Praćenje e-trgovine dostupno je za web-entitete i entitete aplikacije, no prvo ih moraš omogućiti na razini vlasničkog pregleda.
Stručan razvojni programer zatim za konkretno okruženje mora postaviti tehničke parametre slijedeći detaljne upute u vodiču za razvojne programere.
Upamtite, u izvješćima se neće prikazivati podaci o e-trgovini dok ne postavite praćenje e-trgovine.
Kako postaviti praćenje e-trgovine?
- Klikni "Administrator" na traci izbornika pri vrhu bilo kojeg zaslona u usluzi Google Analytics.
- Upotrijebi pripadajuće izbornike da bi odabrao račun koji želiš.
- Klikni "Svi podaci web lokacije".
- U odjeljku Postavke e-trgovine klikni preklopni gumb tako da na njemu stoji "uključeno".
- Klikni "Spremi" pri dnu stranice.
No, oprez.
Prije nego što postaviš praćenje e-trgovine za web-entitet, utvrdi je li ti potrebno i praćenje više domena. Ako upotrebljavaš košaricu za kupnju treće strane ili pratiš transakcije na odvojenim domenama, slijedi upute o praćenju više domena prije nego što izmijeniš kôd za praćenje za postavljanje transakcija e-trgovine.
Ako se softver košarice i web-lokacija e-trgovine nalaze na istoj domeni, ne trebaš praćenje više domena.
Dodavanje koda za praćenje e-trgovine
Detaljne upute za postavljanje praćenja e-trgovine potražite u uputama za razvojne programere za vaše određeno okruženje.
Ovdje se nalaze objašnjenja za praćenje web-lokacije Universal Analytics (analytics.js) ili klasične usluge Google Analytics (ga.js), a ovdje za praćenje mobilnih aplikacija:
Podkategorija 3: Višekratni tokovi
U Google Analyticsu konverzije i transakcije e-trgovine pripisuju se zadnjoj kampanji, pretraživanju ili oglasu koji je doveo novog korisnika (prilikom ostvarenja konverzije).
- No, kakvu su ulogu prethodne preporuke web-lokacije, pretraživanja i oglasi imali u toj konverziji?
- Koliko je vremena proteklo između početnog zanimanja korisnika i kupovine?
Ovi višekratni tokovi pomoći će ti razumjeti cjeloviti put kupca pokazujući kako marketinški kanali (tj. izvori prometa vaše web-lokacije) zajedno vode do prodaja i konverzija. Ono što ćeš prvo shvatiti jeste da su ti putovi do ostvarene konverzije dosta različiti.
Na primjer, osoba koja posjeti web stranicu s društvene mreže može se tek naknadno odlučiti za kupnju, kada vidi tvoje ime ponovno na blogu.
Druga osoba posjeti web stranicu nakon organske pretrage, i možda se neće odmah odlučiti na kupnju, nego tek nakon što vidi oglas na Facebooku.
Moguće kombinacije su beskrajne.
Izvješća
Višekanalni tokovi generiraju se na temelju putova konverzije, nizova interakcija (tj. klikova/preporuka kanala) koji su doveli do pojedinačne konverzije i transakcije. Prema zadanim postavkama, samo interakcije u zadnjih 30 dana uključene su u putove konverzija, ali to razdoblje možeš prilagoditi na1 – 90 dana pomoću birača Prozor za retrospektivni pregledindow pri vrhu svakog izvješća.
Podaci o putu konverzije obuhvaćaju interakcije na gotovo svim digitalnim kanalima. Ti kanali, između ostalog, obuhvaćaju:
- plaćeno i organsko pretraživanje (na svim tražilicama, kao i točne ključne riječi koje su pretraživane),
- web-lokacije preporuke,
- afilijacije,
- društvene mreže,
- newslettere,
- prilagođene kampanje koje ste izradili, uključujući izvanmrežne kampanje koje šalju promet na URL-ove s vlastitim imenom.
Potpomognute konverzije - daje pregled svakog marketinškog kanala koji je posjetitelja potaknuo na konverziju na vašoj web stranici. Izvješća konverzija pokazuje najbolje kanale koji su pridonijeli pretvorbi.
Glavni putovi konverzija - pokazuje izvore iz kojih su vaši kupci došli na stranicu i ostvarili konačnu konverziju.
U tom pogledu, možeš vidjeti točnu web stranicu koja je dio puta konverzije.
Google Analytics automatski otkriva mnoge kanale koji šalju promet na web-lokaciju; drugi kanali mogu zahtijevati određeno postavljanje da bi ih se moglo otkriti.
Sljedeći se kanali automatski otkrivaju:
- neplaćeno pretraživanje (sve tražilice),
- preporuke s drugih web-lokacija (uključujući web-lokacije društvenih medija),
- izravni promet (koji može stići ako su korisnici upotrijebili oznake ili upisali URL vaše web-lokacije u preglednik).
Sljedeći kanali zahtijevaju određeno postavljanje da bi ih se moglo ispravno pratiti:
- AdWords,
- plaćeno pretraživanje na tražilicama koje nisu Google,
- prilagođene kampanje.
Vremenski odmak - pokazuje količinu vremena u danima koja prođe otkad posjetitelji prvi put dođu na stranicu pa do konverzije.
Duljina puta - pokazuje broj interakcija koje posjetitelj napravi prije konverzije.
Podkategorija 4: Pripisivanje
Alat za usporedbu modela posljednja je podkategorija konverzije.
Ako te zanima kako usporedba različitih modela dodjeljivanja utječe na vrednovanje vaših marketinških kanala, na pravom si mjestu.
Odjednom možete usporediti do tri modela.
Izračunata vrijednost konverzije (i broj konverzija) za svaki marketinški kanal razlikovat će se u alatu u skladu s upotrebljenim modelom dodjeljivanja. Logično, kanal koji većinom pokreće putove konverzije imat će višu vrijednost konverzije prema modelu dodjeljivanja Prva interakcija nego što bi imao prema modelu dodjeljivanja Zadnja interakcija.
Evo konkretnog primjera.
Netko pronalazi vašu web stranicu preko AdWordsa. Ponovno se vraća tjedan dana kasnije preko neke objave koju ste stavili na Facebook. A onda dolazi i po treći put kroz jedan od vaših newslettera. Nekoliko sati kasnije ista osoba direktno dolazi na stranicu i izravno obavlja proces kupnje.
U navedenom slučaju, svaki je put zapravo ostvarena konverzija pa ćeš zaslugu konačne konverzije pripisati svakom modelu kao bonus od 100 posto.
No, ako ćeš raspoređivati linearno u sva tri izvora (AdWords oglas, Facebook oglas i newsletter), onda ćeš tih 100 posto podijeliti s tri.
Evo koraka za izradu prilagođenog modela dodjeljivanja:
- Klikni pripadajući birač modela i odaberite "Izradi novi prilagođeni model".
- Unesi naziv modela.
- Upotrijebi pripadajući izbornik "Osnovni model" da odabereš zadani model koji želiš upotrebljavati kao početnu točku za svoj prilagođeni model. Osnovni model definira kako se bonus distribuira po dodirnim točkama na putu prije primjene prilagođenih pravila bonusa. Kao osnovne modele možete odabrati Linearno, Prvu interakciju, Zadnju interakciju, Smanjivanje vremenom i Na temelju pozicije.
- Možeš postaviti vremenski okvir retrospektivnog pregleda na 1 do 90 dana, Prilagoditi bonus za pojavljivanja da prilagodiš kako se vrednuju pojavljivanja, Prilagoditi bonus na temelju angažmana korisnika da proporcionalno distribuirate bonus ovisno o mjernim podacima angažmana ili postaviti Primijeni prilagođena pravila bonusa kako biste definirali uvjete koji identificiraju dodirne točke na putu konverzije u skladu s karakteristikama kao što su položaj i vrsta kampanje ili izvora prometa. Ovo opcije su neobavezne.
- Klikni gumb Spremi i primijeni da počnete upotrebljavati prilagođeni model dodjeljivanja.
Ovdje možete pročitati više o alatima za usporedbu modela.
Zaključak
Praćenje konverzija besplatan je alat pomoću kojeg možeš saznati što se događa nakon što korisnik klikne jedan od oglasa – je li kupio proizvod, registrirao se za primanje biltena ili ispunio obrazac za primanje više informacija.
Isto tako, znat ćeš koji oglasi, ključne riječi i kampanje donose posao.
Važno je biti u tijeku sa statistikama jer ćeš tako mudrije uložiti u one najbolje korake koje ste dosad posuzeli. Na kraju krajeva, povećat ćeš i povrat ulaganja (ROI).
Jednom kad svladaš četiri koraka praćenje prometa web shopa, bit će ti daleko lakše.
Da ponovimo, ti koraci su sljedeći:
- ciljevi,
- e-commerce,
- višekratni tokovi i
- pripisivanje.
Ono na što nikako ne smiješ zaboraviti su A / B testiranja kojima ćeš shvatiti što vašim kupcima najbolje odgovara. Neka A / B testiranja postanu Trojanski konj zahvaljujući kojem ćeš dobiti svaku bitku.
U međuvremenu, obratite nam se putem kontakt forme da biste saznali više.
Zatražite ponudu za izradu web trgovine
6.243 tvrtki svaki tjedan besplatno prima naše korisne savjete na email. Pridruži im se...