Komentari proizvoda: zašto ih imati, a zašto ne

Vrijeme čitanja: 6 min
07. rujan 2015.

Kako ljudi uopće kupuju preko interneta?

Svakako. No, uzmimo primjer jednog kupca. Neka bude žensko.

Recimo da se odlučila kupiti tenisice za trčanje.

Jer došlo je vrijeme da konačno smršavi, a svi oko nje su se nešto počeli upisivati u škole trčanja, govore o nekakvim trailovima i maratonima…

 

Zapravo, najviše joj se svidjelo što joj je susjeda u samo dva mjeseca skinula nekoliko kilograma.

Toj našoj zamišljenoj ženi prvo trebaju tenisice. 

Kako izgleda njen put do njih?

Otvorila je google i utipkala “tenisice za trčanje”.

Probajte i to sami učiniti pa ćete vidjeti koliko ćete rezultata dobiti: videa i blogova koji objašnjavaju kako pravilno odabrati, kao i niz internet trgovina koje prodaju tenisice. 

Što nakon toga čini naša buduća trkačica?

Usvoji malo znanja o tenisicama i kreće u kupovinu.

Kao i svakoj ženi, bitno joj je da novi rekviziti za noge dobro izgledaju, ali i da budu dobri.

Za savjet pita druge ljude

One koji su već kupili određeni model. I nešto su napisali o njemu. Ispod samog proizvoda. Ostavili su komentar. Koji je tada protagonisticu našeg primjera uvjerio da kupi određene tenisice. 

Nju nismo izmislili bez veze.

Podaci na koje smo naišli idu u prilog takvom ponašanju kupaca. 

Da komentarima jer su statistike dobre: 61% kupaca gleda što su drugi rekli 

Statistika pokazuje kako čak 61 posto kupaca prije no što krene u kupnju pojedinog proizvoda o njemu čita komentare drugih kupaca.

Brojke kažu i sljedeće:

  • 50 ili više komentara na proizvod dovodi do 4,6% veće konverzije 
  • 63% kupaca vjerojatnije će obaviti kupovinu u web trgovini koja ima komentare na proizvode
  • 12 puta veću vjerodostojnost imaju komentari kupaca od samih opisa proizvoda 
  • 18% veću prodaju imaju web trgovci koji dopuštaju komentare na stranici

No, moramo biti iskreni - ovi podaci odnose se na razvijeno online tržište u SAD-u, Velikoj Britaniji i Australiji.

Hrvatska je, kako volimo stalno naglašavati, malo dijete u e-commerceu dok su ove velesile već “pred mirovinu”. 

Ali, da… vratimo se na to zašto bi u svom web shopu pod opise proizvoda trebao imati komentare.

Komentare proizvoda voli i Google

Naravno. Sve što radiš u web trgovini radiš s ciljem da bi se kupac dobro osjećao, da bi ti vjerovao i u konačnici baš kod tebe odlučio “izlizati karticu”.

Ali tu je i onaj sveprisutan Google na kojeg moraš misliti.

Ono što će ti pomoći da tvoja trgovina bude ba prvom mjestu ispod tražilica. Da, opet govorimo o onom SEO-u (search engine optimization).

Komentari koje tvoji klijenti ostavljaju ispod proizvoda u tom smislu mogu ti pomoći jer:

1. Stvara se svježi sadržaj za tražilice

Tražilice vole svježi sadržaj koji se stalno ažurira. Uvijek su bolje pozicionirane stranice na kojima se stalno nešto radi i “prčka”. 

U tom smislu komentari ispod proizvoda bolje pozicioniraju web trgovinu.

2. Kupci “guglaju” proizvod+komentar

Recimo da je naša trkačica tražeći svoje prve tenisice odlučila do njih doći samo putem preporuka.

Mogla je “guglati”: "tenisice model xyz komentari".

U tom slučaju ako u svojoj trgovini imaš te tenisice i omogućio si komentare - tvoja trgovina bila bi sigurno pozicionirana visoko na tražilici. 

Ok, sad si sigurno uvjeren da moraš imati komentare ispod svojih proizvoda.

No, jesi li za to spreman?

Je li tvoj web shop za to spreman?

Kada smo spremni za komentare proizvoda?

Koji su najveći web shopovi koje znaš?

Ebay i Amazon su platforme, samo da odmah kažemo. 

Uzmimo za primjer Sports Direct. 

Velik web shop s ogromnim izborom, a iako je smješten u Velikoj Britaniji iz njega naručuju kupci iz cijele Europe. Valjda i svijeta.

Niti oni nisu u stanju baš na svaki proizvod privući hrpe komentara.

komnetari-proizvoda
Svaki proizvod nema odmah velik broj komentara

 

Naravno, na neke proizvode ljudi ne ostavljaju komentare dok na drugima ljudi međusobno razmjenjuju iskustva, pa čak i opisuju da li im je nešto dobro stajalo s obzirom na to koliko su visoki ili imaju kilograma....

komentari-sports-direct
Za razliku od prethodnog proizvoda, kratke hlačice prikupile su 19 komentara

 

Ipak, to ne čini svaki kupac određenog proizvoda.

Što želimo svime time reći?

Da nije lako prikupiti komentare kupaca o proizvodu. 

I da se ne bi trebao upuštati u tako nešto ako će ispod proizvoda stajati na mjestu komentara stajati praznine

Tako nešto može biti kontraproduktivno

Ako doista nisi siguran da ćeš imati komentare na proizvode, stajališta smo da ih je bolje nemati.

Potencijalnom kupcu to bi moglo značiti “gle, ovo nitko nije kupio, zašto bi ih ja” dok u slučaju da komentari ne postoje o tome uopće ne bi razmišljao. 

Za komentare ispod proizvoda ste spremni u dva slučaja:

  • ako vaš web shop raste i sigurni ste kako ćete ih prikupiti
  • spremni ste puno rada i truda utrošiti na “tjeranje” kupaca da ostave komentar

Što s negativnim komentarima proizvoda?

Internet je odlična stvar. 

Hrpa korisnih informacija dostupna je na dlanu za nekoliko sekundi.

Svima!

Ako si ikad bio na nekom forumu ili išao gledati komentare na youtubeu znaš da je svijet pun ljudi koji su rođeni za to da kritiziraju druge ljude. 

To će raditi i na tvom web shopu ako im za to daš prostora.

Ako im se nešto neće sviđati kod proizvoda napisat će to jasno i glasno.

I svaki trgovac se toga boji. S punim pravim.

Nije baš super kada puno ulažeš u cijelu trgovinu, trudiš se oko svega i svačega. 

Loši komentari bole

biznis-lose-ide
Loši komentari nisu nešto zbog čega se moraš "primati za glavu". I oni mogu pomoći

 

Ali, oni te ne trebaju preplašiti

Možeš ih ostaviti. 

Čak suprotno od onoga što svi mislimo (a to je “makni ih odmah”) loši komentari daju vjerodostojnost komentarima.

Ako su komentari samo pozitivni, kupac može pomisliti da su namješteni. 

Ako je među pet komentara jedan negativan to već znači nekakvu vjerodostojnost.

Dakle, trik vjerodostojnosti je u omjeru dobri/loši komentari. 

Ako ima više loših od dobrih komentara, to nikako ne može biti dobro.

Naravno, ovisi i o vrsti proizvoda koja se komentira. 

Ako netko ostavi “loš komentar” na knjigu: "Dosadna mi je", to ne znači da će nekome drugome biti dosadna.

Nekoliko loših komentara o tome “kako slušalice prekidaju i imaju loš zvuk” s druge strane sigurno će utjecati na prodaju. 

Naš zaključak

Ako ste sigurni da će vam kupci ostavljati komentare, definitivno ih uključite u svoju internet trgovinu. 

I ako se odlučite na njihovo uključivanje, radite na tome da natjerate kupce da ih ostavljaju.

Kako? Objasnit ćemo sljedeći tjedan. 

Imaš kakvo pitanje? Možeš nas pitati.

Zatražite ponudu za izradu web trgovine

6.243 tvrtki svaki tjedan besplatno prima naše korisne savjete na email. Pridruži im se...

„Kolačić” je mala tekstualna datoteka koja sadrži podatke koji se pohranjuju na vaše računalo. Kolačići se koriste samo u tehničke svrhe te za olakšavanje upotrebe internetske stranice. 

Jedna vrsta kolačića, „trajni kolačić”, sprema datoteku na vaše računalo na dulje vrijeme. Naknadno se može koristiti za prilagodbu internetske stranice sukladno izborima i željama korisnika. Druga uobičajena vrsta kolačića je „kolačić sesije”. Kada posjetite određenu internetsku stranicu, kolačići sesije se šalju između vašeg računala i poslužitelja radi prikupljanja podataka. Kolačići sesije ne spremaju se nakon zatvaranja internetskog preglednika. Više informacija o tome kako funkcioniraju kolačići možete pronaći na www.allaboutcookies.org. 

Neprekidno radimo na poboljšanju ove internetske stranice. Stoga koristimo alat za analizu internetskih stranica „Google Analytics”, kojime analiziramo ponašanje posjetitelja naše internetske stranice na anoniman i skupni način. Alatu Google Analytics dozvoljavamo instalaciju kolačića i njihovo upravljanje na ovoj internetskoj stranici. Google Analytics koristi sljedeće kolačiće:

  • marker.hr
  • Ovaj kolačić pohranjuje podatke o svojim korisnicima radi stjecanja saznanja i njihovim potrebama. Namjena ovog kolačića je za poboljšanje kvalitete usluge, kako i za spremanje korisničkih postavki, preporuke sadržaja i rezultata pretraživanja te praćenje korisničkih trendova . Kolačić je „trajni” i pohranjuje se lokalno na vaše računalo tijekom 26 mjeseci.

Kako prekinuti upotrebu kolačića?
Ako ne želite primati kolačiće, izmijenite postavke internetskog preglednika tako da se automatski onemogućava pohrana kolačića ili da se prikazuje obavijest ako određena internetska stranica želi pohraniti kolačiće na vaše računalo. Prethodno pohranjene kolačiće možete izbrisati i putem internetskog preglednika. Za određena područja i funkcije ove internetske stranice potrebni su kolačići i neće raditi u slučaju brisanja ili odbijanja prihvaćanja kolačića.

Ako želite onemogućiti da vam Google Analytics sprema kolačiće, možete ga zabraniti na sljedećem linku:

Google ads, Meta ads

Google analytics