3 načina kako "natjerati" kupca da komentira kupljeni proizvod

Vrijeme čitanja: 5 min
14. rujan 2015.

Imaš web shop.

I usprkos tome što tvoj mali online dućan nije dio ogromne korporacije, odlučio si se na to da ćeš ispod svakog proizvoda koji prodaješ dopustiti kupcima da o njima nešto kažu.

Jer si siguran da je ono što prodaješ dobro. 

I ne mogu te omesti loši komentari

Sada, nekoliko mjeseci nakon onog svečanog trenutka kada je tvoj online biznis krenuo, komentara nema

Narudžbi ima, ljudi kupuju… ali nikako ne možeš popuniti onaj prazni prostor predviđen za komentare.

To je malo frustrirajuće. Znamo.

Pokušaj se malo staviti u poziciju svog kupca.

Kada si ti zadnji put nešto naručio online, dopalo ti se, pa si išao pisati prodavaču?

Rijetki su oni koji će tako nešto učiniti. 

U Hrvatskoj pogotovo. Ostavljanje poruka nije u našoj kulturi (sjetite se samo kako telefonske automatske sekretarice nisu nikad zaživjele - niti one na fiksnim telefonima, a niti glasovna pošta). 

Ostavljanje pozitivnih komentara na proizvod prosječnom kupcu zvuči jednako zanimljivo kao i odlazak na tehnički pregled vozila (ljudi više vole ostavljati negativne komentare i to kad im nešto doista pođe po zlu s narudžbom).

Ni posao prikupljanja komentara za trgovca nije baš najzabavniji. U istoj kategoriji zabave s odlaskom na tehnički ili na čišćenje zubnog kamenca. 

Ali, kako bi rekle stare tetice: “Tako je kako je”.

Za sve se u životu treba potruditi. 

I nikad, apsolutno nikad, ne bi trebali sami izmišljati ljude i otvarati si lažne profile pa sami sebi pisati komentare.

To je, blago rečeno, tužno.

Postoji nekoliko načina kako se boriti s praznim poljem komentari.

1. Email može pomoći da dođeš do komentara

Stalno volimo naglašavati, ali nekako nikako dovoljno: email je odlično sredstvo za komunikaciju s klijentima u e-commercu.

Pogotovo kad je personaliziran.

Ono što email može činiti za tebe i prikupljanje komentara: 

  • lijepo zamoliti kupca da ostavi komentar na proizvod koji je kupio
  • nagovoriti kupca da ostavi komentar na proizvod

Zamoli Marka da ostavi komentar

Mi volimo izmišljati primjere, pa ćemo to i sada učiniti.

Recimo da je kupac Marko naručio blender iz tvoje web trgovine.

Deset dana nakon dostave sustav na njegov mail šalje poruku:

Hej Marko,
hvala ti što si kod nas kupio blender.
Nadamo se da si zadovoljan kupnjom.
Molimo te da klikneš na mojwebshop.hr i ostaviš komentar kako si zadovoljan kupljenim blenderom.
Nadamo se da ćeš nas ponovo posjetiti.

Tvoj mojwebshop.hr


Zašto Marku tek 10 dana nakon dostave dolazi email o tome kako je zadovoljan blenderom?

Zato što to nalaže logika. Naime, 10 dana je sasvim dovoljno da ga isproba i da stvori neki utisak o svom kućanskom aparatu.

Sustav koji će slati takve emailove može biti toliko pametan da za svaku grupu proizvoda zna koliko vremena treba kupcu da ocijeni takav proizvod.

Držimo se tehnike. 

Ako prodaš televizor kupac tog TV-a vjerojatno će baš poput malog djeteta koje otvara kinder jaje jedva čekati da pregleda sve opcije, poigra se s opcijama zvuka i slike

Dakle, kupcu koji je kupio svoj novi televizor može se i nakon tri dana poslati takav mail.

Nekome tko je kupio perilicu za rublje ipak treba dati vremena za disanje. To jest pranje. 

Takvome kupcu bi čak i dva tjedna trebalo da skupi dojmove o pranju veša.

U takvom mailu mora biti stavljen jasan link ili čak gumb (CTA gumb) na koji kupac samo mora kliknuti i odvede ga na stranicu za ostavljanje komentara.

No, možete ići i korak dalje.

Nagovori Marka da ostavi komentar

Svi vole dobivati poklone i popuste. O tome smo već pisali. 
Tu ljudsku slabost, u tom slučaju, možeš iskoristiti kako bi kupca nagovorio da ostavi komentar.

Dakle, mail koji sustav šalje Marku bio bi sročen otprilike ovako:

Hej Marko,
hvala ti što si kod nas kupio blender.
Nadamo se da si zadovoljan kupnjom.
Molimo te da klikneš na mojwebshop.hr i ostaviš komentar kako si zadovoljan blenderom.
Kada ostaviš komentar na mail ćemo ti poslati kod za popust od 10% koji možeš iskoristiti prilikom sljedeće kupnje, a možeš ga iskoristiti u sljedeće dvije godine.

Nadamo se da ćeš nas ponovo posjetiti.

Tvoj mojwebshop.hr

Kod za popust odlična je stvar za mamljenje kupaca kako bi ostavili komentar. Zašto?

Jer će s tim popustom doista opet nešto kupiti baš kod tebe.

Mogli bi reći: tako ste riješili dvije muhe jednim udarcem. Dobili komentar i otvorili vrata za još jednu narudžbu.

2. Pošalji pravo pismo. I to uz račun!

Ljudi i dan danas vole dobiti nešto opipljivo. 

U vrijeme kada svi komuniciramo preko Messengera, Skypea, Vibera pismo je zaboravljena tehnika. 

Postalo nam je presporo. 


Pisma se više ne šalju, ali ionako moraš poštom poslati račun.

 

Ipak, kao web trgovac moraš slati poštu.

Kada nešto prodaš, šalješ račun

Taj moment bi mogao iskoristiti da ubaciš i pismo kojim pozivaš kupca da ostavi komentar na kupljeni proizvod

I podsjetiš ga na to da će u tom slučaju prilikom sljedeće kupnje dobiti 10 posto popusta.

Manje je vjerojatno da će putem papirnatog pisma krenuti u komentiranje nego putem emaila u kojem mu se direktno nudi link, ali kada se već šalje račun, to je potrebno isprobati.

3.  Telefonom prikupi komentare proizvoda

Email se uvijek može izbrisati, pismo baciti u koš (nadamo se da reciklirate papire).

Pismo, bilo ono elektroničko ili papirnato, posredna je komunikacija.

Onaj koji ga prima zna da onaj koji ga je poslao ne mora znati što smo s njim učinili (osim newslettera gdje točno pratimo tko ga je otvorio, a tko ne).

Anonimnost ljudi koriste da budu bezobrazni.


Ako ti kupac odmah ne spusti slušalicu vrlo je velika vjerojatnost da će ti dati svoj komentar proizvoda

 

Telefon nam oduzima tu anonimnost, pa i nepristojnost. 

Ako kao trgovac stvarno želiš do povratne informacije kupca telefon je odlično sredstvo za to.

Nakon nekog roka jednostavno nazoveš i pitaš kupca je li zadovoljan proizvodom

Pitaš i za dozvolu da li to možeš objaviti na svojoj stranici, pod komentarima.

Sumnjamo da će bilo tko tko je već dao svoju ocjenu u rečenicu, dvije tome reći ne.

Ako su nepristojni, poklopit će slušalicu već nakon samog predstavljanja.

Da, za sve se treba potruditi!

Sve ovo čini ti se puno posla? Znaš li da je od toga teže naći novog kupca?

Treba raditi i na onima koji su već postali klijenti.

I koji su zadovoljni. Veće su šanse da će opet doći nešto kupiti.

A dolaženje do komentara koji su tebi potrebni još je jedan način da ih podsjetiš na sebe. 

I da, i za to se treba potruditi. 

U Markeru znamo kako je to teško, a možemo pomoći oko slanja mailova putem sustava. Trebaš samo pitati. 
 

Zatražite ponudu za izradu web trgovine

6.243 tvrtki svaki tjedan besplatno prima naše korisne savjete na email. Pridruži im se...