Najčešće pogreške koje radite pri vođenju web shopa - 1. dio

29. svibanj 2018.

Vođenje e-commerce projekta nije nimalo lak posao. Važno je uvijek biti u trendu, pratiti novosti i savjete stručnjaka.

Obratite pažnju na nedostatke koji bi mogli usporiti poslovanje web shopa.

Gdje možete pogriješiti i što biste trebali popraviti?

Za vas smo odabrali 10 najčešćih pogrešaka, a ako se pronađete na popisu, predlažemo da greške popravite u što kraćem roku.

1. Natrpani elementi na naslovnici

Ako ne znate što biste točno i kojim redoslijedom stavili na naslovnicu vaše web trgovine, vjerojatno niste jedini. U nastojanju da istaknu sve prednosti, voditelji web shopa često natrpavaju naslovnicu.

Istovremeno žele predstaviti nove proizvode, akcijske cijene proizvoda i najnovije savjete koje su maločas sastavili u blogu.

Iako vas mi u potpunosti razumijemo, ne opravdavamo ovu pogrešku. Naime, jasno je da administratori web stranice ili voditelji web trgovine žele povećati konverzije - broj posjeta na stranici, promet ili čitanost.

Konverzije jesu važne, ali svakako prije objavljivanja postavite cilj. Ako želite promovirati novu liniju proizvoda, u prvi plan istaknite bannere i proizvode iz nove kolekcije. Ako se želite riješiti zimske kolekcije obuće, istaknite sezonsko sniženje, a ako pak želite povećati čitanost bloga, istaknite najnovije savjete.

I zapamtite, kupci vole kada web shop izgleda uredno, smisleno i skladno. Naslovnicu natrpanu elementima opravdavamo jedino ako imate genijalnog dizajnera ili vodite web portal, ali čak i tada treba imati mjeru.

2. Prevelike fotografije

Znate li što stvarno umanjuje user experience (iskustvo, zadovoljstvo korisnika) na vašem webu? Predugo učitavanje pojedine stranice ili još gore, predugo učitavanje cijelog web shopa.

Prosječno vrijeme učitavanje stranice možete saznati putem Google Analyticsa. Saznajte jeste li učitali preveliku fotografiju tako da u kategoriji Behaviour odaberete Site Speed > Page Timings. Otkrijte kojoj stranici treba više vremena za otvaranje. Provjerite veličine fotografija koje se nalaze na toj stranici.

Sporo učitavanje stranice Google Analytics

Fotografije prevelikih dimenzija i težina nisu dobrodošle na vašem webu, a njihova optimizacija jedan je od savjeta koji će vam dati svaki SEO stručnjak.

Statistike kažu da svaka dodatna sekunda učitavanja stranice smanjuje stopu konverzije za 7%.

Zastrašujući podatak: Amazonu bi godišnja prodaja mogla pasti za 1.6 milijardi dolara za samo jednu sekundu dodatnog učitavanja stranice.

Da vam fotografije na webu ne bi radile probleme, držite se sljedećih uputa:

  • Ne učitavajte slike veće od 1 MB.
  • Za male grafike dovoljna je veličina od 300 KB.
  • Ako imate mogućnost, kod spremanja slika uvijek pritisnite “Save for web”.
  • Smanjite rezoluciju slike. Na većini ekrana, mobitela ili tableta prolazi rezolucija od 72 ili 92 dpi-ja. Rezolucije od 300 dpi-ja ostavite za tiskane materijale.

3. Nedovoljno opisani proizvodi

Opis proizvoda napisan kao Samsung TV 55UJ635V, vašim potencijalnim kupcima vjerojatno ne znači ništa.

Kod web prodaje su kvalitetna fotografija i dobar opis proizvoda ponekad važniji od cijene, a kada opis proizvoda ne postoji, posjetitelja neće ništa zadržati na vašoj stranici.

Kvalitetno odrađeni product page pomaže u SEO optimizaciji stranice, a copywriteri koji pišu opise proizvoda vredniji su od rudnika zlata.

Ako niste unijeli meta description velika je šansa da će Google u potrazi za tekstom pogledati upravo opis proizvoda. Stoga, ako su vaše natikače opisane kao “Natikače”, tražilica će teško prepoznati da potrošač traži baš vaše, Ipanema ženske zlatne natikače koje su lagane, udobne i idealne za plažu.

Opis proizvoda

Koliko teksta napisati uz proizvod? Dovoljno. Dovoljno mnogo da naznačite sve prednosti i dovoljno kratko da potrošač ne izgubi interes.

Nemojte koristiti komplicirane riječi, a zanimljive detalje napišite odmah u početku. Nemojte ih ostavljati za kasnije. 

Pišite kratke rečenice i kratke odlomke bez puno objašnjavanja i ukrasnih pridjeva poput vrlo lijepa, visokokvalitetna, vrhunska i slično. Takav opis ne izdvaja vas ispred konkurencije. U potpunosti smo sigurni da nitko neće svoje proizvode opisati riječima poput loša i nekvalitetna.

Korisnici se “pale” na riječi poput novo i besplatno, a izrazima vaš, vi, vama, vas, vašem stvorite dodatnu vrijednost za korisnika.

4. Istaknite prednosti kupnje

Ako prilikom izrade web trgovine niste istaknuli uvjete kupnje, odmah se bacite na posao.

Uvjeti kupnje u skladu sa Zakonom, osim što su obavezni na stranici, daju segment zaštite potrošača i sigurnost prilikom internet kupovine.

Da biste postigli veću konverziju, istaknite prednosti kupnje kako bi bili vidljive korisniku u svakom trenutku.

Ono što korisnike najviše zanima su uvjeti plaćanja od čega najčešće ističu obročna plaćanja, te mogućnost povrata i zamjene robe, kao i rok dostave. Ako su uvjeti kupnje u vašoj web trgovini zaista povoljni, jasno ih istaknite.

Ovako smo mi to odradili za web trgovinu Keindl Sport, distributera biciklističkih brendova i opreme.

Keindl Sport - opći uvjeti poslovanja

5. Nemojte izostaviti česta pitanja

Zajednički cilj B2B i B2C web stranica je povećanje konverzije. Osim oglašavanja i marketinških aktivnosti, konverzije možete povećati boljom pozicijom na tražilici.

Znamo da kupnja ima nekoliko faza od kojih je najvažnija brand awareness (postavljanje svijesti o brendu). Kada se već jednom pozicionirate u podsvijesti potencijalnog potrošača, on će u Google upisati ime vašeg branda, no što kada još nije čuo za vas? Ovdje stupa na scenu content, odnosno sadržaj vaše stranice.

Naime, kada se netko želi informirati o konkretnom problemu, neće u tražilicu upisati ime vašeg brenda, već samo izraz koji ga interesira.

Sadržaj koji možete objaviti na stranici je:

  • opširniji opis proizvoda
  • pisanje bloga/savjeta
  • razraditi česta pitanja.

Ako ste odradili opise proizvoda, a na vašem webu ne nalazi se kutak sa savjetima, onda su česta pitanja idealno mjesto na kojem se možete još malo potruditi oko sadržaja.

Istražite ključne riječi i probleme na koje možete odgovoriti u tom famoznom FAQ dijelu web stranice. Nemojte pretpostavljati da vaši posjetitelji znaju baš sve. Pokažete koliko vi znate i postignite veće konverzije.

Česta pitanja prilika su za pozicioniranje na tražilici

Česta pitanja možete istaknuti i uz sam proizvod. Posebno ako prodajete tehničku opremu koja nema ista česta pitanja za svaki proizvod. Česta pitanja razlikuju se za hladnjak i laptop.

U Markeru znamo koje su naše prednosti. Volimo širiti znanje, iskustva i prijedloge kako bi vaš web shop funkcionirao što bolje.

Ovu temu podijelili smo u dva dijela, a umjesto da čekate drugi dio bloga s najčešćim pogreškama pri vođenju web shopa, javite nam se sada.

Bolje spriječiti nego liječiti. 

Zatražite ponudu za izradu web trgovine

6.243 tvrtki svaki tjedan besplatno prima naše korisne savjete na email. Pridruži im se...

„Kolačić” je mala tekstualna datoteka koja sadrži podatke koji se pohranjuju na vaše računalo. Kolačići se koriste samo u tehničke svrhe te za olakšavanje upotrebe internetske stranice. 

Jedna vrsta kolačića, „trajni kolačić”, sprema datoteku na vaše računalo na dulje vrijeme. Naknadno se može koristiti za prilagodbu internetske stranice sukladno izborima i željama korisnika. Druga uobičajena vrsta kolačića je „kolačić sesije”. Kada posjetite određenu internetsku stranicu, kolačići sesije se šalju između vašeg računala i poslužitelja radi prikupljanja podataka. Kolačići sesije ne spremaju se nakon zatvaranja internetskog preglednika. Više informacija o tome kako funkcioniraju kolačići možete pronaći na www.allaboutcookies.org. 

Neprekidno radimo na poboljšanju ove internetske stranice. Stoga koristimo alat za analizu internetskih stranica „Google Analytics”, kojime analiziramo ponašanje posjetitelja naše internetske stranice na anoniman i skupni način. Alatu Google Analytics dozvoljavamo instalaciju kolačića i njihovo upravljanje na ovoj internetskoj stranici. Google Analytics koristi sljedeće kolačiće:

  • marker.hr
  • Ovaj kolačić pohranjuje podatke o svojim korisnicima radi stjecanja saznanja i njihovim potrebama. Namjena ovog kolačića je za poboljšanje kvalitete usluge, kako i za spremanje korisničkih postavki, preporuke sadržaja i rezultata pretraživanja te praćenje korisničkih trendova . Kolačić je „trajni” i pohranjuje se lokalno na vaše računalo tijekom 26 mjeseci.

Kako prekinuti upotrebu kolačića?
Ako ne želite primati kolačiće, izmijenite postavke internetskog preglednika tako da se automatski onemogućava pohrana kolačića ili da se prikazuje obavijest ako određena internetska stranica želi pohraniti kolačiće na vaše računalo. Prethodno pohranjene kolačiće možete izbrisati i putem internetskog preglednika. Za određena područja i funkcije ove internetske stranice potrebni su kolačići i neće raditi u slučaju brisanja ili odbijanja prihvaćanja kolačića.

Ako želite onemogućiti da vam Google Analytics sprema kolačiće, možete ga zabraniti na sljedećem linku:

Google ads, Meta ads

Google analytics