Top 10 najboljih Markerovih savjeta za 'online' prodaju u 2015. godini

04. siječanj 2016.

Još jedna poslovna godina je iza nas.

I to je doba kada gledamo što smo mogli učiniti bolje, što smo činili jako dobro i što je dalo rezultate i ono najvažnije - gdje se možemo poboljšati kako bi nova poslovna godina bila još uspješnija.

S obzirom da nas (a vjerujemo i vas), prvenstveno zanima ecommerce, možemo reći kako je godinu obilježio trend rasta prihoda od prodaje roba i usluga putem Interneta na tržištu Europske unije.

I dok je 2014. godine na tržištu EU ostvareno 423,8 milijardi eura prometa, prema prvim procjenama do kraja 2015. godine ostvareno je 477 milijardi eura prometa.

Trend rasta se nastavlja i do kraja 2016. godine očekuje se vrtoglavih 625 milijardi eura prihoda. U isto vrijeme, prihodi u klasičnim trgovačkim lancima u SAD-u padaju. Zasad neznatno, ali to je ipak trend.

Digitalno doba nije izmijenilo samo naše navike kupovanja, već utječe i na samu uslugu. Zbog digitalizacije i marketing mijenja svoje lice.

Potrošači više ne žele biti bombardirani reklamama, već žele koristan i zanimljiv sadržaj koji nagrađuju lojalnošću i kupnjom.

S brendom komuniciraju preko društvenih mreža, a o tome gdje će ići na frizuru ili na pauzu za ručak pretražuju na Internetu. Prije kupnje tenisica na web shopu će pogledati iskustva drugih kupaca.

 

To nije loše, al svemu tome treba se prilagoditi.

Novi trendovi i nove tehnologije mnogima su olakšali poslovanje i smanjili troškove, no kontinuirano izvlačiti dobrobiti iz digitalnog doba znači stalno biti u toku s novim trendovima koji se mijenjaju iz dana u dan.

Tu nastupamo mi. Markerov tim.

Kroz korisne i praktične članke na našem blogu želimo svojim klijentima, ali i svim čitateljima našeg bloga pomoći da se snađu u vrtlogu informacija iz sfere online trgovine, digitalnog marketinga, društvenih mreža, content marketinga...

Vi nas nagrađujete redovnim čitanjem i praćenjem našeg bloga, a mi (kako bi bili još bolji) temeljito pratimo što vas najviše zanima. 

Zato smo i početkom ove godine izdvojili 10 najkorisnijih Markerovih savjeta protekle 2015. godine - po vašem izboru.

Pa krenimo.

10. Budućnost e-commercea: skladište u kojem rade roboti

Na posljednjem 10. mjestu našao se blog Budućnost e-commercea: skladište u kojem rade roboti. To znači da interes za naprednim tehnologijama u e-commerce industriji postoji iako smo još jako daleko od zapadnih zemalja. Samo za usporedbu, u Hrvatskoj postoji oko 500 web shopova, a u Sjedinjenim Američkim Država oko milijun! U Massachusettsu na 25.500 metara kvadratnih skladišta Quiet Logisticsa 200 robota pomažu 400 ljudi u pripremanju 10.000 do 20.000 narudžbi dnevno! To je definitivno daleka budućnost za nas.

9. Božićna priča Internet trgovine ili kako izraditi uspješan web shop

Na pretposljednjem mjestu našla se naša božićna priča u kojoj na primjeru gospodina Bože dajemo savjete kako treba izraditi uspješan web shop. Gospodin Božo je izmišljeni online trgovac koji je u svom web shopu radio klasične greške zbog kojih je gubio kupce ili nije ostvarivao konverzije pa smo mu poslali tri duha Internet trgovine da ga upozore na greške koje radi. Božo je na vrijeme je angažirao stručnu pomoć Markerovog tima i uz pomoć dobre optimizacije svojih stranica, jasnih opisa proizvoda i praćenja Google Analyticsa vratio se na pravi put. :)


Pomogli smo gospodinu Boži da se vrati na pravi put:)
 

8. Projekt bio&bio: kako smo podigli konverzije web shopa za 50%

Poanta svakog web shopa je naravno - da se roba u njemu dobro prodaje. A u tome su se Markerovi web shopovi pokazali jako uspješni. Već u prvih mjesec dana od launcha novog web shopa za Trgovine eko-proizvoda bio&bio zamijećeno je povećanje konverzije za čak 50 posto! Konverzija se događa kada posjetitelj stranice poduzme akcije koje je prodavač zacrtao kao cilj i tako se taj isti posjetitelj "pretvori" u kupca. U prvom članku / studiji slučaja projekta bio&bio objašnjeno je koja su kreativna rješenja naših programera dovela do takvog uspjeha.

7. Kako postati solidan dizajner newslettera u samo 10 minuta

Jako zanimljivo bilo vam je čitati i o izradi newslettera, odnosno o izradi email marketinških kampanja. Ono osnovno što smo vam željeli tu poručiti je da budete koncizni i jasni. Većina osoba troši manje od 15 sekundi čitanja marketinške poruke koju šaljemo preko newslettera. Zato smanjite duljinu sadržaja dokle god ide. Znamo da bi vi najradije u newsletter natrpali sve svoje proizvode, ali vjerujte nam - samo ćete postići kontraefekt.


Nemojte slati kobasice od newslettera - manje je više

 

6. Online trgovina bez Facebook stranice i "boostanja"? Nema šanse

Krajem 2012. na najpopularnijoj društvenoj mreži profil je imalo otvoreno 1.611,400 Hrvata. Što znači da je 60% svih državljana Lijepe naše koji znaju uključiti računalo i otvoriti neki od browsera “bilo na Fejsu”.  Ovo je brojka zbog koje je prisutnost na ovoj društvenoj mreži obavezna za svaku tvrtku - od male pekare u kvartu do gigantskog proizvođača cipela. Naravno, biti prisutan na Facebooku košta, a resurse treba racionalno trošiti. Mi znamo kako.

5. Facebook guta vaše novce za oglašavanje? Možda je vrijeme da odustanete

Oglašavanje na Facebooku može biti zahtjevan posao. Zahtijeva puno analize, planiranje, a često i mnogo pokušaja i pogrešaka. Uz to, treba stalno stvarati i sadržaj  koji ljudi žele vidjeti i koji će im biti zanimljiv. Sve je u tome da se obratite pravim ljudima, s pravom porukom, u pravo vrijeme. To je ukratko sažetak našeg opširnog članka o isplativosti Facebook oglašavanja. Ne bi bilo loše da se još jednom podsjetite i izvučete i neke ideje za marketinšku 2016. godinu :)

4. Postavljanje cijena u web shopu - popustite i kupcima i Zakonu

Popularan je bio i članak o sezonskim sniženjima, iako se kod nas pravila mijenjaju iz sezone u sezonu. Općenito, najvažnije je da pametno odredite sniženu cijenu, kao i da “namamite” kupce u vašu trgovinu. Pa bila to i online trgovina. Jednom kad pronađete “zlatnu sredinu”, novci će vam početi padati kao kovanice iz automata za igre na sreću. A oči će vam zasjati i pokazivati simbole raznih valuta. :)


Mi znamo kako pametno sniziti proizvode, a vi? :)

3. Sasvim besplatno: 5 najboljih online alata za obradu fotografija

Izgled prodaje i to znaju svi uspješni web shopovi. Dobro fotografiran proizvod, oštra fotografija proizvoda, proizvod prikazan iz nekoliko kuteva (što je posebno bitno pri trgovinama koje prodaju odjeću) te mogućnost uvećanja fotografija kako bi se vidjeli detalji osnovna su pravila koja bi trebali poštivati. Ako nemate resurse da da platite profesionalce, srećom, danas na webu postoje mnogi besplatni alati za obradu fotografija koje smo vam detaljno popisali. A vi ste sa zanimanjem čitali :)

2.  "Online" kupnja prosječnog Hrvata u jednostavnoj infografici

Ove godine jako je popularan bio i naš Davor, odnosno prosječni Hrvat koji kupuje na Internetu. Njegove navike online kupnje saželi smo u jednostavnu infografiku, a sve kako bi vi svoj web shop mogli njima prilagoditi. Baš smo super, zar ne? :)


 

1. Nemoj biti lopov. Donosimo ti 6 adresa na kojima je poželjno uzeti fotografiju

I konačno, tron među najčitanijim Markerovim poslovnim savjetima zasjeo je blog o tome gdje možeš uzeti najbolje besplatne fotografije. Fotografije vam trebaju ako pišete blog, ako vodite društvene mreže i slično. Krađa fotografije može završiti vrlo skupo za tebe i zato je važno na blogu i drugim kanalima objavljivati ili vlastite fotografije ili one fotografije koje su besplatne i dozovoljene za komercijalnu upotrebu. Naš vodič za najbolje stranice na kojima možeš uzeti besplatne fotografije bio je naš najčitaniji blog iz 2015. godine i možemo zaključiti kako među našim čitateljima ima dosta bloggera. I to nas baš veseli.

Nadamo se da vam je bilo zabavno i korisno prisjetiti se naših savjeta za bolje online poslovanje i da ćete nas pratiti i u 2016. godini.

Trudit ćemo se biti još bolji, zanimljiviji i korisniji.

Imate li kakvih pitanja ili prijedloga za nas - slobodno nam se javite. Zato smo tu.

I neka nam svima ovo bude uspješna online godina:)


 

Zatražite ponudu za izradu web trgovine

6.243 tvrtki svaki tjedan besplatno prima naše korisne savjete na email. Pridruži im se...

„Kolačić” je mala tekstualna datoteka koja sadrži podatke koji se pohranjuju na vaše računalo. Kolačići se koriste samo u tehničke svrhe te za olakšavanje upotrebe internetske stranice. 

Jedna vrsta kolačića, „trajni kolačić”, sprema datoteku na vaše računalo na dulje vrijeme. Naknadno se može koristiti za prilagodbu internetske stranice sukladno izborima i željama korisnika. Druga uobičajena vrsta kolačića je „kolačić sesije”. Kada posjetite određenu internetsku stranicu, kolačići sesije se šalju između vašeg računala i poslužitelja radi prikupljanja podataka. Kolačići sesije ne spremaju se nakon zatvaranja internetskog preglednika. Više informacija o tome kako funkcioniraju kolačići možete pronaći na www.allaboutcookies.org. 

Neprekidno radimo na poboljšanju ove internetske stranice. Stoga koristimo alat za analizu internetskih stranica „Google Analytics”, kojime analiziramo ponašanje posjetitelja naše internetske stranice na anoniman i skupni način. Alatu Google Analytics dozvoljavamo instalaciju kolačića i njihovo upravljanje na ovoj internetskoj stranici. Google Analytics koristi sljedeće kolačiće:

  • marker.hr
  • Ovaj kolačić pohranjuje podatke o svojim korisnicima radi stjecanja saznanja i njihovim potrebama. Namjena ovog kolačića je za poboljšanje kvalitete usluge, kako i za spremanje korisničkih postavki, preporuke sadržaja i rezultata pretraživanja te praćenje korisničkih trendova . Kolačić je „trajni” i pohranjuje se lokalno na vaše računalo tijekom 26 mjeseci.

Kako prekinuti upotrebu kolačića?
Ako ne želite primati kolačiće, izmijenite postavke internetskog preglednika tako da se automatski onemogućava pohrana kolačića ili da se prikazuje obavijest ako određena internetska stranica želi pohraniti kolačiće na vaše računalo. Prethodno pohranjene kolačiće možete izbrisati i putem internetskog preglednika. Za određena područja i funkcije ove internetske stranice potrebni su kolačići i neće raditi u slučaju brisanja ili odbijanja prihvaćanja kolačića.

Ako želite onemogućiti da vam Google Analytics sprema kolačiće, možete ga zabraniti na sljedećem linku:

Google ads, Meta ads

Google analytics