Evo kako za trošak novog laptopa hobi pretvoriti u izvor zarade

14. ožujak 2014.

Svi smo mi u životu imali nekakav hobi.

Dok su neki svoje isključivo sveli na kolekcionarske stvari, drugi su bili kudikamo konkretniji te svoj prirodni talent pustili na vidjelo.

Vi recimo.

Izrada stvari poput nakita, zavjesa, stolnjaka, drvenih košara, posebnih alata itd. brzo su privukli pažnju susjeda i rodbine što je dakako rezultiralo brojnim pohvalama.

“Ti si to napravio? Isuse, kako dobro izgleda.” - vjerojatno ste vrlo često dobili ovakve komentare.

U konačnici, zbog njih bi vam je i motiv da se nastavite baviti svojim hobijem bio s vremenom sve veći i veći.

Upravo zbog toga ideju da ono što radite u slobodno vrijeme pretvorite u profitabilan posao, nije trebalo dugo čekati - budući da ste već toliki trud uložili u izradu nečega, nije nerealno bilo očekivati kako će i drugi ljudi jednako dobro prihvatiti to na što ste ponosni.

Uz određenu cijenu, naravno.

Obično ste krenuli s prodajom na vlastitom radnom mjestu - pokazali ste kolegama to što ste tjednima radili i vjerojatno bi već prvog dana uspjeli nekome prodati nešto.

Ispunio bih vas onaj nevjerojatno dobar osjećaj zadovoljstva budući da vam je plod vaših ruku donio u kuću dodatni prihod.

Da stvar bude bolja, prijatelji bi rado odnijeli kući vaše preostale stvari doma te bi vam idući dan donijeli dobre vijesti.

Nešto bi uspjeli prodati i ostali članovi obitelji, no nažalost obično je to tu stalo - otvaranje vlastitog obrta za mnoge bi bio prevelik novčano-vremenski izdatak, iako bi naravno bilo i onih koji bi skupili dovoljno hrabrosti da napuste dosadašnje radno mjesto te postanu obrtnici i poduzetnici.

Srećom, ako tada niste bili dovoljno hrabri, stvari su se promijenile na bolje.

Društvene mreže - pogrešno mjesto za prodaju

Živimo u svijetu koji se sada popularno zove “globalno selo”.

Komunikacija nikada nije bila brža i jednostavnija što je omogućilo strelovit uzlet gomili društvenih mreža poput Facebooka, Twittera, Google Plusa, Pinteresa, Tumblra i da sada ne nabrajamo dalje.

Te mreže su se toliko integrirale u društvo i svakodnevicu da ih danas mnogi mediji svakodnevno ističu tijekom svojih središnjih informativnih emisija.

Velika većina nas na tim društvenim mrežama ima danas više od stotinu kontakata pa se ideja da ih iskoristite za svoj novi biznis odmah nametnula sama po sebi.

Ako ih ne koristite, vaša djeca to sigurno imaju pa ste onda njih zaposlili da vam pomognu u vašem naumu.

U svakom slučaju, bili ste uvjereni kako ste pronašli rješenje svojih problema.

Ideja unatoč svojoj logičnosti, nije nimalo dobro rješenje.

Evo zašto:

  1. Na Facebooku i drugim društvenim mrežama izričito je zabranjena prodaja - može se reklamirati brend ili organizirati nagradna igra, ali samo pod strogo definiranim uvjetima;
  2. Fan / brend stranica nije vaše vlasništvo - izgubit ćete mnogo vremenskih i novčanih resursa ulaganjem u nešto bez čega možete ostati preko noći;
  3. Ne postoji mogućnost izgradnje vlastitog brenda - limitirani ste onime što Vam vlasnik društvene mreže dopusti te je tako iznimno ograničena vaša kreativnost;
  4. Mnogo vas teže je pronaći putem Googlea, da ne kažemo gotovo nemoguće;
  5. Oglašavanje na Facebooku biti će sve skuplje - sudeći prema posljednjim trendovima, objave koje nisu sponzorirane (plaćene) gotovo su nevidljive ljudima u news feedu.

Ovo su samo oni najočitiji razlozi zašto bi trebali odmah odustati od pomisli da ćete koristeći takav format prezentacije artikala uspjeti sa svojim novim poslom.

Ako vas zanima (a trebalo bi vas), detaljnije smo se ovom temom pozabavili kada smo pisali o stvarnim namjenama društvenih mreža.

U redu… ako ne putem društvenih mreža, kako onda prodavati na internetu?

Kao što možete pretpostaviti, treba vam poseban alat za to - nije web stranica (ako ste na to pomislili), nego nešto konkretnije.

Web shop - alat koji zapravo trebate

Bez obzira na to kakav kreativan hobi imali i jeste li do sada krenuli u svoju poduzetničku avanturu, nikada nije kasno svoj biznis usmjeriti prema kupcima koji borave na internetu.

Hrvati su u pola godine prema posljednjim EU istraživanju potrošili na internet kupovinu čak 3 milijarde kuna što znači da ovdje govorimo o tržištu koje pršti potencijalom te iz godine u godinu raste dvoznamenkastim postocima.

web shopJedini ozbiljan način da svoje kupce pronađete na internetu je web shop - znači web stranica koja ima ugrađen katalog proizvoda i omogućuje ljudima da kupe robu izravno na internetu i dobe je doma na kućni prag.

Ok, znači web shop.

Sada vam sigurno prolaze brojna pitanja kroz glavu…

  1. Koliko je on isplativ?
  2. Koliko će vas koštati, možete li ga se uopće priuštiti?
  3. Što ja sve moram napraviti da počnem prodavati na internetu?
  4. Kako uopće omogućiti da mi novac dolazi na račun s nečije kreditne kartice?
  5. Kako ću nekome poslati robu?
  6. Koliko je zapravo komplicirano voditi web shop?

Slažemo se s vama - vrlo lako se preplašiti svega ovoga.

Najbolja obrana od straha?

Znanje i provjerene informacije.

Neke od ovih tema obradili smo u posebnim osvrtima sličnim ovome.

(dovoljno je samo da kliknete na pitanje i dobit ćete detaljno obrazložene odgovore.)

Na druge, one tehničke naravi, možete dobiti odgovore ako nas izravno pitate

***

Nećemo vam lagati kako je vođenje internet poslovanja mačji kašalj. Do uspjeha se ne dolazi preko noći.

Working from home

Oni koji ulože u izradu web shopa i njime se nakon puštanja u rad redovite bave, povrat investiranog ostvaruju nerijetko već nakon 6 mjeseci.

S druge strane, jednokratni trošak izrade web shopa ispadne manje od 5% ukupnog prometa koji ste ostvarili do sada.

Znači sve što dalje zarađujete je čisti profit bez nepotrebnih troškova poput plaćanja najma prostora, režija, razno-raznih državnih nameta, plaća radnika koji će raditi u smjenama itd.

Naravno, svaki web shop je jedinstvena priča pa ovisno o obujmu vašeg poslovanja, moguće je dobiti alat s kojim ćete prodavati ono što radite kao hobi ili možete podržati nekoliko lanaca trgovina s preko 200 tisuća artikala.

Jednako će varirati i cijena ulaganja - web shop vas može na mjesečnoj bazi koštati kao račun za internet, dok naravno mnogo skuplja kompleksnija rješenja nude i brojne beneficije.

Bez obzira na obujam, svako internet poslovanje može biti uspješno, pod uvjetom da imate zadovoljene ove 3 stvari:

  1. Kvalitetan web shop
  2. Redovito održavan web shop
  3. Dobru online marketinšku strategiju

Ako nam ne vjerujete, okrenite se matematici. Brojke i postoci su nepristrani, nikada ne lažu.

Zatražite neobvezujuću ponudu za izradu web shopa

Zatražite ponudu za izradu web trgovine

6.243 tvrtki svaki tjedan besplatno prima naše korisne savjete na email. Pridruži im se...