15 savjeta kako u zadnji čas pripremiti web shop za blagdansku rasprodaju

Vrijeme čitanja: 7 min
09. studeni 2015.

Vrijeme stvarno leti.

Još 40-ak dana i Božić je.

A to znači da lagano počinje blagdansko doba (čitaj: potrošačko ludilo.)

Naša statistika kaže kako se u prosincu broj narudžbi u web trgovinama povećava i do 300 posto u odnosu na ostale mjesece u godini. I ne samo to! Osim što ih je više, narudžbe su i znatno veće nego u ostatku godine.

Naravno, to ne mora biti slučaj ako prodajete suncobrane, ali u prosjeku je tako.

Neki trgovci samo za vrijeme blagdana ostvare i do 40% svog godišnjeg prihoda i zato su za trgovce blagdani najvažnije vrijeme u godini.

I dok se u offline trgovinama već pomalo osjeća dašak nadolazećih blagdana, prigodnih sniženja i akcija, što je s online trgovinama?

Već smo detaljno pisali o tome na koje sve načine možete pripremiti web shop za blagdansku shopping groznicu.

Puno je tu posla i već je sve trebalo biti spremno, ali ako ove godine iz ovih ili onih razloga niste stigli pripremiti vaš web shop za potrošačko ludilo koje je pred nama - ne očajavajte.

Mi vam donosimo 15 SOS ideja za vaš web shop uz pomoć kojih ćete uspjeti uhvatiti barem dio blagdanskog kolača. Kulminacija potrošačke groznice se očekuje u prosincu i stignete se još ubaciti.

To se lijepo vidi i u Google trendu pretraživanja ključne riječi "pokloni”.


Izvor: Screenshot Google Trends
 

"Pokloni” se najviše pretražuju prije Valentinova i onda opet u studenom i prosincu, da bi oko 20. prosinca pretraga "poklona” dosegla vrhunac.

Nakon toga, u siječnju, imamo strmoglavi pad.

U siječnju ne kupujemo poklone. I općenito, ništa ne kupujemo.

To znači da je jako važno da svoju web trgovinu malo ukrasite za nadolazeći blagdanski mjesec i privučete kupce.

Ako niste slušali naše savjete od lani i na vrijeme počeli pripremati vaš web shop za blagdane, to znači kako ćete se sad jako namučiti.

No, kada budete ubirali plodove svoga truda - neće vam biti žao. Ipak su blagdani samo jednom u godini.

15 SOS ideja za vaš web shop za blagdane

1. Unesite duh blagdana u vašu web trgovinu

Kako bi kupci čim dođu u vašu web trgovinu osjetili blagdansku atmosferu, nemojte zaboraviti ukrasiti svoju web trgovinu. Ne morate raditi redizajn.

Dovoljno će biti ukrasiti logo, malo prilagoditi banner, promijeniti font ili dodati pokoju kuglicu.

Čak i sitne promjene mogu imati veliki utjecaj na stvaranje blagdanske atmosfere.

Neka se vidi da Djed Mraz dolazi u grad
Nek se vidi da Djed Mraz dolazi u grad
 

2. Dajte svojim promotivnim popustima blagdanski “štih”

Blagdani su vrijeme veselja pa to veselje ponudite već u svojoj web trgovini. Dosadnih 20 posto popusta pretvorite u 20 Djeda Mrazova.

Možete osmisliti i nagradnu igru kojem ćete skupljati popuste (Djeda Mrazove) ili ponuditi određeni broj Djeda Mrazova za prijavu na vaš newsletter.

Od toga bi mogli imati dugoročne koristi, jer email marketing može učiniti čuda za vaše poslovanje.

3. Osmislite darovne kartice

Darovne kartice su vrlo jednostavni pokloni koje ljudi vole. Osobito oni koji kupuju poklone u zadnji čas. A takvih je, ruku na srce - najviše.

Osmislite zgodne darovne kartice za svačiji budžet. Lijepo ih dizajnirajte, dobro zapakirajte, oglasite i čekajte narudžbe.

4. Povežite web trgovinu sa skladištem

Kako ne gubili kupce, povežite vaš web shop sa skladištem. Ključno je da vaša online trgovina bude povezana sa stvarnim stanjem vaših zaliha.

Zamislite samo da u posljednji čas naručite blagdanske poklone, da bi vas za nekoliko dana na email obavijestili kako ih zapravo nema na skladištu. A još su dva dana do Božića!

Zato se dobro opskrbite i budite spremni na povećanu potražnju. Istraživanja kažu kako će 79% kupaca promijeniti web trgovinu, ako u njoj nema robe koju traže.

5. Grupirajte proizvode i povećajte prodaju

Proizvode smisleno povezujte i “nagovorite” kupca na kupnju dodatnog artikla. Ako imate u web trgovini kupca koji u košaricu stavlja haljinu, ponudite mu ili joj i pripadajuće cipele, torbicu ili remen. Ako kupuje regenerator - ponudite i šampon.

Kako to izgleda u preksi možete vidjeti na web trgovini Bio&Bio koju smo izradili.


 

Možete ponuditi i popust na kupnju više artikala u kompletu. Jer mnogo ćete lakše prodati nešto kupcu koji je već u vašoj web trgovini i nešto kupuje, nego privući potpuno novog kupca.

Imajte to u vidu i grupirajte.

6. Precizno definirajte rokove dostave

Budite sigurni kada Djed Mraz dolazi u grad. Točno definirajte rokove dostave sa svojom dostavnom službom i komunicirajte to na svojim stranicama.

Tko god kupuje poklon u zadnji čas želi biti siguran da će stići na vrijeme. Inače ga neće kupiti.

Najbolje bi bilo da garantirate za isporuku unutar 48 sati. Možete taj rok i skratiti, ako je narudžba napravljena do 13 sati.

7. Unesite blagdanski duh u svaki paket

Razveselite svoje kupce dodavanjem ručno pisane zahvale ili čestitke u paket koji im šaljete. To će od obične kupovine učiniti nezaboravan trenutak.

Zašto?

Zato što se volimo osjećati posebno i cijenjeno. Tako možete učiniti upravo to - personalizirati odnos s kupcem i nadoknaditi fizički kontakt iz obične trgovine. Ne zaboravite na lijepu ambalažu.

8. Zaposlite još vilenjaka

Blagdansko doba godine znači i gužvu: više upita na društvenim mrežama, češće zvonjenje korisničkog telefona, a možda vam trebaju i dodatne ruke za pakiranje.

Angažirajte pomoć i pružite kupcu brzu i učinkovitu uslugu. Kupci su vrlo zahtjevni, pa im zbog toga morate osigurati različite opcije za komunikaciju.

Neki kupci će radije komunicirati sa službom za korisnike preko telefona, a drugi preko live chata. Omogućite im to. Ako nećete vi - kupac će naći nekoga tko hoće.

Čavrljaj s kupcima preko live chata ​
Čavrljaj s kupcima preko live chata
 

9. Podsjetite stare kupce da postojite

Potaknite svoje stare kupce da se vrate u vašu web trgovinu slanjem ciljanih ekskluzivnih ponuda samo za njih. Nagradite njihovu prošlu kupnju i dajte im dodatan razlog da ponovno kupuju u vašoj trgovini.

10. Povećajte vrijednost narudžbe

Želite li narudžbi dati dodatnu vrijednost, pružite kupcima mogućnost da svoje narudžbe ili poklone dobiju lijepo zapakirane.

Kako to izgleda možete vidjeti u web trgovini dječjih igračaka Lafaboo koju smo nedavno izradili, a koja prigodno nudi cool besplatna blagdanska pakiranja igračaka.
 


 

Naravno, to možete naplatiti i tako i nešto dodatno zaraditi.

11. Dodajte dobro raspoloženje i u opise proizvoda

Opisi proizvoda su važni. Kao i kvalitetne fotografije. Već smo pisali o tome na što sve morate misliti kako bi napisali privlačan opis proizvoda.

Tijekom blagdana prilagodite opise i dodajte malo božićnog duha u opise proizvoda. Mekana vunena vesta može postati “Mekana vunena vesta koja će u najhladnijim zimskim danima grijati najvažnijeg snjegovića u vašem životu i savršena je kao božićni poklon”.

Na taj način unijeli ste malo veselja u opis proizvoda, a usput i dodali ključnu riječ “božićni poklon” koja je ovih dana hit na tražilicama.

12. Pokažite kupcima put

Maksimalno pojednostavite snalaženje na stranici. Svi želimo čim moguće brže i lakše naći ono što tražimo.

Napravite jednostavne i smislene kategorije proizvoda. Bilo bi dobro da imate npr. “Pokloni za muškarce”, “Pokloni za žene”, a proizvode na akciji stavite u kategoriju “Blagdanska rasprodaja”.

Bez dobre signalizacije teško se snaći u "moru" proizvoda
Bez dobre signalizacije teško se snaći u "moru" proizvoda
 

13. Jasno odredite uvjete povrata i zamjene proizvoda

Precizno definirajte rok dostave, uvjete povrata i zamjene proizvoda. Tako možete i sebe zaštititi od ljutitog kupca koji proizvod želi zamijeniti nakon isteka roka za povrat.

Neka pravila budu jasna i dostupna. To će kod kupaca smanjiti osjećaj zabrinutosti pa će se lakše odlučiti na kupnju.

14. Dođite u centar pažnje

Kada kažemo da morate doći u centar pažnje, mislimo na to da se morate pozicionirati na tražilici Google. Jer znate li da čak 69% Hrvata prije kupnje informacije o proizvodima traži na Internetu? 

To znači da svoju web stranicu morate optimizirati prema ključnim riječima za vašu branšu kako bi je Google zavolio. Ako prodajete plišane sobove, ne bi bilo loše da u opis umetnete ključne riječi “božićni poklon” pa imate “Igračka plišani sob je idealan božićni poklon”.

Konačni cilj posla je da se vaša web trgovina pojavi među top rezultatima koje Google izbacuje kada netko ukuca “božićni poklon” ili “plišana igračka”. Zvuči komplicirano? Pitajte nas u Markeru za pomoć ;)

Google voli dobro opisane proizvode i smislene URL-ove
Google voli dobro opisane proizvode i smislene URL-ove
 

15. Dajte kupcima razlog da se vrate

Blagdansku potrošačku groznicu u prosincu, zamijenit će mrtvilo i prazan novčanik u siječnju. Dajte svojim kupcima zato malo poticaja da se ipak vrate kod vas i u siječnju.

Možete im dati kod za popust u siječnju za određeni potrošeni iznos ove godine. Na primjer, za svakih potrošenih 500 kuna, dobivaš 50 kuna koje možeš potrošiti u siječnju.

To će vam pomoći da imate kupce i u idućoj godini.

Razmislite i o besplatnoj dostavi. Istraživanja su pokazala da će 88% kupaca odabrati trgovca koji nudi besplatnu dostavu. Iako to neće biti moguće tijekom cijele godine, razmislite o ponudi barem u sezoni blagdana.

Nadamo se kako smo vam dali neke ideje koje možete iskoristiti u vašoj web trgovini.

Za bilo kakva pitanja mi u Markeru stojimo vam na raspolaganju.

 

Zatražite ponudu za izradu web trgovine

6.243 tvrtki svaki tjedan besplatno prima naše korisne savjete na email. Pridruži im se...

„Kolačić” je mala tekstualna datoteka koja sadrži podatke koji se pohranjuju na vaše računalo. Kolačići se koriste samo u tehničke svrhe te za olakšavanje upotrebe internetske stranice. 

Jedna vrsta kolačića, „trajni kolačić”, sprema datoteku na vaše računalo na dulje vrijeme. Naknadno se može koristiti za prilagodbu internetske stranice sukladno izborima i željama korisnika. Druga uobičajena vrsta kolačića je „kolačić sesije”. Kada posjetite određenu internetsku stranicu, kolačići sesije se šalju između vašeg računala i poslužitelja radi prikupljanja podataka. Kolačići sesije ne spremaju se nakon zatvaranja internetskog preglednika. Više informacija o tome kako funkcioniraju kolačići možete pronaći na www.allaboutcookies.org. 

Neprekidno radimo na poboljšanju ove internetske stranice. Stoga koristimo alat za analizu internetskih stranica „Google Analytics”, kojime analiziramo ponašanje posjetitelja naše internetske stranice na anoniman i skupni način. Alatu Google Analytics dozvoljavamo instalaciju kolačića i njihovo upravljanje na ovoj internetskoj stranici. Google Analytics koristi sljedeće kolačiće:

  • marker.hr
  • Ovaj kolačić pohranjuje podatke o svojim korisnicima radi stjecanja saznanja i njihovim potrebama. Namjena ovog kolačića je za poboljšanje kvalitete usluge, kako i za spremanje korisničkih postavki, preporuke sadržaja i rezultata pretraživanja te praćenje korisničkih trendova . Kolačić je „trajni” i pohranjuje se lokalno na vaše računalo tijekom 26 mjeseci.

Kako prekinuti upotrebu kolačića?
Ako ne želite primati kolačiće, izmijenite postavke internetskog preglednika tako da se automatski onemogućava pohrana kolačića ili da se prikazuje obavijest ako određena internetska stranica želi pohraniti kolačiće na vaše računalo. Prethodno pohranjene kolačiće možete izbrisati i putem internetskog preglednika. Za određena područja i funkcije ove internetske stranice potrebni su kolačići i neće raditi u slučaju brisanja ili odbijanja prihvaćanja kolačića.

Ako želite onemogućiti da vam Google Analytics sprema kolačiće, možete ga zabraniti na sljedećem linku:

Google ads, Meta ads

Google analytics