Web shop signalizacija - jedini lijek za izgubljene kupce koji ne kupuju
Zamislite da ste prvi puta u novom supermarketu.
Onaj “Max” kategorije koji se proteže na par stotina kvadrata.
Došli ste samo po zobene pahuljice, a ispred vas je milijun namirnica.
Nemate pojma gdje bi one mogle biti.
Naviknuti da na vrhu polica stoje one goleme table koje opisuju što se nalazi točno u pojedinom odjelu (povrće, voće, slatko, smrznuta hrana itd.), podignete pogled.
Umjesto da se od tog trenutka počnete normalno snalaziti trgovini, odjednom ste još više zbunjeni jer tih tabla nekim čudom nema.
Obrva podignuta.
Predugo šetate trgovinom, postajete nervozni. Tražite izgubljeno zobene pahuljice ili barem nekoga tko će vam reći gdje su.
Bez dobre signalizacije teško se snaći u "moru" proizvoda
Nakon par minuta šetnje ne možete pronaći ništa - pahuljice, a ni osoblje trgovine budući da im je upravo velika gužva na kasama pa su svi zauzeti.
Žuri vam se, morate po dijete u školu.
Ništa, odustajete od kupovine, potražit ćete to što vam treba kasnije na drugom mjestu.
Trgovina je upravo izgubila svojeg kupca.
Evo zašto je nužna kategorizacija kataloga
Ovaj gore scenarij vjerojatno se neće dogoditi u nekom od trgovačkih centara koje svakodnevno posjećujete, no odlučili smo vam ga svejedno ispričati kako bi svakodnevnim primjerom dovoljno jasno naglasili veliku važnost kvalitetne kategorizacije web shop kataloga.
Na internetu ona je izuzetno bitna, a kasnije na praktičnom primjeru pokazat ćemo vam i zašto.
Kada bismo onaj podebljani pojam preveli na jezik iz naroda, došli do sljedeće spoznaje - kada nešto prodajte putem interneta, posebice ako prodajete gomilu toga (recimo nekoliko tisuća proizvoda), imate obvezu prema svojim kupcima vrlo jasno i intuitivno sve što prodajete svrstati u nekakve smislene kategorije, odnosno cjeline.
Znači da vaši artikli budu raspoređeni u grupe kojima je jednostavno i brzo navigirati te koje su vidljive i razumljive čim kupac dođe na web shop.
Uzmimo npr. prodaju zdrave hrane kakvu recimo ima Advent.
Kada dođete na početnu stranicu web shopa, istog trena se možete snaći.
Vidite nekolicinu kategorija: žitarice, mahunarke, proizvodi od soje, začini, ulja itd.
(To je onaj trenutak kada u trgovini podignete pogled prema gore.)
Ovdje to radite s jednim klikom miša kojim eliminirate minute i minute besmislenog lutanja virtualnom trgovinom.
Znate istog trena gdje otprilike možete pronaći ono što vas treba.
Zamislite da kao u onom uvodnom primjeru nema tih kategorija.
Da ste prisiljeni beskonačno skrolati stranicu na kojoj je lista svih proizvoda.
Lutati po trgovini tražeći pola sata ono što vam treba.
Napustili biste web shop u roku odmah, posebice ako on ima nekoliko tisuća artikala.
No eto, imate tu sreću da je ekipa Adventa te silne artikle svrstala u skupine koje lako prepoznajete.
E sada, pravo pitanje je sljedeće - kako su to uopće uspjeli? Sigurno se nisu kategorije složile same od sebe.
Dok u klasičnoj trgovini to radi gomila djelatnika koji prije otvaranja supermarketa satima slažu proizvode po policama prema rasporedu koje je odredio voditelj, na web shopu ljudi također moraju proizvode slagati na virtualne police.
Može biti problem ako je njih par tisuća, zar ne?
Problem je samo ako nemate dobar alat za kategorizaciju u sklopu CMS-a.
Evo kako to izgleda dok ga imate.
Ovako (treba) izgleda(ti) jednostavna i brza kategorizacija kataloga
Da se razumijemo, kako bi tisuće proizvoda svrstali na virtualne police, trebat će vam nekoliko radnika koji će to odrađivati par dana.
No ne mora biti komplicirano.
Fizički sigurno nije naporno ;)
Kako bi vidjeli ove divne kategorije na početnoj stranici, potrebno je napraviti 3 stvari:
- Kreirati kategorije
- Proizvode svrstati u kreirane kategorije
- Kategorije dodati u izbornik početne stranice web shopa
Kreiranje kategorija prilično je jednostavna stvar.
Dodijelite joj naziv, nekakav jedinstven identifikator (pojam koji ju jednoznačno opisuje) te redni broj kako bi joj definirali poziciju na listi iz koje ćete je odabrati kod dodjeljivanja proizvoda.
Za kreiranje jedne kategorije treba vam otprilike 10 sekundi.
Za 10 kategorija to je cca minuta i pol vremena.
Pitajte se koliko se vremena i novca potroši na postavljanje onih plakata u trgovini, odnosno njihovu izradu kod grafičara.
Budući da je smisao e-trgovine da trgovcu štedi vrijeme i novac, kategorije proizvoda su između ostalog savršen primjer toga.
Sada korak broj 2.
Dodjeljivanje proizvoda pojedinoj kategoriji.
To se odrađuje tijekom procesa dodavanja artikla u katalog.
Jedan klik mišem gdje s padajuće liste izaberete jednu od kreiranih kategorija.
Ako vam se ne da dodjeljivati kategorija jedna po jednu, odaberete proizvode na listi s kvačicom, kliknete na opciju promjena / dodavanje kategorije i upišete željenu.
Voila, stvar riješena.
Preostaje na kraju još kategorije potrpati u izbornik što se napravi u par minuta unutar zasebnog web shop modula.
Kao što možete vidjeti, bezbolan proces koji ne oduzima mnogo vremena, a izuzetno olakšava snalaženje u web shopu.
Kako je najbolje kategorizirati artikle?
Sada kada imate sliku toga kako se točno to radi, preostaje riješiti pitanje kako uopće pristupiti kategorizaciji?
U pravilu, što detaljnije, to bolje.
Za razliku od klasične trgovine gdje ne možete baš za svaki tip proizvoda stavljati kartonske table, na internetu možete biti mnogo precizniji pa je recimo dobra ideja unutar kategorija napraviti što više smislenih potkategorija.
Ako primjerice prodajete ulja, nije loše unutar te kategorije napraviti potkategorije gdje bi razdvojili ono od suncokreta, masline, buči, lavande i da ne nabrajamo dalje.
Čak možete unutar maslinovih ulja staviti dodatne potkategorije djevičanska i ona koja su nekakve mješavine.
Budući da je smisao kategorija dobivanje filtera s kojima se kudikamo olakšava navigacija web shopom (i tako potiče konverzija kupca), dobra je ideja u što većoj mjeri smanjiti nepotrebno lutanje.
Naravno, ne treba pretjerivati.
Ograničavajući element neka vam bude njihova smislenost - sami dođite do zaključka je li vam određeni filter baš potreban ili nije.
U pravilu, nema potrebe da bude više od dvije razine potkategorija.
Vaš web shop treba dobru signalizaciju
Ako bismo web shop opisali kao gradsku cestovnu mrežu, a kupce vozačima koji ju svakodnevno koriste, nije teško doći do zaključka kako vam treba dobra prometna signalizacija.
Kategorija proizvoda su upravo ona table na kojima piše gdje se što nalazi u gradu - crkva, muzej, mjesto gdje se prodaje samo određeni tip proizvoda.
Što je bolja signalizacija, imat ćete manje izgubljenih duša.
Izgubljeni kupci su oni koji ne kupuju.
Očigledno je kako ovaj dio web shop administracije nije baš pametno polovično odraditi.
Kada radite kategorizaciju, nemojte se samo zadržati na općim kategorijama (kao što je u prometu znak koji pokazuje pravac u kojem je centar), nego razmišljajte o tome da maksimalno skratite prazan hod.
Jedino tako ćete moći doći do zadovoljavajuće web shop prodaje.
Što je u konačnici i smisao zašto uopće prodajete stvari putem interneta, zar ne?
Zatražite ponudu za izradu web trgovine
6.243 tvrtki svaki tjedan besplatno prima naše korisne savjete na email. Pridruži im se...