Društvene mreže - kako ih pravilno koristiti u službi povećanja prodaje?

08. kolovoz 2013.

Znate onaj osjećaj kada vam se neka stvar čini predobrom da bi bila istinita? Nekako slično bismo mogli opisati sveprisutnu medijsku hajku oko svemogućih društvenih mreža.

Iako smo već pisali o tome koliko Facebookmania može loše utjecati na vaše prihode, i to prvenstveno u kontekstu odluke zamjene klasičnog weba s fan stranicom, odlučili smo još jednom dotaknuti se te teme, čisto da pokažemo kako društvene mreže ipak mogu biti od velikog značaja, ako ih koristite na pravi način.

Nije sve tako sivo, kako pjeva Hladno Pivo.

No prvo neke činjenice da vas malo probude iz zimskog sna.

Facebook ne prodaje

Prema posljednjim istraživanjima koja su provedena za prvi kvartal ove poslovne godine, tek 1,55% prometa web trgovina došlo je s društvenih mreža, uz stopu pretvaranja posjetioca u kupce od 0,71%. Prevedeno na hrvatski, društvene mreže kao prodajni alat donose zanemarivo povećanje prihoda.

Šokirani?

Ove informacije zapravo i nisu neka novost - samo se nadovezuju na mnoge ranije sličnog obujma pokazujući jasno sasvim pogrešnu percepciju prodajnog potencijala kojeg primjerice nudi jedan Facebook ili Twitter.

Društvene mreže izravno ne utječu na rast prodaje, to je matematička činjenica.

U redu, kada bi bili cjepidlake mogli bismo reći da donesu tu i tamo nekog novog kupca, no to je kilometrima daleko od onog dojma kojeg ste do sada vjerojatno imali. Kako stvari u životu ipak nisu crno-bijele, treba naglasiti da jedan Facebook za neki biznis nije u potpunosti beskoristan. Baš suprotno.

Potvrđuje to primjer jedne neimenovane trgovine iz SAD-a koja je uspjela putem Facebook kampanje skupiti nekoliko tisuća novih pretplatnika na newsletter. U čemu je stvar?

Za razliku od Facebooka, newsletter i dalje donosi prihode, i to prilično efikasno. Možete se uvjeriti u to putem našeg ranijeg blog posta gdje smo pokazali 3 osnovne karakteristike newslettera koji prodaje. Ideja je očigledna - Facebook i druge društvene mreže trebate koristiti isključivo kao put prema alatima koji su puno uspješniji u konverziji posjetioca u kupce. Newsletter je recimo jedan od njih.

Nema to veze sa mnom... ili ipak ima?

Ok, vjerojatno si sada govorite kako se to vas ne tiče budući da vaša trgovina prodaje kao i prije, uz nešto manje prometa jer je ipak kriza.

To je onaj, rekli bismo mi, jako optimističan scenarij.

Realnost je zapravo nekako ovakva.

Kupci su danas zahvaljujući internetu postali jako oprezni - imaju moćan Google na raspolaganju da provjere apsolutno svaki detalj proizvoda koji ih zanima, mogu u stotinama svjetskih web shopova provjeriti konkurentske cijene, ulazak na EU im omogućuje da naručuju robu izvana bez plaćanja dodatnih nameta (ako se ona kupuje unutar granice EU-a) te imaju društvene mreže da pitaju svoje prijatelje za mišljenje.

Ovdje prvenstveno govorimo o mlađim kupcima, no i oni stariji su sve vičniji korištenju interneta. Netko iz obitelji se sigurno zna služiti njime, a u vremenima kada se svaka kuna nekoliko puta okrene u novčaniku, internet trgovina nekako prestaje biti tabu. Bitno je samo da je povoljnije i kvalitetnije.

Upravo putem web shopa i dobro osmišljene online marketinške politike morate tražiti svoju poslovnu priliku, s time da se stvari poput kvalitetne SEO optimizacije i prilagodbe poslovanja internet tehnologiji nekako podrazumijevaju.

Iskoristite najveću snagu Facebooka - jednostavna, brza i svakodnevna komunikacija s potencijalnim kupcima

Iskoristite Facebook da odgovorite na sva pitanja svojih fanova, upotrijebite njegovu društvenu komponentu kako bi kupce doveli na svoj web shop gdje imate neku promotivnu akciju ili jednostavno putem fan stranice dižite svijest o svojem brendu.

U tim stvarima Facebook radi fantastičan posao - uz kvalitetno izrađen web shop, aktivan blog, dobro osmišljene promotivne kampanje i što veću društvenu aktivnost, stvarate preduvjete da s kupcima izgradite dugoročni odnos.

Ljudi jednostavno vole osjećaj kontinuiranosti, odnosno dojam da se kod vas stalno događa nešto novo, a na platformi gdje većina vaše klijentele boravi svakodnevno, to nije tako teško postići.

Na taj način nakon nekog vremena čak onih mizernih 1% prometa s društvenih mreža ne izgleda kao bonus za baciti - s time da ako od 30 tisuća fanova koje ćete jednom skupiti, dobijete 10 tisuća newsletter pretplatnika, napravili ste velik posao budući da ćete dobiti oko 3 tisuće novih kupaca. Dakle imate mjerljiv rezultat, a njemu je dobrim dijelom doprinijeo Facebook.

U svakom slučaju, putem društvenih mreža možete puno toga napraviti ako koristite njihove najveće snage. Preduvjet je naravno da imate dobar web shop jer vam badava sav trud oko maženja i paženja svojih fanova ako oni dođu u vašu internet trgovinu i ne mogu se snaći u njoj.

Vi u konačnici sav taj trud ulažete kako biste to osjetili na prihodima. S fanovima nećete platiti poreze i dobavljače - s kupcima hoćete.

Zatražite ponudu za izradu web trgovine

6.243 tvrtki svaki tjedan besplatno prima naše korisne savjete na email. Pridruži im se...