Content marketing - novi motor vaše web stranice za boost prometa od 300%

06. veljača 2015.

Što radite kada ste u potrazi za kvalitetnim sadržajem?

Sumnjamo da odlazite do gradske knjižnice i kopate po knjigama satima. ;)

Takvom načinu dolaženja do informacija je odzvonilo.

Vjerojatnije izvadite smartphone iz džepa ili upalite računalo i "guglate".

Zadržat ćete se na onoj stranici koja ponudi najkvalitetniji sadržaj.

Moguće i pronaći još neki zanimljivi sadržaj slične tematike.

Pa pročitati i to.

Zašto vam prepričavamo ovu očiglednu rutinu?

Isti postupak rade i vaši potencijalni kupci.

Recimo da netko od njih želi kupiti nove hlače.

Gdje će krenuti s potragom?

Pogađate - na Googleu.

U tražilicu će upisati "hlače" ili neku sličnu ključnu riječ, a zatim otvoriti prvih nekoliko rezultata.

hlače-amadeus

Evo zašto je važno biti među prvima na tom "popisu".

Teško da će kupac kliknuti na drugu ili treću stranicu Googleove pretrage.

Uostalom, znate i iz vlastitog iskustva.

Napravili ste to možda jednom, prilikom pisanja diplomskog rada za fakultet.

Kvalitetan i jednostavno pisan sadržaj stvorit će kredibilitet vašem brendu te ćete se s vremenom lakše povezati s vašim sadašnjim i budućim kupcima.

Nadamo se da ste dosad koristili raznovrsni sadržaj poput fotografija, video materijala, anketa, infografika (...).

No, vrijeme je došlo za još jedan način informiranja, a to je pisanje kvalitetnih članaka.

Bloganja.

Zašto baš članci?

Zato jer se riječima mogu postići čuda.

A koja su čuda za kojima vi vapite kada su u pitanju vaši kupci?

Svakako bar ova:

  • promjena stavova vaših kupaca,
  • dizanje autoritet vašeg brenda na internetu i
  • usmjeravanje potencijalnih kupaca na vaše stranice.

marketing-toolZašto su blogovi toliko jako marketinško oruđe?

Jeste li se to već zapitali?

Veze se grade na povjerenju, a blogovi su učinkoviti upravo zbog stvaranja odnosa između vaših klijenata i vašeg poslovanja.

Jednom kad je veza stvorena mogućnosti da ta osoba kupi vaš proizvod znatno su veće.

Pa opet, zašto?

Jer su izgradili povjerenje u proizvod.

U brend.

No, nije to jedini razlog zašto content marketing uzima sve više maha.

To je i odličan način da pozitivno utječete na mišljenja vaših kupaca i osigurate njihovo zadovoljstvo.

Kad su zadovoljni, o tome glasno pričaju drugima.

Kad su nezadovoljni, pričaju još glasnije.

Pročitajte više o online preporukama proizvoda i kako ih tražiti od vaših kupaca.

Zanima li vas kako kreirati content marketing te koje koristi donosi za vašu tvrtku?

Za kraj ovog proširenog uvoda, evo još nekoliko statističkih podataka koji će vas uvjeriti u to koliko je pisanje kvalitetnog sadržaja važno.

  • 63 posto tvrtki se izjasnilo da im objavljivanje sadržaja na društvenim mrežama ide u marketinšku korist.
  • 6 od 10 korisnika Twittera i Facebooka na internetu radije daju preporuke za brendove koje i inače prate na tim mrežama.
  • Tvrtke koje pišu blogove imaju za 97 posto više "inbound linkova".
  • Za brend koji već prate na Twitteru se kod kupnje odlučuje 67 posto korisnika.
  • Čak 55 posto tvrtki koje imaju blog imaju i 55 posto više posjetitelja.
  • Upoznavanje s artiklima i tvrtkom preko članaka preferira čak 70 posto korisnika.

(Izvor: http://sprk-d.com)

Da, to su strani podaci.

Želite li barem jedan domaći pozitivan primjer, dat ćemo vam naš. Mi smo zahvaljujući content marketingu u samo godinu dana uspjeli povećati posjet našoj web stranici za čak 300 posto. Dobara motivacija da pročitate članak do kraja, zar ne?

3 razloga zašto je content marketing važan za razvoj tvrtke

Čudite se zašto je kvalitetan sadržaj od tolike važnosti?

Da, to je pobjedonosna strategija za vašu tvrtku, s koje god perspektive pogledali.

I zato vam donosimo ova tri razloga zbog kojih biste i vi trebali, ako još niste, krenuti u pisanje korisnog sadržaja.

Content marketing je super način da promovirate vašu tvrtku jer vam trebaju samo neka soba, mir, tišina, vaše računalo i internet.

Možete pisati i iz dnevne sobe ili izležavajući se na krevetu.

Vaši čitatelji s druge strane veze to neće znati, osim ako im to niste napomenuli u tekstu ;).

Kao što vidite, radi se o jednoj od najkomfornijih marketinških strategija.

Pratite li najnovije trendove po pitanju optimizacije i rangiranja, znate da u ovu strategiju vrijedi ulagati.

Ako pak do sada niste čuli za content marketing, slušajte savjet Wordtrackera čiji nam je članak poslužio za inspiraciju, i pritisnite njihov crveni gumb.

U tom slučaju, imate onih "60 sekundi" do eksplozije, a učenje o content marketingu je jedini način da se spasite.

Ni James Bond vam neće biti od pomoći. Mogu vas spasiti jedino tiskana slova.

crveni-gumb

(Izvor: HubSpot)

No, da prvo razjasnimo što je točno content marketing.

Riječ je o kreiranom kreativnom sadržaju poput videa, e-bookova i članaka relevantnih za vašu tvrtku, ali koji je zanimljiv i poučan.

Dakako, radi se o sadržaju kojeg vaši čitatelji dobivaju besplatno.

Taj sadržaj mora biti dodana vrijednost, a ne nešto čime ih dodano zamarate.

Unatoč velikoj koristi koju ćete dobiti kad jednom krenete s content marketingom, nemojte nikako odmah zaboraviti na klasično reklamiranje.

Držite se lijepo zlatne sredine i neće biti nikakvih problema.

Evo tri razloga zašto vrijedi ulagati u content marketing.

Content marketing priziva aktivnu publiku

Za razliku od tradicionalnih marketinških metoda u kojoj trgovci traže kupce, content marketing omogućuje kupcima da sami traže tvrtku i proizvode koje će kupovati.

Naravno, kao što smo već naglasili, u klasični marketing i dalje vrijedi ulagati.

Osobito ako ste bolje stojeća tvrtka i imate novaca za reklame kao što su jumbo plakati.

Ili ste jednostavno po tom pitanju kreativni i snalažljivi.

jumbo-plakat

(Izvor: http://danas.net.hr/)

Jumbo plakati odmah "upadaju u oči" prolaznika, no zapravo ne rješavaju problem kupaca, niti potiču kupce na viralnost sadržaja.

Što to znači?

Vaši sadašnji i budući kupci ne mogu ovaj plakat jednim klikom podijeliti na društvenim mrežama. Članak mogu, zar ne?

Vjerovali ili ne, proces kupovine počinje u glavi kupca kad on naiđe na problem.

(Barem je većinom tako.)

Konkretno?

Tek kad nam se TV pokvari ići ćemo u nabavu novog.

No, novih brendova i modela televizora ima više nego dana u godini.

Kako se odlučiti za "onaj pravi"?

Kupac će se vjerojatno raspitivati u dućanu (usmene preporuke) i "guglati".

Ako imate pravilno razrađeni sadržaj na stranici (imate masu kvalitetnih članaka, redovito ih ažurirate), veća je vjerojatnost da će isti prilikom traženja TV-a doći baš na vašu stranicu.

Da biste pospješili taj dolazak, dajte stručnjacima da vam blog ugrade u stranicu.

A vidi vraga, pa vi se bavite prodajom televizora.

Kad kupac na stranici dobije sve relevantne podatke, zadovoljan je. Naručit će model TV-a koji vi prodajete ili pak vjerojatnije, otići će u neku od vaših prodavaonica i tamo ga kupiti osobno.

Pogledajte na koji smo način ugradili blog za našeg klijenta Bio&Bio.

biobio-bioblogija

Kako taj put izgleda pojednostavljeno?

  • kupac nailazi na problem,
  • vi mu preko kvalitetnog sadržaja nudite moguće rješenje,
  • kupac na temelju sadržaja i eventualnih referenci sklapa s vama povjerenje,
  • kupac kupuje vaš proizvod,
  • ako je zadovoljan, to objavljuje na društvenim mrežama i / ili
  • daje preporuku drugom kupcu (usmena predaja) - obje metode potiču lančanu reakciju.

Ne zaboravite!

Svaki kvalitetan i prilagođeni sadržaj angažira, informira i gradi svoju publiku.

1. Kako se pokrenuti?

Prilikom stvaranja sadržaja trebali biste zadovoljiti potrebe vaše ciljane publike.

Također, tim izgubljenim dušama trebali biste ponuditi rješenje njihovih problema.

Pobrinite se da koristite jasne naslove, dodajte u naslov ključne riječi te svakako pozovite na akciju.

Ovdje pročitajte kako pametno riješiti problem CTA gumba.

Mi smo vizualna bića pa u sadržaj dodajte vizualno atraktivne fotografije.

Za vrlo mali iznos (već od jednog dolara) možete ih pronaći na stranicama kao što su www.pixabay.com i www.shutterstock.com.  

Fotografije svakako trebaju biti dobre kvalitete, no ne prevelike jer će u tom slučaju usporavati otvaranje vaše stranice.

2. Nekoliko pojedinosti koje morate znati

Neka sadržaj članka bude jednako atraktivan kao i vaš naslov. Ne koristite naslov isključivo kao mamac za čitanje.

Video, članci i knjige koje kreirate prije svega trebali bi biti temeljiti, sadržajno bogati, korisni i zabavni!

Ne morate potrošiti puno novaca da biste postigli uspjeh. Ako vam uspije stvoriti sadržaj koji će postati viralan (kupci će ga voljeti podijeliti s drugima), onda ste, kako se kaže, "na konju".

Zapnete li kod ideja za sadržaj, slobodno pitajte publiku što bi voljeli čitati.

Čitajte recenzije kupaca o vašim proizvodima, pratite trendove u vašoj industriji te se uključite u razgovore na društvenim mrežama i forumima.

Ako želite dobiti više informacija o tome koji sadržaj vaši kupci provjeravaju na internetu, upišite ključne riječi u Wordtracker alat.

wordtracker-alat-ključne-riječi

3. Kako graditi povjerenje i publiku?

Zadovoljni čitatelji pomažu vam izgraditi i povećati vaš autoritet, kao i produžiti listu sljedbenika na društvenim mrežama i preko newslettera.

Kad kupac pronađe korisne informacije, veća je vjerojatnost da će ih podijeliti s prijateljima, susjedima i članovima obitelji.

U cijelom ovom postupku nemojte zaboraviti analizirati kampanju putem Google Analyticsa ili nekog sličnog alata.

Tako ćete saznati koji sadržaj bolje prolazi kod čitatelja i znati na što se usmjeriti kod novih objava.

Vrijeme provedeno na stranici također je faktor koji Google uzima u obzir pri rangiranju. A ono je i, između ostalog, dobar pokazatelj kvalitete vaše stranice.

Ako vam kupci sa stranice bježe za pet sekundi, jasno, nedostaje vam kvalitetnog sadržaja.

Promet analizirajte i na društvenim mrežama, na Facebooku i Twitteru.

Zamislite vrijednost podatka koji pokazuje da su kupci počeli masovno odlaziti s vaše mreže.

Ne želite da vam tvrtka propadne, je li tako?

Držite li se ovih uputa, moći ćete na vrijeme poduzeti idući korak koji će vas spasiti od propasti.

Zelena boja u statistikama znak je da ste na dobrom putu. ;)

facebook-statistike-praćenje-prometa

Kvalitetni sadržaj pomaže potencijalnim kupcima da vas pronađu na internetu

Vaša prisutnost na internetu povećava vam šanse da vas pronađe osoba koja će tek postati vašim kupcem.

Zamislite sljedeću situaciju.

Imate odličnu pizzeriju u jednom manjem gradiću, no tek se trebate "isfiltrirati" iz mora ostalih pizzerija u vašem mjestu.

Kreirajući kvalitetan sadržaj o pizzama (atraktivne fotografije, tutorijale, zanimljive članke, recenzije i slično) privući ćete sav onaj gladni narod koji ih traži po internetu.

Privući ćete nove kupce.

No, istaknuli smo više puta, važna je dobra kvaliteta sadržaja.

Zašto?

Osim što drugi ne žele trošiti svoje dragocjeno vrijeme na gluposti, kvaliteta je važna jer povećava mogućnost da vaši čitatelji podijele sadržaj s drugima.

Jednom kad sadržaj postane viralan širit će se poput kakvog virusa.

Neće biti te osobe iz vaše okoline koja neće dobiti virozu ;).

Zato razmislite o sljedeća tri faktora:

  • kvaliteti sadržaja,
  • raznolikosti sadržaja i
  • količini.

Nedostaje li vam samo jedan, propali ste.

Zapamtite formulu za uspjeh, vrlo je jednostavna:

redovito dodavajte svjež i jedinstven sadržaj na stranicu i na platforme društvenih mreža.

Kvalitetni sadržaj dovodi na stranicu promet i smanjuje troškove po kliku (PPC)

Content marketingom agencije dovode čak 47 posto prometa na stranicu (izvor: HubSpot).

Također je otkriveno da je taj promet postignut za znatno manje novaca od klasičnog izlaznog prometa.

graf-porast-prometa-content-marketing

(Izvor: HubSpot)

Vrijednost kvalitetnog sadržaja shvatili su mnogi, što nam potvrđuje i sljedeći podatak:

"U 2014. godini 40 posto ispitanih tvrtki izjavilo je da su povećali proračun za content marketing, a 50 posto stručnjaka zaposlenih u istima očekuje daljnji porast i u ovoj 2015. godini."

Sve je izgovoreno.

Najvažnije, content marketing ne bira - jednako dobro funkcionira bilo da je riječ o maloj, srednjoj ili velikoj tvrtki.

Zapitajte se, koliko ste novaca za content marketing odredili za 2015. godinu?

Koji su content marketing trendovi izašli iz mode nakon 2014, a koji su "must have" u 2015?

Ukratko, u 2014. tvrtke su napokon shvatile važnost content marketinga. Shodno tome, zapošljavale su se osobe koje isključivo rade na kreiranju kvalitetnog sadržaja.

Web stranice su se masovno prebacile na responzivni dizajn.

Iako se gotovo polovica e-mailova otvara preko mobitela, čak 42 posto digitalnog marketinškog sadržaja nije optimizirano za mobitele.

U 2014. imali smo prilike svjedočiti porastu ROI-a.

Riječ je o povratu djela sredstava uloženog u oglašavanje.

Prema predviđanjima stručnjaka, u 2015. godini ulagat će se još više u kvalitetan content marketing, a posebno u njegovu distribuciju.

To znači da je "napadno" (direktno) oglašavanje izašlo iz trenda pa bismo napokon trebali zaboraviti na "vrišteće" reklame.

Ujedno, marketinški sadržaj sve je složeniji.

Iz navedenih razloga za većinu marketinških odjela povišen je proračun.

markentinška-strategijaHoćemo li i dalje koristiti Facebook?

Odgovor je da.

Naime, društvenih mreža nećemo se odreći, ali ćemo promijeniti perspektivu: lajkovi će biti sve manje važni, a na njihovo dosad vodeće mjesto doći će dijeljenje sadržaja (viralnost).

Svakodnevno objavljivanje sadržaja zamjenit će trend objavljivanja pet do šest plaćenih objava mjesečno.

Mogli bismo zaključiti da je 2015. godina gostujućih bloganja.

Koje su prednosti gostujućeg bloganja također ćete saznati uskoro.

Za sada samo upamtite, to je način zahvaljujući kojem se u ovoj godini možete daleko probiti.

Uz sve navedeno, u klasični se marketing (TV, radio) isplati ulagati i dalje.

Saznajte kojim ćete oruđem iskopati najviše uspjeha u 2015.

Content marketing u 2015. glavni je alat kojim ćete doći do željene pobjede.

Da biste ga koristili pravilno, upamtite nekoliko osnovnih niti vodilja:

  • Content marketing ne smije biti sadržaj isključivo fokusiran na prodaju.
  • Sadržaj content marketinga treba biti informativan i koristan, prilagođen publici i sadržajem, i rječnikom.
  • Sadržaj mora biti zanimljiv i zabavan te utjecati na svjetonazor kupaca. Tada će ga kupci poželjeti dijeliti na društvenim mrežama.
  • Kupci moraju vjerovati vašem sadržaju da bi ga "šerali".
  • Na kraju sadržaja treba stajati CTA gumb koji će ih potaknuti da se zadrže na stranici i pronađu još korisnog sadržaja.
  • Redovito ažuriranje web stranice kvalitetnim člancima ima pozitivan učinak na Googleovu tražilicu.
  • Content marketing povećava promet vaše web stranice.

Ne snalazite se u content marketingu ili nemate vremena za kreiranje kvalitetnog sadržaja?

Obratite nam se za pomoć.

Zatražite ponudu za izradu web trgovine

6.243 tvrtki svaki tjedan besplatno prima naše korisne savjete na email. Pridruži im se...