Detalji projekta bio&bio: Kako smo podigli konverzije web shopa za 50 posto (1. dio)

Vrijeme čitanja: 7 min
26. veljača 2015.

Godinu 2014. zaključili smo s jednim od dosad najvećih izazova koje smo dobili.

Predstavnici trgovine eko proizvoda bio&bio ukazali su nam povjerenje i zatražili izradu novog web shopa.

Treba napomenuti, oni su već imali web shop i ostvarivali solidan promet, no znali su da mogu bolje i više.

Prepoznali su sljedeći logični korak i obratili se nama.

Vjerujemo da znate, radi se o našem najvećem trgovcu organskim i bio proizvodima.

Što se promijenilo nakon redizajna?

U samo 30 dana od dovršetka projekta bio&bio web shopa povećala se stopa konverzije za 50 posto.

Konverzija se događa kada posjetitelj stranice poduzme akcije koje je prodavač zacrtao kao cilj i tako se taj isti posjetitelj "pretvori" u kupca.

To ne mora nužno biti ostvarena kupnja. Upisivanje na listu pretplatnika newslettera, popunjavanje kontakt obrasca, "lajkanja i šeranja" na društvenim mrežama i slično, sve su to ostvarene konverzije.

Dakle, prethodno spomenuto povećanje konverzije za 50 posto znači da smo našim radom uspjeli poboljšati sve te aktivnosti.

No znate što?

Najbolje od svega je što je spomenutih 50 posto tek početak jedne dugoročne strategije rasta. ;)

Sreća je neopisiva, a u ovom i nekoliko idućih članaka objasnit ćemo koje smo probleme uočili te kojim načinima smo ih uspjeli riješiti.

Znate, ono što vi kao posjetitelji stranice vidite javno, samo je konačni produkt marljivog i pomno razrađenog posla velikog tima kojeg čine programeri, dizajneri, stručnjaci za SEO, copywriteri i drugi.

Izazovi su ovdje bili veliki pa su i rješenja koja smo razvili vrlo kreativna.

Evo značajnijih izazova s kojima smo se suočili i naravno, rješenja koje smo ponudili.

  • Stranica se dnevno "gasila" iza ponoći na 20-30 minuta dok ne završe transferi.
  • Zbog samo jednog transfera dnevno, kasnila su ažuriranja na web shopu. U praksi je to značilo da bi kupac neki proizvod na web shopu vidio kao dostupan, a kad bi došao u kvartovski dućan proizvoda ne bi bilo jer je rasprodan.
  • Kroz administraciju web shopa nije bilo mogućnosti naprednog praćenja i upravljanja narudžbama.
  • Kod pregledavanja proizvoda prije se trebalo klikati za prelazak na svaku novu stranicu - nije postojalo automatsko učitavanje artikla na stranici kroz "Facebook koncept" infinite scrolla.
  • U web shopu nije bilo naprednih opcija za sortiranje proizvoda.
  • Nije bilo optimalnih načina za prikupljanje podataka o kupcima u svrhu newslettera.
  • Nisu se detaljno pratile konverzije u svrhu poboljšanja prodaje.
  • Web shop nije bio dovoljno optimiziran za tražilice (Google, Yahoo, Bing i druge).
  • Web shop nije bio prilagođen za čitanje na mobitelima i tabletima.

Povezivanje ERP-a i web shop baze proizvoda

Sinkronizacija ova dva sustava do prelaska na novu platformu zaposlenicima trgovina bio&bio zadavala je najviše glavobolja.

Nije ni čudo, jer upravo na njima leži cijela web shop platforma.

To bi značilo da je formula ovakva: loša sinkronizacija = teže i skuplje održavanje.

Dakako, održavanje je samo dio priče, jer kad je loša sinkronizacija i informacije prema klijentu često su neažurne, a ponekad i pogrešne.

Vjerujemo da vas većina zna što je ERP, no nije na odmet ponoviti.

ERP sustav je kratica za "Enterprise Resource Planning System" koji se kod nas najčešće prevodi kao "integrirani poslovni informacijski sustav".

Riječ je o vrsti informacijskog sustava koji podržava odvijanje mnogih operativnih procesa poduzeća u poslovnim područjima kao što su:

  • nabava,
  • skladištenje,
  • proizvodnja,
  • prodaja,
  • održavanje,
  • računovodstvo,
  • kontroling (...).

Pojednostavljeno, ERP podrazumijeva da su sve aktivnosti potpuno integrirane u jedinstveni sustav, dakle, sve su informacije na jednome mjestu.

erp-web-shopOno što je često najveći problem ovdje jest povezivanje ERP-a i web shop platforme.

Naime, prije su to bile dvije odvojene baze podataka gdje je sinkronizacija napravljena na način koji nije bio zadovoljavajući te nije dozvolio daljnji rast i razvoj.

Sada je to sređeno i sve se neprimjetno ažurira u pozadini.

Pitajte se, kako ste vi osmislili poslovnu strategiju svoje tvrtke?

Vjerojatno tako da smanjite troškove, povećate profitabilnost, zadovoljstvo kupaca, odanost i zalaganje.

Baš tu vam pomaže ERP jer objedinjuje podatke iz svih izvora podataka unutar organizacije, ali i izvan nje.

To bi značilo da povezivanjem oba sustava dobivate cjelovit pogled na svakog kupca u stvarnom vremenu.

U konačnici, to vam omogućuje bolje razumijevanje kupaca, preciznije targetiranje, potpomaže ciljani marketing i pomaže u bržem donošenju odluka za vašu tvrtku.

No, vratimo se mi trgovinama bio&bio.

Ono što vas ovdje najviše zanima vjerojatno su problemi s kojima su se suočavale trgovine bio&bio prije provedenog redizajna.

Evo kako smo problemima stali na rep.

Loša sinkronizacija ERP-a i web shop platforme je ono što je zadavalo najviše problema trgovinama bio&bio.

Ažuriranje podataka između ERP-a i web shopa (sinkronizacija podataka) radila se jednom dnevno, tako da se web shop gasio na oko 20 do 30 minuta. To se uglavnom radilo nakon ponoći i u tim je trenucima web shop bio nedostupan.

Zašto takvo rješenje nije najbolje rješenje?

Prvo, ako se sinkronizacija radila jednom dnevno, to znači da stanje nije bilo realno do sljedeće sinkronizacije.

Drugo, nije dobro da se web shop gasi, pa premda i po noći.

Ono što najviše može iziritirati kupca jeste nedostupnost stranice.

Kad se to dogodi u par navrata, i najuporniji će odustati.

Naši programeri došli su do kreativnih rješenja u sinkronizaciji ERP-a i Marker web shop platforme.

Sada, nakon spomenutih promjena dnevno se bez ikakvih problema radi čak 500 do 600 sinkronizacija kontinuirano (prethodno su se one radile, objasnili smo, samo jednom).

Zašto je taj podatak važan, odnosno što trgovac i kupac time dobivaju?

  • Dobiva se bolja informacija o tome koji je artikl dostupan, a koji nije.
  • Dobiva se bolje upravljanje cijenama.
  • Dobiva se bolja informacija u kojim fizičkim trgovinama je koji artikl dostupan a koji nije. To znači da je kupac na starom web shopu vidio da je proizvod dostupan u njegovom kvartovskom dućanu i uputio se tamo, no kad je došao proizvod možda nije bio dostupan zbog (pre)rijetkih ERP sinkronizacija.

Ako ste vlasnik web shopa, jasan vam je značaj čestih ažuriranja za vašu prodaju.

Nadogradnja liste proizvoda praktičnim rješenjima

Statusi o dostupnosti artikla zahvaljujući ERP-u

Vidite ove kružiće kraj adresa bio&bio trgovina?

dostupnost-biobio-proizvoda

Kad je kraj adrese zeleni kružić, pogađate, proizvod je dostupan u toj trgovini. Kao što vidite, pored se nalazi i adresa trgovine, dakle, sada pričamo o fizičkim trgovinama.

Trgovinama bio&bio vrlo je važno da njihovi kupci budu zadovoljni.

Ovo je rješenje postojalo i prije, no nakon promjena naših programera, sada se transferi ažuriraju u realnom vremenu.

Kupci zaista imaju razloga biti zadovoljni.

Dakle, ne trebaju fizički posjetiti dućan, već dostupnost proizvoda mogu provjeriti u web shopu.

Vrlo česta praksa je da kupci bilo kojeg web shopa istražuju proizvode na internetu, a zatim ih odlaze kupiti u obližnji dućan. Potvrdilo je to i Googleovo istraživanje.

Više je odgovora koje možemo povezati s tom tvrdnjom:

  • dostupnost fizičkih trgovina na "svakom uglu" čime je manja motivacija za online kupnju,
  • u Hrvatskoj internet trgovina još uvijek nije dovoljno promovirana,
  • zbog nedovoljnog znanja o internet kupovini bojimo se takve kupnje,
  • volimo proizvod prije kupnje držati u rukama,
  • upitna je razina povjerenja i postoji nesigurnost hoće li naručena roba stvarno stići, kome zaista ide uplata i tome slično (...).

Brža obrada narudžbi

Idući problem na koji smo naišli ticao se prespore obrade narudžbi. Dakle, svaka se narudžba posebno trebala slati u skladište jer sustavi nisu bili povezani, što znači da nije bilo automatizacije.

Programerskim rješenjima postigli smo da web shop komunicira s lokalnom bazom tvrtke (ERP), pa se recimo samo jednim klikom procesuiraju narudžbe.

S druge strane, napravljena je posebna dodatna konekcija, povezivanje i sinkroniziranje sa sustavom dostavne službe pri čemu nema potrebe za prepisivanjem podataka o dostavi, adrese i slično na pakete, već predaja tih informacija ide automatski, softverski direktno u DPD tvrtku za paketnu dostavu.

Laički rečeno, sada se nijedna narudžba ne može "zagubiti".

Unaprijeđeni su "dodatni poticaji" za kupnju

Trgovine bio&bio već prije dijelile su kartice lojalnosti svojim vjernim kupcima.

Nakon provedenih promjena kupcima se bodovi koje su prikupili u fizičkim dućanima automatski prenose u web shop. Sada kupci biraju hoće li prikupljene bodove koristiti u web shopu ili u fizičkoj trgovini.

U bilo koje vrijeme kupac bodovno stanje na kartici može provjeriti u bio&bio web shopu.

podsjetnik-o-spremljenim-proizvodima

Postoji i mogućnost dodavanja proizvoda u podsjetnik za kupnju. Riječ je zapravo o podsjetniku "što kupiti". Sjetite se sebe kad idete u fizičku trgovinu. Namjeravate li kupiti više proizvoda, prethodno ćete ih zapisati na cedulju kako ne bi zaboravili kupiti koji od proizvoda.

Da kupci ne zaborave kupiti proizvode koje žele, sada imaju mogućnost kreirati takav "podsjetnik za kupnju" i u svom omiljenom web shopu.

Kako? Samo jednim klikom miša na "podsjetnik". ;)

podsjetnik-na-kupnju

Takve kupce vi možete s vremena na vrijeme podsjetiti o artiklima koji se nalaze na listi.

Kako?

Podsjetite ih newsletterom, koji je i inače dobar alat za povećanje konverzija web shopa.

Složili smo automatsko učitavanje artikla po uzoru na Google slike

Sjetite se sada onih web shopova gdje proizvode pregledavate tako što vam se izlista njih 20-ak, a ostatak od recimo 800 proizvoda možete pregledavati tako što ćete svaki put trebati kliknuti na "broj stranice".

Naporno, zar ne?

Imate osjećaj da pregledavanju nikada neće doći kraj.

Uostalom, sjetite se kako i sami funkcionirate na Googleu. Prvu i drugu još pogledate, ali na treću stranicu ćete rijetko otići.

Po uzoru na učitavanje Google slika, Facebook profila i ostale slične stranice složili smo automatsko učitavanje stranice kroz koncept "infinite scroll".

Dakle, novi se proizvodi učitavaju kako kupac scrolla.

Tim načinom daleko je veća vjerojatnost da će kupac pogledati više proizvoda, a samim se time i odlučiti za kupnju.

Lakši pronalazak artikla u katalogu kroz naprednu tražilicu

Zvuči "svemirski" pa evo primjera. ;)

Znate kad tražite neki proizvod i onda ne upišete potpuno točan naziv? Ili se naziva uopće ne možete sjetiti? Naravno, ne možete ga pronaći.

Opcija "autocomplete" omogućuje kupcima automatsko pokazivanje pojma cijelog proizvoda već kad unesete samo nekoliko slova.

autocomplete-biobio

No, tražilicu smo posložili tako da rješava još jedan problem. Ako se kupcu dogodi gramatička pogreška ili napiše strani izraz, uspjet će pronaći proizvod koji traži.

Evo primjer kad kupac upiše "agava" umjesto "agave".

Malo tražilica na koje naiđemo ima riješeni taj problem.

autocomplete-biobio-tražilica

Sortirali smo katalog i kategorije

Prečesto web katalozi prilikom pretraživanja prikazuju sve proizvode, neovisno o tome je li neki dostupan ili nije.

I onda, kad kupac naruči proizvod iduće što ga dočeka je poruka "Proizvod trenutno nije dostupan. Poslat ćemo ga prvom prilikom nakon što nam ga proizvođač isporuči".

Da se takve situacije ne bi događale i u bio&bio web shopu, evo čega smo se dosjetili.

Katalog je programiran tako da prikazuje samo dostupne proizvode, a unutar toga se sortiraju prema ovim statusima:

  • izdvojeni proizvodi,
  • proizvodi na akciji,
  • novi proizvodi,
  • ostali proizvodi.

Također, nedostupni proizvodi nisu prikazani javno. Mogu se vidjeti kad su izlistani na Google tražilici.

Na primjer, kupac "gugla" nedostupan proizvod i preko njega dođe na bio&bio web shop. Naravno da će odmah vidjeti da je proizvod koji traži nedostupan. No, ovakva dolaženja na web shop nisu izgubljeni posjeti jer će isti možda kupiti neki drugi proizvod.

Drugo sortiranje koje smo napravili je ono unutar kataloga.

Time smo omogućili kupcima da sami sortiraju proizvode po sljedećim potkategorijama:

  • aktualni proizvodi,
  • najpopularniji proizvodi,
  • popularno,
  • po cijeni.

katalog-proizvoda-optimizacija

Naprednija optimizacija i unos sadržaja

Ono čemu smo posvetili posebnu pažnju jeste opis proizvoda na "prvoj razini".

Što pak to znači?

Internet se sastoji od gomile web stranica. One su kao kapi vode u oceanu.

Ima ih bezbroj.

Da bi određena kap, odnosno web stranica, "isplivala" na površinu treba je dobro optimizirati.

Ovdje možete pročitati više o optimizaciji web sadržaja.

Dakle, ono što smo napravili sa svakim proizvodom posebno je to da smo ga detaljno opisali kako bi web stranica obilovala bogatim i kvalitetnim sadržajem.

Naravno, željeli smo ostvariti cilj što bolje optimizacije proizvoda. U tekstu "O proizvodu" tako se nalaze sve važne "ključne riječi" za taj proizvod, a koje bi kupci mogli upisati u Google tražilicu prilikom pretraživanja istog.

optimizacija-proizvoda-web-shop

Drugi cilj bio je da se proizvodi bio&bio trgovina što lakše pronađu na internetu.

Želja da se proizvod koji kupac traži, na primjer "konopljino ulje", pronađe na prvoj stranici Google tražilice, i to što više vrhu, ostvarena je.

Kako?

Naravno, optimizacijom sadržaja proizvoda i fotografije sadržaja, ali i ostalih segmenata koje optimizacija obuhvaća.

optimizacija-proizvoda-za-tražilicu

Izazovi kod bio&bio stranice bili su i u tome što je trebalo sav sadržaj sa starog web shopa prenijeti u novi web shop.

Cilj je bio zadržati SEO poziciju.

Saznajte kako ostati simpatičan Googleu nakon preseljenja na novu adresu.

Kako smo riješili problem?

SEO pozicija sačuvana je kroz migraciju članaka, no ne "ručno" (bilo je toga previše) već inovativnim programerskim rješenjem.

Naime, dok se taj proces obično radi ručno kroz 301 redirect strategiju (svojevrsni internetski standard), u Markeru smo za takve stvari razvili novi model koji automatizmom preusmjerava stare adrese prema tom standardu.

To za kupca znači da neće dolaziti na adrese na kojima će mu se umjesto traženog sadržaja prikazati Error 404. Laički rečeno, riječ je o greški kada sustav ne može učitati neku stranicu.

Ono što je nama i bio&bio trgovina bilo najvažnije jeste da smo apsolutno sav sadržaj uspjeli zadržati migracijom:

  • gomilu recepata,
  • članaka,
  • fotografija,
  • podsjetničkih listi,
  • sve podatke o registriranim korisnicima,
  • sve njihove prošle narudžbe,
  • bodove koje su kupci dotad skupili u online kupovini itd.

Moramo priznati, ovdje nema mjesta za lažnu skromnost. ;)

Povezivanje artikla s ostalim relevantnim sadržajem

Kad kupac klikne na neki artikl, na primjer na integralnu rižu, pojavit će mu se sljedeće.

opis-proizvoda

Kao što imate prilike vidjeti u gornjem primjeru, stvoreno je programersko rješenje koje uz traženi proizvod automatski još prikazuje i sljedeće:

  • slične proizvode koje bi kupac možda htio kupiti,
  • recepte prema kojima je moguće složiti jela s proizvodom kojeg gledate.

Prvi primjer je zapravo tipični cross-sale.

Što je cross-sale istražite u jednom od već objavljenih članaka na Markerovom blogu.

Povezivanje s Google Analyticsom

U Google Analyticsu postoji kategorija E-commerce gdje se može pratiti apsolutno sve što možete zamisliti po pitanju kanala i putova prodaje.

Zanima vas:

  • stopa konverzije,
  • broj transakcija,
  • prihod,
  • prosječna vrijednost narudžbe,
  • jedinstvena kupovina ili
  • količina jedinica prodanog proizvoda?

Sve to možete istražiti ako ste Analytics povezali s web shopom.

Za još detaljnije informacije svakako instalirajte novu "Enhanced" opciju.

Praćenje nabrojenih aktivnosti važno je da biste vi kao prodavač vidjeli što se sve događa na vašem web shopu i kako optimizacija za konverzije donosi ili ne donosi rezultate.

Dakako, vođeni tim podacima znat ćete što promijeniti da konverzije u vašem web shopu porastu.

Važnost praćenja rezultata i obrade klijenti bio&bio trgovine prepoznali su te odlučili unaprijediti i taj dio u svom daljnjem poslovanju.

Tako smo i došli do važnog rezultata da je conversion rate u samo mjesec dana od "izbacivanja" novog web shopa u javnost porastao za čak 50 posto.

porast-konverzija-biobio

Zadovoljstvo klijenta je na prvom mjestu

"Web shopovi se ne rade za dizajnerske nagrade niti za natjecanja u programiranju. Jedino što je trgovcu na kraju važno je povrat investicije i rast prodaje. Stoga su i sve promjene i razvoj projektirani s tim ciljem. Zadovoljstvo je stoga pratiti uspješnost projekta – nova online trgovina je u prvih mjesec dana zabilježila rast stope konverzije od čak 50%. Naravno, ambicije tu ne prestaju. Praćenjem, analizom i testiranjem planiramo i dalje raditi na efikasnosti webshopa i boljoj prodaji." - ovo je citat Damira Plejića, konzultanta i koordinatora poslova na projektu bio&bio web shop trgovine.

Pročitajte cijeli članak na Netokraciji i usput saznajte kojih je 12 preporuka za uspješan e-commerce projekt dao Damir Plejić.

Marker web studio nije jedina tvrtka koja je sudjelovala na projektu, iako smo, može se reći, na leđima iznijeli najveći dio posla.

Rebrandiranje kompanije napravio je Brandoctor, na temelju čega je agencija Bruketa&Žinić OM izradila vizualni identitet i komunikaciju, a prilagodbu za web napravila je digitalna marketinška agencija Brlog.

U početnom dijelu je razrađen styleguide koji je intenzivnom suradnjom studija za unaprjeđenje online prodaje Respons i web studija Marker razrađen u suvremen responzivni dizajn.

Treba spomenuti, iza svih rješenja koja se sada čine logična, stoji puno radnih sati, sastanaka i kreative velikih stručnjaka.

Želite li da i vaša tvrtka bude primjer dobre prakse?

Javite nam se.

Zatražite ponudu za izradu web trgovine

6.243 tvrtki svaki tjedan besplatno prima naše korisne savjete na email. Pridruži im se...

„Kolačić” je mala tekstualna datoteka koja sadrži podatke koji se pohranjuju na vaše računalo. Kolačići se koriste samo u tehničke svrhe te za olakšavanje upotrebe internetske stranice. 

Jedna vrsta kolačića, „trajni kolačić”, sprema datoteku na vaše računalo na dulje vrijeme. Naknadno se može koristiti za prilagodbu internetske stranice sukladno izborima i željama korisnika. Druga uobičajena vrsta kolačića je „kolačić sesije”. Kada posjetite određenu internetsku stranicu, kolačići sesije se šalju između vašeg računala i poslužitelja radi prikupljanja podataka. Kolačići sesije ne spremaju se nakon zatvaranja internetskog preglednika. Više informacija o tome kako funkcioniraju kolačići možete pronaći na www.allaboutcookies.org. 

Neprekidno radimo na poboljšanju ove internetske stranice. Stoga koristimo alat za analizu internetskih stranica „Google Analytics”, kojime analiziramo ponašanje posjetitelja naše internetske stranice na anoniman i skupni način. Alatu Google Analytics dozvoljavamo instalaciju kolačića i njihovo upravljanje na ovoj internetskoj stranici. Google Analytics koristi sljedeće kolačiće:

  • marker.hr
  • Ovaj kolačić pohranjuje podatke o svojim korisnicima radi stjecanja saznanja i njihovim potrebama. Namjena ovog kolačića je za poboljšanje kvalitete usluge, kako i za spremanje korisničkih postavki, preporuke sadržaja i rezultata pretraživanja te praćenje korisničkih trendova . Kolačić je „trajni” i pohranjuje se lokalno na vaše računalo tijekom 26 mjeseci.

Kako prekinuti upotrebu kolačića?
Ako ne želite primati kolačiće, izmijenite postavke internetskog preglednika tako da se automatski onemogućava pohrana kolačića ili da se prikazuje obavijest ako određena internetska stranica želi pohraniti kolačiće na vaše računalo. Prethodno pohranjene kolačiće možete izbrisati i putem internetskog preglednika. Za određena područja i funkcije ove internetske stranice potrebni su kolačići i neće raditi u slučaju brisanja ili odbijanja prihvaćanja kolačića.

Ako želite onemogućiti da vam Google Analytics sprema kolačiće, možete ga zabraniti na sljedećem linku:

Google ads, Meta ads

Google analytics