Zatražite ponudu
putem online obrasca

6 pitanja koja ste se pitali kod pisanja prvog članka za blog vaše tvrtke

04. ožujak 2015.

Vrijeme potrebno za čitanje teksta: 5 min

Nakon članka o content marketingu, u uvodu o bloganju imali ste prilike naučiti pet pravila (5P) prema kojima se trebate ravnati ako želite biti uspješan bloger:

  • Planiranje (eng. Plan),
  • Pisanje (eng. Pen),
  • Publiciranje (eng. Publish),
  • Promoviranje (eng. Promote) i  
  • Participiranje (eng. Participate).

Ovim člankom motikom ćemo nešto dublje.

Iskopali smo šest pitanja koja ste si sigurno postavili ako ste napisali barem jedan članak za blog.

Tko pita, taj ne skita. ;)

Pa idemo onda redom. Priprema, pozor, krenimo!

Je li pogrešno ako se čitateljima obratim prijateljskim tonom?

Prije nego uopće krenete na izradu, najvažnije je odrediti tip bloga.

Da se razumijemo, blog kao forma podnosi da pišete o svemu i svačemu na jednom mjestu.

No, ako ste blog otvorili za vašu tvrtku, ne biste trebali pisati o svemu.

Okretanje specifičnoj temi ovdje će biti ključ uspjeha.

Da, znamo, ponekad je teško pisanje svesti na tako usko područje. Pogotovo čitate li tuđe blogove i ostale internet sadržaje koji su neiscrpno vrelo vašem nadahnuću.

A nadamo se da čitate.

I komentirate, također.

Eto, jednu nedoumicu smo raščistili - neka vaš blog bude specijaliziran za samo jednu temu.

Uostalom, tako ćete uvijek točno znati kojoj se publici obraćate kada pišete.

E sad, ako ste u ovom poslu mladi k´o zelena grana, vežno je znati nekoliko sljedećih informacija o samoj strukturi blog članka.

Na početku, prije samog uvoda, čitateljima priopćite bit teksta.

To je ona glavna nit vodilja, ono što će iz teksta saznati, naravno, pročitaju li ga do kraja.

Sadržaja na internetu skeniramo, ne čitamo ga.

sadržaj-na-internetu-skeniramo

Iz tog skeniranja vidljivo je da se najviše pozornosti obraća na početni dio teksta.

Pridodamo li tome kratko vrijeme koje će nam čitatelji posvetiti (jer naš je sadržaj samo kap u oceanu drugih zanimljivih sadržaja), shvaćamo koliko je važno ono najosnovnije predstaviti u prvih par rečenica.

Ne shvate li vaši čitatelji o čemu se tu radi, veća je šansa da će prekinuti čitanje.

Neće biti strpljivi do kraja.

S druge strane, ako već na početku temu predstavite kao zanimljivu, vjerojatnije je da će se odmah prebaciti na stvarno čitanje.

Zato imajte u glavi (ili još bolje, na papiru) glavnu temu i zacrtanu shemu po kojoj ćete napisati tekst.

Tekstovi koje pišete imat će više smisla.

Vi možda razumijete sve što ste napisali i smatrate da vam ovakav "školski" način pisanja nije potreban.

Varate se.

U ovom se poslu vodite jednom misli - ako vaša baka razumije to što ste napisali, onda će razumijeti i vaši čitatelji. Naravno da se i u tome prilagođavate ciljanoj publici pa ćete u slučaju pisanja savjeta o programiranju iste prilagoditi programerima, ne baki ;).

Dakako, kojoj se god publici obraćali, jedno vrijedi za sve - jednostavnost.

Da se razumijemo, to nije podcjenjivanje vaših čitatelja. To je jednostavan način pisanja kakav iziskuje forma bloga.

Uz jednostavnost, kod pisanja bloga važan je i friendly ton.

Pojedinci iz vaše publike žele imati osjećaj da se obraćate upravo njima.

Dakle, razumijete njihove probleme i potrebe te im dajete kvalitetno rješenje na njihove probleme.

Približite li način pisanja njihovom razmišljanju i rječniku, lakše će se pronaći u vašim tekstovima.

To znači da će s vremenom steći vaše povjerenje.

Naravno, uvjet je redovito objavljivanje.

Povjerenje je ključ prodaje.

Ako ste u pisanju vješti i hrabri, obratite im se iz prvog lica jednine ("ja" forma).

Njima pak se obraćajte s "ti".

Još jedna važna stvar na koju vam želimo skrenuti pozornost su naslovi i podnaslovi.

To da je naslov ako ne i najvažniji dio teksta, stalno vam ističemo.

No, jednaku pozornost treba dati i podnaslovima.

Njima cjepate vaš tekst na manje dijelove pa oni zapravo dobivaju funkcije naslova.

Nerijetko se dogodi da čitatelji pročitaju prvi odlomak, a onda nalete na nezanimljiv podnaslov i prestanu čitati.

I odu sa stranice.

Ne ostvare vašu krajnju želju i cilj - ne kupe ništa u web shopu.

Imajte na pameti da ono što ističete u naslovu ili podnaslovu treba biti nešto što je važno njima, ne vama (dobit, vrijednost, emocija).

Vaši su čitatelji na prvom mjestu. I ne vole egocentrične ljude. ;)

Što znače one rubrike s engleskim nazivima u adminu i kako ih pravilno ispuniti?

Kada tek pokrenete blog, pretraživači (Google, Yahoo, Bing) vas u početku neće prepoznati dok ne steknete neki kredibilitet.

Nakon nekog vremena, Google će obratiti pažnju i na vas.

Da biste mu odmah postali dragi u tim prvim minutama, potrebno je već kod izrade bloga, ali i kasnije kod pisanja članaka, stalno obraćati pozornost na nekoliko važnih elemenata.

Ima li nekog pravila po kojem Google daje veću vidljivost određenom sadržaju?

Da, ono postoji. Skriveno je u njegovim algoritmima.

Dakle, zapamtite, Google najveću vidljivost daje sadržaju koji je:

  • autorski (nije kopiran ili preveden),
  • relevantan,
  • koristan,
  • čitljiv i
  • koji se puno dijeli po društvenim mrežama.

No, to su samo prve smjernice.

Jer optimizacija se zapravo dijeli na onu "unutarnju" i "vanjsku", a Google koristi 200-ak faktora za rangiranje. Detaljnije o faktorima rangiranja možete pročitati ovdje.

Unutarnja se podešava tako što ćete ključne riječi koristiti kroz tekst.

No, oprez! Ne smijete biti očiti jer ćete postići suprotan učinak.

Stat ćete Googlu na žulj.

Ups!

Unutarnja optimizacija podešava se i na sljedeće načine:

1. Novi tekst je prije objavljivanja potrebno povezati poveznicama sa starim tekstovima na vašem blogu

povezane-objave-hiperlinkovi

2. Potrebno je prilagoditi naslov i URL

Bilo bi dobro da naslov sadržava osnovnu temu / ključnu riječ kojom ste se bavili u članku.

No, sjetite se već spomenutog, naslov prije svega treba biti zanimljiv.

Imate li zanimljiv naslov, vaši čitatelji će pročitati članak.

Nemate li zanimljiv naslov, nema čitanja, pa samim time, nema ni prodaje.

Sve je povezano.

"Slug" je onaj dio teksta koji se pojavljuje u samom URL-u članka. Njega ponekad možete prilagoditi naslovu, no češće ga zapravo izmijenjujete.

Kako?

Naravno, odredite nit vodilju članka i usporedite s riječima koje bi (pretpostavljate) vaša publika mogla upisivati u tražilice.

Evo konkretnog prmjera s našeg bloga.

Za članak čiji je naslov Besplatnih 9 - savjeti kojima ćete prodati gotovo sve proizvode sa zalihe, "slug" koji smo stavili je "kako-prodati-robu-sa-zalihe".

optimizacija-članka-slug

Zašto baš takav "slug"?

On je nit vodilja teksta koji smo napisali.

3. Potrebno je napisati "title tag" i "meta description"

Jednostavno, ovdje je riječ o tekstu kojim ćete optimizirati tekst za tražilice. Dakle, za Google, Yahoo ili Bing (te su najpopularnije).

"Title tag", osim što je jedan od najvažnijih čimbenika za uspješnu optimizaciju za tražilice, sadrži i sažete informacije o web stranici, a nalazi se i kao naslov u rezultatima pretrage.

Opcionalno, trebao bi sadržavati deset do 60 znakova.

"Meta description" bi trebao biti napisan tako da pokazuje što vaša web stranica sadrži ili o čemu se piše na stranici.

Tu pripazite da rečenice budu kratke i jasne kako ne biste zbunili čitatelje.

Ukoliko Google smatra da ste ovaj dio dobro napisali, postavit će ga kao opis u rezultatima pretrage.

Meta description bi trebao biti manji od 200 znakova, no prema našem iskustvu optimalno je kada je kraći od 160 znakova.

Evo konkretnog primjera, prvi u "back endu", a drugi u "front endu". Dakle, prvi na mjestu gdje se uređuje (neki CMS sustav), a drugi primjer je ono što publika vidi na internetu.

optimizacija-title-tag

optimizacija-na-internetu

Da ne bi bilo zabune, tekstove općenito treba optimizirati kroz ključne riječi koje zapravo čine jednostavna pitanja ili složene pojmove.

Što to znači?

To znači da rangiranje stranica više ne ide po principu "koja stranica ima najviše ključnih riječi", kao što je to bio slučaj do pred par godina.

Danas je algoritam složen tako da pokušava razumijeti upit korisnika i onda ponuditi članke koje su mnogo čitani i dijeljeni (u prijevodu, korisni).

U konačnici, to je nekakav evolucijski put prema idućoj stepenici pretraživanja informacija kada ćemo, umjesto da tipkamo ključne riječi, izravno pitati Google i očekivati precizno formuliran odgovor.

Moram li blog ugraditi u samu web stranicu?

Blog možete pisati na nekoj besplatnoj platformi, u okviru blog direktorija ili na vlastitoj adresi web stranice (domeni).

Ipak, otvarate li blog za tvrtku, tada koristite CMS koji je 100 posto pouzdan - imate nad njim vlasništvo u potpunosti - a blog ugradite u samu web stranicu.

Naravno, za to će vam biti potrebna pomoć stručnjaka.

Vjerujte, nije skupo, a itekako se isplati.

Upozorit ćemo vas i na ovo: nemojte postavljati "log in" formu onima koji objavu žele samo komentirati.

Naravno, među čitateljima postoje oni koji žele biti redovito obaviješteni i čitati sve komentare.

To im omogućite, no preko newslettera.

A kako bi trebao izgledati URL objavljenog članka?

URL posta trebao bi sadržavati samo naslov ili poantu.

Vratite se opet na primjer članka "Besplatnih 9 - savjeti kojima ćete prodati gotovo sve proizvode sa zalihe".

kako-izgleda-url

Također, blog mora biti čitljiv na mobitelima i tabletima.

Pročitajte više o responzivnom dizajnu koji je postao "must have" u 2015.

Vaši kupci sve češće internetu pristupaju preko pametnih mobitela. Žele li čitati vaše članke u tramvaju ili iz kupaone (ima i takvih), da, trebate im to omogućiti.

Je li jednostavniji izgled bloga bolji izbor?

Kao i u svemu, tako i ovdje postoje neka pravila koja daju optimalne rezultate.

Ipak, osnovno pravilo je da nema nekih posebnih pravila osim ovog:

preglednost i laka čitljivost na prvom su mjestu.

Kod poslovnih blogova najefektnija je forma kada se s desne strane bloga nalazi jedna bočna kolona (sidebar).

Pri vrhu stranice poželjno je imati obrazac za e-mail pretplatu na blog.

To je za onu već spomenutu publiku koja ne želi propustiti nijednu vašu objavu.

Pretraga bloga, kategorije, istaknuti zadnji objavljeni tekst i arhiva su neke osnovne rubrike koje biste također trebali imati.

Ne želite li otjerati čitatelje, izbjegavajte objaviti bilo kakve odvlačitelje pažnje.

To su oni leteći banneri i skočni prozori (pop-up). 

Njihovi gumbi za gašenje često su toliko sitni da ih ne može naciljati ni najbolji snajperista.

Sjetite se samo koliko vas živaca oni koštaju kod svakodnevnih pregleda dnevnih portala.

Dakle, jedan CTA ("poziv na akciju") gumb po stranici.

Fotografije je u tekstu najbolje stavljati na sam vrh objave. Obavezno ih opišite jer vam bez "naziva" ne znače mnogo. Nevidljive su Googleu.

Stil i veličina fonta moraju biti lako čitljivi.

Najbolji kontrast daje crni tekst na bijeloj podlozi ili pak koristite boje kojima i inače predstavljate vašu tvrtku u javnosti.

Ovdje pročitajte neka osnovna pravila kada je u pitanju korištenje boja i CTA gumba.

Smijem li posuditi ideje drugih blogera?

Želite li zadržati čitatelje, svakako trebate biti što kreativniji. I najbolji sadržaj dosadi kad postane predvidljiv.

Čitajte puno sadržaja na internetu (sat vremena dnevno je minimum minimuma) i pratite što i kako pišu drugi blogeri.

Neka vam oni budu inspiracija u danima kada inspiracije nećete imati. ;)

A dogodi se svakome.

I onima s najdužom listom objava i najviše natipkanih slova.

Ipak, posuđujete li tuđu ideju ili u inspiraciju, stavite link na izvor.

Jednostavno, to je fair play ove struke.

Dosegnete li društvo najboljih u branši korektnom i poštenom igrom, cijenit će to i vaša konkurencija, i vaša publika.

Osim toga, na internetu se sve (sa)zna prije ili kasnije.

Ne želite da vas gledaju kao kradljivca, je li tako?

Ako pišete poslovni blog, omogućite kupcima da vam ispod članka postave pitanja. Ona najčešće postavljena pitanja bit će vam još jedan izvor sadržaja.

I to ne bilo kakav, već onaj koji se stvarno traži i čita!

Iako su naslovi članaka važni za njihovo čitanje, nikad, ali baš nikad ne varajte čitatelje davanjem besmislenih ili provokativnih naslova. Naslovi koji ne "drže vodu" otjerat će ih zauvijek.

Što se tiče duljine, postoji li i tu neko pravilo?

Prema istraživanjima, idealan blog post je onaj s oko 800 riječi.

No, svaki sadržaj ne podnosi istu duljinu pa se u ovom segmentu radije vodite vašom intuicijom.

Kako trebam graditi povjerenje sa čitateljima, a da ne ispadnem naporan?

kako-graditi-povjerenje-s-čitateljima

Pisati zarazan sadržaj koji će se dijeliti po društvenim mrežama i koji će biti primjećen od fanova ponekad nije lagani zadatak.

Želite li da to bude na profesionalnom nivou, trebat ćete stručni kadar, vrijeme, i naravno - novac da se oni plate.  

No, nemojte se zavaravati misleći da ćete uspjeti u svijetu digitalnog marketinga, bez da poštujete gore navedeno.

Promocija vašeg brenda je dugotrajan i mukotrpan proces. Vi morate biti ne samo dosljedni, već i kvalitetni i redoviti.

Jedino idete li tim putem, gradit ćete zajednicu od koje ćete kasnije imati koristi.

One novčane, dakako.

Nemojte se obeshrabriti što ta izgradnja traje mnogo duže nego istraživanje i pisanje članka.

Čak ni s blogom nema uspjeha preko noći.

Nadamo se iskreno da otvorene profile na društvenim mrežama već imate i da svoje tekstove objavljujete i tamo.

Ako to nije slučaj, otvorite ih sada.

Džabe pisali i najpametniji sadržaj na svijetu ako ga niste nikome pokazali.

Na društvenim mrežama slobodno dijelite i sadržaje drugih blogera, ne samo svoje.

Naravno, navest ćete autora.

Također, znajte kada je vrijeme da pritisnete pedalu kočnice jer previše samopromocije na društvenim mrežama kontraproduktivno je.

Nakon svega, ne zaboravite promovirati blog i putem e-maila, newslettera, kao gostujući bloger na tuđim web stranicama i slično.

Naravno, odgovarajte na komentare i obavezno čitateljima dajte do znanja da vam je stalo.

I ostavljanje smislenih komentara na drugim blogovima privlači pažnju te dovodi čitatelje na vaš blog. Ne zaboravite ni na tu mogućnost.

Evo u čemu je ključ uspjeha najčitanijih svjetskih blogera

Zapamtite, osim dobrog copywritera ili nekog tko zaista ima smisla za pisanje i gramatiku, za uspjeh na blogu potrebni su vam:

  • povjerenje publike,
  • kvalitetan sadržaj,
  • redovito objavljivanje,
  • promocija na društvenim mrežama i
  • ažuriranje komentara.

Nije loše imati ni raspored pisanja da biste tekstove objavljivali nekim ujednačenim ritmom.

Svakako, puno je bolje objaviti jedan tekst tjedno, nego tri teksta svaki dan, jedan za drugim, a nakon toga čitateljima "priuštiti" pauzu od dva mjeseca.

Napredak ćete postići uz puno pisanja i još više čitanja.

Pa i čitanja tekstova drugih blogera.

Zapnete li, javite nam se za savjet ili pomoć.

Izrada web stranica

Naša jezgra poslovanja i područje u kojem imamo najviše iskustva je upravo izrada web stranica po mjeri, za bilo koju djelatnost ili područje, neovisno čime se Vaša tvrtka bavi.

Izrada web trgovine

Internet trgovina je prodajno mjesto otvoreno 24 sata dnevno, svaki dan u godini. Otvaranje internet trgovine zahtjeva neusporedivo nižu investiciju s nemjerljivo većim potencijalom od fizičke trgovine.

Programiranje po mjeri

Potrebna Vam je aplikacija prilagođena Vašem poslovanju? Projektiramo i izrađujemo sve, od jednostavnih do kompleksnih sustava koji u potpunosti odgovaraju Vašim potrebama.

Blog

Pripremite web shop za božićnu kupovinu

Je li vaš web shop spreman za blagdansku ludnicu? Kupci sigurno jesu!

Blagdansko razdoblje je vrijeme u kojem svaki online trgovac može povećati online promet i prodaju. No da bi postigli poslovne ciljeve, trebate se i dobro pripremiti. Evo 8 božićnih savjeta koji će obični web shop pretvoriti u najljepši božićni izlog s hrpom privlačnih darova.  

opširnije

Kontaktirajte nas

MARKER d.o.o.
Braće Radića 52d - Jalkovec
42000 Varaždin

Potražite nas na karti

Tel: 042 / 421 700
Fax: 042 / 421 704

Newsletter