6 stvari na koje morate misliti prije otvaranja web shopa

Vrijeme čitanja: 5 min
07. prosinac 2015.

Bavite se prodajom odjeće ili cipela? Ili prodajom namještaja? Gdje prodajete svoju robu?

Ako prodajete svoju robu samo u fizičkim trgovinama, a ne i preko web shopa, moguće je da vam iz ruku izmiče veliki dio potencijalne zarade.

Možda još uopće nemate trgovinu, ali se planirate početi baviti online prodajom? To je odlična ideja. Danas, bez online postojanja i poslovanja, jednostavno se ne možete natjecati s vašim konkurentima. Gubite u samom startu.

Otvaranje web trgovine daleko je manja investicija od otvaranja klasične trgovine, a prodaja putem interneta u stalnom je rastu.

Danas preko interneta možete naručiti gotovo sve što vam padne na pamet.

Danas preko interneta možete naručiti gotovo sve što vam padne na pamet, u bilo kojem trenutku kada vam padne na pamet, a da imate pristup internetu.

U nastavku pročitajte koje su to stvari na koje morate misliti kod otvaranja web shopa.

 

Izrada web shopa u 6 koraka:

1. Registracija društva ili obrta za obavljanje Internet trgovine

Prije svega, potrebno je registrirati trgovačko društvo ili obrt za obavljanje Internet trgovine.

Uvjeti za otvaranje obrta propisani su Zakonom o obrtu, a obrt možete osnovati kroz uslugu e-Obrt ili dolaskom u nadležni ured državne uprave u županiji.

Trgovačko društvo se registrira prema Zakonu o trgovačkim društvima, a sam postupak osnivanja društva možete značajno skratiti odlučite li koristiti usluge poduzetničkog servisa HITRO.HR.

Ako već imate tvrtku, tada trebate uz djelatnost kojom se bavite, doregistrirati tvrtku i za djelatnosti nužne za obavljanje internet trgovine.

2. Razmislite o imenu domene za web trgovinu

Želite li se baviti online prodajom, morate imati registriranu vlastitu domenu.

Vaši potencijalni kupci dobiti će prvi dojam o vašoj web trgovini upravo iz naziva domene, tako da dobro razmislite o nazivu.

Na primjer, domena cipele.hr jasno daje poruku kupcu da će, ako je posjeti, na njoj naći trgovinu s cipelama, proizvodima za održavanje cipela i slično.

Čim jednostavnije i pamtljivije ime domene, to će vas korisnici lakše zapamtiti.

Prvi dojam koji vaša web trgovina ostavi jako je bitan.

S druge strane, ako želite posebno ime koje ćete tek brendirati, imajte u vidu kako ćete inicijalno više novaca u početku morati potrošiti na marketing, kako bi vas kupci mogli povezati s onime što prodajete (vi znate da ćete prodavati najbolju opremu za kampiranje u regiji i šire, no vaši potencijalni kupci nikad nisu čuli za vas. Trebat će proći neko vrijeme prije nego kupci kada pomisle na šator, pomisle i na vašu online trgovinu).

Postoje generičke internacionalne domene (.com, .org, .edu i druge) i državne, odnosno nacionalne domene. Za Hrvatsku to je domena koja završava sa .hr, za Sloveniju .si, za Mađarsku .hu i tako dalje.

Domena može biti besplatna i naplatna. Besplatnu .hr domenu mogu registrirati pravne osobe osnovane po hrvatskom pravu (trgovačka društva, udruge…) te fizičke osobe koje obavljaju registriranu samostalnu djelatnost u RH (obrtnici, liječnici, ugostitelji). Svaka fizička i pravna osoba ima pravo na jednu besplatnu .hr domenu.

Naplatnu .hr domenu mogu registrirati pravne osobe registrirane u RH (trgovačka društva, udruge, političke stranke i ostale organizacije s pravnom osobnošću), sve fizičke osobe s prebivalištem u RH, podružnice stranih tvrtki kao i pravne osobe s poslovnim nastanom u EU uz uporabu VAT/OIB broja.

3. Obavezni minimalni podaci trgovca na web stranici

Prije nego se uputite u online trgovanje, postoji još nekoliko stvari na koje morate misliti, a koje su izuzetno važne.

Prema zakonskoj definiciji, online trgovina je zapravo sklapanje ugovora na daljinu, a prilikom sklapanja ugovora trgovac je dužan potrošaču na jasan i razumljiv način pružiti određene obavijesti.

Ugovor na daljinu potpisuju trgovac i kupac i ako se sve jasno definira, oboje su zaštićeni u procesu online trgovine.

Za trgovca je izuzetno važno da sve stavke budu jasno i unaprijed definirane jer se tako može financijski osigurati u slučaju da kupac robu ne podigne, da odustane od kupnje kada je roba već poslana i slično.

U Zakonu o elektroničkoj trgovini opisan je minimum standarda kojih se trebate pridržavati, kao što su davanje općih informacija te podataka i obavijesti potrebnih za sklapanje ugovora, a posebno što se tiče cijene i troškova te samog postupka sklapanja ugovora ili narudžbe. Svi podaci moraju biti lako uočljivi korisniku, a kod dogovaranja narudžbe kupcu se mora osigurati mogućnost ispravljanja pogrešnog unosa podataka u poruku prije slanja.

Posebnu pažnju trgovac treba obratiti na prikazivanje cijena u web trgovini. One moraju biti jasno i nedvosmisleno označene, a posebno se mora naznačiti jesu li u prikazane cijene uključeni troškovi dostave i drugi troškovi koji bi na bilo koji način mogli utjecati na cijenu.

Ako kupcu pokušate “muljati”, on će klikom miša napustiti vašu web trgovinu.

Dobro opišite proizvode koje prodajete.

Naravno, uz obavezni zakonski minimum, morat ćete se potruditi i oko drugih stvari kako bi web shop funkcionirao. Ono najvažnije je da proizvode koje prodajete dobro opišete, a kako to učiniti možete pročitati u našem blogu 5 savjeta za opis proizvoda.

Uz opise proizvoda potrebne su vam i kvalitetne fotografije proizvoda, a sve to treba biti jako pametno optimizirano kako bi vašu web trgovinu zavolio i Google.

4. Rješenje o minimalno-tehničkim uvjetima i kada ga je potrebno osigurati

Ako preko web trgovine prodajete robu na malo, prema pravilniku Ministarstva gospodarstva, za tu robu je potrebno osigurati skladište.

Prije toga morate podnijeti zahtjev za ishođenje rješenja o ispunjavanju minimalnih tehničkih i drugih uvjeta. Zahtjev se podnosi mjesnom nadležnom uredu državne uprave u županiji.

Bilo bi dobro da u ovoj fazi odmah počnete razmišljati i o povezivanju vašeg skladišta s web shopom. To će vam olakšati poslovanje i uštedjeti vrijeme. Uostalom, ne želite ispasti neozbiljni ako preko web trgovine prodajete robu koju trenutno nemate na zalihi.

Počnite razmišljati o povezivanju vašeg skladišta s web shopom.

Postoje i neke situacije u kojima ne morate razmišljati o skladištu, zalihama i minimalnim tehničkim uvjetima. Primjerice ako vaša tvrtka putem interneta namjerava nuditi samo usluge, ali ne i robu, tada niste dužni podnijeti zahtjev za ishođenje rješenja o ispunjavanju minimalnih tehničkih i drugih uvjeta nadležnom tijelu.

Isto tako, kada se djelatnost trgovina obavlja kao djelatnost trgovine na veliko u tranzitu, a pri tome nije potrebno zadržavanje robe u skladištu, gospodarski subjekt nije dužan podnijeti zahtjev.

Također, ako se djelatnost Internet trgovine obavlja tako da se naručeni proizvodi bez skladištenja izravno od dobavljača dostavljaju kupcima, nije potrebno podnositi zahtjev za ishođenje minimalno-tehničkih uvjeta.

5. Načini naplate u web trgovini

Jako važna stavka u web trgovini je način naplate.

Dobro je kupcima ponuditi više opcija, jer čim više opcija im ponudite, veća je vjerojatnost da ćete robu i naplatiti. Jako jednostavno. Više opcija plaćanja znači više naplaćenih web shop košarica.

Glavni načini plaćanja u web trgovinama:

  • Plaćanje pouzećem - plaćanje pouzećem znači da će kupac proizvod platiti u gotovini prilikom preuzimanja pošiljke u poštanskom uredu ili prilikom preuzimanja pošiljke od dostavljača.
  • Plaćanje po predračunu - predračun je dokument koji kupac dobiva od prodavača da bi mogao izvršiti uplatu, pa tek potom primiti plaćenu robu. Dakle, predračun služi za plaćanje robe ili usluge unaprijed.
  • Pre-paid kartice - to su kartice s limitiranim iznosom financijskih sredstava i nisu vezane za račun u banci već funkcioniraju poput GSM bonova. Prepaid kartice s nadoplatom idealne su za sve one koji  izbjegavaju internetsku kupovinu. Uz limitiranje visine sredstava na računu i nemogućnost odlaska u minus, kupac ima potpunu kontrolu nad troškovima te bezbrižno i sigurno kupuje online.
  • Kartično plaćanje - to je najkvalitetnija opcija za plaćanje. Malo je kompliciranija i zahtjeva određene financijske izdatke, ali kupcu pruža jednostavan i siguran način plaćanja. Kako funkcionira? Online autorizacija kreditnih kartica povezana je s bankama i kartičarskom kućama. Kupac šalje trgovcu podatke sa svoje kartice (ime, prezime, datum isteka, broj kartice, verifikacijski broj) ili podatke paypal sustava za naplatu. Nakon toga trgovac provjerava valjanost kartice kod banke izdavatelja ili druge autorizacijske institucije i ako je kartica valjana trgovac šalje banci/autorizacijskoj instituciji iznos koji želi naplatiti. Banka kupca tada obavlja transakciju s bankom trgovca.
  • Poklon bonovi trgovca

6. Dostava

Iako vam se možda ne čini, odabir dostavne službe važan je faktor, jednako kao i način plaćanja.

Zato je važno odabrati dostavnu službu koja će biti fleksibilna, pouzdana i brza. Ispitajte na koji način dostavna služba komunicira s korisnicima te ima li sustav praćenja paketa. Ako da, to je dostavna služba koju želite angažirati.

Ako možete, ponudite kupcima besplatnu dostavu. Najbolje bi bilo da je dostava besplatna za sve narudžbe, ali ako si to ne možete priuštiti, pružite kupcima opciju besplatne dostave za kupnju iznad nekog određenog iznosa.

Ako možete, ponudite kupcima besplatnu dostavu.

I naravno - jasno naznačite cijenu dostave prilikom naručivanja. Neistaknuti troškovi dostave neugodno će iznenaditi kupca prilikom checkouta i on će najvjerojatnije napustiti web košaricu.

Možete otići i korak dalje, te povezati software svoje tvrtke s dostavnom službom.

Za kraj ćemo s vama podijeliti jednu mudru i istinitu misao: "Visina ulaganja odlučit će visinu i brzinu povrata uloženog, a potom i visinu zarade."

I to se uvijek pokaže točnim. Zato dobro razmislite koliko ste spremni uložiti u izradu web shopa i ono još važnije, kome ćete povjeriti izradu vašeg web shopa.

Kontaktirajte nas za izradu web shopa

Zatražite ponudu za izradu web trgovine

6.243 tvrtki svaki tjedan besplatno prima naše korisne savjete na email. Pridruži im se...