Preuzmi tajni recept za izradu web shopa i povećaj vrijednost košarice već danas
Internet trgovina, e-trgovina, web dućan, web trgovina, online trgovina, online shop i web shop. Sve su to pojmovi koji označuju virtualnu trgovinu na internetu.
Otvaranje web shopa, kako ćemo ovu trgovinu zvati u članku, omogućuje vam niz prednosti.
Osobito pred konkurencijom koja još uvijek nije prepoznala beneficije trgovanja na najvećem svjetskom tržištu - internetu!
Suprotno ustaljenom razmišljanju, Hrvatska je odlična zemlja za pokretanje online biznisa.
Hm… Kako to ipak, pitate se.
Zato što imamo gospodarstvo u tranziciji sa sve većom stopom prihvaćanja tržišnih trendova sa Zapada.
Dugoročno promatrano, to je najbolja okolina za pokretanje poslovanja.
Također, Hrvati i Hrvatice jako su otvoreni prema novim trendovima na internetu. Što znači da su otvoreni i prema online kupovini.
Prije nego se odluče nešto kupiti, njih čak 67 posto prvo se informira na internetu.
Da, tako je.
Nismo izmislili.
Ti su podaci nedavno dobiveni Googleovim istraživačkim alatom Potrošački barometar.
Pročitajte i ostale navike potrošača prikupljene ovim istraživanjem.
No, hajdemo sada malo konkretnije...
Novogodišnja želja je jasna - otvorit ćete web shop.
Dogovorili ste se to sa ženom. Pitali ste punicu za odobrenje. Dogovorili ste se i sami sa sobom.
No, još uvijek nemate pojma gdje krenuti.
Čitali ste svašta na internetu. Naišli na razne ponude i objašnjenja.
I sada vam je puna glava.
Osjećate se kao da ste se usred zime izgubili na Velebitu.
Ne brinite.
Mi smo vaša Gorska služba spašavanja. ;)
Napisali smo članak nakon kojeg ćete imati posložene planinske markacije. I bezbrižno se upustiti u penjanje prema vrhu.
Kako u planinarenju, ali i svakom drugom poslu, potrebna je dobra priprema.
Ovom pripremom uštedjet ćete i vrijeme i novac.
Jednom kad se krene s izradom web shopa, gotovo svaka dodatna promjena koja nije bila prethodno dogovorena, lupit će vas po vašem novčaniku.
A to ne želite.
Zato si skuhajte kavu. Ili čaj. Ili otvorite pivo.
I počnite čitati naše praktične savjete.
Internet trgovina dostupna je svim kupcima Svijeta 24 / 7
Online trgovina ima brojne prednosti za vaše kupce, ali i za vas kao vlasnika tih trgovina.
Na primjer, velika prednost za vaše kupce je ta što mogu kupovati u bilo koje vrijeme, na bilo kojem mjestu s kojeg mogu pristupiti internetu.
Iz vlastite fotelje ili iz ureda za vrijeme pauze.
Pristup je instantan - bez vožnje automobilom kroz gradsku gužvu i bez redova na blagajni.
Prednost je i ta što na internetu mogu usporediti troškove nekoliko različitih trgovina istovremeno.
Aukcija je dio online prodaje koju kupci posebno obožavaju. Riječ je o, kao što vam je vrlo vjerojatno poznato, posebnim promocijama na kojima kupci mogu uštedjeti. A vi zaraditi.
A na koji način je vama olakšano poslovanje?
Prvo i najvažnije, nalazite se na tržištu koje nema granica. I koje raste iz dana u dan.
Koje je otvoreno 24 sata, sedam dana u tjednu. A radi i blagdanima.
Za ovakav način rada ne trebate cijelu vojsku zaposlenika.
Ne trebate skupi poslovni prostor u centru grada.
I troškovi skladištenja svedeni su na minimum.
A možda ni skladište ne trebate. Novi Pravilnik vrlo vjerojatno ide vam u korist.
Višak osoblja, koje je zamijenila tehnologija, sada možete preusmjeriti u podršku klijentima.
Zašto? Ona je postala jedan od najvažnijih kotačića uspješne internet trgovine jer povećava direktnu interakciju s kupcima.
Sada mnogo više kupaca ima mogućnost dobiti izravnu pomoć. Jasno je zašto im je važno pomoći ako zapnu u nekom od koraka online kupovine.
Uspjeh ćete postići kad jasno postavite ciljeve i pomno razradite poslovni plan
Jednom je B. Franklin rekao:
“Ne planirati znači planirati neuspjeh.I zaista, život nas uči da je tako.
Vrijedi za sve aktivnosti. Pa i za otvaranje web shopa.
Prije same realizacije dobro isplanirajte stvari.
Kako?
Razmislite o proizvodu koji namjeravate prodavati i pronađite kvalitetnu nišu bez prevelike konkurencije.
Zatim nađite nešto po čemu su vaši proizvodi originalni i jedinstveni.
Istaknite to.
Razmislite i o nabavi i distribuciji robe, količini robe koju mislite prodavati, načinu plaćanja i cijenama usluga.
Odredite vlastiti proračun i tržište na koje se želite fokusirati. Bilo globalno ili lokalno.
Bez dobrog plana pucate u prazno. Ne kaže se bez veze, planiranje je pola uspjeha.
Napokon, kad sve dobro posložite u svojoj glavi, kad vas budu jasno razumjele i žena i punica, krenite u raspisivanje.
Pitanja iz šprance (obrasca) poslovnog plana pomoći će vam stvari postaviti na dobrim temeljima.
"One stvari" koje će dati vjetar u leđa vašem web shopu
Dobrim brendingom stvorite percepciju tvrtke u javnosti kakvu vi želite
Prečesto se o ovome razmišlja prekasno.
Šteta. Jer usput puno toga prepustimo sudbini…
Jedno upamtite - bez ulaganja u brend i promociju nećete ostvariti prodaju u skladu s vašim očekivanjima.
Digitalni marketing najbolja je opcija ako imate trgovinu na internetu. Content marketing (npr. blogovi), društvene mreže, Google AdWords oglasi (...) - mogućnosti su velike.
Pisali smo o tome u više navrata.
Cilj brendinga je izgraditi pozitivnu sliku o tvrtki u glavama vaših kupaca. Naravno, u kontekstu vrhunske kvalitete i pristupačne cijene.
Čak i ako većina konkurentnih proizvoda sliče jedan na drugog, percepcija o vašem proizvodu mora biti drugačija.
Kako to postići?
- Zakupite domenu koja dopunjava brend - dobar primjer tome je nedavno otvoreni portal "Kajje.in".
- Otvorite profile na raznim društvenim mrežama.
- Predstavite se logom, istim bojama i načinom komunikacije.
- Gradite priču.
- Koristite jedinstvenu melodiju po kojoj će vas prepoznati (znate one reklame za mobilne mreže) (...)
Nije važno je li proizvod bolji i jeftiniji od ostalih na tržištu, već koju percepciju o njemu imaju potrošači. Odnosno, koja mu je pozicija u njihovoj svijesti.
Za vas smo proučili novi Pravilnik o otvaranju trgovačkog društva
Prvi korak je osnivanje trgovačkog društva, a sve o tome možete pročitati ovdje.
Također, nedavno je Ministarstvo gospodarstva izmijenilo Pravilnik o minimalnim tehničkim i drugim uvjetima za fizičke i internet trgovine (stupio na snagu 18. rujna 2014. godine).
Morate znati da je po novom Pravilniku potrebno registrirati trgovačko društvo ili obrt na način, da se u registru djelatnost upisuje pod nazivom – usluge informacijskog društva.
Sve iz Pravilnika što se tiče web trgovina možete pročitati u našem nedavnom članku.
Zakupite domenu koje se nećete sramiti ni za deset godina
Registracija domene je postupak prilikom kojeg pravna ili fizička osoba vrši zakup internet adrese na kojoj tvrtka želi komunicirati s kupcima ili korisnicima usluge.
Ponekad, domena može biti i dio brenda, kao što je to kod primjera www.volim-meso.hr.
Savjetujemo vam da pronađete što kraći i lako pamtljiv naziv. I naravno, naziv koji je nekako povezan s vašim brendom.
Cilj je da ga vaši kupci upamte, je l` tako?
Dugačke i teško pamtljive adrese drastično će smanjiti broj surfera, a osim toga mogu stvoriti i imidž neprofesionalnosti.
Također, ako želite prodavati isključivo na prostoru RH, preporučujemo da ona bude locirana u Hrvatskoj (npr. www.ime-tvrtke.hr).
Ime uzmite u obzir i ako ćete prodavati u inozemstvu. Tada koristite neki internacionalni ili strani pojam. Asocijacija koju ime daje važna je.
Dobro razmislite jer će vas ovo ime pratiti najmanje godinu dana (minimalni period na koji je možete zakupiti).
Ponekad se može dogoditi da domena koju želite nije slobodna. Taj podatak saznajte provjerom na tražilici - www.avalon.hr.
Kupovanje web hostinga prepustite web studiju koji za vas radi web shop
Web hosting je nešto poput poslovnog prostora na internetu. Da biste imali web stranicu kojoj ljudi mogu pristupiti, morate podatke od kojih se ona sastoji držati na računalu – poslužitelju.
Dakako da za ozbiljne namjene to ne može biti osobno računalo u nečijem stanu, već pravi poslužitelj s odgovarajućim softverom.
Ono na što trebate pripaziti jeste to da je tvrtka kod koje uzimate web hosting provjerena. Ipak ćete na web stranici graditi temelj vaše online trgovine.
Za zakup web hostinga trebat ćete izdvojiti minimalno par stotina kuna.
Ako niste samouvjereni po pitanju domene i hostinga, obavezno potražite pomoć stručnjaka.
Također, već ako plaćate web studiju da vam izradi vaš web shop, cijelu priču oko domene i hostinga slobodno prepustite njima.
Razmislite koje opcije plaćanja ćete ponuditi svojim kupcima
Postoje tri načina plaćanja kod naručivanja proizvoda iz internet trgovine:
- plaćanje pouzećem, tj. plaćanje po primitku pošiljke - ponekad je to problem zbog velike vrijednosti robe ili kupčeve mogućnosti odustajanja od narudžbe pri primitku pošiljke, što dovodi prodavača do gubitka;
- po ponudi, tj. uplata na račun prodavača prije slanja pošiljke - Kupci većinom ne vole ovu opciju, stoga je treba držati kao opciju, ali ne i kao osnovni tip plaćanja;
- kartično plaćanje - Ova opcija zahtjeva određene financijske izdatke jer je potreban pružatelj payment gateway usluge, preko koje se odvija cijeli proces. No, uloženo će vam se vratiti jer ovakav način plaćanja kupcima pruža veliku jednostavnost i sigurnost. A to je povezano i s brojem transakcija.
Pitate li se ulazi li web shop u sustav fiskalizacije?
Svih nedoumica oko fiskalizacije web shopa riješite se ovdje.
Web dizajn stvara prvi dojam kod vaših kupaca - ne štedite na najvažnijem
Dizajn web stranice ili web shopa vašim kupcima prvi daje utisak o brandu.
Zato bi najidealnija situacija bila ona u kojoj sve vezano za dizajn prepuštate iskusnom dizajneru.
Ako štedite novac i neke stvari pokušavate razraditi sami, tada barem nemojte štedjeti na izradi logotipa. Vjerujemo da ne trebamo objašnjavati zašto.
Moguće da se sada pitate - zašto onda postoje razne e-commerce platforme koje nude gotove web shopove različitih boja i dizajna? I s kojima ćete najvjerojatnije uštedjeti vrijeme i novac.
Mi na njih gledamo kao na alat kojim možete isprobati kako web shop funkcionira.
Želite li se online trgovinom baviti na duže staze, vjerujemo da tada želite izgraditi čvršće temelje.
Zato je najbolje obratiti se nekom web studiju koje će web shop prilagoditi vašim potrebama.
Pogledajte primjere originalnog dizajna koji smo izradili za klijenta web shop Karla.
Da zaključimo, oku ugodan dizajn namamit će kupce i natjerati ih da ostanu na vašem web shopu. No, dobar dizajn će im i znatno olakšati snalaženje na web shopu.
Uz dizajn, vjerojatno najvažniji element uspjeha web trgovine je marketing (i dobar marketinški sadržaj).
Nakon otvaranja web shopa, vrijeme je za puno hvaljenja (opravdanog, dakako)
Marketing je dio svake uspješne firme.
Zašto je toliko važan? Znate po svom iskustvu.
Svi se mi želimo svidjeti drugima, svjesno ili nesvjesno.
Zato se na Facebooku hvalimo dobrim stvarima koje nam se događaju u životu. Da bismo se svidjeli drugima i "prodali im se" kao potencijalni prijatelji.
Osobe s kojima bi se oni htjeli družiti.
Isto želite učiniti i s vašom tvrtkom.
Želite da se ona svidi drugima. Jer jedino ako ćete pokupiti simpatije kupaca, uspjet ćete nešto prodati.
Zato odredite svoj budžet i spremno uložite u dobru reklamu.
Oglašavati se možete offline putem časopisa, letaka, plakata, TV-a ili radija. To su klasični načini oglašavanja.
No, puno jeftinije ćete proći ako se odlučite na online oglašavanje.
Ta vrsta oglašavanja uključuje oglašavanje putem društvenih mreža, oglašavanje na raznim forumima i portalima ili oglašavanje preko Google AdWords programa.
Više o online promociji web shopa pročitajte također u jednom od naših nedavnih članaka.
Još jedna mala napomena. Ne zaboravite na stranicu postaviti Google Analytics. Uz pomoć njega precizno ćete pratiti sve aktivnosti na stranici i tijek prodaje svojih proizvoda.
Uspješnom analizom tržišta i vaša će prodaja biti uspješna.
Postignite vidljivost na tražilici pomoću razrađenih opisa proizvoda i dobrog sadržaja
Ovo je osnovni sadržaj koji morate imati spremni prije nego dizajneru dajete upute o tome kakav dizajn web shopa želite.
Opisi proizvoda, i kvalitetne fotografije, pak su vrlo važni kupcu kada bira proizvode koji će kupiti.
Logično, jer na internetu je teže odabrati proizvod. Ne možemo ga opipati i detaljno razgledati.
Ako želite da vas Google tražilica voli, posebnu pažnju morate posvetiti i sadržaju. Količini i kvaliteti podjednako.
Taj se sadržaj odnosi ne samo na opise proizvoda i fotografija, već i na pisanje bloga.
No, nećemo ovdje detaljizirati. I temu optimizacije za tražilice razradili smo prethodno.
Dokažite kupcima da je vaš web shop sigurno mjesto za kupovinu
Možda su SSL certifikati “na prvu” nepotrebna tema za ovaj članak.
No, odlučili smo joj ipak posvetiti pažnju jer se olako zaboravlja na prezentiranje sigurnosti web shopa za kupnju.
Oni su vrlo važni na stranicama kod kojih dolazi do izmjene povjerljivih informacija, transakcije novaca i drugih podataka.
Ako kupac nema osjećaj sigurnosti prilikom kupovine, vjerujte, neće kupiti ništa.
Kupovinom SSL certifikata steći ćete dodatnu sigurnost na internetu, i ono najvažnije - povjerenje vaših kupaca.
Zadaća SSL certifikata do sada ste već shvatili - zaštiti korisnika od krađe identiteta. Neki od preporučenih SSL certifikata su Thawte, GeoTrust, RapidSSL, VeriSign...
Tajne kvalitetnih web shopova koje su odali stručnjaci
Pošto ste bili vrijedni i članak pročitali gotovo do kraja, nagradit ćemo vas vrijednim bilješkama o tome što sve vaš web shop treba sadržavati.
Znamo da trgovce zapravo najčešće muči, odnosno zanima, hoće li uspjeti prodati, koliko će prodati i kome.
Popis nismo gradili nasumično već prema dosadašnjem bogatom iskustvu i zaključcima stručnjaka iz Markera.
Pažljivo pročitajte, a zatim pohranite u Sticky Notes ili neko drugo vama vidljivo mjesto.
Evo tri potpornja koja sadržava svaki kvalitetni web shop:
- privlači posjetitelje putem digitalnog marketinga - tu se prije svega misli na "on page" i "off page" optimizaciju (SEO), na content marketing, newsletter, AdWordse i tome slično,
- ima dobro izveden web shop koji reagira - to znači da ima funkcionalni dizajn i dobar sadržaj kojima što više posjetitelja pretvara u kupce, automatizirano je sve što može biti povezivano (povezivanje s ERP-om, s dostavnom službom i sustavom naplate kreditnim karticama - payment gateway) te
- stalno vraća postojeće kupce u web shop - ovdje su prijeko potrebni razni sustavi nagrađivanja i skupljanja nagradnih bodova i kupona za vjernost, kao i cross-selling (uvjeriti kupca npr. mobitela da mu je potrebna i odgovarajuća torbica), remarketing (npr. AdWordsi koji se prikazuju onima koji su već jednom posjetili vašu web stranicu) i personalizacija iskustva. U zadnje vrijeme sve se više radi upravo na ovom potonjem, sve u cilju povećanja vrijednosti košarice.
Za uspjeh su potrebni mukotrpan rad i puno (opravdanog) hvalisanja
Ok, skupili ste hrabrost i dozvole svih vama važnih žena u životu.
Otvorili ste kvalitetni web shop.
Onaj sa suvremenim dizajnom i sigurnošću kupnje kao da baš svaku transakciju čuva James Bond.
Sretni ste.
Kako i ne bi bili? Imate odličan razlog za slavlje.
Nazdravite i popijte čašu kvalitetnog pjenušca.
Ali nakon toga krenite na promociju.
Woody Allen jednom je izjavio kako je 80 posto uspjeha upravo - hvalisanje. Zna on dobro, u suprotnom ne bi bio gotovo planetarno popularan.
Nikad, ali baš nikad ne zaboravite na stalnu promociju. Zapišite to zlatno pravilo. Ako će vam biti lakše, zalijepite ga na ogledalo u kupaonici.
I koristite ga svakodnevno.
Bez dobre vidljivosti na internetu, kao da ne postojite. Zar ne?
Nemojte upropastiti obećavajući biznis zbog svoje lijenosti.
Koji ćete način promocije odabrati, ostavljamo vama.
Važno je biti uporan i redovit.
Ako zapnete, javite se.
I dalje smo na istoj adresi i broju telefona. ;)
Zatražite ponudu za izradu web trgovine
6.243 tvrtki svaki tjedan besplatno prima naše korisne savjete na email. Pridruži im se...