20 lekcija koje trebate savladati pišete li članke kao gostujući bloger

Vrijeme čitanja: 12 min
14. svibanj 2015.

Jeste li se ikada pitali zašto neki blogeri imaju toliko pratitelja i dobivaju gomile komentara svojih čitatelja?

Da pozelenite od ljubomore!

OK, nešto svakako jeste u kvaliteti njihovih objava. No, leži li samo u tome grmu zec?

Znate da tomu nije tako.

 

Bloganje je, kao i svaki drugi posao, potrebno održavati i reklamirati.

Ovo prvo je, vjerujem, jasno samo po sebi.

Na primjer, postolar održava svoju radionicu čistom i stalno naručuje materijale, da nedaj Bože, ne ostane bez zaliha.

Vi kao bloger stalno pišete i objavljujete kvalitetne tekstove i uvijek imate nekoliko njih na zalihi. Jer, nikad se ne zna. Možda ostanete bez inspiracije ili se razbolite.

Ili još gore, slomite ruku.

I onda idućih nekoliko tjedana niste u stanju pisati.

No, na što mislimo pod reklamiranjem? Je li blog uopće moguće reklamirati?

Naravno da je.

Kod reklamiranja blog članaka koristite sve one alate koje koristite i kod reklamiranja vašeg web shopa.

Kao sredstvo promocije možete koristiti i newsletter.

Pa ipak, uz sve navedene alate, bloganje je moguće promovirati još jednim načinom - objavljivanjem članaka na tuđim blogovima.

Gostovanje na popularnim blogovima tvrtki i pojedinaca zna biti pravo vrelo novih čitatelja i kupaca.

Blogerima su gostovanja na čast i veoma su ponosni kada dogovore takvi oblik suradnje.

Pitate se kada vam može pomoći pisanje članaka za tuđe blogove?

Sigurni smo da pomaže barem u ove dvije situacije:

  • kada kao nova tvrtka tek izlazite na tržište,
  • za pridobivanje novih čitatelja (budućih kupaca), ako ste već “ufurani” u vaš biznis.

No, prije nego se upustite u takvo pisanje, istražite koji popularni blogovi se bave istim ili sličnim temama kao i vaša tvrtka.

Morate “nanjušiti” one od kojih ćete imati koristi.

A sada, kao što smo i obećali, evo osnovnih lekcija o gostujućem bloganju. Naravno, u svaku od njih je utkano naše dugogodišnje iskustvo.

Jeste li pripremili čaj, kekse i dobru volju? ;)

Krećemo.

1. Razmislite kojoj se publici želite obratiti

Prvo i osnovno, prije nego krenete razmišljati o temi i pisati, postoji nekoliko stvari koje trebate razmotriti:

  • Želite li pisati za blog koji je iz iste branše ili
  • tražite blog koji se rado čita?

Na primjer, naša je tvrtka fokusirana na izradu web shopova.

Nije isto hoću li kao gostujući bloger objaviti članak na blogu konkurentne tvrtke (one koja se bavi istim stvarima kao mi) ili na nekom neutralnom poslovnom blogu, za koji sam sigurna da je popularan među našim budućim klijentima.  

2. Da biste pronašli blog za koji želite pisati, koristite Google tražilicu

Prvo mjesto na kojem ćete tražiti, logično, nameće se samo od sebe.

Jednom kada odredite vrstu bloga za koji želite pisati, jednostavno istražite to područje bloginga na internetu i javite se voditelju stranice ili bloga s konkretnom idejom.

Evo primjera iz prakse.

Bavite li se dizajnom, vi možete u tražilicu upisati sljedeće: “dizajn” + “piši za nas”.

gostujuće-bloganje

Vidite li prve rezultate?

Naravno, nećete se javiti svima koje nađete na listi.

Dobro razmislite na kojem ćete blogu ostvariti vaš cilj: pronaći nove čitatelje (buduće kupce) i napraviti reklamu.

3. Blogove tražite i na Twitteru

Na Twitteru je jednostavno tražiti sadržaj po ključnim riječima pa to svakako iskoristite.

Upišite “search.twitter.com” i u polje unesite ključni pojam koji tražite.

Mi smo upisali “dizajn interijera” i već na prvi pogled pronašli četiri moguća mjesta za objavljivanje.

twitter-objave

Ukoliko kliknete na “Advanced Search” moći ćete “bazu” profiltrirati ne samo prema ključnim riječima, već i prema jeziku i mjestu.

Nažalost, ova će vam opcija za sada pomoći samo ako kanite pisati na engleskom, njemačkom ili nekom drugom od svjetski poznatih jezika.

Zašto? Hrvatski još nije naveden u filteru.

4. Pretražite listu blogova koju već pratite

Iskreno se nadamo da čitate druge blogove.

Čitanjem tuđih članaka dobit ćete ideje za svoj blog, ali i unaprijediti vještinu pisanja.

Pretražite te blogove pomnije, od autora koji pišu za isti do tvrtke za koju pišu. Jesu li već neki “vanjski” autori poput vas pisali za njihov blog?

Ako nisu, tim bolje. Imat ćete veće šanse dogovoriti suradnju.

5. Istražite veličinu bloga

Jednom kad krenete pisati članak za tuđi blog izgubit ćete dosta vremena. Potrebno je:

  • istražiti temu,
  • napisati radnu verziju,
  • polirati to više puta i
  • ispraviti sve gramatičke i pravopisne pogreške.

Želite li se kako treba posvetiti članku, to će vas sigurno “koštati” oko 12 sati rada.

Naravno, nema smisla da taj trud bude podijeljen samo s nekolicinom čitatelja.

Zato je veličina bloga važna.

Moguće je vidjeti koliko prometa dobiva blog na koji ste se namjerili.

Evo kako:

Istražite blog pomoću alata Alexa. Tu možete vidjeti koji je blog po popularnosti u vašoj zemlji, zatim možete vidjeti Bounce Rate, koliko korisnici vremena provedu prosječno na vašoj stranici, kojeg su spola, edukacije, iz koje države dolaze, koje stranice donose promet, koje ključne riječi se najčešće guglaju i tome slično.

Nakon toga, pregledajte 10 do 20 zadnjih objava kako biste vidjeli koliko često se na blogu objavljuje te kako stoji po pitanju društvenih mreža.

Iako je riječ o suhoparnim podacima, oni će vam pomoći da lakše stvorite sliku o blogu i pronađete onaj od kojeg ćete zaista imati pomoći.

6. Provjerite ima li blog angažiranu publiku

privlačenje-publike

Kako ste za potragom da budete gostujući bloger s ciljom da na vašu web stranicu dovedete dodatni promet i produžite listu pretplatnika na newsletter, važno je naći blog koji čitatelji često komentiraju i dijele na društvenim mrežama.

Na primjer, prošle godine u vrijeme blagdana dogovorili smo objavu našeg članka na vrlo popularnoj hrvatskoj web stranici. Objava nam je donijela puno prometa.

No, nismo slučajno odabrali:

  • baš tu stranicu,
  • u to vrijeme,
  • s tom temom.

Dakako, dobro smo prije razmislili što ćemo, kada i gdje objaviti. Recimo da je to bila naša marketinška strategija za privlačenje nove publike.

Ta web stranica / blog možda nije s najbrojnijom publikom u državi, ali čitatelji su prilično angažirani oko komentiranja. Tu smo pronašli ključ našeg uspjeha.

Kada blogate na tuđem terenu, veličina bloga nije uvijek važna. Aktivni čitatelji jesu.

7. Provjerite čita li vaša ciljana publika blog koji ste izabrali

Jedan od ključnih faktora za uspjeh je osigurati pravu publiku.

Potrudite se zato istražiti kakve osobe čitaju blog, prevladava li muška ili ženska publika, koje je starosti, čime se bave u profesionalnom smislu, ali i koji su im hobiji…

Što više detalja saznate, tim bolje.

Napokon, nakon što ste pronašli blog za koji želite napisati članak, kontaktirajte voditelja stranice.

Evo što vaša prijava mora sadržavati:

  • temu, kojom ćete privući publiku koju želite,
  • kratki pregled / natuknice o čemu ćete pisati te
  • lijepo i pravilno sročen e-mail (pismenost je uvjet bilo kakva pisanja).

8. Odaberite temu na temelju prijašnjih uspješnica

Kako odabrati temu o kojoj ćete pisati?

Pročitajte članke objavljene u zadnjih tri do šest mjeseci kako bi dobili osjećaj o tome koje teme i kakav način pisanja prolazi kod publike kojoj ćete se obratiti.

Pogledajte koji članci su dobili najviše komentara i ostvarili najveći promet.

Konkretizirate li ideju koja je slična nekom od prošlih uspješnih članaka vjerojatno ste povećali šanse da bude prihvaćen od strane urednika.

odabir-teme-za-blog

Jeste li već otkrili koji sadržaj najbolje prolazi kod vaših čitatelja? ;)

9. Napravite skicu članka da urednik vidi o čemu točno želite pisati

Kratak pregled ideje iskristalizirat će vaše misli pa ćete cijelu ideju lakše pretočiti “na papir”. Međutim, skica je važna i da biste uredniku pojasnili o čemu želite pisati.

Vjerojatno će baš skica biti ta na temelju koje će se odlučiti hoće li vaš gostujući članak biti prihvaćen.

Za skicu vam je potrebno svega 20-ak minuta. Vjerovali ili ne, to je dovoljno vremena da promislite o svemu i idejama date pravi sadržaj.

Kao gostujući bloger, članak možete napisati na jedan od tri sljedeća načina:

  • lista savjeta,
  • analizirati druge,
  • predstaviti osobno iskustvo ili istraživanje.

10. Napišite članak u formi liste

Liste su jako popularne jer su pregledne.

Članci oblikovani kao dugačke liste popularni su jer ti brojevi djeluju na naš mozak tjerajući nas da čitamo do kraja.

Svakako, dokazano je da liste privlače veliku pozornost.

Ne biste vjerovali, no što su liste duže, bolje prolaze kod čitatelja.

Zato smo se odlučili za ovako dugačak članak. ;)

No, prije nego provjerimo gore navedeni podatak, evo primjera već objavljenog članka / liste koji smo objavili na našem blogu, a koji je vrlo popularan.

Primjećujete li dvoznamenkasti broj u početku naslova?

članak-marker-primjer

11. Analizirajte druge

Druga vrsta članka koji možete napisati vezana je za analizu tuđih razmišljanja, ideja, poduhvata, članaka, problema vaših kupaca (...) i tako dalje.

Na primjer, možete pisati o tome kako je pet različitih tvrtki napravilo odlične projekte vezane za inovativno korištenje paleta u dizajnu stolica. I, naravno, dati svoj sud o tome čiji je, prema vama, najbolji.

Dakako, razmišljanje ćete potkrijepiti argumentima.

Nedugo smo na Markerovu blogu objavili takvu vrstu članka u kojem smo analizirali različite poglede na određenu temu.

Sjećate se rasprave treba li odustati od oglašavanja na Facebooku?

12. Ispričajte osobno iskustvo ili rezultate istraživanja koje ste proveli

To je daleko najbolja opcija od spomenutih, osobito ako želite dobiti na kredibilitetu, proširiti popis pretplatnika na newsletter te, u konačnici, prodati svoje proizvode i usluge.

Kad pričate osobnu priču, tada igrajte na emocije. Jednom kad se kupci prepoznaju u njima, počet će vam vjerovati. Naravno, kad steknu povjerenje, napravit će gotovo sve što želite.

Rekli bismo, “pali su na vas”. Zaljubili se ;).

Takvi osobni članci mogu vam donijeti broj newsletter pretplatnika koje biste inače prikupljali i do godinu dana. Nevjerojatno, zar ne?

Na koji god način od spomenutih odlučili napisati članak, ne zaboravite ga promovirati i osobno.

Promoviranje od strane voditelja bloga za koji pišete i vaše osobno promoviranje zaokružit će cijeli trud u jednu lijepu pozitivnu priču.

13. Napokon, pošaljite e-mail s upitom o suradnji

Evo konkretnog primjera kako bi takav e-mail trebao izgledati.

primjer-maila-gostujuće-bloganje

Naravno, uvjet za pisanje e-maila je da ste već odredili temu i napisali skicu članka.

14. Fokusirajte se na konverziju i landing page

Znate li da možete povećati konverziju tako što ćete personalizirati landing page?

Uspjelo je to Neilu Patelu (vlasniku bloga Kissmetrics), a bome će i vama jer ovoj činjenici u prilog idu razna istraživanja.

Umjesto slanja kupaca na opće odredišne stranice, pošaljite ih na stranicu s naslovom dobrodošlice, poput: "Dobrodošao, čitatelju Marker web studija."

15. Najrastrošenije kupce privući ćete radom, redom i disciplinom

Neki od najvećih benefita često dolaze ne zato što nam je netko dao svoju e-mail adresu ili se nekako našao na našoj landing page, već jer taj netko zaista čita naše članke i voli naš način rada.

Takvim, kvalitetnim i redovitim radom, privući ćemo urednike blogova koji će nas moliti  na koljenima da napišemo poneki članak i za njihov blog.

Naravno, kao gostujući bloger.

A možda vam se posreći i zamole vas da postanete njihov redoviti autor.

Vjerujte, bilo je i toga.

Zaključak? Vaše zalaganje i stalni rad u vaš će web shop dovesti one najrastrošnije kupce.

16. I kupci i urednici vole popularne osobe

Ne, ne volimo se ulizivati i hvatati za slamku - za pet minuta slave.

No, moramo priznati da popularnost vašeg copywritera ili vas samih može pomoći vašoj tvrtki.

popularna-osoba-privlači-kupce

Kako? Kad se javite uredniku nekog bloga ili neke druge web stranice kao gostujući bloger, on će istražiti jeste li i gdje već objavljivali.

Kad shvati da jeste, a pogotovo kad shvati da ste objavljivali na vrlo popularnim internet stranicama, naprosto će vapiti za vašim tekstom.

Kao žedan koji se želi napiti vode.

Ne pretjerujemo. No dobro, možda mrvicu ;).

Nakon nekoliko takvih članaka na drugim popularnim mjestima, urednici će vam se početi javljati samoinicijativno.

Upravo tu leži odgovor na “zašto se u početku valja potruditi i naći popularne blogove”.

17. Kao gost bloger najbolje rezultate postići ćete ako to radite stalno

Nažalost, gostujuće bloganje plane lako kao eliksir za vraćanje mladosti.

Vjerojatno ste nebrojeno puta čuli:

“gostujuće bloganje je način da podignete popularnost vašem blogu”.

Ipak, to je samo djelomično točno. Jer da bi se ta rečenica ostvarila i u praksi, vi trebate blogati stalno.

Želite li dignuti promet vašem blogu i stalno dovoditi nove čitatelje, morat ćete stalno pisati članke na drugim blogovima ili portalima.

Što vam za to treba? Vrijeme i predanost su svakako na prvome mjestu.

A evo i još jednog malog trika.

Recimo, u počecima vašeg pisanja ste objavili neki članak na popularnoj tuđoj stranici?

Sada imate već hrpu članaka, i to puno kvalitetnijih.

Zašto ne biste zamolili vlasnika spomenute stranice da neki vaš noviji članak objavi na Facebooku ili Twitteru?

Ništa vas ne košta pitati ;).

18. Većina komentara je dobra

Srećom, većina čitatelja voli ono što radite. Naravno, ako radite kvalitetno i redovito.

Ne bi vas inače pratili na svim tim društvenim mrežama.

No, povremeno vam iz guzice do glave dođe i ona da u svemu postoji druga strana medalje...

Da, da, znamo. Neki komentari su ipak grozni.

Pogotovo kada date cijelog sebe u neki članak, i dušu i srce, kako se kaže...

A onda dobijete feedback da baš i ne znate s gramatikom. Pogriješili ste jedno “ije”. Zaboravili ste staviti zarez.

Svijet je pun kritičara. Ponekad jednostavno morate stisnuti zube i osmjehnuti se.

Kako ide ona mudra?

Osmijeh otvara sva vrata?

19. Gostujuće bloganje zahtijeva vašu predanost i puno vremena

Mnogi misle da je pisati lako. Da ne treba puno vremena ni vještina.

Oni koji pišu kako treba znaju da je potrebno uložiti puno vremena, strpljenja i rada.

Često je teško odrediti vrijeme koje će vam biti potrebno za napisati članak, pogotovo onaj gostujući.

Na primjer, za istraživanje tematike, pisanje te uređivanje članka “Besplatnih 9 - savjeti kojima ćete prodati gotovo sve proizvode sa zalihe” utrošili smo 12 sati.

Ponekad naše pisanje traje i duže.

blog-članak-primjer-dobre-prakse

Ako želite biti učinkoviti, nevezano pišete li članak za vaš blog ili kao gostujući bloger, u kvaliteti morate biti dosljedni. To vam, naravno, oduzima određeno vrijeme.

Pa ipak, unatoč radu, bloganjem se ne možete obogatiti preko noći.

Nadamo se da vam je to jasno.

No, ovaj članak ni nismo napisali i objavili zato da bismo vas naučili kako zarađivati od bloganja.

Objavili smo ga jer vam želimo pokazati koliko bloganje pomaže u porastu prodaje vaših proizvoda i usluga.

Vjerujemo da ste dosad shvatili. Jer ostala nam je samo još jedna lekcija ;).

20. Gostujuće bloganje nije za svakoga

Gostujuće bloganje je jedna od strategija kojom content manageri i copywriteri pametno koriste svoje snage.

Kao što govornik može promovirati ideje i izmijeniti mišljenje publike koja ga sluša, tako i navedeni mogu izmijeniti mišljenja kupaca o vašim proizvodima i potaknuti ih na kupovinu.

Samo po sebi je jasno da se nećete upuštati u ovu strategiju ako vam pisanje nije jedna od omiljenih aktivnosti.

U suštini, sada znate sve što trebate znati za pisanje vašeg prvog gostujućeg članka.

Ovo nije lak posao. Pogotovo ako niste profesionalni copywriter.

Nama je to jasno. A vjerujemo i vama.

Prije nego se onesvijestite, pišite i pišite.

Možda nećete postati članom elitnih copywritera, ali vježbanje može napraviti čuda i kod pisanja.

Što prije započnete, prije ćete žeti nagrade.

Nismo li vas uspjeli ohrabriti ovim člankom ili to jednostavno nije za vas, uvijek se za pomoć možete obratiti nama.

 

Zatražite ponudu za izradu web trgovine

6.243 tvrtki svaki tjedan besplatno prima naše korisne savjete na email. Pridruži im se...

„Kolačić” je mala tekstualna datoteka koja sadrži podatke koji se pohranjuju na vaše računalo. Kolačići se koriste samo u tehničke svrhe te za olakšavanje upotrebe internetske stranice. 

Jedna vrsta kolačića, „trajni kolačić”, sprema datoteku na vaše računalo na dulje vrijeme. Naknadno se može koristiti za prilagodbu internetske stranice sukladno izborima i željama korisnika. Druga uobičajena vrsta kolačića je „kolačić sesije”. Kada posjetite određenu internetsku stranicu, kolačići sesije se šalju između vašeg računala i poslužitelja radi prikupljanja podataka. Kolačići sesije ne spremaju se nakon zatvaranja internetskog preglednika. Više informacija o tome kako funkcioniraju kolačići možete pronaći na www.allaboutcookies.org. 

Neprekidno radimo na poboljšanju ove internetske stranice. Stoga koristimo alat za analizu internetskih stranica „Google Analytics”, kojime analiziramo ponašanje posjetitelja naše internetske stranice na anoniman i skupni način. Alatu Google Analytics dozvoljavamo instalaciju kolačića i njihovo upravljanje na ovoj internetskoj stranici. Google Analytics koristi sljedeće kolačiće:

  • marker.hr
  • Ovaj kolačić pohranjuje podatke o svojim korisnicima radi stjecanja saznanja i njihovim potrebama. Namjena ovog kolačića je za poboljšanje kvalitete usluge, kako i za spremanje korisničkih postavki, preporuke sadržaja i rezultata pretraživanja te praćenje korisničkih trendova . Kolačić je „trajni” i pohranjuje se lokalno na vaše računalo tijekom 26 mjeseci.

Kako prekinuti upotrebu kolačića?
Ako ne želite primati kolačiće, izmijenite postavke internetskog preglednika tako da se automatski onemogućava pohrana kolačića ili da se prikazuje obavijest ako određena internetska stranica želi pohraniti kolačiće na vaše računalo. Prethodno pohranjene kolačiće možete izbrisati i putem internetskog preglednika. Za određena područja i funkcije ove internetske stranice potrebni su kolačići i neće raditi u slučaju brisanja ili odbijanja prihvaćanja kolačića.

Ako želite onemogućiti da vam Google Analytics sprema kolačiće, možete ga zabraniti na sljedećem linku:

Google ads, Meta ads

Google analytics