Ostanite simpatični Googleu i nakon preseljenja web shopa na novu adresu

Vrijeme čitanja: 10 min
04. rujan 2017.

Već godinama vodite uspješni web shop (ili web stranicu). S vremenom ste napredovali, proširili online ponudu, sve ste popularniji u online svijetu, zaprimate sve više online narudžbi i online posao je prerastao postojeći web. 

Jedini logični korak je unaprijediti postojeći web shop novim elementima i mogućnostima - uljepšati ga novim web dizajnom, proširiti mogućnosti online plaćanja, nabaciti nove mogućnosti filtriranja proizvoda, pa i možda dodati onsite tražilicu. Zašto ne?

I sve je to zaista pohvalno, no koliko sve to zvuči jednostavno, zapravo i nije. Nije dovoljno samo unajmiti vrhunskog web dizajnera koji će stranici dati novo ruho, već je treba redizajnirati i ažurirati tako da poput utvrde bude sigurna od napada zloglasne SEO optimizacije i napada novih Googleovih pravila.   

U čemu je “kvaka” s redizajniranjem web stranice?

Ako želite samo vizualno osvježiti  web mjesto s nekoliko tehničkih promjena, relaunch vaše stranice nije u ikakvoj opasnosti od negativnog SEO-a jer teško da ćete tako narušiti stvoreni autoritet i teško dobivenu poziciju na Google tražilici.

No većina redizajniranja uključuje doradu temelja i rušenje zidova web mjesta, tj. izmjenu cijele strukture i navigacije web mjesta te izmjenu URL adresa i online sadržaja. Iako nije potrebna promjena platforme, ipak ste u opasnosti od gubitka stečenog online autoriteta i pozicije u tražilici

Jer ipak nije da samo bojite fasadu u drugu boju, već mijenjate i cijeli interijer i razmještaj soba. 

S druge strane, opet je moguće da željene promjene u dizajnu prelaze opseg i mogućnosti onoga što vaš trenutni CMS (Content Management System) može. Na primjer, ako se nalazite na platformi koja nudi nekoliko template dizajna, a vama nijedan ne odgovara ili vam dotična platforma ne dopušta isprogramirati temu putem dostupnog editora. I što ćete tada napraviti? Promijeniti platformu.

Kada redizajn zahtijeva novu platformu počinju pravi problemi

Svako web mjesto je izgrađeno na određenoj platformi. Vjerojatno ste čuli za nekoliko popularnih kao što su WordPress, Magenta, Shopify ili naš Marker CMS

Na prvu sve od reda izgledaju isto, ali glavna razlika nalazi se iza kulisa, tj. u programskom kodu. Zato seljenje web mjesta s jedne platforme na drugu nije jednostavno kao COPY i PASTE. 

Zamislite kao da se selite u novu kuću. Iz perspektive promatrača može izgledati kao da je lako uzeti sve stvari iz stare kuće i preseliti ih u novu. Ali svatko tko se ikad selio zna da to nije tako jednostavno. Možda ćete morati zamijeniti plinski štednjak s električnim, vaš veliki bračni krevet možda neće stati kroz vrata nove spavaće sobe, a ona kutna sofa nikako ne odgovara novoj dnevnoj sobi. 

Redizajn stranice ponekad traži i novu platformu

Slične zavrzlame događaju se i prilikom mijenjanja platformi. Ako se postojeće značajke web mjesta ne prilagode novoj platformi, web mjesto će u Googleovim očima izgubiti smisao, pola online mogućnosti neće raditi, a što je najgore - većina online gostiju vas neće moći naći. To znači pad pozicije na Google tražilici, slabiji online promet i slabija online zarada.

Redizajniranjem stranice često padne i online promet

Bez obzira na kapacitet promjene, Google mora ponovno procijeniti cijelo web mjesto jer ipak se radi o novom dizajnu i online sadržaju. Zato je sasvim normalno očekivati mali pad online prometa od otprilike 5-7% i to u trajanju od 2-3 tjedna. Ako su brojke iznad ovih, trebali bi napraviti detaljniju SEO analizu kako bi otkrili što je pošlo po zlu. 

Što je iz SEO perspektive moglo poći po zlu?

Ako bi se dogodilo da iz tjedna u tjedan online promet pada i pada i ne prestaje padati, vrlo je vjerojatno da se okrala neka pogreškica zbog koje Google ne može obaviti svoj posao do kraja. Evo nekoliko mogućih scenarija.

1. Preusmjeravanje URL adresa = 0 bodova

Jedan od najvažnijih zadataka koje treba napraviti prilikom redizajniranja web mjesta je preusmjeravanje URL adresa pomoću kojih se korisnici šalju na novu poboljšanu stranicu i koje upućuju Google da od sada, umjesto stare, prati i rangira novu stranicu. 

Preusmjeravanje promijenjenih URL adresa

Nekoliko stvari koje bi trebali imati na umu:

  • kod redizajniranja stranice uvijek treba imati 301 preusmjerenja jer se njima prenosi teško stečeni autoritet pojedinih stranica
  • 301 preusmjerenja uvijek trebaju preusmjeravati sa starog na slični online sadržaj, tj. 301 preusmjerenja ne bi smjela voditi samo na početnu stranicu

A što se događa kada 301 preusmjerenja nisu implementirana? Pa Google će online posjetiteljima bacati van 404 stranice, tj. rečenicu “Ups, stranica nije pronađena” koju nitko ne voli, a posjetitelji će pritisnuti iksić što će rezultirati slabijem online prometu i gubitkom ranga na Google tražilici.

2. Nova arhitektura web mjesta može narušiti online promet

Arhitektura web mjesta odnosi se na način organiziranja i povezivanja stranica unutar cijelog web mjesta. Na neki način, to je zapravo nacrt online gradnje.  

Naime, Google preko unutarnjih linkova (poveznica unutar web mjesta ) prenosi vrijednost i autoritet s jedne stranice na drugu te s obzirom na njihov nivo u hijerarhiji (navigaciji), Google svakoj stranici daje nisku ili visoku ocjenu. Tako stranice koje se nalaze bliže glavnim kategorijama u navigaciji dobivaju više vrijednosti od onih do koje treba doći s 3-4 klika. 

Davanje autoriteta drugim stranicama
Svaka poveznica na istoj stranici uzima mali dio njezina autoriteta i šalje ga drugim (povezanim) stranicama

 

A što se događa kada promijenite organizaciju unutarnjih stranica? Svaka stranica ima ciljanu temu, tj. ključnu riječ prema kojoj se ona rangira u Google tražilici. Kada se promijeni način njezine povezanosti s ostatkom web mjesta, vrlo lako može se dogoditi da joj oduzmemo teško stečenu vrijednost i da se igrom slučaja natječe s još nekoliko stranica s istim ključnim riječima. 

Krajnji rezultat je da sve više pada ispod praga potrebnog za rangiranje unutar rezultata pretraživanja u Google tražilici.

3. Promjena u online sadržaju nije u skladu s Googleovim pravilima

Kada govorimo o promjenama online sadržaja, ne govorimo o manjim gramatičkim ispravcima ili dodavanju par rečenica. Govorimo o mijenjanju ciljane, tj. primarne teme i poveznicama koje su do malo prije postojale na toj stranici.

U mnogim slučajevima redizajniranja web mjesta, online sadržaj također dobiva novo ruho. To se radi kako bi se online sadržaj uskladio s novim dizajnom i bolje usredotočio na konverziju online posjetitelja. 

Kao i kod samog redizajna, Google ponovno mora procijeniti relevantnost stranice za ciljanu temu. Ako se još k tome mijenjaju i ključne riječi u glavnom naslovu (H1 naslov), međunaslovima (H2, H3, H4 naslovima), URL adresi i Title Tagu (plavom naslovu u rezultatima Google tražilice), rang stranice još više pada, a time i online promet.

Zbog toga je od velike važnosti razumjeti koje ključne riječi i online sadržaj najviše vraća od onoga što ste u njega uložili kako slučajno ne bi izbrisali sadržaj koji je donosio najveći promet. 

4. Stranice su izbrisane i Google ne vidi smisao

Posljednji razlog zbog kojeg online promet može značajno pasti je stvaranja rupa između sadržaja. To se događa kada pokušavate optimizirati, tj. pojednostaviti putovanje korisnika uklanjanjem stranica iz njihova online putovanja. 

Kada se cijelo web mjesto nelogično restrukturira, nastaju rupe u sadržaju zbog kojeg se često brišu stečeni autoriteti u Google pretraživanju i zbog kojeg online promet samo pada i pada. Zato je, kao i kod mijenjanja online sadržaja, neophodno znati koje ključne riječi i teme imaju najveću online vrijednost za vaše web mjesto. 

Kada je SEO optimizacija prisutna u redizajnu tada se smanjuje rizik od pada online prometa

Pad online prometa nakon preusmjeravanja URL adresa

Mnogi se pitaju kada je u (re)dizajn web mjesta najbolje uvesti SEO optimizaciju. Prije, u sredini ili nakon dizajna?

Iskreno, najbolje je odmah na početku, što kod mnogih web agencija i nije čest slučaj. Rijetko kad je SEO optimizacija dio web dizajna jer je redizajn web mjesta u većini slučajeva usmjeren prema plaćenom prometu i prema onima koji će u Google utipkati ime vašeg poslovanja. 

Nitko ne razmišlja o organskom (prirodnom) prometu koji je za većinu web mjesta primarni izvor prometa. 

Zato kod redizajniranja ili mijenjanja platforme, Markerovci imaju nekoliko ključnih koraka koji uvelike smanjuju rizik od pada online prometa, pada autoriteta, pa i vidljivosti u Google rezultatima pretraživanja.

7 koraka kojima u Markeru smanjujemo rizik od pada online prometa:

  1. Sigurnosna kopija web mjesta. Sve važne podatke web mjesta kao što su slike, datoteke za preuzimanje, korisnički računi, povijest kupovine i  izvještaji trebaju biti spremljeni u sigurnosnu kopiju. Nemojte brinuti ako nešto zaboravimo spremiti jer će vaša trenutna web lokacija biti aktivna tijekom cijelog redizajna ili selidbe s jedne platforme na drugu. 
     
  2. Upoznavanje strukture web mjesta. Kada mijenjate platformu ili redizajnirate stranicu, postoji dobra šansa da će se neke URL adrese mijenjati pa je zato potrebno napraviti detaljnu SEO analizu. Na primjer, ako se URL adresa promijeni kasnije će se vrlo lako napraviti 301 preusmjerenje na njezinu relevantnu stranicu. 
     
  3. Google Analytics. Klijentima savjetujemo da analiziraju sve stranice unutar web mjesta i zabilježe stranice koje imaju najveći promet ili ostvaruju najveću konverziju. Google Analytics će vam reći koje su stranice najčešće posjećene, koje su landing (odredišne) stranice najučinkovitije i koje su stranice najčešće povezane s vanjskim povezivanjem (netko je linkao na vaš online sadržaj). Tako možemo dizajnirati novu web stranicu bez gubitka autoriteta i pozicije u Google tražilici.
     
  4. Priprema nove platforme. Ako selite web mjesto na našu platformu tada koristimo podatke iz sigurnosne kopije vašeg web mjesta kako bi mogli testirati ključne komponente dizajna. Na primjer, stranice s proizvodima i kategorijama proizvoda, online sadržaj na početnoj stranici, ...
     
  5. Proces dizajna web mjesta. Nakon što su svi podaci na novom CMS sustavu, započinje proces dizajna. Količina vremena ovog procesa ovisi o veličini web mjesta, količini programskog prilagođavanja ključnih elemenata i o samoj složenosti web mjesta.
     
  6. Završetak redizajna web mjesta. Nakon završetka redizajniranja, vjerojatno ćemo proći nekoliko krugova testiranja kako bi uspješno odradili i ostale izmjene. Nakon što ste zadovoljni dizajnom, mi ili vi (ili zajedno) ćemo dovršiti unos online sadržaja. Naravno, testiranje će se obavljati i u ovoj fazi što može trajati od nekoliko dana pa sve do nekoliko tjedana jer ipak novu web lokaciju treba temeljito testirati kako si se uvjerili da se novo web mjesto pravilno prikazuje na svim preglednicima i elektroničkim uređajima. 

7. korak (i najvažniji): napraviti 301 preusmjerenje 

Zadnji korak u preseljenju web shopa na novu platformu je redirekcija cijelog web shopa

Jedan od najvažnijih koraka tijekom redizajniranja web mjesta ili selidbe s jedne platforme na drugu je preusmjeravanje svih URL adresa na kojima su se dogodile promjene. 

Zašto? Pa danas rijetko kad pristupamo web mjestima tako da izravno upisujemo njihovu adresu početne stranice.Češće će biti slučaj da negdje vidimo link (na Facebooku, nekom forumu ili drugim web mjestima) i kliknemo na njega ili u Bookmarkima spremimo link proizvoda koji nam se sviđao pa ga nakon mjesec dana odlučimo ponovno pogledati.  

To znači da ako ste redizajnirali web mjesto ili se preselili na novu platformu, ti linkovi neće raditi. Pa umjesto da online korisnicima na stranici piše onaj zloglasni 404 - stranica nije pronađena, potrebno je svaku URL adresu i preusmjeriti na novu.

Dok se taj proces obično radi ručno kroz 301 Redirect strategiju (svojevrsni internetski standard), u Markeru za takve stvari imamo posebni modul koji automatizmom “readresira” stare adrese na nove.

Pozicija na Googleu bitna je za količinu prometa

I za sam kraj, nemojte zaboraviti da pozicija na Googleu izravno utječe na količinu prometa. 

Budući da se do visokih pozicija na Googleu ne dolazi preko noći, iznimno je važno pametno i strateški obaviti redizajn ili preseljenje postojećeg web mjesta na novo mjesto. Jer ako s treće pozicije padnete na jedanaesto, to će se odraziti na uspjeh web mjesta, tj. vidjet će se po vašem novčaniku. 

Odlučite li se za redizajn web shopa ili stranice, slobodno nam se javite

Iza sebe imamo već podosta takvih projekata, a vjerujte nam na riječ - ni jedan web shop ili stranica koju smo redizajnirali nije pala u Googleovim očima. Samo je narasla

Rastite i vi uz nas! 

Zatražite ponudu za izradu web trgovine

6.243 tvrtki svaki tjedan besplatno prima naše korisne savjete na email. Pridruži im se...