U 5 jednostavnih koraka saznajte kako izraditi newsletter [SlideShare]

Vrijeme čitanja: 5 min
18. veljača 2022.

Pretpostavimo da prodajete nešto. Ili vodite nekakav biznis putem kojeg klijentima pružate određene usluge. Ili jednostavno imate nekakav blog/portal i želite više čitatelja.

Doći do novih čitatelja možete preko Googlea koristeće SEO tehnike, a isto tako i preko društvenih mreža. 

Newsletter je još jedan kanal pomoću kojeg možete doći do velikog broja potencijalnih kupaca i stvoriti s njima prijateljsku vezu dijeleći s njima koristan i zanimljiv sadržaj.

Vi znate kako je to dobar marketinški alat za privlačenje novih kupaca, a imate i ideju kako bi vaš newsletter mogao izgledati.

No muči vas jedna bitna stvar - ne znate od kuda biste krenuli. Svjesni ste kako nemate dovoljno znanja o dizajnu, niste do sada previše koristili Photoshop i jednostavno vas iritira što nemate dovoljno vremena da taj newsletter napravite sami ili angažirate nekog stručnjaka da to napravi umjesto vas.

Svjesni ste problema i ne vidite izlaz.

No ima načina. Zahvaljujući blagodatima web tehnologija, danas je izrada newslettera na razini zahtjevnosti pripreme ručka. Uz malo uloženog vremena i truda, možete puno toga napraviti.

Čak i večeru za 5.

Trebaju vam samo pravi alati i smjernice na koje stvari treba obratiti pozornost.

Pa evo ih.

Smjernice za izradu newslettera smo posložili u SlideShare, a onda smo ih još detaljno raspisali. Za svaki slučaj. ;)

1. Alat za izradu Newslettera

Prvo i najvažnije pitanje, je l'?

Možete naravno sami putem Photoshopa ili nekog drugog profesionalnog alata za obradu multimedije, no za taj pristup morate biti “čovjek od zanata”.

Realnost je da vjerojatno niste.

Danas srećom to nije problem - postoje fantastični besplatni web alati koji su iznimno jednostavni za korištenje, poput primjerice MailChimpa ili Campaign Monitora.

MailChimp je iznimno jednostavan alat za izradu newslettera. Njegov logo podsjeća na ovog majmunčića na fotografiji.

Osim što nude gotove dizajnerske predloške koje uredite/posložite u svega par klikova, imaju cijeli sustav potpore putem kojeg možete organizirati i pratiti svoje e-mail kampanje, uz unaprijed ugrađene mehanizme koji vam omogućuju da vaša pošta ne završi u spam sandučiću.

Da ne spominjemo još beneficije uvida u informacije koliko je vaših pretplatnika otvorilo newsletter, koliko ga je samo pogledalo, koliko se novih klijenata pretplatilo, koliko prekinulo pretplatu itd.

Iznimno bitne informacija koje jednostavno želite znati.

Dakle, napravite si newsletter u svega nekoliko klikova...Zgodno, zar ne?

2. Trebate znati kome šaljete Newsletter

O ovome pokušajte razmišljati prije prvog pitanja.

Zbilja, to je najvažnije.

Ako prodajete nešto, želite u fokus staviti one dobre ponude. Ne više od 3 ili 4 stvari koje bi vašim kupcima mogle biti od koristi.

S druge strane, ako pružate nekakve usluge, znači da ljudima rješavate probleme.

Poput nas recimo.

Onda vam newsletter mora imati potpuno drugačiji fokus - nećete izravno navoditi prodaju svojih usluga, nego ćete recimo napisati nekakav osvrt o problemu s kojim se vi profesionalno susrećete i stavit ćete poveznicu u newsletter na taj članak.

 

Razmislite malo - ako ljudima putem “slučajnog maila” iznenadno pomognete, dobit ćete vjerne pretplatnike, a i viralnu e-mail kampanju. Vjerojatno i nove klijente.

Dobar glas se daleko čuje, zar ne?

U svakom slučaju, dizajn newslettera mora biti potpora njegovom cilju.

Zato ovaj korak nekako ide na prvo mjesto.

3. Izaberite format (izgled) vašeg Newslettera

Super, sada znate tko vam je publika i u kojem alatu možete napraviti newsletter, no muči vas još koji format izabrati. Ipak ste novi u tome i nemate dovoljno prakse da možete sami procijeniti.

Evo o čemu morate razmišljati.

Govoriti o formatu newslettera, znači voditi računa o sljedećim stvarima:

1. Koje ćemo e-mail klijente podržati?
2. Hoće li postojati mogućnost pregleda newslettera u pregledniku? (ako hoće, treba voditi računa o brojnim web preglednicima)
3. Koje mobilne uređaje i pripadne aplikacije podržati?

Iznimno važna pitanja.

Posebice ono posljednje budući da danas ljudi dobrim dijelom mailove čitaju na smartphoneu. Naravno, intenzitet toga zavisi o poslu kojim se bavite, no činjenica je kako danas morate voditi računa o tome da je zaslon mobitela, primarni zaslon većine korisnika.

Dok ćemo se detaljnije samim dizajnom pozabaviti u jednom od naših budućih osvrta, za sada vam možemo navesti listu najbolje dizajniranih newslettera. Procijenite tko je vaša publika, uzmite u obzir posao s kojim se bavite i zatim tražite primjere iz vaše prakse.

Budite originalni. Samo ta strategija se dugoročno isplati.

Temeljem njih sigurno ćete dobiti neke zgodne ideje kako osmisliti vaše originalno rješenje.

Da, budite originalni. Kopiranje drugih obično ne pali.

Tu treba napomenuti kako newsletter mora biti produžena ruka vaše web stranice, posebice u kontekstu dizajna koji ostavlja dojam zaokružene brend priče.

Ako ne možete pronaći odgovarajući predložak, uvijek možete zatražiti izradu dizajna koji će se nadovezati na vaš web, a to je teren gdje vam i mi možemo pomoći.

4. Obratite pažnju na header i footer

Sadržaj newslettera će se mijenjati iz broja u broj, no header i footer su oni elementi koji će uvijek biti isti. Znači sada kada ga prvi puta radite, morate posebnu pažnju posvetiti njima.

Pojasnimo detaljnije svaki dio kako bi vidjeli zašto.

Header je zaglavlje vašeg newslettera - prva stvar koju će uočiti pretplatnici stoga mora pružiti vrlo jasnu ideju toga tko ste vi i čime se bavite. Uzmite u obzir kako on mora stvoriti sliku kvalitetne usluge koju pružate te mora ostaviti dojam profesionalnosti i uslužnosti, umjesto dojma neželjenog spama.

Bilo da se bavili prodajom ili pružanjem usluga, header jednostavno mora dati do znanja tko ste, što ste i koje su vaše vrijednosti.

Po mogućnosti neka to bude pozitivan dojam.

U slučaju footera, riječ je o elementu koji vašem newsletteru daje dojam zaokružene cjeline. U njemu morate navesti vaše kontakt informacije, kao i mogućnost prekida pretplate na vaš newsletter. Skrivanje te opcije neće vam nimalo pomoći - vjerojatno ćete se složiti s nama kada kažemo da je bolje imati 100 pretplatnika koje će zanimati vaš sadržaj, nego 1000 koji će vas odmah po viđenju trpati u koš.

5. Testirajte Newsletter

Kao što se novi proizvodi testiraju prije dolaska na tržište, tako i vi morate testirati svoj newsletter.

Važno je da mjerite sve online aktivnosti.

Provjerite učitava li se bez problema u svim e-mail klijentima, provjerite kako izgleda u svim popularnijim web preglednicima (Chrome, Firefox, Internet Explorer, Safari itd.) te provjerite je li čitljiv na mobilnim uređajima.

Također uzmite u obzir da na mobilnim uređajima može biti problema s učitavanjem slika, pa ako se u newsletteru puno oslanjate na njih, svakako provjerite šaljete li dovoljno jasnu tekstualnu poruku u slučaju da slike zapnu kod mail servera (a to se može dogoditi).

Zatražite ponudu za izradu web trgovine

6.243 tvrtki svaki tjedan besplatno prima naše korisne savjete na email. Pridruži im se...