Meta description: najboljim mamcem upecajte pažnju kupaca

Vrijeme čitanja: 10 min
02. kolovoz 2016.

Meta description, Meta data, Meta opis, Meta podaci… Meta nešto. Zvuči komplicirano, zar ne?

Kada bi vam netko počeo pričati o tim meta stvarima vjerojatno bi pomislili da je pravi štreber jer ovaj meta zvuči kao programski kod dugačak poput kobasice.

No, meta opis se može objasniti na vrlo jednostavan način.

Što je to Meta opis?

“Meta opis je HTML oznaka koja daje kratko objašnjenje za sadržaj na web stranici.”

Meta opis je HTML oznaka koja daje kratko objašnjenje za sadržaj na web stranici

Hm… A da to ipak malo bolje objasnimo?

Meta opis je zapravo kratki sažetak web stranice, a u rezultatima pretraživanja prikazuje se ispod plavog naslova.

Primjer Meta opisa na Google tražilici

Tražilice ga koriste za odluku koje će stranice prikazati u rezultatima traženja s obzirom na pojam traženja, a korisnicima pomaže tako da kroz par riječi mogu procijeniti jeste li baš vi pravi odgovor na njihovo postavljeno pitanje.

Zapravo pomoću tih par riječi pokušavate privući korisnika da klikne na vaš link. A to je na neki način i glavna svrha meta opisa - besplatna promocija vašeg web shopa i veća zarada!

No upravo zbog toga što služi za privlačenje korisnika (a neki će učiniti sve za malo pozornosti) Google je odlučio da meta description više neće toliko utjecati na samu poziciju u rezultatima traženja.

Dakle, prema ovoj teoriji bi se mogli izvući i bez meta opisa za web stranice. No vjerujemo li toliko Googleu? Znate da svako malo mijenja mišljenja, pa ga je pomalo teško pratiti. 

No i da je ova informacija istinita, vjerojatno se pitate zašto uopće pišemo o tom meta opisu.

Pa eto zašto:

Razlog#1: Povećava broj organskih klikova

Iako direktno ne utječe na rangiranje web stranice, meta opis ima svojih drugih prednosti.

Naime, danas su kupci zbog prevelikog izbora stvarno neodlučni. Ni sami ne znaju što im zapravo treba, a kamoli da znaju koji od ponuđenih rezultata na Googleu je kao stvoreni za njih.

A upravo pomoću pametno i strateški napisanog meta opisa možete privući njihovu pozornost i tako povećati broj organskih klikova (sve posjete koje nisu došle putem oglasa). A u nekim slučajevima čak može i produljiti vrijeme provedeno na web stranici.

To su sve faktori koji direktno utječu na Googleovo pozicioniranje u rezultatima pretrage. Dakle, što privlačniji meta description, to više klikova i ipak bolja pozicija na Googleu smiley

A želite li provjeriti broj posjeta i vrijeme zadržavanja na vašim stranicama s obzirom na meta opis pomoći će vam Google Analytics.

Razlog#2: Privlači posjete s društvenih mreža

Kad god dijelite web stranicu na društvenim mrežama kao što su Facebook, Google+, LinkedIn, one će putem linka povući i meta opis ili prvu rečenicu do dvije s vaše web stranice. Taj tekst društvenim mrežama služi kao opis linka koji se dijeli, a u ovom slučaju dijeli se vaša web stranica.

Meta opis prikazan na društvenim mrežama

Meta opis će najčešće biti prikazan u cijelosti, dok će na slijepo izabrane rečenice završavati s (….). Najčešće zato jer su preduge.

Naravno da na društvenim mrežama možete promijeniti tekst opisa vaše stranice, no zapitajte se da li će i drugi to napravili kada dijele link vašeg web shopa ili određenog proizvoda?

Bez meta opisa ste takoreći potratili priliku za ostvarenje dobrog prvog dojma jer zbog lijenosti potencijalnim kupcima niste uspjeli prenijeti pravu poruku.

A uspješnost vaših objava na društvenim mrežama možete pratiti u Google Analyticsu kreiranjem UTM tagova (trebat će vam Googleov alat za izradu linkova), pa provjerite kakve uspjehe ostvarujete s i bez Meta opisa smiley

Razlog#3: Potpuna kontrola nad porukom koju želite poslati

Iako tražilice previše ne mare za meta opis, one će ipak u svojim rezultatima traženja prikazati bilo kakav opis stranice. A pitanje je što će odlučiti prikazati?

Ako ste se odlučili ostaviti prazno mjesto u meta opisu, tražilice će zaviriti u tekstualni sadržaj na web stranici i za prikaz u rezultatima pretrage izvući će prvi tekst na koji naiđu.

A taj proces je daleko izvan vaše kontrole što znači da niste u mogućnosti odabrati poruku za potencijalne posjetitelje.

Dakle, isti slučaj kao kod društvenih mreža, samo što je Google tražilica mnogo važnije mjesto za biti uočljiv.

Primjer stranice bez meta opisa

Meta opis je zapravo dobra prilika da potencijalnim posjetiteljima u par riječi kažete tko ste, što ste i što mogu očekivati posjete li vašu stranicu.

Vidi li se to u ovom primjeru gore? Pa baš nema ništa primamljivog u adresi, broju telefona i mailu... 

Zato je u vašem najboljem interesu imati potpunu kontrolu nad tih par znakova i predstaviti se najbolje što je moguće.

Što čini meta opis moćnim?

1. Uvjerljiv sadržaj: navedite rješenje ili korist

Recite potencijalnim posjetiteljima što mogu očekivati klikom na link, kakvu će korist imati od vaše web stranice i zašto ste baš vi najbolji izbor za njih.

Zadnja stvar koju korisnici žele napraviti je nakon nekoliko sekundi kliknuti gumb Back jer sadržaj web stranice ne odgovara onom što su očekivali. A možda zbog prevelike zbrke na web stranici ne mogu pronaći ono što traže, pa se pobrinite za funkcionalan dizajn web shopa i organizaciju proizvoda

Jer ipak vam nije u cilju natjerati kupce da se vrate na rezultate traženja i opet trate svoje vrijeme na traženje drugih odgovarajućih rezultata.

Ovo je ustvari vaša prilika da im prodate ono što nudite - informativan i vrijedan sadržaj.

2. Koristite jezik koji potiče na akciju

Tekst koji poziva na određenu akciju je idealan za ostvarenje vaših ciljeva.

Možda želite povećati broj posjeta, reklamirati svoj brend, istaknuti proizvode na akciji ili podijeliti neku novost koja je od velike važnosti za vaše poslovanje.

Na primjer dobili ste nagradu za najuspješniji web shop ili je jedan od asortimana vaših proizvoda ocijenjen najboljim na tržištu. To su sve informacije koje će privući posjetitelje na vaš web shop ili stranicu da bi se na kraju odlučili na kupnju vašeg proizvoda.

U meta opisu koristite fraze kao što su Saznajte, Ne propustite priliku, Sniženo 50%, Akcija, a popratite ih s tekstom koji dodatno objašnjava korisnicima što mogu naći na vašoj web stranici (primjer pod brojem 1).

3. Ubacite 1-2 ključne riječi

Title tag (plavi naslov u Googleu) i meta opis idealno bi trebali sadržavati ključne riječi po kojima se stranica razlikuje od ostalih stranica na vašem web shopu.

Tražilice kroz ključne riječi mogu lakše indeksirati web stranicu i saznati koju vrstu sadržaja ona nudi. Ne zaboravite da će i ključne riječi koje odgovaraju upitu korisnika biti podebljane i tako privući njihovu pažnju.

Google će prema pojmu pretrage podebljati ključne riječi u rezultatu traženja
Tražili smo lokot za bicikl, a Google je podebljao naš pojam traženja kako bi nam olakšao snalaženje

 

Izbjegavajte ključne riječi koje su slika i prilika običnom spamu. To bi bile riječi Besplatno! Klikni ovdje! Klikni sada!

Nećemo pretjerivati da mi ne bi završili u spamu cheeky

4. Izbjegavajte ponavljanje istih ključnih riječi

Ponekad je korisno imati nekoliko opisnih pojmova u Title Tagu i Meta opisu, ali nema razloga da se iste riječi ili fraze pojavljuju više puta. Ako ste jednu od ključnih riječi ubacili u Title Tag (što toplo preporučujemo), nema razloga da je ponavljate i u opisu dolje.

A isto tako, unedogled ponavljanje “Akcija na Nike patike! Akcija na Nike patike! Akcija na Nike patike!” ne izgleda lijepo i djeluje odbijajuće za korisnika. A i Google će vas dobro kazniti za ovakvu vrstu spamanja.

Umjesto istih pojmova, koristite sinonime ili usko povezane riječi prema kojima će vas korisnici naći.

5. Neka meta opis bude prava dobrodošlica

Zapamtite da meta opis isključivo pišete za korisnike, a ne za tražilice. Meta opisi trebaju pozivati i privući korisnike da vas posjete. Upotrijebite malo psiholoških trikova i razmislite što bi korisnike uspjelo nagovoriti da kliknu na vaš web shop i ostvare kupovinu.

Opise stranica pišete isključivo za korisnike, a ne za Googleove robote
Opise stranica pišete isključivo za korisnike, a ne za Googleove robote

 

Pozovite korisnike u web shop ili na web stranicu toplim i prijateljskim tonom.

Jer čak i ako se nizanjem ključnih robotskih fraza nađete među tri najbolja rezultata u tražilicama, nećete daleko dogurati kod korisnika.

6. Izbjegavajte pisanje određenih interpunkcijskih znakova 

Tražilice na interpunkcijske znakove kao što su " ", +, [ ], { }, (), / gledaju kao na HTML kod, pa je vrlo vjerojatno da će ih ponekad i krivo prikazati.

Kad koristite navodnike, Google automatski krati taj dio teksta. Pa da bi bili sigurni da će se vaš tekst prikazati u cijelosti, držite se običnog teksta.

7. Nemojte zavaravati korisnike

Kada govorimo o prijateljskom i privlačnom meta opisu tada ne mislimo na sadržaj koji će privući korisnika pa će ga u roku sekunde otjerati s vaše stranice.

Dakle, izbjegavajte lažna obećanja koje ne možete ispuniti. Ne pišite da je nešto na akciji ako nije ili da prodajete najkvalitetnije madrace, a u stvari prodajete luftiće za vodu i prostirke.

Ne pokušavajte zavarati korisnike lažnim opisom web stranice
Ne zavaravajte korisnike lažnim opisom web stranice

 

Nitko ne voli takve click baitove. To je nešto u stilu da pročitate naslov članka “Riješite se celulita u 7 dana i to prirodnim putem”, kliknete na link i saznate da vam uz zdravu prehranu treba i posebna krema protiv celulita. Jer bez ove čudotvorne kreme ni zdrava hrana neće pomoći u borbi protiv masnih naslaga.

Osjećat ćete se malo prevareno, zar ne?

8. Držite se do 160 znakova

Zapravo je duljina meta opisa vrlo škakljiva tema, pa smo je iz tog razloga ostavili za sam kraj.

Oko duljine meta opisa i title tagova uvijek ima promjena. Kao da se ni Google ne može sam sa sobom dogovoriti što mu najviše odgovara.

Pa tako su kružile priče da meta opis ne smije biti dulji od 150 znakova, pa 160, pa ga je kasnije Google skratio na 115 znakova i opet produljio na 160...

A danas je najnovija priča ili trač da je Google produljio duljinu meta opisa na 278 znakova. No to bi mogao biti samo Googleov testni period i opet bi se u bilo kojem trenutku mogao predomisliti.

Ako želite biti sigurni, držite se vi 160 znakova. To je nekako zlatna sredina.

A ako se pitate zašto je uopće važno biti unutar limita, odgovor je vrlo jednostavan. Ako je meta opis dulji od (vjerojatno) 160 znakova, Google će ga skratiti s popularne tri točkice (…). A to baš ne izgleda lijepo i pomalo odbija korisnike.

A da bi sve lijepo zapakirali u nekoliko rečenica, evo što sam Google kaže:

“Koristite kvalitetne opise. Pobrinite se da opisi budu stvarno opisni. Ako nemate meta opise na svojim stranicama, moguće je da vaša stranica ostane nezamijećena od strane korisnika.
S druge strane se kvalitetni opisi mogu visoko pozicionirati u Google rezultatima pretraživanja, pa tako možete povećati i broj posjeta na vašu web stranicu.”

Ponekad je ipak pametno ostaviti prazno mjesto u meta opisu

Iako nam nakon svih ovih prednosti zdrav razum nalaže da je pametno imati meta opis za svaku stranicu, to nije uvijek tako. Ipak u svakom pravilu postoji iznimka, pa tako i ovdje.

Vodite se jednim jednostavnim pravilom.

  • 1-3 ključne riječi na stranici = meta opis
  • više od 3 ključne riječi na stranici = bez meta opisa

Ako stranica cilja na jednu do tri točno definirane ključne riječi, pametno je imati i meta opis.

No ako stranica cilja na tri ili više ključnih riječi (na primjer, blog, stranica s mnogo članka, proizvoda ili možda cijeli katalog proizvoda) ipak je mudrije ostaviti prazno mjesto u meta opisu.

Razlog je vrlo jednostavan. Kada tražilice same traže sadržaj na vašoj stranici, one će na stranici pronaći traženi pojam i prikazati ga u rezultatima traženja uz popratni tekst koji se nalazi pokraj ključne riječi.

A ako ste već prije definirali opis stranice koji će se prikazati, vrlo vjerojatno je da ste propustili nekoliko bitnih ključnih riječi. A to nije ni čudo jer uz par stotine proizvoda nije moguće napisati kvalitetan meta opis.

Kada se radi o stranici s mnogo proizvoda, pametnije je ostaviti prazno mjesto u Meta opisu

U gornjem primjeru Google je na stranici proizvoda sam pronašao sadržaj povezan s našim pojmom traženja (zvučnici). Možemo reći da je dao poprilično zadovoljavajuće rezultate. 

Dakle, ako imate stranicu s mnogo proizvoda ili se radi o katalogu, radije opis stranice prepustite tražilicama smiley I naravno, pobrinite se da kvalitetno opišete svaki proizvod na stranici, tj. da kvalitetno optimizirate stranice s proizvodima. Tako ćete dobiti još jedan veliki plus u očima korisnika, tj. potencijalnih kupaca.

Ako nemate vremena za stvaranje meta opisa, pokušajte odrediti prioritetni sadržaj. U najmanju ruku, stvorite opis za najvažnije URL adrese kao što su početna stranica i ostale stranice koje mogu imati ulogu landing page-a (odredišne stranice).

A ako stvarno nemate vremena možemo vam i mi pomoći smiley Jer, mi pružamo razne usluge tijekom procesa izrade web shopova i stranica, pa tako i SEO optimizaciju. 

I uvijek nađemo vremena za sve kojima je potrebna naša pomoć! Slobodno nas kontaktirajte, zatražite ponudu ili posjetite smiley

Zatražite ponudu za izradu web trgovine

6.243 tvrtki svaki tjedan besplatno prima naše korisne savjete na email. Pridruži im se...