Koristite opis webshop proizvoda koji vam je poslao dobavljač? Evo zašto to ubija vaš ROI.

Vrijeme čitanja: 5 min
02. kolovoz 2022.

Sjetite se vožnje Slavonskom avenijom.

Ona najprometnija ulica u Zagrebu kroz koju nikako da se probijete, bez obzira išli na posao ili se vraćali kući.

Zamislite špicu ljetne sezona, 10 dana prije dugoočekivanog godišnjeg.

Čekanje je standard. Ipak pazite na svoje zdravlje i niste odvrnuli klimu do kraja budući da ne želite doživjeti srčani udar kada izađete iz vozila.

Na vašu veliku nesreću, klima danas jednostavno nije izdržala vaš maratonski tempo pa ste morali auto ostaviti na servisu. Nema smisla ići kući s takvim vozilom.

S druge strane, ne želite umrijeti od vrućine u javnom prijevozu, pa ste se odlučili na jedino moguće logično rješenje - taksi. Za potrebe ove priče, zamislite kako nemate čarobnu aplikaciju za mobitele koja rješava vaše muke. 

Došli ste taksi okupljalište i gledate … više-manje, sve su to ista vozila koje nude uslugu identične kvalitete stoga vam je za sada cijena jedini faktor odluke.

No, odjednom ste uočili nešto - vidite na automobilu natpis “20kn” + očigledno naknadno dodana naljepnica taksista šaljivdžije: “proljetni uvjeti vožnje :)”.

Sjetite se kako je bilo ugodno dok su pokraj vaše zgrade cvale prve proljetne trešnje i za vas vožnja tim taksijem kući postaje oaza, podsvjesno, čak i prije nego svjesno odlučite sjesti baš u taj taksi.

Ono što je taksist šaljivdžija napravio je - istaknuo se u masi. Privukao je vašu pozornost nudeći vam benefit koji želite.  

Zamislite sada ovo - taksi parkiralište veličine Hrvatske.

To vam je današnji internet na kojem se sa svojim webshopom morate boriti za pozornost kupaca.

Benefiti su ključ uspjeha

Ako ste ikada slušali barem jedan sat marketinga, čuli ste da ljudi kupuju vaše proizvode zbog benefita koji nude. Ne zanimaju ih karakteristike, žele rješenje za svoje probleme. Žele benefite. Žele vožnju u ugodno rashlađenom taksiju. Ništa im ne znači “novi rashladni sustav R1243yf”. 

Svoj proizvod na webshopu ne možete istaknuti ako ste samo kopirali specifikacije koje ste dobili od proizvođača. To rade i svi vaši konkurenti. Ne mora opis nužno biti humorističan, al’ trudite se da ljudima date jasno do znanja kakve sve im probleme rješavate s time što prodajete.

Vi to najbolje znate.

1. Otkrijte želje i potrebe svojih kupaca

Kako bi napisali privlačan opis proizvoda, morate znati kome ga točno pišete.

Tko je zapravo ta osoba? Koliko godina ima? S kakvim poslovima se bavi? Koji su mu hobiji? Kako provodi slobodno vrijeme?

Zapravo, najbolje je da svojeg kupca stavite u ulogu sugovornika. Poput one osobe koja bi vam došla u auto salon pa mu trebate prodati automobil.

Način na koji mu prezentirate proizvod mora biti u potpunosti prilagođen njegovim željama i potrebama.

Nećete sportsku jurilicu prodavati zaljubljeniku u off-road avanture po Samoborskom gorju.

Prije nego li dođete do saznanja kome točno nešto prodajete, nema smisla ići u sam proces prezentacije proizvoda, zar ne?

2. Napišite jedinstven opis proizvoda (ne kopirajte druge za Boga miloga)

Ne kopirajte.

Nikako.

Iz više razloga.

Prvo, vi to uvijek možete bolje od konkurencije. Morate vjerovati u sebe i svoje sposobnosti. 

Ako za to trenutno nemate resurse, a mi smo vam izradili webshop - mi ćemo vam napisati jedinstven, SEO optimiziran opis proizvoda koji ne ostavlja mjesta nedoumicama. Jedino što nakon njega može ići je ‘dodaj u košaricu’. 

Osim toga, Google nimalo ne voli kopiranje. Kada korisnik googla ‘veliki LED TV ekran’, teško će vas uočiti ako ste na drugoj ili trećoj stranici rezultata pretrage. Unikatan, SEO optimiziran opis proizvoda za cilj ima pozicionirati vas na prvu stranicu.  

I treće, najgore zapravo, ne stavljajte samo one specifikacije proizvoda koje dobijete od proizvođača. To vjerojatno radi i vaša konkurencija. Istaknite se. 

Korisnik će proizvod dodati u košaricu ako su: 

  1. Imali emocionalnu reakciju na proizvod, odnosno benefit povezan s tim proizvodom. 
  2. Emocionalnu reakciju su opravdali logički. 

3. Istaknite benefite

Na vašoj tavi nema šanse da bude ogrebotina?

Tablete uklanjaju bol u ramenima za svega 10 minuta?

Mix vaših sjemenki se može koristiti u 7 ukusnih recepata?

Naslonjač ima posebnu vunu zbog koje čovjek ima osjećaj da leži na vodi?

Istaknite takve stvari.

Ljudima nije problem nešto platiti ako im nudite benefite koje oni žele. Da se stvari kupuju isključivo zbog zadovoljavanja osnovnih potreba, nitko ne bi platio 150 tisuća € novi BMW ili stavio na sebe bluzu vrijednosti 6000 kn. Obična bluza i prosječan auto bi bili sasvim dovoljno.

4. Potaknite kupce da napišu recenzije proizvoda

Danas vjerojatno već genetski uvjetovano, nismo baš skloni trgovcima vjerovati na riječ.

S druge strane, imamo razloga vjerovati drugim korisnicima koji su kupili taj isti proizvod koji nas zanima.

Ako su ti prijašnji kupci bili zadovoljni, zašto im ne dati prostor da napišu svoju recenziju? Ako će oni davati 5 zvjezdica onom televizijskom prijamniku, mnogo je veća šansa da će ga onda novi kupci dodati u košaricu. Osim toga, Google jako voli recenzije korisnika. Ta stavka mu je, očito, jako bitna kod rangiranja stranice proizvoda. 

Vaši benefiti + pozitivni dojmovi drugih kupaca = prodani proizvod

Znamo da može biti teško doći do recenzija, ali postoji nekoliko trikova koji pomažu. Jedan od njih su automatizirani post-sale emailovi. Nekoliko (ne više od 7), dana nakon kupovine pošaljite email korisniku u kojem ga molite za recenziju kupljenog proizvoda.

Taj email neka vam sastavi copywriter, tako ćete višestruko povećati stopu otvaranja i ostavljanja recenzija. 

5. Koristite kvalitetne fotografije i video

Postoji jedna mana kada prodajete nešto na internetu - jako je teško proizvod vizualizirati ako ga ne možete primiti u ruke.

Zato je izuzetno bitno da ga što bolje prezentirate fotografijama ili 360° videom. 

Kao što možete logički zaključiti, nitko se neće odlučiti na kupovinu nečega (bez obzira koliko kroz tekst kvalitetno prezentirali proizvod), prije nego li dobije vizualnu potvrdu da je na pravom mjestu.

Prezentirajte svoj proizvod iz nekoliko kuteva i stvorite putem kvalitetnih velikih fotografija kupcima u glavi točnu sliku onoga što prodajete.

I pokušajte te fotografije pravilno urediti, ali nemojte koristiti filtere. Njih ostavite za Instagram.

Također, svijetla pozadina je u većini slučajeva najbolja opcija za fotografiju webshop proizvoda. 

Eto, ovo su valjda bili dovoljno konkretni savjeti.

Naravno, beskorisni su ako imate staromodan webshop jugoslavenske proizvodnje. Neonska svjetla ne pale na Golfu jedinici.

Izgleda neukusno.

Da bi vam netko ostavio novce na internetu, morate imati webshop koji ostavlja dojam ozbiljnosti, sigurnosti. Osim toga, morate imati super praktičan webshop. Morate paziti na detalje. Konkurencija je velika, a biti će i još veća. 

Prognozirana godišnja stopa rasta eCommerce prihoda u Hrvatskoj je 7% za razdoblje do 2025. godine. (izvor)

Pametni trgovci kombiniraju kvalitetnu webshop tehnologiju, maštovitu prezentaciju proizvoda i dobar marketing.

U ovom kapitalističkom svijetu u borbi za opstanak dobro je biti pametan, zar ne?

Zatražite ponudu za izradu web trgovine

6.243 tvrtki svaki tjedan besplatno prima naše korisne savjete na email. Pridruži im se...