Provjerite kako link svog web shopa učiniti neodoljivim na Googleu
Prije otprilike pola stoljeća Albert Einstein, jedan od tada najpametnijih ljudi, rekao je:
“Ja nemam neki poseban talent. Samo sam strastveno znatiželjan.”Skromno od njega.
Naravno, bio je u pravu.
Više-manje sve što radimo uvjetovano je znatiželjom. Ona je jedan od najvećih motivatora. Gorivo koje pokreće i najmasovnije Space Shuttleove. Magnet koji privlači željezo.
Prisjetite se kako ste kao mali željeli dotaknuti vruću peć. Iako ste vjerovali majci da je to opasno, znatiželja je bila jača od vas.
Znači li to kako je znatiželja jača i od osnovnog životinjskog nagona koji imamo, onog za osjećaj sigurnosti?
Da, čini se da je tako.
Znatiželja je također osnovna nit vodilja koju koriste holivudski scenaristi kada trebaju osmisliti zaplet, u kojem iznenadno nešto pođe po krivu jer glavni akter napravi glupost.
Da bismo uživali u npr. zabavnim pustolovinama Indiane Jonesa dovoljna je naša znatiželja. Dobro, i kokice i pokoja piva nisu na odmet ;).
Bez znatiželje život nam ne bi bio avantura.
A mi volimo avanturu, osobito onu na internetu. Obožavamo, dapače.
Meta description - magnet znatiželje na Googleu
Pokušajmo sada ovo razmišljanje prenijeti u okvire pretraživanja informacija na internetu.
Za početak, zamislite sebe pred računalom kako gledate u trepereći kursor na Googleu.
Imate namjeru pronaći poklon svojoj djevojci ili suprugi. Recimo, nekakvu ljetnu majicu kratkih rukava.
Upišete u Google "ženske hlače" i kliknete na enter kako bi se pred vama izlistali rezultati. Sada kada ih promatrate, obratite malo pozornosti i na sebe.
Što radite?
Osim što čitate naslove linkova koji bi vam trebali pružiti zanimljivu informaciju, gotovo sigurno proučavate kratke opise ispod linkova.
Tražite onaj najzanimljiviji.
Riječ je o tekstovima do 160 znakova koje internetskim jezikom zovemo meta description.
Zanimljiviji tekst, više klikova - formula je jednostavna.
Naravno, ovdje veliku ulogu igra i SEO optimizacija, o čemu smo pisali prilikom objašnjavanja važnosti prodajne strategije za web shop.
Zašto? Ona dovodi pojedini link u vaše vidno polje kako bi potaknula znatiželju.
Ako sada rezimiramo SEO kao proces kojim želimo svoj web shop dovesti do prve pozicije na Googleu za pojedini proizvod, meta description je obično onaj magnetni dio koji dovodi kupce.
Proučite dva ponuđena primjera.
Što mislite, koji meta description od dva navedena je privlačniji za klik? Tekst s cijenom i nepoznatim šiframa ili pak specifični opis koji nam pruža i nekoliko podataka?
Vjerujemo da ste shvatili - na temelju kvalitetnog opisa kupci odlučuju hoće li kliknuti na vaš web shop ili ne.
Važnost ovih tekstova je velika. Čak, gledamo li očima marketinških stručnjaka, prepoznajemo ih kao besplatne oglasne prostore.
Iako meta description izravno ne utječe na sam rang stranice, iznimno je važan za vas jer s jednom rečenicom sumira sadržaj cijele stranice.
Ako prodajete artikle na web shopu, kvalitetan opis proizvoda u meta descriptionu kroz dvije do tri kratke rečenice (kao u primjeru 2), može odlučivati hoće li vaš potencijalni kupac doći na vaš web shop ili neće.
Da biste znali kako točno izgleda kvalitetno pripremljen meta description, u nastavku teksta iznijet ćemo smjernice za vaše lakše snalaženje u cijeloj ovoj priči.
Drž´te se ograničenja od 150 znakova
Broj znakova je svetinja - Google jednostavno neće prikazati sadržaj duži od 150 znakova što znači da sve iza te granice potencijalni kupac u rezultatima pretrage jednostavno neće vidjeti.
Znači, pisanje dužih kompliciranijih rečenica umjesto dviju kratkih, predstavlja bacanje vremena u vjetar.
Poruka koja nije prenesena u cijelosti neće imati učinak one koja je prenesena onako kako ste je vi zamislili.
Pazite da opis precizno rezimira sadržaj web stranice
Zanimljivo je kako Google neće uvijek prikazati meta description.
Zašto?
Njegov algoritam posložen je tako da provjerava je li opis dovoljno informativan za ono što traži pojedinac s ključnim riječima. Ako nije, vaš opis kupcu neće biti prikazan.
Znači, kada pišete meta description, slobodno upotrijebite ključne riječi iz naslova stranice. Ipak najvažnije je poštovati sljedeće i pitati se - Je li opis dovoljno informativan i stimulirajući za klik?
Stavite sebe u perspektivu osobe koja bi tražila informacije s vaše stranice. Biste li vi kliknuli na vaš opis?
Pozovite na aktivnost
Poželjno je da tijekom pisanja meta descriptiona koristite jasne pozive na aktivnost tipa “Saznajte ovdje kako…”, “Provjerite zašto…”, “Pogledajte zbog čega…” i sl. Naravno, ništa ne forsirajte, no te riječi obično u podsvijesti stvaraju potrebu na klik.
Pišite jedinstvene i relevantne opise.
Uvijek se isplati biti jedinstven. Ako koristite dva do tri opisa stranice na njih 20 do 30, Google će ih uglavnom ignorirati i nećete imati koristi od njih.
Isto tako, nastojte da vam opisi stranica budu relevantni.
Nema smisla izmišljati toplu vodu te je poželjno da meta description bude zbilja kratka preslika sadržaja web stranice.
Ne ponavljajte riječi
Najveća medvjeđa usluga koju si možete napraviti jest da stalno ponavljate jedne te iste ključne riječi. Štoviše, guranje 15 ključnih riječi u 160 znakova neće vam biti ni od kakve koristi.
Ponavljamo, meta description ne sudjeluje u procesu rangiranja stranice.
Uzevši to u obzir, nastojte da opis stranice bude maksimalno fokusiran na što preciznije informiranje korisnika.
Trud će se isplatiti.
Prvi korak
Promijenite vaš pogled na cijelu stvar. Događa li se sreća odabranima ili onima koji se dobro pripreme?
Ništa se ne događa slučajno. Tj, za sreću je potrebno potruditi se.
Ljudi će kliknuti na vaš link isključivo zato što ste ga pomoću SEO strategije doveli u njihovo vidno polje, a zatim ih i zainteresirali kroz meta description.
Kada potencijalni kupac u konačnici napravi ovo što vi žarko želite - dođe na vaš web shop, on napravi tek prvi korak ka ostvarenju vašeg cilja (prodaje).
Dalje na scenu stupa sam web shop koji mora biti napravljen po pravilima struke.
Kada ste pročitali ovaj blog post i ostale referentne postove u kojima smo obrađivali ovu temu, a i dalje niste sigurni što trebate učiniti, obratite nam se za naše mišljenje putem kontakt obrasca.
Zatražite ponudu za izradu web trgovine
6.243 tvrtki svaki tjedan besplatno prima naše korisne savjete na email. Pridruži im se...