Donosimo 10 dizajnerskih savjeta koji će vašoj web shop konkurenciji zagorčati život

20. studeni 2013.

Na svakom komercijalnom web mjestu, prodajne stranice (one kojima je svrha posjetitelja potaknuti na željenu akciju - znači kupovinu artikla), su najvažnija stvar na svijetu.

Zbilja.

Služe osnovnoj svrsi zbog čega ste Vi uložili nekoliko desetaka tisuća kn u svoj web shop budući da imaju zadatak donijeti vam opipljive ekonomske rezultate - prvo povrat investicije, a zatim i profit.

Obično je njihov dizajn prvo mjesto na kojem možete prepoznati razinu stručnosti vašeg web developera. Ona se mjeri u stopi konverzije koja matematički jasno pokazuje koliko vaših posjetitelja u konačnici nešto i kupi.

Ovdje dolazimo do dvije osnovne pretpostavke:

  • Ljudi su u velikom broju informatički nepismeni;
  • Ljudi na podsvjesnoj razini funkcioniraju prema znanstveno utemeljenim pravilima.

Upravo na ovim osnovnim pretpostavkama ideja je dizajn tih stranica prilagoditi tako da apsolutno svakom posjetitelju bude jasno gdje se što nalazi te da on može intuitivno zaključiti gdje što može kliknuti da bi dobio željenu stvar.

Iako ovo na prvi pogled ne djeluje komplicirano, zapravo jest budući da u dizajnu treba voditi računa o milijun stvari - što više, što manje važnih.

Mi ćemo u nastavku istaknuti samo njih 10.

Vrlo važnih stvari koje naprosto moraju štimati. Krenimo redom.

1. Web stranica mora biti intuitivna

Ovo ne da je najvažnija stvar na svijetu, nego u svemiru. Kupac kada dođe na stranicu proizvoda, mora u svakom trenutku znati 3 stvari:

  1. Koja je osnovna svrha stranice;
  2. Što se očekuje od njega da učini sljedeće i kako;
  3. I koji je benefit za njega od korištenja te stranice.

To se očigledno postiže intuitivnošću i kvalitetnom prezentacijom informacija - vašim webom trebaju biti u mogućnosti navigirati i informatički potpuno nepismene osobe. U protivnom web stranica ne ispunjava svoju svrhu te je beskorisna.

Da ne spominjemo kako je novac koji ste uložili u njezin razvoj bačen u vjetar.

Realno - ako se vaša baka ne može snaći na web stranici, znači da nije dovoljno dobra.

2. Ne koristite previše grafičkog sadržaja

Znate kako se kaže u životu - ništa ne valja previše.

Čak kad je u pitanju i novac ;)

U tom kontekstu, govoreći o dizajnu prodajne stranice, preporučuje se da broj grafika držite na nekoj razumnoj mjeri. Ako nešto prodajete, vizualnim sadržajem želite istaknuti isključivo proizvod, beneficije koje on nudi te ikonu “Dodaj u košaricu”.

Poželjno je naravno još dovesti u prvi plan logo tvrtke zbog brendiranja, no dalje od te 4 slike ne treba ići.

Ne radite od svojeg weba vizualni čušpajz jer ćete u protivnom izgubiti pozitivne odgovore na ona 3 svemirski važna pitanja iz prethodnog paragrafa.

3. Smanjite navigacijske opcije

Zamislite da ste u šopingu s ljepšom polovicom - ona se nakon 2 sata isprobavanja konačno odluči za jedan par cipela, no onda vi u velikom stilu nju odvučete od blagajne i pokažete joj nove cipele. Prođu još dva sata i ona na kraju ne kupi ništa.

Kao što možete zaključiti, prodajna stranica treba biti fokusirana samo na jedan par cipela (tj. na jedan proizvod) i treba "velikim zelenim strelicama" biti naznačen put do blagajne (ne doslovno, samo ističemo važnost tog elementa).

To zapravo znači da ako imate navigacijska smetala sa strane (reklame, poveznice na druge popuste, poveznice na druge dijelove weba, nekakve bannere itd), obavezno ih uklonite - vaša stranica proizvoda smije sadržavati njegov naziv, sliku, opis, ikonu "dodaj u košaricu" te standardnu navigacijsku traku koja se uvijek vidljiva nalazi na vrhu weba.

Sve ostalo slobodno prekrižite.

Zamislite prodajne stranice kao tunel - na jednom kraju se nalazi proizvod, a na drugom kasa. Ostalo ne postoji, osim kao u dućanu one čokoladice na samom kraju - tu vi možete reći kupcu da su ljudi uz te cipele kupili još ovu jaknu.

Možda nekome pogodite odjevnu kombinaciju, kao što se nekada sasvim slučajno zaželite čokolade.

4. Držite sve bitne informacije o proizvodu na istoj stranici

Govoreći o onim informacijama koje su bitne za donošene odluke o kupnji, preporuka ih je držati na istoj stranici s proizvodom. Znači dostupni modeli, veličine, drugi tehnički detalji, beneficije, opcije dostave itd. - sve to mora biti vidljivo u blizini proizvoda. Nikako nemojte odvoditi kupca na drugu stranicu da pročita te informacije budući da si tako smanjujete šanse da taj proizvod prodate.

Da se opet dotaknemo tunela - informacije o proizvodu moraju biti na okolnim zidovima, nikako na cesti sa strane. Tko zna hoće li kupac poslije te avanture imati želju vratiti se natrag.

5. Izbjegavajte crvenu boju na interaktivnim CTA elementima

Semafori ne koriste slučajno upravo crvenu boju kada treba signalizirati vozaču da stane - riječ je o agresivnoj boji koja bez sumnje privlači pozornost, no istovremeno podsvjesno sugerira na opasnost i oprez.

Osim ako vam je ona dio vizualnog identiteta web mjesta, poželjno je da ju izbjegavate na CTA (Call To Action) elementima prodajne stranice kao što je ikona “dodaj u košaricu”. Zelena boja je recimo mnogo bolji izbor.

6. Dovoljno dobro istaknite ikonu "dodaj u košaricu"

Istina je kako crvena boja vrlo dobro privlači pozornost, no postoje i drugi načini kako možete efikasno dovesti u prvi plan ikonu “dodaj u košaricu”. Položaj te ikone u odnosu na druge elemente stranice, prazan prostor oko nje te dovoljno jak kontrast u odnosu na pozadinu biti će dovoljno jaki mehanizmi isticanja.

7. Držite se samo bitnih informacija

Budimo realni - vrijeme nam je najdragocijenija stvar koju imamo. Jednom kada ga potrošimo, ne možemo ga dobiti natrag.

Upravo zbog toga, držite se samo onog bitnog. Kada kupcu prezentirate informacije o proizvodu, bitno je u prvi plan dovesti njegove benefite. Posao web dizajnera je da takve informacije dovoljno dobro istakne, sistematizira te ukloni sve ono što nije bitno za proces odlučivanja o kupnji.

Prodajna web stranica mora dakle biti jednostavna za skeniranje da kupac može brzo pronaći ono što ga zanima - ljudi nemaju volje trošiti vrijeme tražeći kroz hrpu “smeća” ono što ih zapravo interesira.

Kako se to može dobro napraviti, provjerite na primjeru našeg web shopa daljepoti.hr.

8. Ne obvezujte kupca

Većina web shopova nema bez razloga na košarici natpis “dodaj u košaricu” umjesto riječi “kupi”. Kupce ne treba tjerati na nešto čim su došli u vašu trgovinu jer kamo bi dospjeli da tijekom boravka u supermarketu moramo svaki artikl pri uzimanju s police odmah kupiti.

Ne stvarajte pritisak kupcu i dajte mu prostora za disanje.

9. Dodatno pojasnite vrijednost koju kupac dobiva

Na prodajnoj stranici koliko je važan njezin dizajn, toliko je i njezin sadržaj. Upravo zbog toga nije loše kupcima jasno dati do znanja što točno dobivaju kupnjom pojedinog proizvoda ili usluge. Ljudi će potrošiti novac na stvari koje će im biti od koristi pa onda njih nije loša ideja dovesti u prvi plan.

Kvalitetan naslov, dobar tekst te dobra prezentacija svega toga mogu biti od ključne uloge pri ostvarivanju smisla biznisa kojim se bavite. Ovo možda ne ulazi u segment dizajna, no bila bi grehota to ne napomenuti.

10. Testirajte prodajne stranice

U životu teško možete znati hoće li nešto funkcionirati ako to prije ne testirate. Koliko god mislili da ste dobro obavili svoj posao, ipak ga stavite na kušnju prije službenog života te temeljem rezultata testiranja koje ćete dobiti, dodatno optimizirajte prodajne stranice.

Upravo mnogi rade grešku što se oslanjaju na šesto čulo i vlastitu interpretaciju rada, umjesto da provjere koliko im je zapravo efikasna stranica s kojom nastoje prodati svoje artikle.

Testiranja naravno je potrebno provoditi cijelo vrijeme - tehnologija se brzo razvija, stalno se pojavljuju neki novi trendovi, kupci mijenjaju navike te se treba prilagođavati tome. Zbog toga će testovi biti vaš najbolji prijatelj - putem njih uvijek ćete biti sigurni je li vaš posao ostvaruje željene rezultate ili ne.

Vi ste na redu

Kao što smo rekli na početku, ovo je samo mali dio toga na što bi se sve trebalo misliti kada se kupcu želi na kvalitetan način prezentirati proizvod. Ako vaš postojeći web shop nema sve ove odlike, znači kako je velika vjerojatnost da vrijeme radi protiv vas, na vašu financijsku štetu.

Ako niste do sada krenuli s web shop prodajom, možete provjeriti u našem osvrtu što sve propuštate, budući da smo isticali samo neke od prednosti web shop investicije, posebice ako ste istu odmah usmjerili prema mobilnim uređajima.

Zatražite ponudu za izradu web trgovine

6.243 tvrtki svaki tjedan besplatno prima naše korisne savjete na email. Pridruži im se...