3 sastojka newslettera koji će vašoj web shop ponudi dati MasterChef pečat

22. srpanj 2013.

Bez obzira čime se bavili, osnovna premisa svakog poduzeća je biti primijećen na tržištu, privući nove klijente i ostvariti što veće prihode.

U kontekstu elektroničkog poslovanja (eng. e-commerce), osnovni alat za to je web stranica i web trgovina.

Iako smo o elementu primijećenosti vašeg weba do sada govorili u nekoliko navrata, bilo da se radilo o uputstvima za osvajanje prve pozicije na Googleovim rezultatima pretrage ili tehničkoj optimizaciji web stranice za mobilno okruženje, u svrhu ostvarivanja istog cilja, jedan od odličnih načina kako s klijentima napraviti dobar odnos te ih privući na vaš web je komunikacija putem newslettera.

Ako vam je ovo do sada bio nepoznat pojam, riječ je o metodi informiranja i komunikacije s kupcima putem kratkih i jasnih poruka (namjerno ističemo kratke, kasnije ćemo objasniti zašto) koje se šalju elektroničkom poštom.

Informiranje se obično odnosi na vaše proizvode i usluge, odnosno na posebne promocije koje želite istaknuti ovom metodom e-mail marketinga.

Zahvaljujući otvorenoj strukturi e-maila, uz određenu dozu kreativnosti, moguće je uz mala ulaganja postići prilično efikasan alat oglašavanja, ali samo uz poštivanje nekolicine pravila.

Pitanje koje se postavlja je očito - kakav treba biti newsletter da dovede nove kupce i pomogne vam u ostvarivanju prihoda?

Kako zapravo izgleda dobar newsletter?

U nastavku donosimo 3 ključna sastojka tog recepta, odnosno 3 neizostavne karakteristike ovog prodajnog alata.

Kratak i jasan

Newsletter kao marketinška forma daje vam prilično slobodne ruke u pristupu prezentacije vaših proizvoda ili usluga.

No slobodne forme kao što imaju svojih prednosti, imaju i svojih mana kojima je nažalost nekad prilično teško odoljeti.

Brojni trgovci često u želji da ostvare smisao svojeg postojanja na tržištu (ostvarivanje prodaje), rade kardinalnu grešku (ona koja u medicini znači smrt pacijenta) tako da u virtualne sandučiće svojih klijenata dostavljaju poruke s desecima proizvoda i viču na sav glas “kupi, kupi, kupi - nema nigdje bolje ponude”.

Jasno je da ljudi ne vole takav pristup i doživljavaju to kao spam (neželjenu poštu).

Posebice ako nisu prije bili na njihovoj web adresi te nije im jasno od kuda si je netko uzeo pravo da ih tako uznemirava.

Kako vi možete drugačije? Evo kako:

  • Pišite kratke i jasne poruke;
  • Izaberite svega par proizvoda (jedan, dva, maksimalno tri); 
  • Prezentirajte proizvode putem slika ili posebno uređenih grafika; 
  • Istaknite benefit koji nudite (popust na pojedini asortiman proizvoda, besplatna dostava, osnovni benefit samog proizvoda i sl.)
  • Stavite poveznicu prema svojem web shopu. 

Očigledno je kako je newsletter alat isticanja, dok oni koje zanimaju detalji, putem navedene poveznice doći će do vas - na taj način, nećete ih tjerati da svoju e-mail adresu izuzmu iz vaše baze klijenata.

Stvar je u kvaliteti prezentacije, ne kvantiteti proizvoda koje želite prodati.

Jeste li znali da ljudi danas svoje e-mailove dobrim dijelom čitaju na smartphoneu?

Nemojte ih tjerati na beskonačno skrolanje.

Pokušajte grafički lijepo prezentirati svoje proizvode i usluge, tj. iskoristite multimediju najbolje što možete.

Ponavljamo - ideja je kupca dovesti u web shop gdje će mu osim detalja proizvoda koji ga zanima ionako biti na raspolaganju sve što prodajete.

Suptilan je najbolji

U kombinaciji s prethodnom preporukom, budite suptilni. Vi ste ekspert te sa svojim proizvodima ili uslugama ljudima pomažete u njihovim svakodnevnim problemima.

Napišite tjedno nekolicinu zanimljivih blog osvrta s kojima obrađujete svoju poslovnu svakodnevicu te ih uz nekoliko rečenica opisa teme koju ste obrađivali i prigodnu slikovnu prezentaciju, dovedite na svoje stranice.

U tom slučaju čak ako vaš primatelj prije nije nikada bio na vašim stranicama, neće imati ništa protiv da se informira o problemu kojem pišete, s time da će pritom istražiti kakve vi proizvode/usluge točno nudite.

Bitno je samo da ga uspijete privući, a dobra prezentacija informacija na newsletteru je ključna.

U konačnici, ideja je sa svojim klijentima graditi odnos - ako će newsletteri kupcima biti koristan način informiranja iz tjedna u tjedan, oni će ih preporučiti svojim prijateljima i poznanicima. Tako nećete samo izvući korist iz postojeće klijentele, nego ćete dobiti i novu i to bez vaših izravnih novčanih ulaganja.

Do sada smo već nekoliko puta istaknuli kako se isplati pisati kvalitetan sadržaj, posebice kada si još date truda oko newslettera koji iz vaših tekstova izvlače ono najvažnije i dovode nove klijente.

Ako ne znate/ ne stignete sami, angažirajte nekoga. Takvo ulaganje gotovo sigurno će vam se višestruko isplatiti.

Točan i aktualan

Vi ste stručnjak i sve što kažete mora biti točno.

Svaki podatak na koji se pozivate prije objave newslettera provjerite nekoliko puta, posebice ako ste dio nekakvog dinamičnog tržišta gdje se stvari mijenjaju iz mjeseca u mjesec.

Kvalitetan odnos s klijentima nemoguće je izgraditi bez njihovog povjerenja, a oni vam sigurno neće vjerovati ako vide da ne znate o čemu govorite.

Jednako tako, pazite da uvijek budete aktualni.

Pišite o temama koje su trenutno problematične, a vezane uz vaše poslovanje.

Ovo potonje namjerno ističemo - držite se svojeg djelokruga rada gdje se najbolje snalazite te pomoću newslettera dajte jasno do znanja koje je vaše područje ekspertize.

Na kraju trebate još pripaziti da u newsletteru uvijek navodite isključivo svjež sadržaj - u slučaju manjka, bolje navesti samo jednu temu i kvalitetno je prezentirati, nego se nepotrebno referencirati na zastarjele stvari koje većinu vaših klijenata neće zanimati.

Tako postoji opasnost da im newsletter više ne bude zanimljiv te prestanu dolaziti na vaš web - posljedice toga ne treba previše isticati.

***

Zaključak koji se može iz ovoga izvući je očit - newsletter je produžena ruka vaše web stranice i(li) web trgovine te ga od početka pokušajte gledati na taj način.

Nema potrebe ići iznositi cijeli asortiman proizvoda na sniženju ili navoditi sadržaj cijelog blog osvrta ako možete klijenta putem jedne poveznice dovesti na web.

Informacije prezentirajte sažeto, jasno i vizualno atraktivno - koga zanimaju detalji, imat će na raspolaganju vaš web shop.

Cijela ideja newslettera je da putem e-maila konstantno privlačite pažnju na svoje proizvode i usluge, ali da to radite tako da vaši klijenti imaju neki benefit od toga. Oni uvijek trebaju biti u centru pažnje - njihovi problemi i vaš način kako ćete ih riješiti.

Newsletter treba biti ogledalo te ideje.

Sada kada ste uvidjeli važnost newslettera te dobili ideju kako bi on trebao točno izgledati, toplo preporučujemo da saznate kako napraviti newsletter.

Zatražite ponudu za izradu web trgovine

6.243 tvrtki svaki tjedan besplatno prima naše korisne savjete na email. Pridruži im se...