5 stvari koje morate imati za bolju poziciju na Googleu

19. lipanj 2013.

Da je surfanje putem mobilnih uređaja sve značajniji dio ukupne online aktivnosti, više i nije neka tajna.

Očigledno je kako iz dana u dan sve više korisnika želi svojim omiljenim stranicama pristupiti bilo kada i bilo gdje, prvenstveno putem svojih feature i smartphone uređaja, što znači da vjerojatno i vaši klijenti žele pristup vašem webu u svakoj situaciji, očekujući pritom što manje glavobolja.

O tome svakodnevno razmišlja i veliki Google koji je nedavno brojnim webmasterima diljem svijeta odlučio podijeliti nekolicinu savjeta kako bi se korisnicima olakšao pristup mobilnim stranicama te kako bi njihovo iskustvo surfanja bilo što bolje.

Riječ je konkretno o pet naputaka koja ćemo u cijelosti prenijeti u nastavku, a čiji efekti bi itekako mogli doprinijeti zadovoljstvu vaših korisnika te boljem rangiranju vaše web stranice u Googleovim rezultatima pretrage.

Pogrešna preusmjeravanja - izbjegavajte ih!

Iako smo već ranije raspravljali je li bolje za vašu desktop inačicu web stranice kreirati mobilnu stranicu ili mobilnu aplikaciju, za one koji su se odlučili za prvu opciju spomenut ćemo jedno iznimno važnu stavku - radite pravilno preusmjeravanja korisnika s desktop na mobilne stranice.

Naime, obično kada korisnik putem smartphone uređaja želi pristupiti određenoj sekciji vašeg portala, automatski biva prebačen na mobilno izdanje stranice. Dok po pitanju prebacivanja s početne stranice desktop verzije na početnu stranicu mobilne verzije portala problema obično nema, često se desi da preusmjeravanje s bilo koje stranice vašeg web mjesta ide prema početnoj stranici mobile weba.

Koje su negativne posljedice toga?

Osim što korisnik jednim klikom nije došao tamo gdje je htio, tjera ga se na ponovno učitavanje stranica što može biti istaknut problem u sporim i skupim mobilnim mrežama. Posljedica toga je što se na taj način često gube korisnici ili se barem nepotrebno frustriraju.

Kako bi to izbjegli, konfigurirajte web mjesto tako da svaka desktop stranica preusmjerava na svojeg "mobilnog brata". Ako taj sadržaj ne postoji na mobilnoj stranici, bolje ga je ostaviti tu gdje je, nego ga nepotrebno preusmjeravati na sadržaj koji ga trenutno ne zanima i koji mu troši dragocijen podaktovni promet.

Umjesto prikazivanja obavijesti o pogrešci, preusmjerite korisnike

Nerijetko se dešava da stranica koja se sasvim normalno učitava korisnicima na desktop preglednicima, iz nekog razloga se ne želi učitati na mobilnim uređajima.

Tada obično slijedi obavijest o pogrešci (tzv. 404 error iliti “stranica ne postoji") što je zadnje što korisnik želi vidjeti - umjesto toga, ako imate na drugoj URL adresi identičnu stranicu prilagođenu smartphone uređajima, iskoristite je odmah i preusmjerite korisnika.

Ne preusmjeravajte korisnika mobilnu stranicu koja se ne učitava

Slično prethodnoj analogiji, ne želimo da korisnik na mobilnim stranicama vašeg web mjesta umjesto traženog sadržaja čita poruku o pogrešci - ako sadržaj na mobilnim stranicama trenutno nije dostupan, zadržite korisnika na desktop inačici vašeg weba. Cilj je jasan - bolje sadržaj u velikom formatu, nego nikakav sadržaj.

Pravilno rukujte s Googlebot-Mobile agentom

Jedna od tipičnih grešaka je usmjeravanje Googlebot-Mobilea na stranicu prilagođenu feature mobilnim uređajima (op.a. za razliku od smartphoena, feature mobilni uređaji ne podržavaju surfanje desktop formatima stranica), što rezultira vraćanjem Googlebot-Mobilea natrag na desktop inačicu stranice. U biti, stvorili ste petlju koju Google registrira kao pogrešku.

Kako bi izbjegli pogrešno navođenje Googleovog alata za indeksiranje mobilnih stranica, preporuča se da se Googlebot-Mobile agent zbilja doživljava u kontekstu opisa s kojim se predstavlja sustavu - ako ga vidite kao iPhone korisnika, onda ga i tretirajte tako.

Video podržan Adobe Flash tehnologijom je na smartphoneu obično problematičan

Ukoliko su vaše stranice u izrađene u flashu ili na vašim web stranicama imate običaj koristiti embeded video podržanom flash tehnologijom, postoji vjerojatnost da ga dio smartphone uređaja neće moći vidjeti u svojim preglednicima. Za mobilne stranice, svakako razmislite o alternativama reprodukcije video sadržaja.

Zatražite ponudu za izradu web trgovine

6.243 tvrtki svaki tjedan besplatno prima naše korisne savjete na email. Pridruži im se...

„Kolačić” je mala tekstualna datoteka koja sadrži podatke koji se pohranjuju na vaše računalo. Kolačići se koriste samo u tehničke svrhe te za olakšavanje upotrebe internetske stranice. 

Jedna vrsta kolačića, „trajni kolačić”, sprema datoteku na vaše računalo na dulje vrijeme. Naknadno se može koristiti za prilagodbu internetske stranice sukladno izborima i željama korisnika. Druga uobičajena vrsta kolačića je „kolačić sesije”. Kada posjetite određenu internetsku stranicu, kolačići sesije se šalju između vašeg računala i poslužitelja radi prikupljanja podataka. Kolačići sesije ne spremaju se nakon zatvaranja internetskog preglednika. Više informacija o tome kako funkcioniraju kolačići možete pronaći na www.allaboutcookies.org. 

Neprekidno radimo na poboljšanju ove internetske stranice. Stoga koristimo alat za analizu internetskih stranica „Google Analytics”, kojime analiziramo ponašanje posjetitelja naše internetske stranice na anoniman i skupni način. Alatu Google Analytics dozvoljavamo instalaciju kolačića i njihovo upravljanje na ovoj internetskoj stranici. Google Analytics koristi sljedeće kolačiće:

  • marker.hr
  • Ovaj kolačić pohranjuje podatke o svojim korisnicima radi stjecanja saznanja i njihovim potrebama. Namjena ovog kolačića je za poboljšanje kvalitete usluge, kako i za spremanje korisničkih postavki, preporuke sadržaja i rezultata pretraživanja te praćenje korisničkih trendova . Kolačić je „trajni” i pohranjuje se lokalno na vaše računalo tijekom 26 mjeseci.

Kako prekinuti upotrebu kolačića?
Ako ne želite primati kolačiće, izmijenite postavke internetskog preglednika tako da se automatski onemogućava pohrana kolačića ili da se prikazuje obavijest ako određena internetska stranica želi pohraniti kolačiće na vaše računalo. Prethodno pohranjene kolačiće možete izbrisati i putem internetskog preglednika. Za određena područja i funkcije ove internetske stranice potrebni su kolačići i neće raditi u slučaju brisanja ili odbijanja prihvaćanja kolačića.

Ako želite onemogućiti da vam Google Analytics sprema kolačiće, možete ga zabraniti na sljedećem linku:

Google ads, Meta ads

Google analytics