Zakači & Vozi eCommerce: Kako dalje u cookieless marketing eri

Vrijeme čitanja: 4 min
20. svibanj 2022.

Ima li smisla ulagati u nove, brže, jače verzije eCommerce iskustava, na tržištu koje još uvijek, proizvode naručene online, želi platiti pouzećem?

Prije nego odgovorite kao-iz-topa, udahnite. 

Sjetite se samo priče o webshopovima, jako je slična ovoj. Svi koji su krenuli u tom smjeru prije 8, 10 ili 12 godina bili su izvrgnuti nekom obliku podsmijeha. Nitko nije vjerovao da će Hrvati ozbiljno kupovati online. 

A danas? Udio eCommercea u domaćem BDP-u raste, strani igrači dolaze na domaće tržište i pobiru vrhnje, a domaći trgovci se pitaju gdje su pogriješili. 

Razlozi za to bi mogli biti sociološke prirode, možda se tiču pasivnog ili u najbolju ruku, reaktivnog oblika vođenja poslovanja, ali u tom području nismo stručnjaci pa ćemo tu problematiku ostaviti sociolozima. 

Ono što znamo je da samo webshop više nije dovoljan. U moru konkurencije, korisnik može i hoće za sebe izabrati najljepšu uvalu. U baš toj uvali će uživati, iako, mora i sunca ima na tisuću drugih mjesta. 

Paranoično precizno targetiranje odlazi u povijest

Uskoro više nećete moći vašim oglasom pratiti korisnika po webu u nadi da će na kraju ipak posustati i kupiti kod vas. Za takav način marketinga su se koristili third party cookieji, a oni odlaze u povijest

Sada ćete se (ponovno) morati stvarno potruditi da korisnik “kupanje i sunčanje” obavi baš na vašoj plaži, pogotovo ako ste u industriji gdje se isti proizvod (more i sunce), može kupiti od više različitih preprodavača. 

Kako ćete to postići? Morat ćete imati posebnu priču, trebat ćete korisniku ponuditi više od samog proizvoda, morat ćete raditi na razvijanju odnosa od kojeg i vi i kupac imate korist. 

Vi znate što je za vas korist, a što predstavlja dodatni benefit vašem korisniku, to ćete morati otkriti. 

#1 Kvalitetna baza Newsletter pretplatnika će postati važnija

Newsletter, taj digitalni letak, jedan je od najboljih marketinških alata koji postoji. I doista može doprinijeti vašem poslovanju. 

Email vam pomaže da održavate kontakt s kupcima, ali i da stalno gradite krug ljudi koji su zainteresirani za vas. Što se više bavite listom newsletter pretplatnika, to ćete više od nje profitirati. 

Naravno, uvijek će biti ljudi koji će vaš newsletter izbrisati ili ga nikada neće otvoriti.

Baš poput onih koji to fizički rade kad provjeravaju poštu - promotivne letke iz poštanskog sandučića premjeste direktno u kantu za smeće (nadamo se, onu predviđenu za otpadni papir).

No uvijek postoje oni koji otvaraju newslettere:

  • jer svi ne dobivaju 25 newslettera dnevno, već toliko prime tijekom cijelog mjeseca
  • jer ih zanima što imate za reći u svom newsletteru
  • upoznati su s brendom, vole ga i zanima ih što se događa

#2 Bolje upoznajte korisnika koji je došao na vaš web

Korisnika ćete bolje upoznati koristeći zero party podatke ili ono nešto za što stručnjaci predviđaju da će značajno utjecati na način na koji pristupamo personalizaciji i kampanjama.

Za razliku od onih koji izazivaju paranoju, zero party podaci su kvalitetniji i ima ih više, a to će vam onda olakšati idući korak, a to je personalizacija sadržaja. 

Zero party podaci dolaze direktno od korisnika, a najbolji način kako ih prikupiti je tražiti informacije u zamjenu za nešto što je vrijedno za kupca. To je ona obostrana korist koju smo ranije spominjali. Korist za kupca može biti popust na iduću kupovinu, ebook ili nešto treće, a vaša korist su podaci o vašem korisniku. 

Dakle, da još jednom podcrtamo razliku između dosadašnjeg načina prikupljanja podataka i ovog novog o kojem pričamo. 

Prije ste podatke o korisniku pronalazili uglavnom u cookiejima, a korisnik često uopće nije bio svjestan da ih s nekim dijeli.

S ovim novim načinom korisnik je taj koji baš vama daje tražene podatke. Automatski se osjeća sigurnije i više vam vjeruje, a povjerenje i osjećaj sigurnosti su ono što ubrzava brojčanik konverzija na webshopu. 

#3 Izgradite Zakači & Vozi eCommerce sustav otporan na promjene

Ako se želite stvarno istaknuti i vašim korisnicima ponuditi super visoku razinu korisničkog iskustva, samo jedna platforma za izradu webshopa nije dovoljna. 

Već smo pisali o razlikama između SaaS, open-source i custom eCommerce rješenja

Za razliku od Saas i open-source rješenja, custom eCommerce će uvijek birati posebnost. Custom je idealan za trgovce koji žele unikatne UX detalje i trebaju prilagodbu sa svojim poslovnim procesima. Custom webshop je način kako u praksi izvesti Zakači & Vozi eCommerce sustav koji je otporan na promjene. Zašto je to tako?

Klasične platforme za izradu webova ne mogu ponuditi sve servise potrebne za pružanje korisničkog iskustva koja zadovoljavaju zahtjeve današnjih kupaca. Danas bi odabir jedne od ovih platformi mogao biti dobar za početak, ali svaki eventualni rast i napredak u smjeru personalizacije rezultirao bi pokušajem “uklapanja” poslovnih zahtjeva u već postavljene okvire. 

Zakači & Vozi eCommerce ili Composable Commerce fokus stavlja na korištenje najboljih tehnologija različitih dobavljača, a ne oslanja se na jednog dobavljača za pružanje standardne funkcionalnosti koja bi trebala raditi za sve. 

Gartner predviđa da će do 2023., organizacije koje usvoje Composable Commerce pristup nadmašiti konkurenciju za 80% u brzini implementacije novih značajki.

Tako ćete koristeći različite API-je s vašim webshopom moći povezati servise za: 

  • obračunavanje poreza
  • praćenje dostave narudžbi
  • onsite tražilicu
  • personalizaciju sadržaja
  • preporučene proizvode

Sve ovo vodi prema omnichannel eCommerce iskustvu kojega već neko vrijeme propovijedamo, a s nekim klijentima i prakticiramo. 

Ako želite djelovati u smjeru budućnosti ili samo razgovarati na ovu temu, kontaktirajte nas. Bit će nam drago. 

Zatražite ponudu za izradu web trgovine

6.243 tvrtki svaki tjedan besplatno prima naše korisne savjete na email. Pridruži im se...