Kako smo izradili novu web stranicu Grada Varaždina [Case study]
Marker je web agencija fokusirana na izradu web trgovina i to je nešto po čemu smo poznati i u čemu smo jako dobri.
Moramo se malo pohvaliti, a i naše reference kažu kako se imamo čime ;)
No, izuzev web trgovina nije nam nikakav problem izraditi i web stranicu. I to prema zadnjim trendovima i željama Klijenta.
Posljednji takav projekt kojeg smo se prihvatili bila je izrada nove web stranice Grada Varaždina.
Tu smo željeli spojiti dvije dosta važne stvari - željeli smo da stranica odlično izgleda, ali i da bude funkcionalna i jednostavna za korištenje. Jer ipak je glavna zadaća stranice Grada da bude servis građana.
Uz to, željeli smo da stranica bude jednostavna za korištenje administratorima. Zbog toga smo automatizirali proces premještanja aktivnih javnih natječaja u arhivu s datumom isteka.
U nastavku saznajte kako je tekao cijeli proces izrade novih stranica Grada Varaždina i više o funkcionalnostima na stranici.
Prvi korak prilikom redizajna
Kod osmišljavanja nove strukture sadržaja za web stranicu koja ima ogromnu količinu sadržaja, a cilj joj je biti funkcionalna najvažnije je krenuti s dobre polazišne točke. Prvi naš korak prilikom redizajna bile konzultacije s uvijek dobrim savjetodavcem - Google Analyticsom.
Na uzorku od gotovo 80.000 posjetitelja i više od 360.000 pregleda pojedinačnih stranica, došli smo do zaključaka koje sadržaje građani najviše traže, na koji način se koriste stranicom i kako izgleda njihov način navigiranja i korištenja stranice (Behavior Flow).
Analiziranje podataka pokazala je kako posjetitelji web stranica Grada najviše traže i konzumiraju sljedeće sadržaje:
- početna/naslovna stranica
- telefonski imenik upravnih odjela
- otvoreni natječaji
- javna nabava
- „Kako Vam možemo pomoći“ – servis za brzo pronalaženje važnih dokumenata i stranica s važnim informacijama
Na temelju tih podataka radili smo prioritete prikaza sadržaja na početnoj stranici i stalno smo imali na umu kako stranicu koristi veliki broj građana te kako treba osmisliti strukturu koja će biti jednostavna za korištenje upravo građanima.
Odlučili smo sadržaje koji se najviše čitaju i pretražuju organizirati tako da budu pregledni i dostupni odmah s početne stranice jer većina posjetitelja očekuje informaciju odmah bez puno klikanja i bez duboke navigacije i istraživanja unutar izbornika i pod izbornika.
Posljedica toga je i veliki pretraživač koji dominira početnom stranicom i preko kojeg građani mogu jednostavno doći do dokumenata koje traže.
Naravno, osim servisnih informacija tu su i stvari koje Grad kao jedinica lokalne samouprave želi iskomunicirati prema građanima.
Početna stranica zato ujedinjuje upravo te stvari - ima jasno vidljive sve informacije koje najviše zanimaju građane i pretraživač koji je s AutoComplete opcijom vrlo jednostavan za upotrebu, ali i izdvojenu rubriku za novosti i događaje u Gradu.
Elementi početne stranice
1. Hello bar
Hello bar je traka na vrhu dizajna istaknuta drugačijom bojom koja administratoru web stranice omogućava isticanje određenih kratkih poruka ili linkova na neku unutarnju ili vanjsku stranicu. Naša ideja primjene hello bara je isticanje „Programske knjižice“ koja je sada smještena i sakrivena duboko u strukturi izbornika važan je sadržaj za posjetitelje.
Sekundarna upotreba može biti održavanja određenih manifestacija u Gradu poput Baroknih večeri, Špancirfesta i slično.
Hello bar ne mora biti aktivan cijelo vrijeme, administrator ga može po potrebi uključiti/isključiti.
2. Zaglavlje stranice s izbornicima
Okosnica strukture sadržaja na svakoj web stranici su izbornici.
Sadržaj mora biti raspoređen u smislene kategorije bez slijepih ulica. Sadržaj mora biti raspoređen u grupe kojima jednostavno i brzo navigirati te koje su vidljive i razumljive čim posjetitelj dođe na web stranicu.
Mi smo odlučili napraviti dva paralelna horizontalna izbornika koja smo funkcionalno podijelili. Prvi izbornik odnosi se na Gradsku upravu, vijeće i druge službene institucije dok se drugi, glavni izbornik odnosi na sadržaje namijenjene građanima.
U zaglavlje stranice smjestili smo i logo Grada, izbornike, odabir jezika i funkcionalnu tražilicu koja ima iste osobine kao velika tražilica koju opisujemo u nastavku.
3. Velika tražilica svih dokumenata i informacija
Ideja kod kreiranja velike tražilice na početnoj stranici je bila da ona postane glavni servis građana i glavni alat građana u korištenju budućih web stranica Grada Varaždina.
Tu sekciju smjestili smo odmah ispod zaglavlja i time joj dali najveći fokus na stranici. Podijelili smo je na dva dijela, lijevi dio je tražilica a desni dio je popis 10 najtraženijih pojmova tj. informacija kako bi se posjetiteljima dala sugestija odnosno kako bi se klikom na pojedinu sugestiju skratilo vrijeme potrebno da se dođe do traženog dokumenta ili informacije.
Tražilica ima AutoComplete funkciju što znači da će već prilikom utipkavanja prvih nekoliko slova sustav prikazati padajući izbornik ispod tražilice sa sugestijom pojmova i rezultata i na kraju s linkom na sve rezultate.
Tražilica ima opciju praćenja svih pojmova koji se upisuju. Administrator može vidjeti koliko puta je koji pojam upisan i za sve one pojmove koji neće dobit niti jedan rezultat, administrator će moći putem sustava za unos sinonima spojiti pojmove i tako za široki spektar pojmova koji bi inače ostali bez rezultata ipak osigurati rezultate pretraživanja.
4. Novosti
Sljedeća sekcija na početnoj stranici prikazuje pet zadnjih (ili odabranih) izdvojenih novosti. Jedna novosti prikazana je u najvećem formatu s najvećom fotografijom i na njoj je najveći fokus dok su ostale četiri novosti prikazane u manjem formatu i s manjom fotografijom čime dobivaju manji fokus.
Osim pet izdvojenih novosti posjetitelji mogu jednim klikom doći do popisa svih novosti.
5. Telefonski imenik upravnih odjela
Prema statistici posjećenosti u zadnjih godinu dana, najtraženije informacije nakon početne stranice bile su telefonski imenik. Odlučili smo te informacije dovesti na početnu web stranicu i odmah ih prikazati posjetiteljima kako bismo maksimalno skratili vrijeme koje je potrebno da dođu do traženih informacija.
6. Snimke sjednica Gradskog vijeća
Budući da su snimke sjednica Gradskog vijeća jedan od zanimljivijih sadržaja, odlučili smo odmah na početnu stranicu integrirati YouTube kanal Grada Varaždina.
Naša je ideja da snimka zadnje sjednice bude prikazana odmah na početnoj stranici u formatu dovoljno velikom da se ne mora odlaziti sa stranice već da se snimka sjednice može pregledavati i na njoj čime ćemo povećati prosječno vrijeme zadržavanja posjetitelja na stranici.
7. Natječaji / Javna nabava
Treća i četvrta najgledanija stranica nakon početne i telefonskog imenika prema analizi su stranice „Natječaji“ i „Javna nabava“.
Kako očito postoji velik interes za tim dijelom izdvojili smo i te sadržaje na početnu stranicu na način da bi se ovdje ispisivale zadnje četiri objave u „Natječajima“ i zadnje četiri objave „Nabave ispod zakonskog praga“.
Što se tiče natječaja i javne nabave osmislili funkcionalnost koja korisnicima onemogućuje prijavu na natječaje koji su istekli.
Svi natječaji koji su istekli automatski se prebacuju u Arhivu natječaja. Ako korisnik klikne na natječaj kojem je istekao rok bit će mu vrlo jasno naglašeno kako natječaj više nije aktivan.
8. GRIC
Na početnu stranicu izdvojili smo i Gradski reklamacijsko-informativni centar.
Jasno smo istaknuli broj telefona na koji se građani mogu javiti, a uz kratak opis što je GRIC i kako je zamišljeno njegovo funkcioniranje postavili smo dva gumba putem kojih građani modu prijaviti problem ili provjeriti status prijavljenog problema.
U sklopu sekcije „GRIC“ izdvojili smo odmah u fokus i kontakt brojeve glavnog i ostalih komunalnih redara kao važne informacije koje su dosad bile skrivene unutar izbornika.
9. Život u Varaždinu i podnožje (footer)
Na početnu stranicu izdvojili smo i rubriku iz izbornika Život u Varaždinu koja građanima nudi općenite informacije, a u podnožju smo istaknuli još jednom kontakt informacije, adresu i servisne informacije Grada te popis Gradskih ustanova i tvrtki.
Svaka ustanova i tvrtka koja ima svoju web stranicu ovdje je definirana kao link što znači da će posjetitelji uvijek jednostavno moći posjetiti stranicu bilo koje ustanove ili tvrtke Grada Varaždina.
Tu su i linkovi na kanale društvenim mreža koje trenutno koristi Grad Varaždin, servisni izbornik i copyright napomene.
Sve u svemu, bilo je izazovno osmisliti web stranicu koja je moderna, estetski privlačna i funkcionalna i to prvenstveno zbog velike količine raznovrsnog sadržaja koji web stranica Grada mora imati.
A koji smo uspjeli lijepo i pregledno posložiti, u što se i sami možete uvjeriti i pogledati web stranicu Grada Varaždina.
No, da se ne hvalimo previše, naša najbolja preporuka je ipak zadovoljni Klijent.
U ovom slučaju to je predstavnik Grada Varaždina, gradonačelnik Goran Habuš koji je sretan i zadovoljan s onim što smo napravili za Grad. Pa pročitajte što on kaže:)
Zatražite ponudu za izradu web trgovine
6.243 tvrtki svaki tjedan besplatno prima naše korisne savjete na email. Pridruži im se...