Otvorili ste web shop, a nemate poslovni plan? Evo zašto biste trebali imati!

Vrijeme čitanja: 7 min
04. srpanj 2016.

Imate dobru ideju. Štoviše, vaša ideja već je pala na plodno tlo i imate uspješan web shop.

Prodaja raste, no bez obzira na to, ukoliko još niste, definitivno je vrijeme da napravite kvalitetan poslovni plan.

Bez obzira na vrstu web trgovine koju ste otvorili, dobar poslovni plan je temelj uspješnog poslovanja, reći će vam svaki iole ozbiljan menadžer.

Posebice se pisanje optimalnog poslovnog plana povezuje s onima koji kreću u izradu online trgovine.

Trebam li uopće poslovni plan?

Mnogo trgovaca koji planiraju otvoriti web shop često se pita upravo to pitanje.

“U ovaj posao ulazim sam, znam jako dobro što želim, pa kako bi to onda poslovni plan trebao pomoći da moja online trgovina posluje s većim uspjehom”, često ovakve misli prođu kroz glavu mladim poduzetnicima.

Odgovor je jasan. Poslovni plan - trebate!

 

Bez obzira na vrstu web trgovine koju ste otvorili, dobar poslovni plan je temelj uspješnog poslovanja
Bez obzira na vrstu web trgovine koju ste otvorili, dobar poslovni plan je temelj uspješnog poslovanja

Kako napraviti dobar poslovni plan?

Bez obzira kako maleni web shop željeli imati, u vašu bi avanturu trebali krenuti na temeljima dobrog poslovnog plana.

Poslovni plan je prva stvar koju biste trebali napraviti kada pokrećete web shop. On će vam pomoći u donošenju važnih odluka vezanih uz financije, prodaju, kupnju, online marketing, ciljanu publiku, itd.

Kvalitetan poslovni plan trebao bi sadržavati, između ostaloga, analizu tržišta, operativni plan, način organizacije i upravljanja, informacije o proizvodima i uslugama koje nudite, financijske projekcije te naravno, pogotovo ako bavite internetskom prodajom, strategijom marketinga.

Dobit ćete jasnije odgovore na pitanja koje proizvode kupiti, odnosno prodati, gdje nabavljati robu, kada kupovati, koji model cijena odabrati, kako organizirati dostavu robe, kako pomoći kupcima, itd.

Ključno pitanje za svakog poduzetnika, pogotovo, onog koji tek odnedavno pliva u marketinškim vodama, je kako napraviti poslovni plan koji će ubrzo donositi rezultate.

Poduzetnici često ne znaju odakle početi i kako sve informacije o onome čime se bave ili se žele baviti uobličiti u smislen poslovni plan.

Ideja je samo prvi korak

Kako je poslovni plan nacrt vašeg budućeg poslovanja, vaša odgovornost je u prvom redu da samostalno prikupite što više kvalitetnih informacija o svim aspektima poslovanja.

Najvažnije je da investicijski plan, kao odgovoran poduzetnik, prije svega izrađujete zbog vas samih kako bi mogli donijeti kvalitetne poslovne odluke i time omogućiti uspješno poslovanje vaše web trgovine.

Kako biste što kvalitetnije napravili analizu poslovanja i čvrste temelje na kojima će stajati vaša web trgovina, trebali biste odgovoriti na nekoliko pitanja:

Pronalazak dobre ideje samo je prvi korak u stvaranju uspješne poduzetničke priče.

Rijetki su slučajevi da je uspješan posao nastao samo kao rezultat izvrsne ideje.

Znatno češće riječ je o mnogobrojnim pokušajima i pogreškama prije nego što se dođe do proizvoda na kojem se može graditi uspješan posao. 

Poslovni plan za web shop pomoći će vam u donošenju važnih odluka vezanih uz financije, prodaju, kupnju, marketing, ciljanu publiku, itd.
Poslovni plan za web shop pomoći će vam u donošenju važnih odluka vezanih uz financije, prodaju, kupnju, marketing, ciljanu publiku, itd.

Ciljana grupa - kupci

Jedan od glavnih dijelova poslovnog plana odnosi se na definiranje potencijalnih kupacaciljanog tržišta na koje će biti usmjerena prodaja vaših proizvoda i/ili usluga.

Treba pružiti informaciju na kojem će se tržištu proizvod prodavati i tko je ta ciljana publika o kojoj govorite.

Kupci su, jasno je, ključni čimbenik uspjeha svakog poslabez kupaca nema ni prihoda, što znači ni pokrivenih troškova uloženih u razvoj, niti dobitka kao izvora zarade i sredstava za daljnji razvoj i unapređenje poslovanja.

Iako vaša poslovna ideja na tržište može donijeti proizvod ili uslugu kakvu ne nudi još nitko, svi oni koji zadovoljavaju istu potrebu kod kupaca - konkurencija su za vaš proizvod.

Važno je analizirati koliko poduzeća već nudi proizvode koji zadovoljavaju istu potrebu kod kupaca, kakvi su ti njihovi proizvodi i po kojoj se cijeni prodaju.

Osim broja poduzeća koja već posluju u djelatnosti koja je vama zanimljiva, bitno je znati i koliko ima poduzeća koja vam mogu biti dobavljači, distributeri, pa i kupci ako je vaš proizvod namijenjen i poslovnim korisnicima.

Postoje različiti izvori informacija kojima se možete koristiti (internetski pretraživači, web stranice, poduzeća koja posluju u toj djelatnosti, telefonski imenici – žute stranice, sajmovi isl.).

Marketinška strategija

Iznimno važan dio poslovnog plana, kada je u pitanju povećanje prodaje web shopa, je strategija marketinga.

Općenito, promocija u bilo kojoj branši odnosi se na svaki oblik predstavljanja vašeg proizvoda ciljanom tržištu. To može biti klasičnim putem kao što su oglasi u medijima, promotivni letci, sajmovi, ali i - internetskim marketingom.

U sklopu poslovnog plana potrebno je navesti kojim ćete se oblicima promocije služiti kako biste povećali svoju prodaju.

Koliko ćete uložiti u marketinške kanale - toliko ćete rezultata dobiti.

Npr. plaćeni oglasi, SEO optimizacija stranica, objava i promocija na društvenim mrežama, pogotovo Facebooku, pisanje blogova. Mogućnosti su velike.

Poslovni plan je apsolutni must have ukoliko želite imati posjećen web shop.

Pa čak i ako imate uspješnu web trgovinu koja vam donosi rezultat, svejedno, još uvijek postoje uvjerljivi razlozi zbog kojih treba razmotriti pisanje poslovnog plana.

Na primjer, recimo da ste tek počeli s prodajom u vašem novom web shopu. 

Vaša online trgovina je dobro posjećena, zarada je također tu, no svejedno izrada poslovnog plana u ovoj fazi može vam pomoći da vidite širu sliku vašeg poslovanja i potencijalno budućeg rasta.

Ili, s druge strane, nekoliko godina imate uspješan web shop, no u posljednje vrijeme osjećate da su stvari počele malo “štekati”.

Izrada poslovnog plana u ovoj fazi može pomoći da razmišljate out of the box i otkrijete nove načine za bolju prodaju vaših proizvoda.


Koliko ćete uložiti u marketinške kanale - toliko ćete rezultata dobiti

Vizija vašeg poslovanja

Stvaranje poslovnog plana može biti veliki vjetar u leđa za vašu poslovnu ideju ili već uhodani posao, bez obzira na kojoj ste stepenici.

Dobro napisan i definiran poslovni plan ima potencijala biti odlično pogonsko gorivo za bolju prodaju u web trgovini.

Stoga rezimirajmo priču na nekoliko najvažnijih činjenica:

  • Poslovni plan predviđa fokus i viziju vašeg poslovanja
  • Definira ciljeve vašeg poslovanja
  • Služi kao osnovni vodič za kupce, menadžere i potencijalne partnere
  • Definira vašu ciljanu publiku, marketinške strategije i raspodjelu financijskih resursa
  • Pomaže u definiranju kulture poslovanja i izgrađuje lojalnost prema kupcima
  • Posebna je njegova važnost kada ste u kontaktu s bankama za kredite, u potrazi za investitorima, te za sponzorstvo ili potporu

Dakle, poslovni plan prvi je korak do vašeg uspješnog online dućana.

Budite precizni i smisleni, objektivni i ambiciozni, iskreni prije svega, ali pričajte jezikom ljudi. Nemojte koristiti podatke i izraze koje samo vi i još 11 menadžera u cijeloj državi znate.

Kada pišete poslovni plan, ispred sebe imajte zamišljenu sliku osobe kojoj ćete sutra prodavati proizvode i koja će se iznova htjeti vratiti u vaš web shop.

No, ne budite iluzorni. Nemojte očekivati kako će vaš poslovni plan donijeti rezultate preko noći.

Pametnim ulaganjem u promociju, sve će sjesti na svoje mjesto.

Gradeći vašu kuću (web shop:) na čvrstim temeljima, nema razloga da se išta na njoj sruši.

Ako negdje zapne, slobodno nam se javite.

Zatražite ponudu za izradu web trgovine

6.243 tvrtki svaki tjedan besplatno prima naše korisne savjete na email. Pridruži im se...

„Kolačić” je mala tekstualna datoteka koja sadrži podatke koji se pohranjuju na vaše računalo. Kolačići se koriste samo u tehničke svrhe te za olakšavanje upotrebe internetske stranice. 

Jedna vrsta kolačića, „trajni kolačić”, sprema datoteku na vaše računalo na dulje vrijeme. Naknadno se može koristiti za prilagodbu internetske stranice sukladno izborima i željama korisnika. Druga uobičajena vrsta kolačića je „kolačić sesije”. Kada posjetite određenu internetsku stranicu, kolačići sesije se šalju između vašeg računala i poslužitelja radi prikupljanja podataka. Kolačići sesije ne spremaju se nakon zatvaranja internetskog preglednika. Više informacija o tome kako funkcioniraju kolačići možete pronaći na www.allaboutcookies.org. 

Neprekidno radimo na poboljšanju ove internetske stranice. Stoga koristimo alat za analizu internetskih stranica „Google Analytics”, kojime analiziramo ponašanje posjetitelja naše internetske stranice na anoniman i skupni način. Alatu Google Analytics dozvoljavamo instalaciju kolačića i njihovo upravljanje na ovoj internetskoj stranici. Google Analytics koristi sljedeće kolačiće:

  • marker.hr
  • Ovaj kolačić pohranjuje podatke o svojim korisnicima radi stjecanja saznanja i njihovim potrebama. Namjena ovog kolačića je za poboljšanje kvalitete usluge, kako i za spremanje korisničkih postavki, preporuke sadržaja i rezultata pretraživanja te praćenje korisničkih trendova . Kolačić je „trajni” i pohranjuje se lokalno na vaše računalo tijekom 26 mjeseci.

Kako prekinuti upotrebu kolačića?
Ako ne želite primati kolačiće, izmijenite postavke internetskog preglednika tako da se automatski onemogućava pohrana kolačića ili da se prikazuje obavijest ako određena internetska stranica želi pohraniti kolačiće na vaše računalo. Prethodno pohranjene kolačiće možete izbrisati i putem internetskog preglednika. Za određena područja i funkcije ove internetske stranice potrebni su kolačići i neće raditi u slučaju brisanja ili odbijanja prihvaćanja kolačića.

Ako želite onemogućiti da vam Google Analytics sprema kolačiće, možete ga zabraniti na sljedećem linku:

Google ads, Meta ads

Google analytics