7 stvari koje morate znati prije izbora web shop platforme

25. siječanj 2016.

Dugo ste razmišljali, vagali i mozgali.

I napokon ste odlučili - otvorit ćete web shop.

Napravili ste analizu tržišta, našli svoju nišu za proizvode koje ćete prodavati. Sigurni ste da će to što ćete ponuditi tržištu biti hit.

Ali još je jedan važan izbor pred vama, a to je izbor vaše web shop platforme.

Uz sve prije navedeno, upravo to će biti temeljna i najvažnija odluka koju ćete napraviti u ranoj fazi vašeg poslovanja.

Na tržištu danas postoji mnogo tvrtki koje izrađuju web trgovine, ali kako i koju odabrati?

Očito je kako ne želite web trgovinu koja se sporo učitava ili nema responzivni dizajn, no postoje stvari i koje nisu tako očite.

Ovo je naš popis 7 najvažnijih stvari koje morate imati na umu prije odluke o ovoj ključnoj stvari - izboru web shop platforme.

1. Može li web shop platforma rasti s vama?

Naravno, želite odabrati platformu koja je funkcionalna i koja najbolje radi za vas danas - i to je bitan dio vaše odluke.

Ali normalna je stvar i da želite da vaše poslovanje u budućnosti raste. Razmislite o tome i odaberite web shop platformu koja može rasti s vama i stalno zadovoljavati nove izazove s kojima ćete se suočavati.

Možete tu odluku usporediti s kupnjom automobila.

Za male novce možete dobiti funkcionalno vozilo koje će vas prevoziti s točke A na točku B. No, je li to vozilo pogodno za duga putovanja kakva u budućnosti planirate te hoćete li moći na taj automobil prikačiti prikolicu, hoće li biti dovoljno mjesta i za vašu djecu, itd., itd.

Pitate se kakve to veze ima s web shopom? Uzmite ovaj primjer.

Otvarate web shop, ali niste sigurni kakav sustav naplate koristiti u vašoj novoj web trgovini. Sustav naplate karticama možete, ali i ne morate, početi odmah koristiti. Naime, implementacija tog sustava je malo kompliciranija i zahtjeva određene financijske izdatke.

Vi u početku ne želite i taj trošak pa se možda odlučujete za plaćanje pouzećem ili plaćanje po predračunu. Vrlo brzo nakon pokretanja web shopa, ipak shvaćate kako trebate implementirati sustav naplate karticama u vašu web trgovinu.

I što sada?

Ako ste odabrali web shop platformu koju je stalno moguće nadograđivati i prilagođavati vašim specifičnim potrebama - nemate nikakvih problema.


Treba vam web shop koji će moći rasti kao živi organizam


 

Problem je ako ste odabrali platformu koja je bila kao onaj novi auto za male novce - funkcionalna do neke mjere, ali ne može se prilagođavati vašim novim potrebama.

To ne mora biti samo integracija sustava naplate karticama, već može biti i uvođenje loyalty programa za vaše najvjernije kupce, spajanje s lokalnim poslovnim informacijskim sustavom radi sinkronizacije stanja na zalihama ili bilo koja integracija s vanjskim sustavom.

Primjerice, možda ćete za koju godinu web shop željeti integrirati sa sustavom dostave.

Sve u svemu, ključno je da se vaša web shop platforma može stalno nadograđivati. Nije dovoljno da danas dobijete funkcionalan web shop koji vam sutra više neće biti od koristi.

Treba vam web shop koji će kao živi organizam moći rasti.

Baš kao što će rasti i vaše poslovanje.

2. Možete li si je priuštiti?

Koliki budžet imate za izradu web trgovine i koja je cijena uopće optimalna za izradu kvalitetnog web shopa?

Umjesto odgovora na ovo pitanje, reći ćemo kako je ulaganje u online trgovinu isto kao i ulaganje u stvarnu, fizičku trgovinu. I dok stvarnu trgovinu opremate stvarnim namještajem, virtualnu opremate virtualnim namještajem i brojnim drugim funkcionalnostima.

S tim da uvijek imajte u vidu kako vam poslovanje putem interneta omogućava daljnje uštede na poslovanju, odnosno znatno manje mjesečne troškove poslovanje. Pomislite samo koliko bi morali plaćati najam prostora, režije, čišćenje…

Investicija u "izgradnju" online trgovine najveća je i najznačajnija koju ćete napraviti. I zato bi bilo dobro da investirate u kvalitetu.

I kako stvarna dobra i kvalitetna polica košta, tako i kvalitetna virtualna polica košta. Postoje velike varijacije u cijenama web shop platformi i odabir vašeg budžeta za izradu web shopa uvijek je osjetljiva stvar.

Zato identificirajte što je detaljnije moguće koje sve funkcionalnosti trebate u svojoj web trgovini i tražite web shop platformu koja ih nudi za najbolji omjer cijene i kvalitete.

Pri tome imajte u vidu: Visina ulaganja odlučit će visinu i brzinu povrata uloženog, a potom i visinu zarade.

3. Hoće li dobro izgledati?

Dobra Internet trgovina, osim što mora biti funkcionalna, pregledna i jednostavna za upotrebu, sigurna (nećemo nabrajati dalje), mora i sjajno izgledati.

Dobar web dizajn važan je za prvi dojam, a može podsvjesno prenijeti poruku o vašoj pouzdanosti i profesionalnosti.

Samo zamislite da u stvarnom životu hodate po kaotičnoj i slabo osvijetljenoj trgovini. Vrlo vjerojatno ćete odmah izaći van. Ista stvar je i s web trgovinom. Loša struktura i loše osvjetljenje (čitaj: loš web dizajn), kao i loše fotografije proizvoda natjerat će vaše posjetitelje i potencijalne kupce van.

A to ne želite. Vi želite da se oni zadrže u vašoj web trgovini i nešto kupe.

E, pa kako bi došli do tog cilja, posjetiteljima morate osigurati da se u web trgovini osjećaju ugodno i sigurno.

Profesionalni web dizajn može u tome pomoći. Prema studiji Sveučilišta Stanford, 75 posto korisnika Interneta procjenjuje pouzdanost tvrtke na temelju web dizajna.

Zato je važno da vaša web trgovina odlično izgleda, da bude potpuno u skladu s vašim brendom i da bude prepoznatljiva. A to ne možete postići tako da svoj logo i svoje boje stavite na neki predložak.

Ako želite izgledati profesionalno, treba vam i profesionalni web dizajn.

I točka.

Mi u Markeru svakom klijentu pristupamo individualno, a web dizajn osmišljavamo u skladu s brendom i proizvodima koji će se prodavati u web shopu. Za web trgovinu igračaka Lafaboo smo osmislili topao i zaigrani dizajn u potpunosti usklađen s Lafaboo prodajnim asortimanom i afinitetima publike kojoj se Lafaboo obraća.

S druge strane za web trgovinu Termometal, specijaliziranu za centralno grijanje te ostale kućne i industrijeske instalacije, smo napravili web dizajn više u skladu s tom branšom. 

 

4. Kakvo će iskustvo pružati krajnjem korisniku?

Jasno, ovo je jedan od najvažnijih čimbenika u vašoj odluci.

Internet trgovina uzima maha i u online svijetu sve je veća konkurencija.

Moderni kupci su sve zahtjevniji i očekuju da iskustvo online kupovine funkcionira besprijekorno. Ako im to ne pružite, mogu vas zamijeniti jednim klikom.

Pa što je to dobro korisničko iskustvo u web trgovini?

Za početak to znači da se web trgovina treba brzo učitati. A kad kažemo brzo, mislimo na nekoliko sekundi ili manje.

Jer posjetitelji neće duže čekati, nego će otići drugdje.


Tvoja web shop platforma i životinja sa slike ne smiju imati sličnosti

 

Nemojte zaboraviti na korisnike mobilnih uređaja i tableta, kojih prema podacima Google Consumer Barometra, u Hrvatskoj ima 61%, odnosno 24%.

To znači da vaša web trgovina MORA imati responzivni dizajn.

To su osnove, ali ima još stvari koje čine dobro korisničko iskustvo, a to su:

  • Dobra signalizacija i tehnologija pretraživanja. Važno je da se kupac lako snalazi u web shopu za što mu trebaju logične kategorije proizvoda i jednostavna navigacija po web shopu. Naravno, potrebna je i dobra tehnologija pretraživanja. Jer, kakva korist od fantastičnih proizvoda, ako ih na kraju ne možete naći?!
  • Jednostavan i vidljiv kontakt obrazac na stranici kako bi vas korisnici čim lakše mogli kontaktirati.
  • Česta pitanja. Pitanja korisnika možete preduhitriti tako da osmislite stranicu Česta pitanja i dobro je istaknete.
  • Dobri opisi i fotografije proizvoda. Proizvodi koje prodajete moraju biti opisani i imati dobre fotografije. To će kupcu dati osjećaj kupnje “kao da je u trgovini”.
  • Recenzije proizvoda. Idealno bi bilo i da vaš web shop ima omogućene recenzije proizvoda, jer istraživanja pokazuju kako kupci prilikom kupnje najviše vjeruju - upravo drugim kupcima. Omogućite zato kupcima komentiranje i potičite ih na to.
  • Jasni troškovi dostave/besplatna dostava. Troškovi dostave moraju biti jasno istaknuti, jer neočekivani iznos za trošak dostave može rezultirati samo jednim - napuštanjem pune web košarice na blagajni. Dobro bi bilo uvesti i besplatnu dostavu ili besplatnu dostavu iznad određenog iznosa. Potrošači je jednostavno obožavaju i uglavnom nagrađuju dodatnom kupnjom.
  • Live chat. U današnje vrijeme brzina je vrlina i to je prednost razgovora uživo na web shopu. Kupac dobiva informaciju odmah, što može povećati prodaju.
  • Povezanost sa zalihama. Kupac naravno želi i pouzdane podatke o stanju na zalihama i to iz više razloga. Prvi je taj da nitko ne želi kupiti proizvod kojeg u biti nema na skladištu, a drugi je taj da znamo kolike količine proizvoda ima na zalihi. Ako se nećkamo oko kupnje tenisica, informacija da su svega još jedne dostupne u našoj veličini, može nam pomoći oko donošenja odluke.
  • Brz i besprijekoran checkoutNije poželjno tražiti od korisnika da se registrira prije kupnje - to će ga samo obeshrabriti i natjerati da od kupnje odustane. Tijekom procesa, bilo bi dobro da kupac stalno ima vizualni prikaz napretka checkouta.

Sve nabrojano sažeti je prikaz stvari koje Internet kupovinu čine ugodnom i zbog čega je volimo sve više od kupovine u "običnim" trgovinama.  

Zato prije odabire web shop platforme jako dobro provjerite kakvo će stvarno biti iskustvo kupovanja na njoj, jer upravo o načinu implementacije raznih funkcionalnosti u vaš web shop te razradi tog iskustva - direktno ovise rezultati vašeg web shopa.

5. Ima li alate koji su vam potrebni?

Online prodaja je posao koji zahtijeva određenu dozu vještine i promišljenosti, a web trgovina treba moćne alate koji će vam pomoći u putu prema uspjehu.

Provjerite ima li platforma koju ste odabrali sve funkcionalnosti koje su vam potrebne.


Uz prave alate, vaš web shop će biti uspješan, a vi sretni kao malo dijete

 

Naravno trebaju vam alati kojima ćete napraviti listu izdvojenih proizvoda, alati za popuste, kontakt obrazac, blog, novosti, možda loyalty program za vjerne kupce ili način za skupljanje pretplatnika za newsletter.

Ti alati moraju biti jednostavni za korištenje, kako za vas tako i za kupce pa svakako prilikom odlučivanja uzmite to u obzir.

6. Hoćete li dobiti podršku koja vam je potrebna?

Web shop je kompleksan mehanizam i treba ga stalno podmazivati i redovno održavati kako bi besprijekorno funkcionirao. Osim toga, tek kada web shop krene s radom pojavit će se brojna pitanja na koja ćete trebati odgovore. Svakodnevno.

I zato je izrazito važno da možete računati na stalno dostupnu i kvalitetnu korisničku podršku.

Uz to, dobro bi bilo odabrati agenciju koja će vam pomoći u razvoju vašeg poslovanja.

Jer vama je to prvi web shop, ali agenciji koja ih izrađuje je možda 20-ti, 50-ti ili 100-ti i logično je kako stručnjaci iz agencije znaju neke stvari o online prodaji bolje od vas.


Odaberite agenciju koja vam može pružiti korisne prodajno-marektinške savjete
 

Zato je važno da znate kako će vam agencija biti na raspolaganju i pružiti korisne prodajno marketinške savjete koji će vam pomoći u ostvarivanju boljih rezultata.

Dobar odnos s agencijom važan je i zato što se upravo u njoj nalaze ljudi koji prate trendove u svijetu online tehnologije i koji će vam stalno pružati informacije u promjenama u svijetu online trgovanja.

Moguće je web shop nadograditi nekom novom funkcionalnošću? Agencija vas zove i objašnjava o čemu se radi. 

Već smo naglasili kako je web shop živi organizam i upravo agencijska podrška je ključna da bi on dobro napredovao. 

7. Je li web shop platforma sigurna?

Znatan broj potrošača i dalje nerado kupuje putem Interneta upravo zbog nedostatka povjerenja i straha. Za uspjeh vašeg web shopa zato je važno da uvijek opravdavate povjerenje koje vam kupci daju.

Sigurnost je izrazito važna stvar u online poslovanju i zato obavezno provjerite vjerodostojnost vaše web shop platforme. Najbolja garancija su reference i dosadašnji rad koji vam garantira da poslujete s agencijom koja zna što radi.

Ako imate još pitanja oko izrade web trgovine slobodno nas kontaktirate bez obaveza.

Odgovorit ćemo na sva vaša pitanja, a tko zna, možda se odlučite i da nas angažirate i pridružite se više od 120 web trgovina koje posluju preko Marker web shop platforme i koje godišnje ostvaruju promete preko 100 milijuna kuna.

Kontaktirajte nas

Zatražite ponudu za izradu web trgovine

6.243 tvrtki svaki tjedan besplatno prima naše korisne savjete na email. Pridruži im se...

„Kolačić” je mala tekstualna datoteka koja sadrži podatke koji se pohranjuju na vaše računalo. Kolačići se koriste samo u tehničke svrhe te za olakšavanje upotrebe internetske stranice. 

Jedna vrsta kolačića, „trajni kolačić”, sprema datoteku na vaše računalo na dulje vrijeme. Naknadno se može koristiti za prilagodbu internetske stranice sukladno izborima i željama korisnika. Druga uobičajena vrsta kolačića je „kolačić sesije”. Kada posjetite određenu internetsku stranicu, kolačići sesije se šalju između vašeg računala i poslužitelja radi prikupljanja podataka. Kolačići sesije ne spremaju se nakon zatvaranja internetskog preglednika. Više informacija o tome kako funkcioniraju kolačići možete pronaći na www.allaboutcookies.org. 

Neprekidno radimo na poboljšanju ove internetske stranice. Stoga koristimo alat za analizu internetskih stranica „Google Analytics”, kojime analiziramo ponašanje posjetitelja naše internetske stranice na anoniman i skupni način. Alatu Google Analytics dozvoljavamo instalaciju kolačića i njihovo upravljanje na ovoj internetskoj stranici. Google Analytics koristi sljedeće kolačiće:

  • marker.hr
  • Ovaj kolačić pohranjuje podatke o svojim korisnicima radi stjecanja saznanja i njihovim potrebama. Namjena ovog kolačića je za poboljšanje kvalitete usluge, kako i za spremanje korisničkih postavki, preporuke sadržaja i rezultata pretraživanja te praćenje korisničkih trendova . Kolačić je „trajni” i pohranjuje se lokalno na vaše računalo tijekom 26 mjeseci.

Kako prekinuti upotrebu kolačića?
Ako ne želite primati kolačiće, izmijenite postavke internetskog preglednika tako da se automatski onemogućava pohrana kolačića ili da se prikazuje obavijest ako određena internetska stranica želi pohraniti kolačiće na vaše računalo. Prethodno pohranjene kolačiće možete izbrisati i putem internetskog preglednika. Za određena područja i funkcije ove internetske stranice potrebni su kolačići i neće raditi u slučaju brisanja ili odbijanja prihvaćanja kolačića.

Ako želite onemogućiti da vam Google Analytics sprema kolačiće, možete ga zabraniti na sljedećem linku:

Google ads, Meta ads

Google analytics