Dok trgovci sumnjaju, statistika je neumoljiva - ekran mobitela sve češće u ulozi trgovine

14. studeni 2013.

Tko prvi, njegova djevojka.

Stara izreka koja je svoje temelje vjerojatno pronašla na onim starim plesnjacima kada su momci trebali prijeći na suprotnu stranu dvorane da mlade dame zamole za ples.

Onaj momak koji je prvi imao najviše hrabrosti, obično je dobio ruku najljepše cure u dvorani.

I tako izuzev kod svoje nove plesne partnerice, izazvao osjećaj ljubomore kod sviju u cijeloj dvorani.

Zbog čega se javio taj osjećaj ljubomore?

ZBOG PROPUŠTENE PRILIKE.

Odnosno činjenice da ste mogli imati najljepšu djevojku umjesto drugog samo da ste bili hrabriji, pametniji i brži.

Zašto si ipak to dopustimo?

Zato jer svi volimo svoje komfort zone - stvari se odvijaju poznatim tokovima i nema straha da će nam nešto iznenadno poremetiti stil života koji imamo i koji nam savršeno odgovara.

Znate, ona klasična priča uhodane svakodnevnice - jutarnja kavica uvijek na istom mjestu, odlazak na posao istom rutom kroz grad, još jedna kavica na poslu s kolegama prije početka radnog vremena, standarni poslovi koji se svakodnevno ponavljaju, ručak, tehničke stvari koje ostavimo za kraj da vrijeme brže prođe, odlazak u istu trgovinu za kupovanje namirnica za pravljenje večere, odlazak kući - opet istom rutom.

Svaki dan sve isto i očigledno ne bez razloga.

Sve to pruža nekakav osjećaj sigurnosti - poznato nam je i znamo unaprijed kako se ponašati.

No život, tj. u našem slučaju tržište, ne mari previše za to, sviđalo se to nama ili ne.

Stvari se mijanjaju brzinom koja iz godine u godinu raste te sve ono što je vrijedilo jučer, danas postaje apsolutno nebitno.

Sjetite se recimo računala - prije 15-ak godina, jedva da ih je igdje bilo.

Danas?

Pokušajte zamisliti svoj posao bez te tehnologije - ako ćemo realno, informatička pismenost postala je važnija od poznavanja stranog jezika.

Ili recimo pogledajmo internet - u onim zlatnim godinama prije ove velike recesije bio je u širim hrvatskim krugovima još uvijek tabu.

Danas?

Postaje gotovo nemoguće bez njega normalno funkcionirati, da ne govorimo o bavljenju poslom za koji, ako ništa drugo, treba vam zbog e-mailova ili fiskalne blagajne.

Oni koji su ne prilagode novonastalim okolnostima, jednostavno propadnu.

To je na neki način osnovni postulat i prirodnog odabira - prežive samo oni koji su evoluirali, dok svi ostali IZUMRU.

Pitanje je očigledno - kako izbjeći crnu (kletu) sudbinu?

Uočavanje promjena

Prva prepreka danas za većinu poduzetnika je uočavanje promjena na vrijeme.

Namjerno ističemo vrijeme jer bez pravovremene reakcije, stanice raka dovedu vaš posao van mogućnosti spasa.

Znate sami vrlo dobro da ja šansa za pobjedu maligne bolesti mnogo veća kada se ranije otkrije.

Pa koje su to bolesti koje vama trenutno prijete?

Pogledajte recimo današnje trendove koji se tiču internet trgovine i mobilnih uređaja.

U Hrvatskoj tijekom posljednje četiri godine prodaja putem interneta porasla je čak 300%.

Sjetite se jeste li uopće imali bilo kakav rast za vrijeme ove recesije. Prepoznajete simptome?

Što nam ovo govori - nove generacije kupaca koje su odrasle uz računalo, počele su raditi, imaju svoje kreditne kartice i sasvim im je normalno kupovati na internetu. I starije generacije ljudi se također počinju sve više prilagođavati tim trendovima jer ipak - zbog veće ponude čovjek može povoljnije proći što u ovoj velikoj recesiji nije mala stvar.

'Ajmo dalje.

Prema istraživanju “Retail and Technology” koje je proveo britanski institut GfK (o čemu je govorio i Jutarnji list), na hrvatskom tržištu prošle godine prodaja smartphoneova je porasla za 61%, dok je prodaja tableta skočila za nevjerojatnih 780%.

S druge strane, kao što svakodnevno i sami čitate u novinama, trgovina na malo pada, obrti se zatvaraju, čak su i troškovi velikih trgovačkih centara preveliki za ostvarene prihode pa su se neki morali i zatvoriti.

Znači ljudi, osim što imaju manju kupovnu moć, sve više zanemaruju tradicionalni šoping te se okreću kupnji putem interneta, radeći to sve više pomoću smartphoneova i tableta.

Razlog je veći izbor te obično povoljnija cijena.

Što ovo znači?

Web shop na smartphone uređajima

Treba vam web shop.

Po mogućnosti da je dizajnom i funkcionalnošću prilagođen mobilnim uređajima - jasno smo do sada istaknuli zašto.

Osim što je kupaca iz godine u godinu drastično više na internetu i što im je to sasvim normalna stvar, oni sve više korisne smartphoneove i tablete.

Vidite gdje dolazimo?

Da se počnete na vrijeme prilagođavati i da vam dolazak na novo tržište ne bude pretežak i preskup, morate već sada razmišljati o tome da vam se internet trgovina mora jednostavno koristiti bez obzira na uređaj s kojem mu se pristupa.

To se ostvaruje kroz responzivni dizajn - već smo ga do sada jednom dotaknuli.

Kao što sam naziv govori, dizajn web shopa se automatski prilagođava dijagonali ekrana na kojem se pregledava.

Ovo zapravo znači da više nije dovoljno imati dobro napravljenu web trgovinu - trebate sve više voditi računa o tome da će ubrzo ljudi većinom na internet dolaziti s uređaja koji stanu u ljudsku šaku i koje se mogu prenijeti u ženskoj torbici.

Prilagođavate se?

Valjda vam je jasno - sve se mijenja i morate evoluirati sa svojim biznisom kako bi opstali.

Možda vam iz matematičke perspektive to trenutno ne izgleda tako, no kola jako brzo krenu nizbrdo, a kada se to dogodi, onda je prekasno.

Nećemo ni ulaziti u nekakve buduće MRI tehnologije koje će omogućiti da čovjek na ulici pomoću smartphonena na nekoj osobi uslika komad odjeće, aplikacija prepozna o kakvom se artiklu radi te automatski da preporuke gdje se on može kupiti.

Da, radi se trenutno i na takvim stvarima.

Vi ćete htjeti biti na toj listi - ako nećete moći, to će vam biti propuštena prilika.

Jednako vrijedi za e-commerce tržište koje se polako seli na mobilne uređaje. Ne samo da morate sada razmišljati o tome kako morate biti na internetu, nego trebate uzeti u obzir kako će ubrzo ljudi sve više internetu pristupati putem smartphonea i tableta.

Više nego li preko klasičnog stolnog računala, to je već danas očigledno.

Valjda ne želite biti onaj koji nije imao hrabrosti (a bome ni želje ni znanja) da promijeni nešto u svojem načinu rada i dočeka da ga vrijeme pregazi.

Vrijeme koje imamo na raspolaganju je ograničeno, iskoristite ga najbolje što možete.

Vjerovali ili ne, magija se događa van vaše komforne zone.

Zatražite ponudu za izradu web trgovine

6.243 tvrtki svaki tjedan besplatno prima naše korisne savjete na email. Pridruži im se...