Internet trgovina raste 10 puta brže od klasične - imate li web shop za borbu s novom EU konkurencijom?

26. srpanj 2013.

Zamislite da vaš svakodnevni šoping izgleda nekako ovako - ustanete, obavite jutarnju rutinu, popijete kavu u miru, upalite tablet ili smartphone, prosurfate kroz novosti i kada bi došlo vrijeme da se idete spremati za odlazak u grad po kućne potrepštine, vi i dalje nastavite surfati iz ugode svojeg doma.

Otiđete zatim u jedan od brojnih web shopova, stavite u virtualnu košaricu sve što vam treba i u nekoliko klikova naručite robu koja vam u iznimno kratkom roku stiže na kućnu adresu. Dok čekate naručenu robu, vrijeme možete iskoristiti da s ukućanima raspravite što ćete kuhati danas.

Da stvar bude bolja, ako ne stignete zbog posla nabaviti namirnice za ručak, to možete na pauzi izravno s vašeg radnog mjesta. Doći ćete kući i sve što trebate već će vas dočekati na stolu.

Riječ je o jednom od brojnih ovakvih scenarija čije prednosti svakodnevno uviđa sve više od nas.

Prema istraživanjima IBM-a, u prvom kvartalu ove godine zabilježen je rast prodaje na mobilnom tržištu u odnosu na isto razdoblje lani od čak 31%. Ako se uzme u obzir kako je klasična prodaja u fizičkim trgovinama rasla za svega 3,7% (ako ste uopće imali tu sreću da ste imali nekakav rast), promet ostvaren putem mobilnih uređaja rastao je čak 10 puta brže.

Radi se o trendu koji je sveprisutan u svijetu, uključujući i Hrvatsku, u kojoj će se sada ulaskom u EU znatno povećati opseg e-trgovine, prvenstveno zahvaljujući daleko bogatijoj ponudi online trgovina koje donosi ulazak na zajedničko europsko tržište oslobođeno plaćanja bilo kakvih nameta.

Iz perspektive kupca, stvari se definitivno mijenjaju na bolje - tenisice sada možete kupiti bez ikakvih problema od Engleza, Francuza ili Nijemca te ih uvesti u Hrvatsku bez plaćanja carine ili drugih oblika nameta. Dovoljno je da vaš dosadašnji kupac otiđe do konkurentskog web shopa, naruči robu i ona mu za par dana stiže na kućnu adresu.

Ako nemate svoj web shop i konkurentnu ponudu, iz mjeseca u mjesec imat ćete sve izraženiji problem.

Najbolji primjer takvog novog opasnog konkurenta je Amazon koji s ponudom gotovo svega čega se možete sjetiti, tijekom posljednje godine je otišao korak dalje - redizajnom svoje web trgovine uspio je potrošačima sklonim korištenju smartphonea ili tableta stvoriti iznimno ugodno prodajno okruženje.

Ono podrazumijeva dizajn s većim interaktivnim grafikama prilagođenima prstu, primamljive pozive na aktivnost, pretraživanje proizvoda s poboljšanim sustavom preporuka (tako se smanjuje količina potrebnog tipkanja prilikom pretraživanja ponude budući da web shop upisom dva do tri slova traženog pojma daje preporuke) te iznimno stimulirajuće stranice proizvoda.

Shopping iskustvo kakvog nudi ovaj div, teško ćete bilo gdje vidjeti.

Web trgovine osim što očigledno postaju nužnost za većinu trgovaca, da ostvare svoj pun potencijal, njezini vlasnici trebaju sve više voditi računa o tome da su kupci sve vičniji korištenju svojih mobilnih uređaja.

Ako krenete u izgradnju web shopa, morate voditi računa o tome da vam je prijeko potreban responzivni dizajn koji će vašu virtualnu trgovinu automatski prilagođavati veličini kupčevog ekrana. Riječ o svojevrsnom dizajnerskom trendu koji danas jednostavno morate imati.

Koliko raste popularnost online šopinga, potvrđuje i veliki Google koji je putem svojih podataka došao do zaključka kako je tijekom posljednje zimske blagdanske sezone gotovo polovica vlasnika tableta svoj šoping obavila od kuće, upravo na svojem Android tabletu.

Uzevši u obzir kako je sveukupni rast e-trgovine u prošlom kvartalu bio čak 20%, prilično jasno se može vidjeti gdje se seli trgovinska aktivnost.

Sve u svemu, krajnje je vrijeme da počnete gledati kako se prilagoditi takvih kupcima jer kako će konkurencija to uviđati, kasniji dolazak na online tržište biti će vam kudikamo teži i skuplji. Budući da će vam promet u trgovini biti sve manji, postavlja se pitanje kako ćete kasnije uopće moći financirati ulaganje u svoje poslovanje? Razmišljajte o ovim stvarima te djelujte dok još možete.

mobile commerce shopping apsŠtoviše, mnogi hrvatski portali poput primjerice T-portala, hrvatskim kupcima već su davali savjete koje su najbolje online trgovine na području EU-a i kako na njima kupovati.

Iako su vam oni velika i teška konkurencija, vi još uvijek investicijom u web shop možete biti kupcima primamljiviji - vaša inozemna konkurencija nikada neće moći dostaviti proizvod idući dan, kupcima možete dati mogućnost plaćanja pouzećem za one koji ne žele brojeve svojih kreditnih kartica ostavljati na internetu i sl.

Može se, bitan je samo dobar pristup.

U konačnici, traženje novih tržišta u ovim teškim vremenima recesije je svakako dobra strategija kako riješiti manjak prihoda u blagajni. Možda netko iz Njemačke upravo kod vas prepozna najbolji omjer uloženog i dobivenog, što nije nemoguće, uzevši u obzir kako je riječ o tržištu od 81 milijun ljudi.

Ukupno EU tržište čini pola milijarde ljudi.

Pokušajte zamisliti tu brojku.

S jednim web shopom postat ćete dostupni masi ljudi koja bez interneta ne bi čula za vas da poslujete 1000 godina. Zbilja teško ćete pronaći isplatljivije ulaganje od ovog kojeg su odavno prepoznali vaši inozemni konkurenti - mnogi od njih doći će na naše tržište ne kroz fizičke trgovine, već isključivo ulaganjem u svoj web shop.

Stvari se mijenjaju, bez obzira željeli vi to vidjeti ili ne.

Zatražite ponudu za izradu web trgovine

6.243 tvrtki svaki tjedan besplatno prima naše korisne savjete na email. Pridruži im se...

„Kolačić” je mala tekstualna datoteka koja sadrži podatke koji se pohranjuju na vaše računalo. Kolačići se koriste samo u tehničke svrhe te za olakšavanje upotrebe internetske stranice. 

Jedna vrsta kolačića, „trajni kolačić”, sprema datoteku na vaše računalo na dulje vrijeme. Naknadno se može koristiti za prilagodbu internetske stranice sukladno izborima i željama korisnika. Druga uobičajena vrsta kolačića je „kolačić sesije”. Kada posjetite određenu internetsku stranicu, kolačići sesije se šalju između vašeg računala i poslužitelja radi prikupljanja podataka. Kolačići sesije ne spremaju se nakon zatvaranja internetskog preglednika. Više informacija o tome kako funkcioniraju kolačići možete pronaći na www.allaboutcookies.org. 

Neprekidno radimo na poboljšanju ove internetske stranice. Stoga koristimo alat za analizu internetskih stranica „Google Analytics”, kojime analiziramo ponašanje posjetitelja naše internetske stranice na anoniman i skupni način. Alatu Google Analytics dozvoljavamo instalaciju kolačića i njihovo upravljanje na ovoj internetskoj stranici. Google Analytics koristi sljedeće kolačiće:

  • marker.hr
  • Ovaj kolačić pohranjuje podatke o svojim korisnicima radi stjecanja saznanja i njihovim potrebama. Namjena ovog kolačića je za poboljšanje kvalitete usluge, kako i za spremanje korisničkih postavki, preporuke sadržaja i rezultata pretraživanja te praćenje korisničkih trendova . Kolačić je „trajni” i pohranjuje se lokalno na vaše računalo tijekom 26 mjeseci.

Kako prekinuti upotrebu kolačića?
Ako ne želite primati kolačiće, izmijenite postavke internetskog preglednika tako da se automatski onemogućava pohrana kolačića ili da se prikazuje obavijest ako određena internetska stranica želi pohraniti kolačiće na vaše računalo. Prethodno pohranjene kolačiće možete izbrisati i putem internetskog preglednika. Za određena područja i funkcije ove internetske stranice potrebni su kolačići i neće raditi u slučaju brisanja ili odbijanja prihvaćanja kolačića.

Ako želite onemogućiti da vam Google Analytics sprema kolačiće, možete ga zabraniti na sljedećem linku:

Google ads, Meta ads

Google analytics