Razbijamo 7 mitova digitalnog marketinga u koje slijepo vjerujete
Jeste li za jedan mali kviz?
Pogodite jesu li sljedeće tvrdnje istinite ili lažne:
Prelazak crne mačke preko puta donosi nesreću.
Bacanjem kovanice u fontanu ispunit će vam se želja.
Pijete li iz Izvora mladosti pomladit ćete se.
Naravno sve tvrdnje su odreda netočne. Jer pogodite što - to su sve samo mitovi.
A što je zapravo mit? Zna Wikipedia.
“Mit (grč. mŷthos - riječ, govor; povijest) znači: bajka, priča, izmišljotina, nevjerodostojan prikaz nekih događaja. Mit prvenstveno nastaje na područjima gdje se kulturna tradicija prenosi s koljena na koljeno, putem usmene predaje. “
Ista stvar se događa s digitalnim marketingom. Postoji cijeli niz mitova u koje i vi možda još uvijek vjerujete.
I to nije ništa čudno, jer najverojatnije niste dovoljno informirani da bi znali bolje.
A kako bi i mogli biti? Osim ako na dnevnoj bazi ne proučavate promjene koje se događaju u marketingu i digitalnom marketingu (kao što to mi radimo), zapravo se morate oslanjati na svoja uvjerenja o tome što dobro funkcionira i na temelju njih donosite poslovne odluke.
Problem je u tome što takvo upravljanje marketinškim aktivnostima može vašem poslovanju donijeti više štete nego koristi.
Zbog toga smo skupili top 7 marketinških praznovjerja u koje bi od danas trebali prestati vjerovati.
Mit #1: Jeftiniji proizvod će se sam od sebe prodati
Priznajemo, na prvu ima smisla. Ali na drugu - i nema.
Jer jeftine cijene neće instantno utjecati na prodaju i napraviti vam vrhunski PR. Za početak ljudi moraju znati da zapravo postojite. Nuditi jeftiniju cijenu od svoje mega popularne konkurencije ne znači ništa, ako nitko ne zna za vas.
Samo zamislite sljedeću situaciju.
Poslujete na lokalnoj razini i zadovoljni ste sa svojim poslovanjem. Vaši proizvodi su popularni, prodajete ih kao od šale, pa ste se odlučili izraditi i svoj vlastiti web shop. To je dobra odluka jer ćete tako dodatno povećati profit i pridobiti nove kupce.
No evo prve nevolje. Otvarajući Internet trgovinu shvatili ste kako već postoji online trgovina koja nudi slične ili u najmanju ruku iste proizvode. Ona za razliku od vas već dugo posluje online, ima kredibilitet i svoje vjerne kupce.
Što sada? Prva pametna ideja koja vam pada na pamet je sniziti cijene asortimana jer ako nudite istu robu za mnogo jeftiniju cijenu pridobit ćete kupce. Pa zašto ne i uključiti besplatnu dostavu za iznose veće od 200 kuna? S tom ponudom ćete stvarno "prešišati" svoju konkurenciju.
I to je to, gotovi ste s cijelom marketinškom strategijom. No, jeste li zaista? Gdje ste točno rastrubili vijest o svojoj boljoj ponudi? Na fejsu? Na Internet portalima? Poslalite ste koji newsletter? Gdje i kako se reklamirate?
Unatoč vašoj boljoj ponudi, kupci će i dalje ići kod vaše konkurencije jer jednostavno ne znaju da postojite, a još manje što nudite.
Ako očekujete da će kupci sami od sebe nahrliti, u velikoj ste zabludi.
Zato prije nego snizite cijene, razmislite o tome na koji ćete način promovirati svoj web shop i svoju sjajnu ponudu. To mogu biti klasični kanali oglašavanja, newsletter, content marketing, društvene mreže...
Pomoću online marketinga promovirajte svoje proizvode i web trgovinu
Nakon što to osmislite i razradite budžet za oglašavanje, razmislite o sljedećem: možete li si još uvijek priuštiti da prodajete tako jeftin proizvod?
Osim toga, prodavati isključivo najjeftinije možda i nije tako dobra ideja, jer na taj način privlačite kupce koji nisu lojalni brendu, već samo traže najjeftiniju cijenu.
I koji će u tren oka završiti u dućanu vaše konkurencije.
Umjesto njih, želite lojalne kupce koji žele poslovati s vama jer ste najbolja opcija. A ne samo zato što ste jeftini.
Najjeftinija cijena mogla bi kupcima reći i kako vaš proizvod nije tako kvalitetan i u konačnici bi vam strategija "igranja na najnižu cijenu" mogla donijeti više štete nego koristi.
Jer više se isplati prodati nekoliko skupih proizvoda kupcima koji su lojalni vašem brendu i koji će stalno kod vas kupovati, nego mnogo jako jeftinih proizvoda kupcima za koje nikad više nećete čuti.
Mit #2: Veći Internet promet znači i veći profit
Postoji velika razlika između velike količine prometa u vašem web shopu i velike količine “pravog prometa”.
Što želimo reći?
Želimo reći da više posjetitelja u vašem web shopu ne znači i nužno više kupaca. Razlog je taj, što veliki broj posjetitelja na stranici ne znači da je to i usko ciljana publika za koju postoji velika vjerojatnost da će vaše proizvode uistinu i kupiti.
Više kupaca ne znači i veću zaradu ako oni nisu ciljana publika
Dakle što je bolje: imati 100 usko ciljanih posjetitelja od kojih će 15 kupiti nešto ili imati 1000 posjetitelja raznih profila od kojih će tek 5 postati kupci?
Odgovor je očit i jasno je kako veći promet ne znači i veći profit.
Pogledajte to ovako.
Ako prodajete limunadu, bi li svaki dan stajali pokraj svoje kuće i slučajnim prolaznicima vikali pod uho “limunada” ? Ili bi svoj mali štand s limunadom preselili na neko bolje mjesto, primjerice pokraj izmorenih radnika na gradilištu tijekom užarenog dana?
Naravno, ciljat ćete tamo gdje je realno za očekivati da postoji potreba za vašim proizvodom. U ovom slučaju - za limunadom.
Na Internetu ćete raditi isto.
Mit #3: Naš proizvod je tako dobar da ga nema potrebe promovirati
Imate dobar novi proizvod. Ma ne samo dobar - najbolji.
Vi to znate i očekujete da je to dovoljno za masivan uspjeh vašeg web shopa.
Jedino što trebate je na sva zvona tu informaciju objaviti na društvenim mrežama. Možda i poslati par priopćenja za širu javnost.
Očekujete kako će u roku dok kažeš keks proizvod postati popularan, svi će ga željeti kupiti i u najmanju ruku poludjet će za njim.
Nažalost, moramo vas razočarati.
Takva očekivanja nemaju veze sa stvarnošću. Ono što vam treba je marketinški plan.
Internet nudi velik izbor (i ponekad) jeftine medije preko kojih lako možete raširiti riječ o svojem poduzeću prema potencijalno velikoj publici. No, nemojte zaboraviti da se tisuće drugih tvrtki natječu s vama i one isto tako žele uhvatiti našu pozornost i dobiti svoj mali dio kolača.
Kada je Apple predstavio iPhone (uređaj koji je promijenio svijet mobitela) oni su i dalje ulagali miljune (i kasnije milijarde) u marketing.
Naravno, kvalitetan proizvod svakako pomaže u promociji. Ali ne možete se samo na to oslanjati. Treba vam strategija za privlačenje posjetitelja (pravih posjetitelja!) u vaš web shop, a nakon toga i strategija za konverzije posjetitelja u kupce.
Uvijek morate biti na umu korisnika, njegovati i konstantno ojačavati vezu s njima sve do kada se ne odluče na stvarnu kupnju.
No, ni tada ne smijete stati želite li ih zadržati kao vjerne kupce.
Mit #4: Moderan dizajn web shopa će ostvariti veliki Internet promet
Sve što je potrebno je moderna web stranica i stvari će se početi dešavati same od sebe. To nije loša polazna točka, ali ako mislite da ćete samo uz pomoć gumba “Kupi sada” i dobrim oglašavanjem u tren oka ostvariti uspjeh - grdno se varate.
Potrebno je mnogo više rada i truda da bi počeli dobivati željene rezultate. Bez konstantne promocije vrhunskog sadržaja i povezivanja s potencijalnim kupcima preko raznih društvenih mreža nova web stranica neće biti od nikakve koristi.
Ovdje opet možemo povući paralelu iz realnog svijeta.
Prije neki dan upoznali ste Ivicu. Bio je lijepo odjeven, svaka vlas je bila na svojem mjestu, imao je dobar stisak ruke i bio je veoma simpatičan. Na vas je ostavio dobar prvi dojam. No, još niste stvorili nikakvo mišljenje o njemu, pa od drugih prijatelja pokušavate saznati sve što znaju o njemu. Što ga bolje upoznajete dobivate više povjerenja u njega, počinjete stvarati čvršću vezu i on odjednom postaje vaš najbolji prijatelj.
Uspostavite vezu s potencijalnim kupcem i postanite najbolji prijatelji
Isto bi trebali postići sa svojom web trgovinom i potencijalnim kupcem. Dakle, važno je izgraditi prisnost i uspostaviti povjerenje jer budimo realni - izgledi da iz prve kompletnog stranca pretvorite u kupca vrlo su niski.
Zbog toga komunicirajte s kupcima što je više moguće, stvarajte kvalitetan sadržaj koji će imati neku vrijednost i dijelite ga preko društvenih mreža. A najvažnije je da se brinete o potrebama kupaca.
Zapamtite: Nitko se ne želi osjećati kupljeno, a svatko se želi osjećati posebno.
Mit #5: Svi su na društvenim mrežama pa bi trebali biti i mi
Neke tvrtke se osjećaju primorano da budu prisutne na Facebooku, Twitteru, Pinterestu i drugim popularnim društvenim mrežama samo zato što je i njihova konkurencija tamo. A i otvaranje korisničkih računa je posao od dvije minute i ne može nikako naškoditi Internet poslovanju. Opet ste u krivu.
Svaki put kada stvorite novi korisnički račun na neki način se obvezujete biti aktivni i redovito objavljivati novi sadržaj. Nema smisla otvarati profile na društvenim mrežama i objavljivati statuse jednom godišnje. Na taj način samo možete stvoriti dojam da ste neprofesionalni, da ne marite dovoljno ili da više ne poslujete.
A što je najgore, možda se vaša ciljana publika uopće ne nalazi na LinkedInu već na Facebooku i vi zapravo uzaludno trošite vaše dragocjeno vrijeme i energiju. To je isto kao da u dućanu zdrave hrane promovirate svoj najnoviji proizvod - ultrahrskavi čips s okusom luka i špeka. Malo ste pogriješili ciljanu publiku, zar ne?
Vrludanje po previše društvenih kanala je gubljenje vremena i resursa. Prvo shvatite gdje se vaša ciljana publika okuplja i usredotočite se isključivo na te društvene mreže. Probajte biti čim više aktivni stvarajući kvalitetne i česte sadržaje.
Nemojte gledati na druge. Ako nešto ne možete učiniti kako treba, bolje je uopće ne započeti s tim.
Mit #6: Ova strategija je bila uspješna za njih, pa će biti uspješna i za nas
Samo zato što je nešto radilo za jednu tvrtku ne znači da će raditi i za vas. Ako kupite iste patike kao Michael Jordan nećete postati sljedeći Michael Jordan.
Pa tako i kopiranjem web stranice X tvrtke nećete biti X tvrtka. Čak i ako smjestite gumb za košaricu na isto mjesto to ne znači kako će vam to osigurati isti uspjeh.
Na žalost, ne možete samo “posuditi” ideje iz drugih mjesta i očekivati iste rezultate. Da to vrijedi, svaki dućan s mješovitom robom bi izgledao isto. A zašto to ne vrijedi? Jer vaša publika nije ista kao i za X tvrtku. Možda je slična, ali nije ista.
No to ne znači da morate izmišljati toplu vodu jer postoje neka okvirna pravila kako uz pomoć dizajna web stranice i pozicioniranja njezinih glavnih elemenata napraviti funkcionalnu web stranicu.
I to je odlična polazišna točka. Ako primijetite da određeni dizajn i marketinška strategija uspješno djeluju za vašu konkurenciju neka vam to bude zvijezda vodilja i prilagodite te elemente prema vašim potrebama.
Testirajte, mjerite i prilagođavajte. U tome je ključ uspjeha.
Mit #7: Ako vaša konkurencija nije 'online' zašto bi i vi bili
Samo zato što vaša konkurencija ne poduzima potrebne korake i nije u toku s digitalnim marketinškim trendovima, to ne znači da vi trebate raditi istu pogrešku.
Kao što smo već i prije rekli - nemojte gledati na druge. Budite radije korak ispred.
Budite online prisutni i tako povećajte svoju Internet prodaju
Velike su šanse da čim vaša konkurencija vidi da ste online prisutni oni će vas u stopu pratiti.
Možda već imate svoje vjerne kupce i potpuno ste zadovoljni s uspjehom vašeg poslovanja, ali pokušajte shvatiti da ako niste prisutni online, propuštate ogromnu količinu potencijalno novih kupaca do kojih inače ne bi mogli ni doći. U današnje vrijeme to ni ne možete priuštiti.
I na kraju da sve ove informacije rezimiramo u nekoliko natuknica:
- Nije dovoljno nuditi samo jeftin proizvod. Tako ćete privući kupce kojima su samo bitne jeftine cijene i koji u tren oka mogu završiti kod vaše konkurencije. Umjesto njih trebate lojalne kupce koje možete privuću kvalitetnim proizvodima i uslugama.
- Nemojte samo skupljati Internet promet. Otkrijte i usredotočite se na ciljanu publiku koja treba vaše usluge u istoj mjeri kao što vi trebate njih.
- Lijep dizajn web stranice nije dovoljan za privlačenje kupaca. Uspostavite i njegujte vezu s kupcima davajući im kvalitetan sadržaj i informacije.
- Dobar i kvalitetan proizvod nije dovoljan za uspjeh. Trebate ga pametno promovirati i usredotočiti se na želje i interese kupaca, stvoriti vezu s njima i održavati je i nakon ostvarene kupnje.
- Biti prisutan na što više društvenih mreža nije ključ uspjeha. Usredotočite se na mjesta gdje se vaša ciljana publika okuplja i budite aktivni i komunikativni.
- Kopiranje tuđih strategija nije rješenje. Svako poslovanje se razlikuje u nekim sitnicama, pa strategije konkurencije radije prilagodite svojem poslovanju.
- Nemojte gledati i povoditi se za drugima. Iako vaša konkurencija nije online prisutna, budite dovoljno pametni i iskoristite priliku za privlačenjem novih kupaca.
Ovo je samo mali dio marketinških praznovjerja s kojima se susrećemo na dnevnoj bazi.
Ako niste sigurni jesu li informacije koje nađete istinite ili točne, slobodno se zaigrajte s nama i nazovite nas.
Markerovci uvijek vole igre s točno-netočnim odgovorima
Zatražite ponudu za izradu web trgovine
6.243 tvrtki svaki tjedan besplatno prima naše korisne savjete na email. Pridruži im se...