7 razloga zašto objavljivati infografike na svom blogu

Vrijeme čitanja: 5 min
21. rujan 2015.

Danas malo ljudi čita. 

Nažalost. 

Knjigu s koricama zamjenjuju E-book reader i tablet (mali broj ljudi i tako čita knjige), novine i časopise zamjenjuju portali, a portale zamjenjuju objave na društvenim mrežama. 

Je li ti itko u posljednje vrijeme rekao: “Ne čitam vijesti, sve što mi treba saznam putem objava mojih prijatelje na Facebooku.”

Mi smo to čuli već nekoliko puta i to nas nikako ne oduševljava. 

Mislimo da je dobro čitati kvalitetni pisani sadržaj, bio on objavljen u novinama, kao knjiga s koricama ili u nekom obliku online.

Ali znamo, u doba kad je sve “instant” ili ne postoji (čaj, kava, juha… vijest ili poruka) i ljudska je koncentracija postala "instant" i vrtoglavo se smanjuje na moć koncentracije vinske mušice. 

Vinske mušice
Ljudska koncentracija sve je više nalik onoj vinske mušice. Zato publika bolje reagira na fotografije i slike

 

Ljudi vole gledati fotografije i slike.

Stalno naglašavamo: ljudi su vizualna bića. 

A u prilog tome idu i istraživanja. 
Blogeri s Hubspota naišli su na podatak da 40% ljudi bolje reagira na vizualni sadržaj koji im se nudi od onog tekstualnog.

A koji je najbolji vizualni sadržaj

Infografika. Prošlog tjedna mi smo izradili svoju prvu. Da se i sami okušamo i da vidimo hoće li nam doista, kako to tvrde strane statistike, pomoći u našoj content marketing strategiji.

Naime, među brojkama na koje smo naišli je i lijep postotak od 12%. Statistika pokazuje kako oni koji objavljuju infografike u svom mediju bilježe 12 posto veći promet od onih koji ih ne objavljuju.

Što je infografika?

Kad već pišemo o infografici, bilo bi lijepo da je definiramo. Baš kao u udžbeniku. Wikipedia kaže sljedeće: 

Informacijska grafika ili infografika je vizualna prezentacija informacija, podataka ili znanja. Takva grafika se koristi kada je potrebno da se kompleksne informacije objasne brzo i jasno, primjerice u znakovima, mapama, novinarstvu, tehničkom pisanju i obrazovanju. Također je opsežno koristi kao alat informatički stručnjaci, matematičari i statističari kako bi olakšali proces razvitka konceptualne informacije.

Dodali bi “oni koji se bave content marketingom”.

Zašto bi trebali objavljivati infografike na svom blogu?

Nekoliko je razloga zašto bi se trebali “zabavljati” infografikama. Idemo ih popisati (jer svi vole popise)

1) Vizualni sadržaj jednostavan je za publiku

Već smo napisali, ljudi su vizualna bića, a sve više postaju i lijenčine kojima se ništa ne čita.  

Studije pokazuju da 90 posto informacija koje usvajamo do naših sivih stanica dolazi vizualno.
Infografike su vizualni sadržaj kojeg je lako usvojiti. Govore jednostavnim “sličicama” koje privlače ljude i jednostavno ih je “pročitati”.

2) “Bolji život” na društvenim mrežama

Ljudi vole dijeliti ono što im je “fora”. Prije će podijeliti neku vizualnu objavu (fotografiju, video, infografiku) nego tekst.

viralno
Infografika se lakše dijeli od tekstova. Cilj je stvoriti sadržaj koji će se proširiti poput virusa

 

Infografika ima veće mogućnosti da postane viralna (što znači da se širi brzo poput virusa) na društvenim mrežama.

3) Infografiku vole prenositi i mediji

Svaki medijski urednik zna koliko posla stoji iza grafičkog uređivanja jedne stranice novina ili "peglanja" napisanog teksta u administraciji web portala prije objave. Zato znaju da i iza infografike stoji nekoliko sati posla.

Ako im se sviđa, prenijet će je. A ti ćeš biti sretan jer su je prenijeli jer će dobro utjecati na tvoj SEO i Google ranking. 

Baš kao što smo mi bili sretni kada je netokracija.hr prenijela našu infografiku. Hvala im još jednom!

4) Infografiku je lako objaviti

Infografiku možeš objaviti na bilo kojem blogu. Ako je radiš u nekom od profesionalnih programa poput Photoshopa stavljaš je direktno na blog kao fotografiju ili pdf. 
Ako koristiš neki drugi alat poput Piktocharta on ti daje da integriraš kod u sam blog i tako ga objaviš.

Bez obzira na to na koji način ih izrađuješ, možeš ih lako objavljivati, lakše od videa. Ono što je, naravno, teže to je sam proces izrade. 

5) Infografikom do bolje pozicije na tražilici

Opet SEO (search engine optimization) odnosno optimizacija za tražilice.

Da, sve što radimo na internetu radimo prvo za ljude, a onda za strojeve (sve dok je tako, sigurni smo od nekakvih ludih SF scenarija). 

Kada netko dijeli tvoj sadržaj to znači da se link tvoje stranice više puta pojavljuje u moru podataka zvanom internet. Što se više jedan te isti podatak pojavljuje u tom moru bliže je površini. A površina je poznata - prva stranica nakon pretraživanja - najčešće uporabom Googlea.

6) Doprinosi prepoznatljivosti branda

Markerova prva infografika bavila se navikama hrvatskih potrošača koji kupuju online. Nismo izradili infografiku koja prikazuje kako spavaju životinje ili koja prikazuje kakve aute Hrvati kupuju.

Sama tema infografike mora biti povezana s onim što to tvrtka radi. Tako se jača povjerenje među postojećom publikom, a i dolazi se do nove publike.
U infografiku je uvijek dobro ubaciti i logo tvrtke pa sve zajedno donosi jaču prepoznatljivost brenda

7) Infografikom pokazuješ da si profić

Infografika možda izgleda kao nešto što može svatko napraviti. Izgleda kao nešto s čim se netko igrao, kao igra.

No, upravo iza stvari koje izgledaju najjednostavnije stoji najviše posla.

Puno je teže prenijeti komplicirano izvješće u tri rečenice nego na tri stranice. Upravo infografikom možeš pokazati da si stručnjak u svom polju. 

Kada krenuti s objavljivanjem infografika?

Izrada infografike proces je od nekoliko faza. Uključuje:

  • prikupljanje podataka/istraživanje
  • pisanje teksta
  • izradu nacrta
  • konačan dizajn

Pravo vrijeme da kreneš s infografikom je vrijeme u kojem si spreman na sve ovo i imaš znanja kako to učiniti.

Ili ako možeš platiti nekome da ih izrađuje umjesto tebe, a to znači da si već angažirao tvrtku za content marketing. Čestitamo na tome.

I stojimo na raspolaganju za sva moguća pitanja.

Zatražite ponudu za izradu web trgovine

6.243 tvrtki svaki tjedan besplatno prima naše korisne savjete na email. Pridruži im se...

„Kolačić” je mala tekstualna datoteka koja sadrži podatke koji se pohranjuju na vaše računalo. Kolačići se koriste samo u tehničke svrhe te za olakšavanje upotrebe internetske stranice. 

Jedna vrsta kolačića, „trajni kolačić”, sprema datoteku na vaše računalo na dulje vrijeme. Naknadno se može koristiti za prilagodbu internetske stranice sukladno izborima i željama korisnika. Druga uobičajena vrsta kolačića je „kolačić sesije”. Kada posjetite određenu internetsku stranicu, kolačići sesije se šalju između vašeg računala i poslužitelja radi prikupljanja podataka. Kolačići sesije ne spremaju se nakon zatvaranja internetskog preglednika. Više informacija o tome kako funkcioniraju kolačići možete pronaći na www.allaboutcookies.org. 

Neprekidno radimo na poboljšanju ove internetske stranice. Stoga koristimo alat za analizu internetskih stranica „Google Analytics”, kojime analiziramo ponašanje posjetitelja naše internetske stranice na anoniman i skupni način. Alatu Google Analytics dozvoljavamo instalaciju kolačića i njihovo upravljanje na ovoj internetskoj stranici. Google Analytics koristi sljedeće kolačiće:

  • marker.hr
  • Ovaj kolačić pohranjuje podatke o svojim korisnicima radi stjecanja saznanja i njihovim potrebama. Namjena ovog kolačića je za poboljšanje kvalitete usluge, kako i za spremanje korisničkih postavki, preporuke sadržaja i rezultata pretraživanja te praćenje korisničkih trendova . Kolačić je „trajni” i pohranjuje se lokalno na vaše računalo tijekom 26 mjeseci.

Kako prekinuti upotrebu kolačića?
Ako ne želite primati kolačiće, izmijenite postavke internetskog preglednika tako da se automatski onemogućava pohrana kolačića ili da se prikazuje obavijest ako određena internetska stranica želi pohraniti kolačiće na vaše računalo. Prethodno pohranjene kolačiće možete izbrisati i putem internetskog preglednika. Za određena područja i funkcije ove internetske stranice potrebni su kolačići i neće raditi u slučaju brisanja ili odbijanja prihvaćanja kolačića.

Ako želite onemogućiti da vam Google Analytics sprema kolačiće, možete ga zabraniti na sljedećem linku:

Google ads, Meta ads

Google analytics