7 razloga zašto objavljivati infografike na svom blogu
Danas malo ljudi čita.
Nažalost.
Knjigu s koricama zamjenjuju E-book reader i tablet (mali broj ljudi i tako čita knjige), novine i časopise zamjenjuju portali, a portale zamjenjuju objave na društvenim mrežama.
Je li ti itko u posljednje vrijeme rekao: “Ne čitam vijesti, sve što mi treba saznam putem objava mojih prijatelje na Facebooku.”
Mi smo to čuli već nekoliko puta i to nas nikako ne oduševljava.
Mislimo da je dobro čitati kvalitetni pisani sadržaj, bio on objavljen u novinama, kao knjiga s koricama ili u nekom obliku online.
Ali znamo, u doba kad je sve “instant” ili ne postoji (čaj, kava, juha… vijest ili poruka) i ljudska je koncentracija postala "instant" i vrtoglavo se smanjuje na moć koncentracije vinske mušice.
Ljudska koncentracija sve je više nalik onoj vinske mušice. Zato publika bolje reagira na fotografije i slike
Ljudi vole gledati fotografije i slike.
Stalno naglašavamo: ljudi su vizualna bića.
A u prilog tome idu i istraživanja.
Blogeri s Hubspota naišli su na podatak da 40% ljudi bolje reagira na vizualni sadržaj koji im se nudi od onog tekstualnog.
A koji je najbolji vizualni sadržaj?
Infografika. Prošlog tjedna mi smo izradili svoju prvu. Da se i sami okušamo i da vidimo hoće li nam doista, kako to tvrde strane statistike, pomoći u našoj content marketing strategiji.
Naime, među brojkama na koje smo naišli je i lijep postotak od 12%. Statistika pokazuje kako oni koji objavljuju infografike u svom mediju bilježe 12 posto veći promet od onih koji ih ne objavljuju.
Što je infografika?
Kad već pišemo o infografici, bilo bi lijepo da je definiramo. Baš kao u udžbeniku. Wikipedia kaže sljedeće:
Informacijska grafika ili infografika je vizualna prezentacija informacija, podataka ili znanja. Takva grafika se koristi kada je potrebno da se kompleksne informacije objasne brzo i jasno, primjerice u znakovima, mapama, novinarstvu, tehničkom pisanju i obrazovanju. Također je opsežno koristi kao alat informatički stručnjaci, matematičari i statističari kako bi olakšali proces razvitka konceptualne informacije.
Dodali bi “oni koji se bave content marketingom”.
Zašto bi trebali objavljivati infografike na svom blogu?
Nekoliko je razloga zašto bi se trebali “zabavljati” infografikama. Idemo ih popisati (jer svi vole popise)
1) Vizualni sadržaj jednostavan je za publiku
Već smo napisali, ljudi su vizualna bića, a sve više postaju i lijenčine kojima se ništa ne čita.
Studije pokazuju da 90 posto informacija koje usvajamo do naših sivih stanica dolazi vizualno.
Infografike su vizualni sadržaj kojeg je lako usvojiti. Govore jednostavnim “sličicama” koje privlače ljude i jednostavno ih je “pročitati”.
2) “Bolji život” na društvenim mrežama
Ljudi vole dijeliti ono što im je “fora”. Prije će podijeliti neku vizualnu objavu (fotografiju, video, infografiku) nego tekst.
Infografika se lakše dijeli od tekstova. Cilj je stvoriti sadržaj koji će se proširiti poput virusa
Infografika ima veće mogućnosti da postane viralna (što znači da se širi brzo poput virusa) na društvenim mrežama.
3) Infografiku vole prenositi i mediji
Svaki medijski urednik zna koliko posla stoji iza grafičkog uređivanja jedne stranice novina ili "peglanja" napisanog teksta u administraciji web portala prije objave. Zato znaju da i iza infografike stoji nekoliko sati posla.
Ako im se sviđa, prenijet će je. A ti ćeš biti sretan jer su je prenijeli jer će dobro utjecati na tvoj SEO i Google ranking.
Baš kao što smo mi bili sretni kada je netokracija.hr prenijela našu infografiku. Hvala im još jednom!
4) Infografiku je lako objaviti
Infografiku možeš objaviti na bilo kojem blogu. Ako je radiš u nekom od profesionalnih programa poput Photoshopa stavljaš je direktno na blog kao fotografiju ili pdf.
Ako koristiš neki drugi alat poput Piktocharta on ti daje da integriraš kod u sam blog i tako ga objaviš.
Bez obzira na to na koji način ih izrađuješ, možeš ih lako objavljivati, lakše od videa. Ono što je, naravno, teže to je sam proces izrade.
5) Infografikom do bolje pozicije na tražilici
Opet SEO (search engine optimization) odnosno optimizacija za tražilice.
Da, sve što radimo na internetu radimo prvo za ljude, a onda za strojeve (sve dok je tako, sigurni smo od nekakvih ludih SF scenarija).
Kada netko dijeli tvoj sadržaj to znači da se link tvoje stranice više puta pojavljuje u moru podataka zvanom internet. Što se više jedan te isti podatak pojavljuje u tom moru bliže je površini. A površina je poznata - prva stranica nakon pretraživanja - najčešće uporabom Googlea.
6) Doprinosi prepoznatljivosti branda
Markerova prva infografika bavila se navikama hrvatskih potrošača koji kupuju online. Nismo izradili infografiku koja prikazuje kako spavaju životinje ili koja prikazuje kakve aute Hrvati kupuju.
Sama tema infografike mora biti povezana s onim što to tvrtka radi. Tako se jača povjerenje među postojećom publikom, a i dolazi se do nove publike.
U infografiku je uvijek dobro ubaciti i logo tvrtke pa sve zajedno donosi jaču prepoznatljivost brenda.
7) Infografikom pokazuješ da si profić
Infografika možda izgleda kao nešto što može svatko napraviti. Izgleda kao nešto s čim se netko igrao, kao igra.
No, upravo iza stvari koje izgledaju najjednostavnije stoji najviše posla.
Puno je teže prenijeti komplicirano izvješće u tri rečenice nego na tri stranice. Upravo infografikom možeš pokazati da si stručnjak u svom polju.
Kada krenuti s objavljivanjem infografika?
Izrada infografike proces je od nekoliko faza. Uključuje:
- prikupljanje podataka/istraživanje
- pisanje teksta
- izradu nacrta
- konačan dizajn
Pravo vrijeme da kreneš s infografikom je vrijeme u kojem si spreman na sve ovo i imaš znanja kako to učiniti.
Ili ako možeš platiti nekome da ih izrađuje umjesto tebe, a to znači da si već angažirao tvrtku za content marketing. Čestitamo na tome.
Zatražite ponudu za izradu web trgovine
6.243 tvrtki svaki tjedan besplatno prima naše korisne savjete na email. Pridruži im se...