Što je inbound marketing i zašto ga morate početi koristiti

Vrijeme čitanja: 7 min
01. veljača 2016.

Kad kažemo reklame, marketing i oglašavanje - na što prvo pomislite?

Možda na onu dosadnu reklamu za deterdžent koji pere sam ili šampon za kosu koji će je obnoviti čak i nakon što je spržite kiselinom?!

Najblaže rečeno, puna vam je kapa tih reklama i zapravo, čim vidite ili čujete da počinju, mijenjate TV program ili radio stanicu.

Možda čak odete do trgovine ili operete suđe. Jer koliko traju - i stignete.

Na veliku žalost oglašivača, potrošači su zasićeni tradicionalnim metodama marketinga i na sve načine ga pokušavaju izbjeći. I to dosta uspješno.

Televiziju i radio gasimo, na računalu uključujemo add-blockere, a za poruke s jumbo plakata smo skroz "oguglali".

Tempo života je sve brži i ne želimo dragocjeno vrijeme gubiti na reklame kojima nas obasipaju.

Način oglašavanja koji smo opisali naziva se outbound marketing i on se bazira na tome da na razne načine kupuje pažnju potrošača. Tehnike koje koristi su TV reklame, pop-up prozori, telemarketing, plakati... To je marketing koji je agresivan, jer prekida potrošača u nekim radnjama (npr. gledanju filma ili slušanju glazbe) i nameće mu određenu poruku nadajući se kako će se potrošač zainteresirati.


Kada počnu reklame uzimate daljinski upravljač u ruke? I mi isto.

 

Inbound marketing je potpuna suprotnost outbound marketingu i koristi druge tehnike i drugačiji pristupa potrošaču. Cilj inbound marketinga je da potencijalni kupci sami dođu, odnosno da se njihova naklonost zavrijedi, a ne da se kupi. Inbound marketing je marketing koji će potrošač možda čak zavoljeti, za razliku od outbound marketinga od kojeg mu se diže kosa na glavi.

Da, dobro ste pročitali. Moguće je zavoljeti marketing, ako će nam taj marketing biti koristan, zabavan i zanimljiv. A to je ono što inbound marketing treba biti.

Što je i kako je nastao inbound marketing

Inbound marketing je nastao kao posljedica informacijskog doba i razvoja Interneta. Sjetite se samo kako smo još nedavno (možda prije 10-15 godina) “išli na Internet”, spajali se preko modema i radili slične stvari koje nam se danas čine nevjerojatnima i užasno zastarjelima.

Kao da su iz prošlog stoljeća, a i jesu.

Danas nije da "idemo na Internet", nego smo stalno na Internetu. Kroz pametne telefone i tablete stalno smo konektirani i sve informacije koje nas zanimaju od nas su udaljene dva, maksimalno tri, klika.

Velika razlika od situacije prije 10, 15 godina.

Ako nas zanimaju neke cipele, gdje jesti dobru kinesku hranu u Zagrebu ili kako naći automehaničara na Hvaru - "guglamo"!


Stalno smo konektirani i sve što nas zanima lako pronađemo

 

Potrošači se danas više ne moraju oslanjati na plakate i reklame na televiziji (outbound marketing), već o svemu što ih zanima mogu samostalno istraživati na Internetu.

To potrošačima daje mogućnost kupovanja proizvoda i usluga na temelju informacija koje ih zanimaju, a sve više i na temelju iskustava drugih kupaca koje nađu na Internetu.

Zato bi bilo dobro da ga i vi počnete koristiti.

4 razloga zašto morate početi koristi inbound marketing:

1. Učinkovitiji je 

Kako smo već i rekli, potrošači su danas zasićeni reklamama, a uz Internet sami imaju pristup svim informacijama koje ih zanimaju. Za takvog informiranog potrošača tradicionalna marketinška strategija nije dovoljna. Informirani potrošač neće kupiti proizvod samo ako mu 10 puta ponovimo da je taj proizvod najbolji.

Možda i hoće, ako mu ponovimo 20 puta, ali razmislite o cijeni i onoj maloj i slatkoj cakici koju zovemo ROI ili “return of investment”.

Hoće li vam se tradicionalno oglašavanje uopće isplatiti?

Jer i sami znate koliko je skup oglasni prostor.

2. Nudi dvosmjernu komunikaciju 

Klasični outbound marketing ne komunicira s potrošačem, već ga samo agresivno i jednosmjerno bombardira svojim porukama. 

U inbound marketingu komunikacija je postala dvosmjerna i marketing je postao dvosmjerni dijalog s potrošačem.

Na taj način stvara se pozitivan dojam o brendu i jača se veza s potrošačima.

Posljedica ovog pristupa je zadobivanje povjerenja kupaca zbog čega će se oni lakše odlučiti da kupe proizvod upravo od određenog brenda. 


Inbound marketing nudi dvosmjernu komunikaciju

 

3. Daje dodanu vrijednost

Inbound marketing fokusira se na to zavrijedi pažnju potrošača, a ne da je kupi. To prvenstveno radi tako da producira kvalitetan sadržaj koji odgovara na pitanja potrošača i daje im korisne, zanimljive i vrijedne informacije.

Sadržaj se osmišljava ovisno o ciljanoj skupini za određenu branšu. Važno je i da se zatim prezentira kroz kanale koji će publici zanimljivi.

4. Ima mjerljive rezultate

I iako to što smo sada napisali nije neka skrivana tajna poput tajne gospodina Misterioza, ipak smo jako naviknuti na korištenje tradicionalnih metoda marketinga. Jer ako je djelovalo sve te godine, zašto ne bi i dalje, zar ne?

No, minute, odnosno sekunde na javnoj televiziji mogu si priuštiti samo najveći brendovi, a i oglasni prostor u tiskanim medijima jako je skup. Osim toga, kako možete biti sigurni da će upravo vaša ciljana publika vidjeti vaš oglas? Odgovor je - nikako.

I tu inbound marketing opet pobjeđuje. Jer se radi o uglavnom o digitalnim i mjerljivim metodama oglašavanja.

Radi se o metodama koje možete testirati i stalno prilagođavati vašoj ciljanoj publici.

 

Inbound marketing Outbound marketing
nastoji zavrijediti, a ne kupiti pažnju potrošača  agresivno nameće proizvode ili usluge potrošačima
 dvosmjerna komunikacija  jednosmjerna komunikacija
 marketing daje dodatnu vrijednost  marketing pruža malu do nikakvu dodatnu vrijednost
 ne opterećuje potrošača  marketing rijetko zabavlja ili educira
 učinkovitiji je skup
ima mjerljive rezultate nije ga moguće optimizirati za ciljanu publiku

Tehnike inbound marketinga

Inbound marketing je marketinška strategija kojoj je cilj da privuče potrošača, a ne da ga kupi, moli, uvjerava - ili mu se prišulja s leđa.

Najvažnije tehnike kojima se inbound marketingaši služe su content marketingproaktivan pristup društvenim mrežamaSEO optimizacija za tražilice (Search Engine Optimization).

Blogovi, infografike, e-knjige, video, newsletter, SlideShare… Sve to i mnogo više su content marketinški kanali koji se koriste u inbound marketingu.

Kada je taj sadržaj kvalitetno napravljen i iskomuniciran na Facebooku, Twitteru, LinkedInu... - on može postati viralan i širiti se sam od sebe.

Kako se vaš sadržaj dijeli, čita ili preuzima s drugih stranica - tako raste i prepoznatljivost vaše stranice u tražilicama, odnosno poboljšava vam se pozicija na Googleu.

Poziciju naravno možete i trebate poboljšavati koristeći SEO metode za optimizaciju stranice.


Bolja pozicija na tražilici, znači više i prometa i prodaje
 

Sve ove metode djeluju sinergijski i kao posljedicu imaju povećanje prometa na vašoj stranici i na kraju krajeva i povećanje prodaje. 

A to  je i cilj, zar ne?

Za kraj možemo reći kako je Internet u potpunosti promijenio način na koji kupujemo proizvode, komuniciramo međusobno i s brendom i ta promjena polako, ali temeljito mijenja i marketinške tehnike i strategije.

Dani agresivnog i napornog oglašavanja polako prolaze, a dolaze dani pametnog i korisnog oglašavanja koje daje dodatnu vrijednost potrošaču i koje ga opskrbljuje informacijama. Umjesto da mu stalno ponavlja jednu te istu poruku nadajući se da će se zadržati.

Budite i vi pametniji pa uložite u inbound marketing i pridobijte kupca ;)

Ako želite saznati više, slobodno nam se javite.

Zatražite ponudu za izradu web trgovine

6.243 tvrtki svaki tjedan besplatno prima naše korisne savjete na email. Pridruži im se...

„Kolačić” je mala tekstualna datoteka koja sadrži podatke koji se pohranjuju na vaše računalo. Kolačići se koriste samo u tehničke svrhe te za olakšavanje upotrebe internetske stranice. 

Jedna vrsta kolačića, „trajni kolačić”, sprema datoteku na vaše računalo na dulje vrijeme. Naknadno se može koristiti za prilagodbu internetske stranice sukladno izborima i željama korisnika. Druga uobičajena vrsta kolačića je „kolačić sesije”. Kada posjetite određenu internetsku stranicu, kolačići sesije se šalju između vašeg računala i poslužitelja radi prikupljanja podataka. Kolačići sesije ne spremaju se nakon zatvaranja internetskog preglednika. Više informacija o tome kako funkcioniraju kolačići možete pronaći na www.allaboutcookies.org. 

Neprekidno radimo na poboljšanju ove internetske stranice. Stoga koristimo alat za analizu internetskih stranica „Google Analytics”, kojime analiziramo ponašanje posjetitelja naše internetske stranice na anoniman i skupni način. Alatu Google Analytics dozvoljavamo instalaciju kolačića i njihovo upravljanje na ovoj internetskoj stranici. Google Analytics koristi sljedeće kolačiće:

  • marker.hr
  • Ovaj kolačić pohranjuje podatke o svojim korisnicima radi stjecanja saznanja i njihovim potrebama. Namjena ovog kolačića je za poboljšanje kvalitete usluge, kako i za spremanje korisničkih postavki, preporuke sadržaja i rezultata pretraživanja te praćenje korisničkih trendova . Kolačić je „trajni” i pohranjuje se lokalno na vaše računalo tijekom 26 mjeseci.

Kako prekinuti upotrebu kolačića?
Ako ne želite primati kolačiće, izmijenite postavke internetskog preglednika tako da se automatski onemogućava pohrana kolačića ili da se prikazuje obavijest ako određena internetska stranica želi pohraniti kolačiće na vaše računalo. Prethodno pohranjene kolačiće možete izbrisati i putem internetskog preglednika. Za određena područja i funkcije ove internetske stranice potrebni su kolačići i neće raditi u slučaju brisanja ili odbijanja prihvaćanja kolačića.

Ako želite onemogućiti da vam Google Analytics sprema kolačiće, možete ga zabraniti na sljedećem linku:

Google ads, Meta ads

Google analytics