Sve što trebate znati o megapopularnom hashtagu i društvenim mrežama

Vrijeme čitanja: 7 min
09. siječanj 2017.

Baš mi cool izgleda taj hashtag #. To je sad moderno. I svi to koriste! Ako svi koriste, onda ću i ja početi. Sigurno im zato ide dobro taj Facebook jer stalno stavljaju hashtag”.

Ako tako razmišljate, krivo razmišljate

Istina je - svi koriste hashtag #. To je mladenački, kul, napredno, Facebook. To su millennialsi, generacija koja sad troši cheekywinklaugh

 Ledo je ovog ljeta odlično iskoristio taj ukošeni znakić. Ne znamo da li ste u škrinji naišli na voćni sladoled s vanilijom naziva Hešteg#. Da, sa š.

Ledo je odlično iskoristio Hashteg ludnicu ovog ljeta
Ledo je odlično iskoristio hashteg ludnicu ovog ljeta

 

Sve je kod tog sladoleda super: namijenjen djeci i mladima, sladoled za dijeljenje (mogli ste ga podijeliti) sladoled u obliku hashtaga. Napravili su i posebnu stranicu samo za taj sladoled i nagradni foto natječaj na Instagramu. Iskoristili su opću heštegmaniju na najbolji mogući način. Super. Bravo.

No, ovog ljeta nismo primijetili # samo u sladolednim škrinjama. 

#Bandić i #Čačić u predizbornoj kampanji? Errrrrrrrr… Ne tako velika fora! Ne možeš si nakeljiti # na plakat i očekivati revoluciju na Twitteru koji u Hrvatskoj, ruku na srce, baš i ne živi.

Je li zbog # Bandić postao više kul?
Je li zbog # Bandić postao više kul? (Foto: http://www.365ris.hr)

 

Dobro su izgledali plakati, istina. Ali, je li # stvarno trebao biti toliko u prvom planu? Baš i ne. 

Ok, ali vratimo se na #. Što je, kada i kako pravilno koristiti te ukošene ljestve.

Što je # i kako je postao više kul simbol s tipkovnice nego @?

Hashtag tj. ljestve # postoji puno dulje od društvenih mreža. Kroz povijest se koristio i kao oznaka za težinu, u britanskim mjernim jedinicama # je bila oznaka za “libra pondo” tj. funtu težine. 

# su krajem sedamdesetih prošlog stoljeća počeli koristiti u informacijskoj tehnologiji u programskom jeziku C uz posebne ključne riječi.  

Danas najpopularniji znak devedesetih se pojavio i na telefonima s tipkama. Kada smo se svi pitali: “A čemu sad to služi?”. Uloga  tipkice # u većim telefonskim sustavima značila je kraj nečega. Npr. kada trebate utipkati neki broj kartice preko korisničke telefonske podrške, trebate na kraju stisnuti #. 

No, svoju megapopularnost hashtag duguje društvenoj mreži Twitter, gdje je njegov pravi dom.

Sada već davne 2007. developer Chris Messina predložio je u samom tweetu da se teme razgovora počinju grupirati koristeći simbol #.

Ali, Twitter je tada odbacio njegovu ideju. 

No, kako to već ide… ideje se ljudima ne mogu samo nametnuti, oni ih moraju prihvatiti.
Tako je pravi početak heštegiranja na Twitteru bio u listopadu 2007. kada su i građani i novinari počeli izvještavati o požaru u San Diegu pod nazivom #SanDiegoFire.

I tako je jedan požar pokrenuo malu lavinu…

Kako funkcionira hashtag?

Hashtag je riječ ili grupa riječi uz koju je pridružen # s ciljem da kategorizira i nalazi razgovore vezano uz određenu temu. 

Štreberi iz IT-a rekli bi: Hashtagovi su metadata oznake koje koristimo u grupnim razgovorima

Kada puno ljudi priča u isti glas, na isatom mjestu, # pomaže da nađu isti razgovor
Kada puno ljudi priča u isti glas, na isatom mjestu, # pomaže da nađu isti razgovor

 

Kada je ta velika grupa društvena mreža, razumijete zašto je to važno. 

Twitter je odlična društvena mreža za praćenje vijesti, ali i za organiziranje akcija i nagradnih igara. I tada se koriste ti super hashtagovi. 

Na kojim se društvenim mrežama koriste hashtagovi?

Hashtag i Twitter

Twitter. Društvena mreža koja ih obožava i koja ne može bez njih. Tamo su se, kako smo napisali, i počeli koristiti. Korisnici Twittera niti ne pretražuju bez korištenja hashtaga.

Dokazano je da Twitter postovi s hashtagovima bolje prolaze:

  • Tweetovi s hashtagovima imaju dvostruko veću uključenost publike (engagement) od onih bez hashtaga.
  • Tweetovi s jednim do dva hashtaga povećavaju uključenost publike (engagement) više od 21%, a koristeći više od dva hashtaga, uključenost pada 17%.
  • U 55% korisnici radije retvitaju tweetove s jednim hashtagom.

Naravno, to su istraživanja rađena na američkim korisnicima gdje je Twitter jača društvena mreža od Facebooka. U Hrvatskoj Twitter baš i ne diše punim plućima. Više onako, tetura okolo s teškim bronhitisom. 

Ako koristite Twitter, možete slobodno koristiti hashtagove. I u postu ne više od dva jer je sve drugo kontraproduktivno.

I ti hashtagovi moraju biti ili korisni tj. linkovi koji imaju neki cilj i svrhu ili čisto zabavnog karaktera.


Zapamtite pravilo: jedan hashtag po postu, maksimalno dva

 

Hashtag i LinkedIn

LinkedIn, poslovna društvena mreža nije za hashtagove. Možete ih staviti za ukras. Totalno bez veze.

Hashtag i Google plus

Ne. I tamo zaboravite hashtag. Google plus dobro pretaržuje i bez hashtaga. 

Hashtag i Instagram

Instagramu hashtagovi koriste baš kao i Twitteru, da bi usmjeravali korisnike na isti razgovor. Ako korisnici Instagrama nisu povezani, a govore o istoj temi - hashtagovi će ih povezati

Trebali bi ih koristiti na Instagramu jer tako funkcionira i pretraživanje. Ako je vaš Instagram profil javni (što je jer se radi o poslovnom profilu), uvijek postoji mogućnost da će netko nabasati na vaš post

Instagram je odličan i za organiziranje foto-natječaja, baš kao što je Ledo napravio. Baš za onaj super sladoled Hešteg kojeg smo već nahvalili laugh 

Uz pomoć Hashtaga na Instagramu super se može organizirati nagradna igra
 Instagram je stvoren za foto natječaje, a kampanje je najbolje odraditi uz pomoć hashtaga

Hashtagovi i Pinterest

Da, možete staviti hashtagove na Pinterest. Neće baš biti za ukras, ali neće biti ni od koristi
Na Pinterestu se može kliknuti samo na hashtagove u opisu pina (pin’s description). Na ostalim mjestima ne rade.
Ni pretraživanje ne radi uz pomoć hashtagova, tako da se ne bi trebalo ni truditi.

Hashtagovi i Facebook

I šećer na kraju. Facebook i hashtagovi
Duboko sad udahnimo. Jer tu se ima što za reći. 

Prije 4 godine, 2013., Facebook se htio uključiti u hashtagmaniju. Oglašivače su nagovarali da koriste # u kampanjama

U to vrijeme Facebook je htio podići traženje unutar svoje tražilice i svim silama su se trudili kroz tražilicu promijeniti način na koji ljudi koriste Facebook. Mislili su da će kroz upisivanje hashtagova ljudima dati mogućnost praćenja raznih razgovora. 

Pokrenuli su i Graph Search, traženje unutar Facebooka koje je bilo bazirano na sadržaju korisnika i profila njegovih prijatzelja te njihovim međusobnim vezama. Rezultati su izbacivani i prema interesima utipkanim na samom profilu, ali i podešeni prema postavkama privatnosti. 

Baš zbog postavka privatnosti na Facebooku korisnici nisu mogi doći do bitnog sadržaja. 

No, Facebooku to baš nije išlo i to zato što većina korisnika želi zaštiti svoj profil i svoj život i bilo je mnogo grešaka…

Dobro, ali smijem li koristiti hashtag?

U Facebookovim uputama za korisnike i dalje stoji:

Hashtagovi pretvaraju teme i fraze unutar vaših postova u linkove na osobnim vremenskim crtama ili stranicama
Kada kliknete na hashtag, vidjet ćete feed postova koji uključuju taj isti hashtag. Vidjet ćete i nekoliko srodnih hashtagova na samom vrh stranice.
Hashtag mora biti jedna riječ, bez ikakvih razmaka. Može sadržavati brojeve, ali ne interpunkcijske i posebne znakove. Pazite na oznake privatnosti”.

OK, možete koristiti hashtagove na Facebooku, ali koliko to ima smisla

Hashtagovi i Facebook u praksi

Nismo mi radili analizu, ali smo je našli. U izvještaju iz 2016. BuzzSuma, u kojem su analizirali 30 milijuna korporativnih stranica, zaključak je bio: Facebook postovi bez hashtagova prolazili su bolje nego oni s hashtagovima.

Kako Facebook ne stavlja limit na broj hashtagova u objavi, ljudi opsjednuti s tim super znakom koji je totalno trendi i Mark Zuckerberg ih odobrava, počeli su ga stavljati nakon svake riječi. Naravno, u nadi da će imati više klikova, lajkova i komentara. 

No hashtag nakon svake riječi je nečitljiv i onaj plavi link nas bode u oči pa su ljudi manje reagirali na takve postove

Nije baš nešto, je l'da? Ovo nije naš post. Mi ne koristimo hashtagove na Fejsu
Nije baš nešto, je l'da? Ovo nije naš post. Mi ne koristimo hashtagove na Fejsu

 

Dakle, nemojte koristiti hashtagove na Facebooku, mi ih nikad nismo koristili i čisto nam je “fajn”

Ako nam stvarno ne vjerujete, isprobajte. Pokušajte tri mjeseca sve postati s #, a 3 mjeseca bez ;) 

Hoće li me naći na Facebooku ako ne koristim hashtagove?

Rezultati pretraživanja s # i bez različiti su. Facebook hashtagovi imaju različite namjene, no korisnici rijetko kada upisuju # u tražilicu.

To se najbolje vidi na primjeru. 

Tražili smo pojam bicikl. Prvo s hashtagovima:

Kako izgleda kad se traži #bicikl u Facebook tražilici

Usporedbe radi, pretraživali smo bicikl i bez #. Upisali smo samo bicikl.

 

Zaključak: Facebook i hashtagovi

NEMOJTE KORISTITI HASHTAGOVE ZA SVOJE PRIVATNE PROFILE!

Da, bezobrazni smo i deremo se na vas. 

Kakvog smisla ima stavljati # za neku fotografiju kojoj ćete ionako ograničiti privatnost

Smisao hashtaga je da vaš post netko lakše nađe  uz hashtagove. A kićenjem postova plavim hashtagovima, kao što smo spomenuli, samo će se teže čitati. Pogotovo ako ste ih nametali pet u jednu objavu.

Što se tiče stavljanja # u pootove za marketinške svrhe - mi ih ne koristimo. Ne bi to savjetovali ni vama. Ne možemo tvrditi da imaju negativan utjecaj, ali sigurni smo da nisu ključ uspjeha u vođenju Facebook stranice. Za razliku od dijeljenja korisnih blogova, zanimljivih vijesti i fotografija. 

Hashtagove koristite tamo gdje im je mjesto. I točka. 

Obratite nam se za dodatna pitanja o postavljanju hashtagova

Zatražite ponudu za izradu web trgovine

6.243 tvrtki svaki tjedan besplatno prima naše korisne savjete na email. Pridruži im se...

„Kolačić” je mala tekstualna datoteka koja sadrži podatke koji se pohranjuju na vaše računalo. Kolačići se koriste samo u tehničke svrhe te za olakšavanje upotrebe internetske stranice. 

Jedna vrsta kolačića, „trajni kolačić”, sprema datoteku na vaše računalo na dulje vrijeme. Naknadno se može koristiti za prilagodbu internetske stranice sukladno izborima i željama korisnika. Druga uobičajena vrsta kolačića je „kolačić sesije”. Kada posjetite određenu internetsku stranicu, kolačići sesije se šalju između vašeg računala i poslužitelja radi prikupljanja podataka. Kolačići sesije ne spremaju se nakon zatvaranja internetskog preglednika. Više informacija o tome kako funkcioniraju kolačići možete pronaći na www.allaboutcookies.org. 

Neprekidno radimo na poboljšanju ove internetske stranice. Stoga koristimo alat za analizu internetskih stranica „Google Analytics”, kojime analiziramo ponašanje posjetitelja naše internetske stranice na anoniman i skupni način. Alatu Google Analytics dozvoljavamo instalaciju kolačića i njihovo upravljanje na ovoj internetskoj stranici. Google Analytics koristi sljedeće kolačiće:

  • marker.hr
  • Ovaj kolačić pohranjuje podatke o svojim korisnicima radi stjecanja saznanja i njihovim potrebama. Namjena ovog kolačića je za poboljšanje kvalitete usluge, kako i za spremanje korisničkih postavki, preporuke sadržaja i rezultata pretraživanja te praćenje korisničkih trendova . Kolačić je „trajni” i pohranjuje se lokalno na vaše računalo tijekom 26 mjeseci.

Kako prekinuti upotrebu kolačića?
Ako ne želite primati kolačiće, izmijenite postavke internetskog preglednika tako da se automatski onemogućava pohrana kolačića ili da se prikazuje obavijest ako određena internetska stranica želi pohraniti kolačiće na vaše računalo. Prethodno pohranjene kolačiće možete izbrisati i putem internetskog preglednika. Za određena područja i funkcije ove internetske stranice potrebni su kolačići i neće raditi u slučaju brisanja ili odbijanja prihvaćanja kolačića.

Ako želite onemogućiti da vam Google Analytics sprema kolačiće, možete ga zabraniti na sljedećem linku:

Google ads, Meta ads

Google analytics