Google Search sve više podsjeća na društvene mreže
Google je kao živi organizam. Neprestano se mijenja, a njegove promjene sve je teže pratiti. A sve što vi želite od njega je pokazati online korisnicima da postojite i tako smanjiti rizik od pada prodaje.
Ako ste dosad mislili da vaše online poslovanje može biti održivo bez SEO strategije, nove će vas Googleove promjene potpuno razuvjeriti. Hitno vam je potreban sadržaj ukoliko želite biti u prednosti i ne kaskati za konkurencijom.
Ako vodite brigu o tekstu i fotografijama koje objavljujete na svom online shopu, već ste u prednosti. Naše sljedeće pitanje je znate li optimizirati taj sadržaj? Naime, ono što trebate znati je da ignorirajući SEO, propuštate priliku za još većom prodajom i uspjehom, dok u isto vrijeme vaši konkurenti grabe svaku priliku koja im se pokaže.
Google vas novim promjenama uvjerava da ćete morati igrati po njegovim pravilima. Razmišljate li kako će se vaše poslovanje tome prilagoditi?
Budite kao Google i stavite korisnika u fokus
Ne postoje dvije osobe koje su vođene istom strašću, interesima i ciljevima. I ne postoji nitko to zna bolje od Googlea.
U sklopu obilježavanja 20. obljetnice, Google je prošle godine predstavio svoje planove za poboljšanje korisničkog iskustva počevši s Google Feedom koji se od tada poprilično promijenio.
Smješten unutar Google aplikacije, Feed je bio organiziran u dva dijela - prvi je držao korisnika u toku s njegovim interesima kao što su sport, zabava i vijesti, dok je drugi feed bio posvećen osobnim informacijama kao što su osobni interesi i putovanja.
Sada Google Feed dobiva svjež izgled, potpuno novi skup značajki i novo ime - Google Discover.
Što vam može otkriti Google Discover?
Napretkom tehnologije, danas je nevjerojatno lako svoju intimu podijeliti s drugima putem društvenih mreža i raznih aplikacija. Osim društvenih mreža, ljudi se već dugo vremena služe Googleom kako bi dobili odgovore na važna pitanja, saznali više o onome što ih zanima i prekopali dublje po temama oko kojih su strastveni.
Zauzvrat, uspješan Google tim stalno radi na tome da im to pretraživanje olakša, pa čak i onda kada oni ne koriste njegovu tražilicu. Na tom tragu nastala je i nova opcija - Google Discover čija je glavna značajka mogućnost jednostavnijeg pronalaženja sadržaja koji je u skladu s njihovim interesima.
Osim prikazivanja sadržaja novijeg datuma prema značajkama bivšeg Feeda, Discover će prikazivati i stariji sadržaj (tzv. Evergreen sadržaj), koji je i dalje koristan.
Kako te promjene iskoristiti u vlastitom online poslovanju?
Na primjer, ako netko traži poklon za vjenčanje prijatelja, Discover će mu predložiti članak koji, iako je stariji, sadrži savjete o poklonima za vjenčanje. Ako se bavite prodajom poklona, ovo je prilika za vas, jer ako imate odličan sadržaj o tome, postoji velika šansa da će ga Google predložiti kupcu.
Izvor: www.blog.google
Kako će korisnik skrolati po Discoveru, vidjet će zaglavlje teme koja će pružati objašnjenje zašto mu se prikazuje određena kartica.
Pored naslova teme nalazit će se Discover ikona. Ako korisnik vidi temu koja ga zanima, dodirom na ikonu u obliku šarene zvjezdice doći će do više sadržaja vezano za tu temu tako da dodirne "Prati" - što će dodati temu u njegov feed.
Isto tako, ako ga određena tema ne zanima, ili mu sadržaj nije zanimljiv, to će moći "reći" Discoveru i više mu se neće prikazivati sadržaj povezan s tom temom.
Koje to novosti Google Discover uvodi?
TOPIC LAYER
Nalazi se na vrhu Googleovog grafikona znanja. Analizira sadržaj na webu za određenu temu i razvija povezane teme oko nje.
Pomoću Topic Layera, Discover će moći odrediti razinu stručnosti koju korisnik ima na nekom polju, a zatim mu pružiti sadržaj povezan s tim. Na primjer, ako je netko nedavno počeo učiti svirati gitaru, Discover će mu prikazivati sadržaj za početnike. Ako isti taj netko već godinama svira gitaru, vidjet će napredniji sadržaj.
Kako bi pretraživanje bilo što jednostavnije i organiziranije, Topic Layer se sastoji od:
- kartica aktivnosti
- kolekcija
- dinamičke organizacije rezultata pretraživanja
Najlakše će vam biti ako ih zamislite kao vizualne alate koji vas vode po prije otkrivenom sadržaju i podtemama sadržaja kojeg ste nedavno pretraživali. Ako vas te značajke pomalo asociraju na Facebook, Pinterest ili Instagram, niste u krivu.
FULL COVERAGE
Što se tiče vijesti, Google će koristiti istu tehnologiju koja se koristi u News aplikaciji. Ta redizajnirana aplikacija također dobiva novo ime, te će biti poznata kao Full Coverage i zaokružit će pogled na istu priču iz više različitih perspektiva.
AMP PRIČE
Google je također najavio da počinje s korištenjem umjetne inteligencije kako bi sastavio AMP priče (slično Instagram pričama) a koje će se pojaviti u Pretraživanju. Umjesto običnih rezultata pretraživanja, korisnici će vidjeti priču. Nova će značajka započeti s prikazivanjem priča o slavnim osobama i sportašima, pružajući činjenice i važne trenutke iz njihovog života u vizualnom formatu, a priča će omogućiti da korisnik otvori članak za dodatne informacije.
Izvor: www.blog.google
I Google Lens se pridružuje Discoveru
Još jedna novost koja bi trebala olakšati pretraživanje je vizualna tražilica, odnosno Google Lens opcija. Ako ste vlasnik webshopa, ova će opcija važnost slika dići na jedan sasvim novi i veći nivo.
Tako na primjer, ako u redu za kruh u pekari cura ispred vas nosi cool tenisice, a vi ne znate koji su model i još ste k tome jako sramežljivi da joj se obratite, bit će dovoljno da ih uslikate, a Google Lens će odraditi ostatak i odvesti vas na stranicu koja takve tenisice i prodaje.
Važno je, stoga, da fotografije koje postavljate na svoj web shop budu što jasnije, čišće i bolje kako bih ih Google mogao prepoznati. Razmislite o takozvanim 360° fotografijama kakve ima Modeline web shop (za slučaj da je cura u redu za kruh nemirna ).
Izvor: www.blog.google
Google Lens će također koristiti i umjetnu inteligenciju, koja će analizirati sliku i otkriti što se na njoj nalazi. Dodirivanjem ikone Lens ispod slike, korisnik će moći pregledavati i otkrivati svijet oko sebe, samo usmjeravajući kameru.
Pretraživanje će još uključivati i istaknute videozapise, ovisno o tome što će korisnik pretraživati. Ako će netko pretraživati “put u Dubai", možda će vidjeti video s tamošnjim atrakcijama, poput Burj Khalife ili Palm Jumeirah.
Unatoč promjenama Googleova misija ostaje ista
U samim počecima, misija Googlea bila je organizirati sve informacije i učiniti ih svakome dostupnima i korisnima. Prilično ambiciozna misija u ono vrijeme, iako je već tada, 1998. godine, web sadržavao “samo” 25 milijuna stranica (broj stranica svih knjiga u manjoj knjižari, da napravimo usporedbu).
Danas na internetu postoji količina stranica i informacija koje ne stanu u sve knjižnice svijeta zajedno.
Google tražilicu svakog dana koriste ljudi u više od 190 zemalja svijeta, na više od 150 jezika.
Čitavo to vrijeme Google je ostao dosljedan svojoj prvotnoj misiji i stavlja naglasak na autoritet web stranice.
Noviji je sadržaj također prioritetan pa je vjerojatnije da će korisnik kliknuti na web mjesto koje je nedavno ažurirano. Dakle, ako redovito ažurirate i optimizirate svoj sadržaj, veća je vjerojatnost da će Google usmjeriti korisnika na vašu web stranicu.
Kada možemo očekivati novosti?
Google je najavio da će Discover kroz sljedećih nekoliko tjedana biti na početnoj stranici Google.com svih mobilnih preglednika, a ne samo u Googleovoj aplikaciji za pretraživanje. Za početak, bit će dostupan na engleskom i španjolskom jeziku u SAD-u, te će se s vremenom proširiti na druge jezike i zemlje.
Dok se tehnologija i dostupne informacije ubrzano mijenjaju, temeljni principi pretraživanja ostaju isti. Koliko god se način pretraživanja mijenjao, a mijenjat će se opet i to brže nego mislimo, dobar sadržaj na vašoj web stranici uvijek će biti od velike koristi vašem poslovanju.
U Markeru stalno pratimo promjene, volimo stvarati kvalitetan sadržaj, a osim toga, znamo ga i optimizirati. Ako trebate pomoć, javite nam se.
Zatražite ponudu za izradu web trgovine
6.243 tvrtki svaki tjedan besplatno prima naše korisne savjete na email. Pridruži im se...