Top 7 Googleovih besplatnih alata za svaki web shop
Bilo da vodite web shop ili web stranicu na kojoj promovirate svoje usluge, pišete blogove ili se bavite online marketingom i SEO optimizacijom vjerojatno imate tipičan odnos ljubavi i mržnje prema Googleu.
Međutim, bez obzira volite li Google ili ne, morate priznati jednu stvar - Google nudi mnogo besplatnih, praktičnih i korisnih alata za svako online poslovanje.
Ako ih koristite pametno, mogli bi vam pomoći da kvalitetnije upravljate biznisom, predstavite svoj proizvod ili uslugu, dođete do svoje ciljane publike, pratite korisnike što rade i detaljno analizirate sve podatke.
Budući da Googleovih alata ima mali milijun, mi smo ih odabrali samo 7! Bilo je jako teško, no započnete li ih koristiti već danas, uvelike ćete si olakšati živce i posao dovesti do nove razine
1. Google Analytics
Google Analytics vjerojatno je jedan od najmoćnijih alata kojeg Google nudi i kojeg bi svako online poslovanje i svaki online marketing manager trebao koristiti.
Google Analytics otkriva tko su vaši kupci, koliko imaju godina, kojeg su spola i koje su njihove želje i interesi. Pomoću Google Analyticsa možete vidjeti i kako su posjetitelji došli na stranicu i jesu li postigli konverziju.
Konverzija se događa kada online posjetitelj poduzme akcije koje ste si zacrtali kao cilj. Te konverzije mogu biti kupovina, pretplata na newsletter, popunjavanje kontakt obrasca, registracija u web shop ili stranicu, vrijeme provedeno na stranici, skidanje e-bookova i još svašta nešto.
Što još možete saznati preko Google Analyticsa?
- što posjetitelji traže i koliko se zadržavaju na određenoj stranici,
- koji su proizvodi najpopularniji,
- što posjetitelji najviše klikaju,
- posjećuju li više stranicu mobitelom, tabletom ili preko računala,
- koja društvena mreža najbolje prolazi,
- uključivanjem e-commerce trackinga možete vidjeti prosječnu vrijednost narudžbe, stopu konverzije, koliko je korisnicima trebalo vremena da kupe proizvod od kada su ga stavili u košaricu, na kojem su dijelu checkouta odustali…
Nećemo više duljiti jer stvarno nema izgovora da ne upotrebljavate ovaj moćan i, najbolje od svega, besplatan alat za analizu online poslovanja.
2. Google My Business
Ljudi očekuju sve informacije na jednom mjestu. I to odmah, sada, odmah. Iz tog je razloga Google stvorio aplikaciju My Business koja odmah stavlja sve bitne informacije pred oči online korisnika.
Od ove će aplikacije najviše koristi imati lokalna online i offline poduzeća kojima je između ostalog cilj dovesti nove klijente u offline trgovinu.
Kako Google Business radi? Pretražuje li netko ime vaše trgovine ili djelatnost kojom se bavite, Google će vašu trgovinu prikazati s desne strane u rezultatima traženja i korisnicima će pružiti sve osnovne informacije kao što su radno vrijeme, broj telefona i adresa do koje će ponuditi i smjernice do lokacije.
Pogledajte primjer web shopa Mobis.hr.
I ne samo to! Google nudi opciju “Pošalji na mobitel” koja (ako ste ulogirani u Google) korisniku na mobitel šalje upute kako doći do vas.
Optimizirate li dobro Google Business, u Googleu će se prikazati i period kada imate najveću gužvu, recenzije korisnika i slike vaše trgovine.
Isto tako, ako netko na Googleu pretražuje trgovinu s mobitelima u Zagrebu, Google će prikazati listu trgovina koje u ponudi imaju mobilne uređaje, a između ostalih i vašu
Vjerovali ili ne, otvoriti poslovni račun na Google Businessu je stvarno lak zadatak. Samo pratite Googleove instrukcije i gotovi ste za svega nekoliko minuta.
3. Google Keyword Planner
Ne morate izdvojiti ogroman proračun za pokretanje AdWords kampanja kako bi iskoristili ono najbolje od Googleovog alata za planiranje ključnih riječi.
Zapravo je ovaj alat sam po sebi najbolji izvor za upoznavanje vaših kupaca. Cijela ideja istraživanja ključnih riječi jest otkrivanje onog što korisnici traže, kao i popularnost tih pretraživanja. Google Keyword Planner nalazi se u AdWords sučelju, pa da bi ga mogli koristiti morate otvoriti i korisnički račun. Unutar Google AdWords sučelja pod karticom Tools možete pronaći i Google Planner.
Evo primjera kako ga možete iskoristiti. Recimo da kroz blog želite promovirati med i medne proizvode ili u web shop želite dodati nove proizvode koje treba optimizirati prema ključnim riječima. U Google Planner za početak upišite općeniti upit kao što je “med” i Google će vam izlistati najčešće tražene pojmove vezane uz med.
Bitno je odabrati prave ključne riječi kako bi što efikasnije doveli nove kupce do proizvoda koje reklamirate.
4. Google Trends
Google Trends još je jedan fantastičan alat za istraživanje tržišta. Jednom kad istražite ključne riječi preko Google Keyword Plannera, Google Trends će vam preko vizualnog grafikona reći koliko su te ključne riječi u trendu. Google Trends prikuplja podatke iz prethodnih godina, pa vrlo lako može dati okvirnu analizu popularnosti pretraživanja određenog pojma u određenom vremenskom razdoblju.
Evo jednog primjera kako saznati što je trenutačno aktualno u vašoj blizini.
Recimo da prodajte igračke za djecu, u Google Trends utipkajte “Igre za djecu”. Za lokaciju odaberite Hrvatsku i odaberite razdoblje za koje želite promatrati popularnost traženog pojma.
Na grafu vidimo da se igre za djecu najviše pretražuju oko prosinca što je i razumljivo jer se tada kupuju i božićni darovi. Sljedeći korak je vidjeti relevantne upite vašem pojmu pretraživanja i prema njima razviti buduće poslovne ideje.
5. Google aplikacije: Google Docs, Sheets i Slides
Iako je Microsoft Office i dalje vodeći programski paket namijenjen uredskoj obradi podataka (obrada teksta, izrada tabličnih proračuna, izrada prezentacija), Google je razvio svoju online i besplatnu verziju cijelog Office-a. Tako je Google Docs zadužen za Word datoteke, Sheets za Excel, a Slides za PowerPoint.
Budući da se sve radi online, vrlo lako možete:
- dijeliti dokumente s drugim korisnicima,
- u isto vrijeme s više osoba uređivati isti dokument,
- sve promjene vidite u realnom vremenu,
- automatski se sve sprema na Google Drive.
Što je najbolje, aplikacije imaju gotovo iste mogućnosti za uređivanje teksta, tablica i prezentacija kao i Microsoft Office što vam dodatno olakšava život jer vam je sučelje već dobro poznato.
6. Google Drive umjesto eksternog ili hard diska
Google Drive je jedan od cloud servisa koji omogućuju pohranu svih dokumenata i datoteka na jednom mjestu. Najveća prednost svih cloud servisa je što nude pristup dokumentima s bilo kojeg mjesta i jednostavno dijeljenje datoteka sa suradnicima i klijentima.
Najpoznatiji (i najstariji) cloud servis zasigurno je Dropbox kojem se polako, ali sigurno približio i Google Drive. Novi korisnici imaju pravo na 15 GB besplatnog prostora što je mnogo više od Dropboxovih besplatnih 2 GB.
Želite li dodatnog prostora na Google Driveu, trebat ćete platiti:
- 100 GB - 1,99 dolara/mjesečno
- 1 TB - 9,99 dolara/mjesečno
- 10 TB - 99,99 dolara/mjesečno
Google Drive također ima svoje iOS i Android aplikacije i moguće ga je instalirati na Mac i Windows računalima, a najveća prednost mu je ta što je automatski povezan sa svim ostalim Googleovim aplikacijama.
7. Google Alerts
Google Alerts jedan je od najpraktičnijih (i dobro sakrivenih) besplatnih online alata. Omogućuje praćenje online razgovora kojih niste ni svjesni da se vode. Na primjer, razgovora koji uključuju vas ili vaš brend, a možda čak i konkurente.
Ako želite uspješno upravljati online prisutnošću, važno je slušati što ljudi govore i kako govore. Želite znati koje web lokacijuelinkaju na vaš sadržaj, citiraju li vas, podržavaju li vas ili se žale. Želite znati što kemijaju vaši konkurenti i kako stoje na online tržištu.
Gledajte na Google Alerts kao na prilagođeno Google pretraživanje koje će automatski i direktno pružiti rezultate vašeg pretraživanja. Možete postaviti bilo koji broj upozorenja (do 1000 po jednom emailu) kako bi pratili online aktivnost za tražene pojmove prema vašem izboru.
Na primjer, trgovina ste obućom pa Google Alerts iskoristite za specifične ključne fraze povezane uz vašu branšu kao što su tenisice, balerinke, ime vašeg web shopa i konkurenata, brendova obuće koje prodajete i još mnogo toga.
Ono najbolje sačuvali smo za kraj. Još jedna izvrsna pomoć i mogli bi reći “alat” u vođenju web shopa smo mi - Markerovci! Trebate li savjet u vezi marketinških strategija, oglašavanja na društvenim mrežama ili vođenja web shopa - javite se!
Nismo Google, ali smo blizu
Zatražite ponudu za izradu web trgovine
6.243 tvrtki svaki tjedan besplatno prima naše korisne savjete na email. Pridruži im se...