Facebookove raketne promjene: što nam donosi Explore Feed
Bavite li se uopće Facebookom?
U Hrvatskoj je on alfa i omega društvenih mreža.
Koriste ga čak i naši penzioneri kako bi vidjeli što ima novog s unucima u Irskoj i Njemačkoj.
Facebook oglašavanje tek je u posljednjih godinu dana uzelo maha u Hrvatskoj. Jedan od razloga je što smo mi Hrvati uvijek jedno desetljeće iza trendova, a drugi je i to što je stvarno Facebook drastično smanjio organske dosege pa su tvrtke postale svjesne da nema nikakvih pomaka ako samo plaćaju svog community managera.
Reći ćemo vam sljedeće:
Organski doseg 2012. na Facebook stranicama bio je u prosjeku 16% , a danas je on samo 2 %.
U grabljenju novaca za sebe Facebook cijelo vrijeme mijenja taj doseg namećući nam novosti. Od kojih nas doista već boli glava.
A jedna od tih novosti je upravo Facebook Explore Feed. Ako ga tražite preko desktop računala, nećete ga naći.
Tab s malom simpatičnom raketicom nalazi se na vašem mobilnom Facebooku, ako ste skinuli novu verziju Androida ili iOsa.
Mala simpatična raketica izgleda slatko i kada je vidite pomislite “Jeej nove avanture”, ali istovremeno postavlja nova pitanja.
OK, idemo ispočetka.
Što je to Facebook Explore Feed?
Do sada ste imali samo jedan Home Feed, mjesto na kojem su se prikazivale sve novosti koje bi vas mogle zanimati:
- objave vaših prijatelja
- objave stranica koje ste lajkali
- oglasi.
Explore Feed bi trebao biti nadopuna Home Feedu. Naime, na njemu bi se trebali pokazivati članci, video i fotografije s kojima osoba na Facebooku još nije bila u kontaktu i to na temelju aktivnosti svakog korisnika.
Ha, zvuči savršeno s aspekta korisnika!
Facebook ovu promjenu objašnjava na sljedeći način: korisnicima se želi pružiti mogućnost da lakše i kvalitetnije otkrivaju sadržaj koji ih zanima.
No u marketinškoj zajednici Explore Feed već je uzburkao mora.
Promjene na Facebooku: treba znati jedriti i po oluji
Mnogi smatraju da je Explore Feed način da se očisti Home Feed od oglasa. I da će Explore Feed biti kanal za oglašavanje što je naravno loše jer korisnici neće pretjerano skrolati po nečemu za što se moraju ekstra potruditi da nađu (jeste li uopće znali da postoji Explore Feed do kad niste ovo počeli čitati?).
Je li to istina ili “trla baba lan da joj prođe dan Facebook nešto mijenja paaaanika” tek ćemo vidjeti.
Facebook stalno nešto mijenja, a što da ja radim?
Facebook stalno mijenja nešto i s tim morate živjeti ako ste u online svijetu.
Reći ćemo vam tri istine o Facebooku:
- Oglašavanje na Facebooku bit će sve skuplje i skuplje.
- Sve što je na Facebooku nije vaše iako se događa na vašoj Facebook stranici.
- Facebook stranicu u današnjem svijetu morate imati.
Facebook će se još mijenjati i svaka nova promjena koju uvede neće biti ugodna za sve koji se bave oglašavanjem na toj društvenoj mreži.
S vremenom će se cijene dizati tj. dobivat ćete manje za uložene dolare. A što ako jednog dana netko odluči ugasiti Facebook? Sve što ste gradili može se srušiti.
No, nije sve tako crno. Samo se morate prilagoditi promjenama.
Kako opstati na Facebooku?
- Izradite jasnu strategiju upravljanja društvenim mrežama.
- Objavljujte kvalitetan sadržaj koji korisnici vole. Što više ljudi klikaju, dijele i lajkaju vaš sadržaj to će ga Facebook ocijeniti kvalitetnijim.
- Počnite razmišljati kreativno: objavljujte sadržaj u grupama koje bi vašem brendu bile interesantne i počnite se javljati influencerima. Naravno i to se mora plaćati
Usmjerite snage na kvalitetnu content strategiju
Uvijek ćemo reći da je Facebook odličan kanal za oglašavanje. I da, još uvijek je puno jeftiniji od ostalih kanala oglašavanja.
Ali znate što je još važno kada radite na Facebooku? Činjenica da stvoreni postovi i reklame vode na vašu web stranicu ili web shop.
Web je mjesto gdje ostvarujete konverzije i mjesto na kojem ljudi kupuju. I zato bi baš na webu trebali poraditi na sadržaju jer ono donosi trajnu vrijednost.
Blog donosi višestruku korist
Što je to konkretno? To je zanimljiv i koristan blog kroz koji pratite sve potrebe svoje publike - od onih razmišljanja o kupnji pa sve do brige o proizvodima. On je vidljiv na tražilicama jer su u njemu korištene ključne riječi koje ljudi pretražuju. Naravno, sve u skladu s dobro izrađenom content strategijom koju provodite.
A gdje je tu Facebook? On služi za plasiranje tog sadržaja.
Ako zapnete kod Facebooka i pisanja, uvijek nam se možete javiti. Tu smo maheri, baš kao i u izradi web shopa
Zatražite ponudu za izradu web trgovine
6.243 tvrtki svaki tjedan besplatno prima naše korisne savjete na email. Pridruži im se...